Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 379717 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #420 Gepost op: 15-02-2015, 23:57:39 »
Ik heb snel even het topic doorgescand en zag het nog niet staan... Wat me net opviel bij het terugkijken van de test is dat Margriet zegt: "Op de een of andere manier heeft Rik van de Westelaken een soort hotline met de Mol voor jokers. Maar ook iets heel vreemds, dat als-ie ze heeft ze met het grootste gemak aan anderen geeft."

Als Rik de vraag krijgt of hij wil gokken voor een groepsvrijstelling kiest hij voor de optie met 3 enveloppen, wat de pot €750 kost. Daarover zegt hij: "Ik heb gezegd dat die groepsvrijstelling 1500 euro heeft gekost. Zodat het geld uit de pot dat ontbreekt verantwoord is."
In het begin van de aflevering zien we Rik ook heel sneaky een joker delen met Marlijn.

Nergens blijkt uit dat Rik naast Marlijn nog iemand anders verteld heeft over de jokers die hij bij de vorige test gekregen heeft. Ook voor, tijdens of na de test en executie van aflevering 7 zal hij dat niet verteld hebben, omdat hij juist een manier heeft gevonden om dat eerder verdwenen €750 niet op te laten vallen. Marlijn kan het natuurlijk verteld hebben. Maar nu ze afstand doet van Rik om voor de winst te gaan, zie ik haar niet ineens Margriet in vertrouwen nemen. Kort om, Margriet weet hier iets waar ze als kandidaat geen weet van hoort te hebben. Als mol natuurlijk wel, omdat Rik die jokers uit haar naam heeft ontvangen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #421 Gepost op: 16-02-2015, 00:01:55 »
Morgen dan maar in de herkansing  ::rofl::

Ik heb de uitzending nog niet terug gekeken dus zal er eens op letten wat Margriet doet en zegt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #422 Gepost op: 16-02-2015, 00:04:21 »
Kort om, Margriet weet hier iets waar ze als kandidaat geen weet van hoort te hebben. Als mol natuurlijk wel, omdat Rik die jokers uit haar naam heeft ontvangen.

 ::ok::
Ik blijf lekker in deze tunnel

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #423 Gepost op: 16-02-2015, 08:24:23 »
Maar Martine weet toch dst Rik in bezit is/was van jokers? Want Martine heeft meerdere keren een joker aangeboden gekregen. Martine en Margriet hebben samen een verbondje, dus lijkt me heel aannemelijk dat Martine dit gedeeld heeft met Margiet.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #424 Gepost op: 16-02-2015, 08:43:39 »
@Molletjuh. na het inzetten van de zwarte vrijstelling had rik de laatste joker aan martine gegeven. Martine weet NIETS van de jokers die rik voor 750 euro heeft gekocht.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #425 Gepost op: 16-02-2015, 09:57:47 »
Ik heb snel even het topic doorgescand en zag het nog niet staan... Wat me net opviel bij het terugkijken van de test is dat Margriet zegt: "Op de een of andere manier heeft Rik van de Westelaken een soort hotline met de Mol voor jokers. Maar ook iets heel vreemds, dat als-ie ze heeft ze met het grootste gemak aan anderen geeft."

Als Rik de vraag krijgt of hij wil gokken voor een groepsvrijstelling kiest hij voor de optie met 3 enveloppen, wat de pot €750 kost. Daarover zegt hij: "Ik heb gezegd dat die groepsvrijstelling 1500 euro heeft gekost. Zodat het geld uit de pot dat ontbreekt verantwoord is."
In het begin van de aflevering zien we Rik ook heel sneaky een joker delen met Marlijn.

