Auteur Topic: Overijse  (gelezen 5867 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Overijse
« Gepost op: 8-01-2003, 14:20:37 »
Volgens "wie is de mol punt be" komen zowel Christophe als Mark uit Overijse....

Toeval? Hoe groot is Overijse? Hoe groot is de kans dat ze elkaar (her)kennen?
Of zie ik weer spoken  ;) :D

Anybody? ???







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Overijse
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2003, 14:33:48 »
overijse is niet al te groot

Overijse
 
Arrondissement Halle-Vilvoorde
Provincie Vlaams-Brabant
Aartsbisdom Mechelen-Brussel
Oppervlakte : 4.445 ha
Inwoners: 21.338

Zeer uitgestrekte gemeente aan de IJse en de Lane, aan de rand van het Zoniënbos, op het hier sterk versneden Brabants plateau, tussen de Brusselse agglomeratie en de taalgrens; aan de weg en de autosnelweg Brussel-Namen; aan de toeristische Druivenroute; sterk golvend landschap (35-122 meter).

De dorpskern is ingeplant op een steile helling, met halverwege de kerk en het aanpalende dorpsplein en aan de voet van de helling, bij de IJse, het kasteel.

De dorpskern is beschermd als dorpsgezicht (K.B., 16.10.1980). Buiten de dorpskom, vijf belangrijke gehuchten, met eigen kerk, namelijk Jezus-Eik en Maleizen in het westen, Eizer, Tombeek en Terlanen in het oosten.

Recente verkavelingen en bebouwingen geven aan de gemeente een vrij sterk residentiëel karakter. Regionaal verzorgingscentrum (administratie, diensten en onderwijs).

De druiventeelt, begonnen in 1878 op initiatief van de gebroeders Filip (1850-1925), Henri (1852-1916) en Victor Danhieux (1855-1925), kende een bloeiperiode tussen de twee wereldoorlogen en veranderde sterk het uitzicht van de gemeente; de glasteelt omvat, behalve de traditionele druiventeelt, ook groententeelt en zelfs perziken (Eizer).

voor verdere info
www.overijse.be

ciao
vlaming







« Laatst bewerkt op: 8-01-2003, 14:36:50 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Lucretia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Shaunie
Re:Overijse
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2003, 15:07:06 »
Nou dan hoeven ze elkaar dus echt niet te kennen ;) Ik ken ook niet iedereen hier en ongeveer even grote gemeente ;)







Zou de mol genetisch gemanipuleerd zijn uit een échte mol? :O

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Overijse
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2003, 16:02:09 »
Hoe krijgt onze Vlaming het hier toch allemaal zo vlug, en uit zijn hoofd hé mensen(!!), op dit beeld getokkeld??

Tss, tss, een mens zou er zowaar stil bij worden... :-X








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Overijse
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2003, 16:42:04 »
Nou dan hoeven ze elkaar dus echt niet te kennen ;) Ik ken ook niet iedereen hier en ongeveer even grote gemeente ;)

Bij jullie zijn het ook grotendeels agrariërs, die hebben het te druk met de koeien etc.  :P







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Lucretia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Shaunie
Re:Overijse
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2003, 16:55:19 »
Hee hallo, niet oordelen als je t zelf niet weet :P In Oud-Beijerland zijn er meer forensers, in de omliggende gehuchten zijn de meeste boeren ja !  8)







Zou de mol genetisch gemanipuleerd zijn uit een échte mol? :O

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overijse
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2003, 17:10:22 »
Toeval? Hoe groot is Overijse? Hoe groot is de kans dat ze elkaar (her)kennen?
Of zie ik weer spoken  ;) :D

Ik vind 't ook 'n beetje gek dat ze twee kandi's uit dezelfde gemeente nemen. Oke, ze hoeven elkaar niet te kennen natuurlijk, maar hoe gaan ze na of ze elkaar zeker niet kennen? Als ze beiden 't gewoon ontkennen, kunnen de makers er niks anders doen dan hen geloven lijkt me.  :-

't heeft natuurlijk wel voordelen als je iemand al kent. Je weet dan al wat meer van eigenschappen, gezin, werk e.d. En dat kan natuurlijk gunstig zijn bij 't beantwoorden van de vragen.

Wat mij betrefd vind ik 't toch wat riskant.... alhoewel 't zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat 2 mensen uit totaal verschillende plaatsen elkaar al van te voren kennen. Maar dan vraag ik me toch echt af of er bij 't sellecteren van de kandi's wordt nagegaan of ze elkaar kennen en hoe ze dat dan doen....








Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Overijse
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2003, 17:17:20 »
Zijn er misschien toch 2 mollen!








Offline Lucretia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Shaunie
Re:Overijse
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2003, 17:47:29 »
Citaat
Zeer uitgestrekte gemeente aan de IJse en de Lane, aan de rand van het Zoniënbos, op het hier sterk versneden Brabants plateau, tussen de Brusselse agglomeratie en de taalgrens; aan de weg en de autosnelweg Brussel-Namen; aan de toeristische Druivenroute; sterk golvend landschap (35-122 meter).

Het zijn veel boeren en het is heel uitgestrekt, dus lijkt me echt sterk, al zou het natuurlijk wel kunnen maar ze zulen hier heus wel over nagedacht hebben. Zijn die gegevens trouwens echt betrouwbaar????







Zou de mol genetisch gemanipuleerd zijn uit een échte mol? :O

Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Overijse
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2003, 19:30:22 »
Zijn die gegevens trouwens echt betrouwbaar????

Nee joh, we hebben voornamen en verzinnen daar gewoon een leuke achternaam bij, volgend jaar doen we ene Tomas van der Wiel verzinnen ok? :P :P







Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overijse
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2003, 19:41:51 »
wie had RA ook alweer?  ;D

edit: Paul Brandt, die was het   :)







« Laatst bewerkt op: 8-01-2003, 19:42:39 door Alive and Kicking »
banaan begint met een b, soms met een s

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Overijse
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2003, 19:59:26 »
Nee joh, we hebben voornamen en verzinnen daar gewoon een leuke achternaam bij, volgend jaar doen we ene Tomas van der Wiel verzinnen ok? :P :P

Ja en George Tournoy dan?!







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re:Overijse
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2003, 20:26:45 »
Ik vind George Tournoy wel erg mooi klinken moet ik zeggen, we onthouden em voor volgend jaar!







Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Overijse
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2003, 20:31:13 »
Hou ik je aan  8).







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Lucretia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Shaunie
Re:Overijse
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2003, 22:20:02 »
pffff stelletje :P misschien hebben ze wel expres verkeerde gegevens gegeven, leuke mollenstreek :+







Zou de mol genetisch gemanipuleerd zijn uit een échte mol? :O

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Overijse
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2003, 11:51:39 »
Er zou ook ene jurriaan meedoen volgend jaar, ik hoorde iets over een 3 eenheid ofzo ???


 8)







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overijse
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2003, 12:55:43 »
Er zou ook ene jurriaan meedoen volgend jaar, ik hoorde iets over een 3 eenheid ofzo ???


 8)
;D ;D ;D