Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 149131 keer)

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #20 Gepost op: 1-01-2015, 21:47:33 »
Denk dat Ajoued gewoon de nepmol van dit jaar is xD

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #21 Gepost op: 1-01-2015, 21:48:31 »
Echt een leuke aflevering, mooie locaties en ik denk dat we in aflevering 10 leuke molbiechten gaan zien  ::jaja:: Mijn top 3 van wie de mol kan zijn na deze aflevering:
1. Chris (zag die rode lijn met Marlijn niet en zorgde ervoor dat hij lekker in zn eentje kon rondlopen)
2. Margriet, vond haar vooral op het station erg verdacht en gaf vanuit de controle kamer lekker de schuld aan anderen die de verkeerde nummers meenamen
3. Viktor (als mol zou ik ook lekker ín de trein gaan zoeken, of beter gezegd niet gaan zoeken)

Verder een erg leuke, fanatieke groep, waarin men elkaar al direct niet vertrouwt.

Offline michael22

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #22 Gepost op: 1-01-2015, 21:50:00 »
Grappig dat je dat zegt, ze was mijn schot-voor-de-boeg mol maar ik kan juist deze aflevering weinig mols in haar ontdekken.

Ik vond de aflevering juist erg goed! Originele opdrachten, lekkere Wie is de mol?-sfeer, veel verbondjes en complete chaos in de uitvoering van de opdrachten: dit begint veelbelovend!

- opdracht 1: ze stuurt haar metgezel (weet niet meer wie) met een onzinreden de trein uit.
- opdracht 2: ze manoeuvreert zich achter het scherm, neemt bezit van de walkie, en zaait chaos.
- test: ze onderbouwt haar keuze voor Carolina met een drogreden.

Verder: als de titel van de aflevering een hint was (dit hoeft natuurlijk niet) dan zat de mol in een van de twee kamers met een briefje.


Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #23 Gepost op: 1-01-2015, 21:51:00 »
Dat verklaart nu ook wat Art bedoelde met Ajouad in de eerste aflevering, en dat de Mol alles meteen op scherp zou gaan zetten

Top aflevering  ::bravo::

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #24 Gepost op: 1-01-2015, 21:53:34 »
Ik zie dat ik vrijwel de enige ben met kritieken. Lijkt soms wel alsof het hier een grote lofzang moet zijn. Denk dat ik afhaak dit seizoen. Misschien niet met kijken, maar dan zeker wel met hier meelezen/schrijven.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #25 Gepost op: 1-01-2015, 21:56:00 »
Zei Art nou 'de' eiland, of ben ik al te hard aan het zoeken naar aanwijzingen?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #26 Gepost op: 1-01-2015, 21:56:50 »
Ik zie dat ik vrijwel de enige ben met kritieken. Lijkt soms wel alsof het hier een grote lofzang moet zijn. Denk dat ik afhaak dit seizoen. Misschien niet met kijken, maar dan zeker wel met hier meelezen/schrijven.

Doei  ::zwaai::

Vond het een geweldige aflevering. Niet omdat er lofzangen nodig zijn, maar gewoon omdat ik het zo heb ervaren.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #27 Gepost op: 1-01-2015, 21:59:30 »
Doei  ::zwaai::

Vond het een geweldige aflevering. Niet omdat er lofzangen nodig zijn, maar gewoon omdat ik het zo heb ervaren.

Mensen die dit een 'geweldige' aflevering vinden moeten wel erg lage standaard hebben voor een WIDM-aflevering. Ik kan dit met de beste wil van de wereld niet vergelijken met hoe spannend en leuk het eerst kon zijn. En let wel, ik zit hier niet zuur te doen om het zuur doen, ik ben al 12 jaar lang grote fan van het programma.

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #28 Gepost op: 1-01-2015, 22:02:09 »
Mensen die dit een 'geweldige' aflevering vinden moeten wel erg lage standaard hebben voor een WIDM-aflevering. Ik kan dit met de beste wil van de wereld niet vergelijken met hoe spannend en leuk het eerst kon zijn. En let wel, ik zit hier niet zuur te doen om het zuur doen, ik ben al 12 jaar lang grote fan van het programma.

Ik vond het ook niet echt de sterkste aflevering hoor, maar 3 posts om duidelijk te maken dat je het geen goede aflevering vond etc is een beetje overdreven

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #29 Gepost op: 1-01-2015, 22:02:18 »
Ik zie dat ik vrijwel de enige ben met kritieken. Lijkt soms wel alsof het hier een grote lofzang moet zijn. Denk dat ik afhaak dit seizoen. Misschien niet met kijken, maar dan zeker wel met hier meelezen/schrijven.
Niet doen, kritisch zijn mag toch? Daar zijn deze topics ook voor, om je mening te geven :) Net je reactie gelezen en ik snap wel wat je bedoelt met de openingen van seizoen 11 en 12, maar aan de andere kant, wie weet wat er nog komen gaat. Ze kunnen ook niet elk jaar hetzelfde doen. Als ik de openingen van 9 tot en met 15 achter elkaar zet zit daar op zich wel een variatie in: er is nog geen mol, de boot/helikopter opdracht, de mol in de bus, het vliegtuig, de kerk, de halve test en nu weer een zoekopdracht.  