Nergens blijkt uit dat Rik naast Marlijn nog iemand anders verteld heeft over de jokers die hij bij de vorige test gekregen heeft. Ook voor, tijdens of na de test en executie van aflevering 7 zal hij dat niet verteld hebben, omdat hij juist een manier heeft gevonden om dat eerder verdwenen €750 niet op te laten vallen. Marlijn kan het natuurlijk verteld hebben. Maar nu ze afstand doet van Rik om voor de winst te gaan, zie ik haar niet ineens Margriet in vertrouwen nemen. Kort om, Margriet weet hier iets waar ze als kandidaat geen weet van hoort te hebben. Als mol natuurlijk wel, omdat Rik die jokers uit haar naam heeft ontvangen.

Ik had ' ook al een keer gedropt maar volgens mij in een ander topic inderdaad. Het zit mij ook niet lekker dat Margriet blijkbaar weet dat Rik jokers heeft en ze deelt met Marlijn. Dit was overigens de tweede keer dat het me opviel. Bij dat gesprekje op de hotelkamer tussen Margriet en Martine en dat slechte toneelstukje rond de zwarte vrijstelling vond ik het ook al vreemd dat Margriet het er eerst over heeft dat alleen Rik het Martine heeft de zwarte vrijstelling verhaal nog gelooft en vervolgens zegt ze, ik denk dat er mensen zijn die een joker over hebben voor voorkennis mbt het inzetten van de zwarte vrijstelling. Misschien zelfs wel 2. Dat heeft me de hele aflevering verder bezig gehouden. Daarom viel de testbiecht van Margriet me extra op omdat ze daar wederom over voorkennis over jokers en het gemak van inzetten weggeven daarvan lijkt te beschikken.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #426 Gepost op: 16-02-2015, 14:29:30 »
Dit is toch de groep waarin ze alles samen bespreken? Het kan goed zijn dat meer mensen weten, of in elk geval vermoeden, dat er jokers aan het stoelendansen zijn.
Tell me what your telescope says

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #427 Gepost op: 16-02-2015, 16:47:10 »
Heb nu eindelijk de uitzending terug zitten kijken en een aantal dingen vallen me op.

op 6.10 komt de groep aanlopen op het perron. Knipoogt Margriet daar nu naar Art???

En tijdens de executie, als ze hoort dat iedereen door gaat, lacht ze even en kijkt daarna met zo'n zuur gezicht en zegt ze volgens mij zelfs nog shit als Rik en Chris elkaar omhelzen en Martine en Marlijn.
Rond 51 minuten.

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #428 Gepost op: 16-02-2015, 17:08:13 »
Hallo allemaal! Ik heb even een overzichtje gemaakt met opvallende dingen mt margriet.  Wie weet hebben we er iets aan!

Molacties overzicht
Afl 1 opdracht 1 op station setje met viktor, liet viktor foto's niet zien zei dat ie op moest schieten, verdacht.. Maar deed erg haar best op de opdracht

Afl 1 opdracht 2 Zij deed porto vanuit controlekamer is ze niet weggeweest, geen mogelijkheid gehad om camera's om te draaien, in discussie erna kandidaten gedrag

Kamer met martine Lag een bloem bij het mol kaartje. . Margriet?

Molacties overzicht Afl 2 Penningmeester Kreeg samen met martine een joker als ze penningmeester werd.  Moest bij de test 200 euro uit de pot hiervoor inleveren en deed dit.

Afl 2 opdracht 1 gallerij Margriet heeft 1x gekeken. Zij deed 1 kant, maar op fragment was ze aan hele andere kant te zien. In biecht had ze het over schilderij 3 vrouwen op het land maar deze hoorde weer aan een hele andere kant. Ze telde vanuit midden en niet vanaf een hoek.. heeft alles 1 plek verschoven. Zij had er maar 1 goed uiteindelijk.

Afl 2 opdracht 2 Bioscoop opdracht Duo met rik in tuktuk
Afl 2 opdracht 3 Team met Rik en Caroline laden lossen opdracht kar kwam als laatste aan.. hing ze erop?

Molacties overzicht Afl 3 Titel is verraden zij werd neergeschoten bij lasergamen Door martine haar bff
Ze Verdenkt Chris en beetje marlijn

Afl 3 opdracht 2 Opdracht watervliegtuig
Chris en rik moeten woord raden vanuit vliegtuig, de rest op pad. Zij moesten materiaal kopen om een woord zichtbaar te maken. Team viktor, margriet, carolina bedachten om paraplu te kopen expres? Niet zichtbaar op strand??

Molacties overzicht Afl 4
Afl 4 opdracht 1 foto opdracht
Per goede foto 250 euro. 2de team Chris margriet en martine. Fotos met margriet
Historisch huis
Moon bastion New York als favo stad marlijn, margriet, carolina, rik, Twijfel viktor toch op foto gegaan foto niet goed
utrecht bastion Vuurtoren krakeling martine, chris, ajouad, margriet en viktor niet gered

Afl 4 opdracht 2 Russisch roulette Iedereen neemt stokje met getal, laagste getal eerst..  margriet niks verteld maar had bakje 11 zwarte vrijstelling

Molacties overzicht Afl 5 Aflevering 5 opdracht 2 Graafopdracht Margriet loog op strand, ze zegt op strand in tempel bakje 12 maar koos bij test 11 heeft gelogen bij 1 vraag dua mocht in 1 vakje graven vakje nr 1 maar groef in vakje 10.

Aflevering 5 opdracht 3 Pakketopdracht met rik Alle pakketten van klutsdorp in water gevallen Door rik. Kostte veel tijd om pakjes uit water te vissen. Margriet vraagt nieuwe opdracht daardoor. Nieuwe opdracht is naar duur in de buurt van Enschede dus rik zegt in eens tegen margriet we moeten naar Enschede terwijl ze wisten dat het naar duur was

Afl 6 auto opdracht moesten van auto's een bedrag maken dat geraden moest worden vanuit de lucht. Margriet kwam met idee om een E te maken ipv ,- om aan te tonen dat het een geldbedrag betrof.

Opdracht 2 lijnen margriet graaft koker 11 op, marlijn zEi dat dat kon maar dit is een minbedrag. En nr 34 opgegraven ook minbedrag.

Aflevering 7 opdracht trein
Margriet pakte als eerste kleinste koffer. De koffer die art even daarvoor in z'n handen had.. toevallig zat hier de laatste opdracht in.. probeert samen met martine om chris en rik te laten denken dat ms de zwarte vrijstelling heeft.
Opdracht verkiezing mol
Margriet had enge speech, tijdens stemmen ronselen zei ze remember my face.. wist ze dat haar gezicht op het stembiljet zou staan??

Aanvullingen zijn welkom!


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #429 Gepost op: 16-02-2015, 17:36:25 »
Waarom zou Margriet als mol balen dat er niet iemand uitging? Ze zou toch juist blij moeten zijn, want geld uit de pot ???

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #430 Gepost op: 16-02-2015, 17:38:47 »
Waarom zou Margriet als mol balen dat er niet iemand uitging? Ze zou toch juist blij moeten zijn, want geld uit de pot ???

Het was ook juist Martine die een typetje inzette en zei dat ze niet blij was  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #431 Gepost op: 16-02-2015, 17:41:34 »
Het was ook juist Martine die een typetje inzette en zei dat ze niet blij was  :P

Ik vergat de post van Syllie te quoten die dacht "shit" te horen vanuit Margriet bij de executie :P

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #432 Gepost op: 16-02-2015, 18:06:29 »
Dat is waar FS! Mee eens. Het blijft leuk dit spel  ;D

Maar het is natuurlijk een super molactie om deze opdracht niks te presteren. Zo haal je de verdenking van je af. En een presentator die zichzelf niet kan presenteren in een speech  ::zwaai:: ik geloof echt dat hij deze opdracht bewust een stap in de luwte heeft gedaan. Ik blijf Rik een supermol vinden. Daar ga ik vast spijt van krijgen  ::rofl::


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #433 Gepost op: 16-02-2015, 18:21:40 »
Waarom zou Margriet als mol balen dat er niet iemand uitging? Ze zou toch juist blij moeten zijn, want geld uit de pot ???
Als mol ben je wellicht blij dat mensen allemaal doorgaan, maar wellicht had ze gehoopt op geld uit de pot en een rode kaart?? Toch weer iemand minder die haar verdenkt??