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #30 Gepost op: 1-01-2015, 22:03:11 »
Ik vond het ook niet echt de sterkste aflevering hoor, maar 3 posts om duidelijk te maken dat je het geen goede aflevering vond etc is een beetje overdreven

Ach, beetje tegenwicht bieden.

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #31 Gepost op: 1-01-2015, 22:10:01 »
Erg tegenvallende  eerste aflevering, wat mij betreft. Hoop niet dat het een voorbode is voor de rest van het seizoen.
Wat is er gebeurd met een sfeervolle opening, zoals dat vliegtuig in IJsland, in seizoen 12? Vuurwerk, seizoen 11? Sensatie, verwarring?

Dit gaat van start met twee ongeïnspireerde opdrachten waarvan we er al legio hebben gezien door de jaren heen en allerlei vervelend jokergekonkel. Bewaar dat alsjeblieft voor later, ben daar toch al geen fan van.

Erg teleurgesteld. :-X


Goed verhaal.

Als je al begint met 'geen sfeervolle opening' neem ik je echt niet meer serieus. De muziek, de montage, de beelden die gekozen werden en de locaties. Al die factoren zorgden er juist wel voor dat het een sfeervolle opening was.

En de jokers moeten dus vanaf aflevering 5 erin komen omdat jij toevallig geen fan bent van slim een spel spelen? Ok.

On topic:
Prachtige eerste aflevering met een fanatieke, maar ongelofelijk klungelige groep. Kan nog erg grappig gaan worden.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #32 Gepost op: 1-01-2015, 22:11:45 »
Leuke aflevering!
Waarom bewaard Viktor de joker, was ie niet voor afl. 1???

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #33 Gepost op: 1-01-2015, 22:12:40 »
Goed verhaal.

Als je al begint met 'geen sfeervolle opening' neem ik je echt niet meer serieus.

 ::zwaai::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #34 Gepost op: 1-01-2015, 22:15:24 »
Was jullie ook opgevallen dat de executie-schermen anders waren? Zowel het lettertype als de schermen waren anders.
Ja, ik vond ze nogal vreemd. Kan iemand daar een screenshot van posten, zodat we ze van dichtbij kunnen zien? Ik kreeg er een soort enveloppengevoel bij.
Tell me what your telescope says

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #35 Gepost op: 1-01-2015, 22:15:28 »
Wat ik me trouwens afvraag, die bloem bij die enveloppe in de kamers, wat voor bloem is dat? En is deze op de een of andere manier nog te linken aan een kandidaat?

Offline Sarai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #36 Gepost op: 1-01-2015, 22:15:38 »
Waar ik me over verbaasde was het feit dat Viktor en Marlijn een joker voor aflevering 1 zouden krijgen. Viktor zet later die joker niet in, wat betekent dit en wat gaat er met die joker gebeuren? Die lijkt me dus niet geldig voor de rest van de afleveringen.


Offline VerenaClifford

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Let's find the mol
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #37 Gepost op: 1-01-2015, 22:15:59 »
Denk dat Ajoued gewoon de nepmol van dit jaar is xD

Dat denk ik ook ja.. Hij is iets te fanatiek naar mijn mening. Een beetje als Tygo, William, Tim en Daniël in voor gaande jaren.

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #38 Gepost op: 1-01-2015, 22:16:23 »
Het molgeld bestaat dit jaar blijkbaar uit afbeeldingen van eerdere mollen met de eerste bestemming van dat seizoen:
Het 10-"euro"-briefje heeft een afbeelding van Miloushka, met in het groen een kaartje van Argentinië (links op het biljet).
De twee 20-briefjes hebben een afbeelding van Thailand, in het oranje. Daarop zal dus Inge staan.
De twee gele 100-briefjes zijn niet duidelijk.
Het blauwe 250-briefje heeft IJsland erop staan, dus daarop zal ook Anne-Marie te zien zijn.
Logischerwijs (het totaal moet uitkomen op 2000) is het roze briefje 500, en heeft Zuid-Afrika en Kees erop staan, en is het turqouise briefje 1000 waard en heeft Hong-Kong en Susan erop afgebeeld.
Op deze manier moet het gele briefje tussen Thailand en IJsland in zitten, dus Mexico, Noord-Ierland, Japan of El Salvador. Met die mogelijkheden zeg ik dat het de contour van El Salvador is, en dus dat Patrick op dat biljet staat.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2015, 22:22:19 door Michieliosios »

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #39 Gepost op: 1-01-2015, 22:16:31 »
Ik zie dat ik vrijwel de enige ben met kritieken. Lijkt soms wel alsof het hier een grote lofzang moet zijn. Denk dat ik afhaak dit seizoen. Misschien niet met kijken, maar dan zeker wel met hier meelezen/schrijven.

Zo ver wil ik niet gaan, maar ik vind het ook tegenvallen in die zin dat er meer bombarie over deze aflevering is gemaakt dan de aflevering verdient. Hoezo 'ik kon al mijn voorbereidingen meteen naar de prullenbak verwijzen' (o.a. Viktor in niets is wat het lijkt) om maar een voorbeeld te noemen. Had iets echts vernieuwends verwacht, maar niet gezien.