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #434 Gepost op: 16-02-2015, 21:29:29 »
@Molletjuh. na het inzetten van de zwarte vrijstelling had rik de laatste joker aan martine gegeven. Martine weet NIETS van de jokers die rik voor 750 euro heeft gekocht.

Ik weet dat Martine het verhaal achter de jokers niet kent! Maar Martine ontvangt wel een joker van Rik dus Martine weet dat hij ze wél heeft, ongeacht hoe hij daar aan komt en hoeveel hij er heeft ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #435 Gepost op: 16-02-2015, 21:45:26 »
Dat hameren op "kijk naar mijn gezicht" blijf ik raar vinden van de strategie en speech van Margriet. Zou het met een verborgen hint te maken hebben? (Zit haar gezicht in het molgeld? Leuk en aardig die gedachte maar we schieten er niks mee op: in dat min geld is hooguit haar shirt te herkennen.)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #436 Gepost op: 17-02-2015, 12:16:36 »
Dat hameren op "kijk naar mijn gezicht" blijf ik raar vinden van de strategie en speech van Margriet. Zou het met een verborgen hint te maken hebben? (Zit haar gezicht in het molgeld? Leuk en aardig die gedachte maar we schieten er niks mee op: in dat min geld is hooguit haar shirt te herkennen.)
Deed ze het toevallig vijf keer..? Zo ja, dan is er een koppeling met haar 5x 'ik' in de biecht en tweet.
Nee? Vergeet deze draad....
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #437 Gepost op: 17-02-2015, 13:29:26 »
Dat hameren op dat mensen haar gezicht moeten onthouden is psychologisch wel sterk. Het menselijk brein focust zich ook op gezichten dus als je bijvoorbeeld een foto hebt en je laat mensen naar de foto kijken dan onthouden mensen die beter - sneller. Dus wat dat betreft is wat Margriet doet nog zo gek niet.

Ik heb ook het verkiezingsstuk nog eens zitten kijken en bijgehouden wie zegt dat die de mol is en hoevaak.

Rik zegt 5 keer dat hij de mol is en 1 keer in een biecht (dus 6 keer) dus laat je de biecht weg is het 5 keer mol (als in de tweet?? Of staat daar de x voor 10)

Martina zegt 1 keer dat ze de mol is en 1 keer in een biecht
Marlijn zegt 2 keer dat ze de mol is
Chris zegt 1 keer dat hij de mol is

Margriet zegt 0 keer dat ze de mol is. Aangezien ik in haar tunnel zit vind ik dit laatste heel relevant want de mol mag zich nooit kenbaar maken dus doet Margriet dat ook niet. De rest gooit het er veel te makkelijk uit dat ze de mol zijn dus zijn het dan ook niet  ::rofl::

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #438 Gepost op: 17-02-2015, 14:50:21 »
Volksnaam van margriet is trouwens 'kalfsogen'...  :P

(Geen hint, maar leuk weetje als ze weer eens naar je tuurt..)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 15:20:37 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #439 Gepost op: 17-02-2015, 15:18:33 »
Dat hameren op dat mensen haar gezicht moeten onthouden is psychologisch wel sterk. Het menselijk brein focust zich ook op gezichten dus als je bijvoorbeeld een foto hebt en je laat mensen naar de foto kijken dan onthouden mensen die beter - sneller. Dus wat dat betreft is wat Margriet doet nog zo gek niet.

Eens. En dat psychologische effect wordt versterkt doordat ze een cirkelvormige beweging rond haar gezicht maakt, net als de cirkels rond de gezichten op de stembriefjes. Het is een goede tactiek, maar niet goed genoeg om te winnen van de charmes van Chris...