Auteur Topic: Shadia is (niet) de mol!  (gelezen 83088 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 17-02-2003, 14:32:25 »
ja, en om dan nog eens tijd te rekken door zo'n jetski te laten omslaan is natuurlijk erg handig. plus het risico dat de vlam uit had kunnen gaan door het opspattende water...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 17-02-2003, 14:42:42 »
Shadia kon makkelijk 3000 EURO voor de pot verdienen door alles op Marc in te zetten en Marc te laten winnen.

Euhhh, Ik denk dat € 3000 inzetten niet zo makkelijk is aangezien ze maar over € 1000 beschikte.








Offline Lieve VW

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #222 Gepost op: 17-02-2003, 15:19:38 »
Vindt niemand het vreemd dat Shadia als eerste dat woord 'uitverkorene' kon vormen?  Da's toch geen courant woord? Ik had het niet gezien alleszins. (wil niks zeggen natuurlijk  ::))  Lijkt me logisch dat de mol de uitverkorene moest zijn om de touwtjes in handen te hebben.  En ze kan wel op een korte tijd zo'n moeilijk woord vormen maar vijf buurlanden van China kent ze niet....

Ik vind dat erg verdacht (hoewel Sandra eigenlijk mijn mol is/was   ???)









Perception is reality

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #223 Gepost op: 17-02-2003, 15:24:09 »
Ook de manier waarop ze aangaf dat ze het woord had geraden. Ze stak heel langzaam haar hand op alsof ze nog nadacht terwijl ze dit deed. Ik vond het zo geacteerd. Maar ja, op den duur zoek je als mollevanger overal wat achter!







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #224 Gepost op: 17-02-2003, 16:09:11 »
uit een interview met corry bleek dat het vrij lang duurde voordat shadia het woord had gevonden (ik heb het zelf niet gehoord maar dat stond ergens op het forum). op zich is het natuurlijk handig om de mol de touwtjes in handen te laten nemen, maar ik vind het wel raar dat ze dan zo'n groot risico nemen met lang wachten, in de tussentijd kan iemand anders toch makkelijk het antwoord vinden? de manier waarop ze haar hand in de lucht stak was idd een beetje vaag en ze keek ook heel vertwijfeld toen ze het antwoord zei.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #225 Gepost op: 17-02-2003, 16:15:19 »
Vindt niemand het vreemd dat Shadia als eerste dat woord 'uitverkorene' kon vormen?  


Kijk nog maar eens terug hoe ze er bij kijkt.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #226 Gepost op: 17-02-2003, 16:18:57 »
Ik weet het ook niet hoor, maar volgens mij heb ik Michiel zelf tijdens de uitzending horen zeggen dat degene die het eerst het woord zou vinden UITVERKOREN was voor het volgende spel.
En als je dan met dat in je achterhoofd naar de letters kijkt, zie je dat toch wel staan? Bij de Libelle en Margriet is de oplossing van de kerstpuzzel toch ook altijd kerstboom?
Verder zou ik ook twijfelen met mijn hand op te steken. Je weet nooit wat je daarna te wachten staat en soms kun je beter met de groep meegaan dan een speciale opdracht krijgen!

Talpa








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #227 Gepost op: 17-02-2003, 16:22:05 »
dat zei ie volgens mij tegen de groep toen ze de volgende opdracht te horen kregen en shadia er niet bij was omdat "ze uitverkoren was". ik denk dat je dat door de war haalt, voor zover ik me herinner heeft michiel het niet van te voren gezegd.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #228 Gepost op: 17-02-2003, 16:27:19 »
ze zullen wellicht beide versies opgenomen hebben, en de juiste dan op antenne gegooid....

Ik heb het nog eens bekeken en ik denk niet dat het zo gegaan is; je kan aan de stand van de zon zien dat de opname van Inge die op dezelfde stoel zit dat er vrijwel geen tijd tussen de opname de vraag van Michiel aan Shadia en de proef zelf. Wat wel zou kunnen is dat Shadia zegt: "Alles op Corry" en ook "Alles op Inge". En dat ze na afloop het juiste foute antwoord monteren.
Dat lijkt me veel makkelijker en ik zou zo'n mol-actie wel waarderen, dat lijkt veel op het deborah-dobbelsteen-geval. :)

Citaat
Michiel doet iets raars dat mij meer doet geloven in mijn denkpiste... na de klokken te hebben afgeduwd loopt hij eerst rechts het scherm af achter corry en loopt na een vijftal seconden pas naar shadia toe...  Geeft hij hierbij stiekem een (afgesproken) signaal naar Shadia?

Wat voor singaal zou Michiel aan Shadia moeten doorgeven?








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #229 Gepost op: 17-02-2003, 16:33:07 »
Wat wel zou kunnen is dat Shadia zegt: "Alles op Corry" en ook "Alles op Inge". En dat ze na afloop het juiste foute antwoord monteren.

zo bedoelde ik het dus bertha351, maw deze opdracht kon nooit of te nimmer iets opleveren als shadia maar de uitverkorene werd. (als deze theorie klopt tenminste)

Citaat
Wat voor singaal zou Michiel aan Shadia moeten doorgeven?

bij nader inzien (ttz na herbekijken van de aflevering) geen enkel, want Shadia reageert niet meteen na de proef. 't is pas achteraf dat Michiel en de andere kandis alle opdrachten overlopen....







« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 16:38:10 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #230 Gepost op: 17-02-2003, 17:49:26 »
dat zei ie volgens mij tegen de groep toen ze de volgende opdracht te horen kregen en shadia er niet bij was omdat "ze uitverkoren was". ik denk dat je dat door de war haalt, voor zover ik me herinner heeft michiel het niet van te voren gezegd.

Hij zegt 't idd niet tegen de groep voordat ze de envelop krijgen aangereikt, althans dat krijgen we niet te zien. We horen Michiel bij de groep net voor de opdracht 't woord 'uitverkore' zeggen en geloof ik ook nog 'n keer in de voice-over terwijl we beelden zien van de kandi's die de envelop uitgereikt krijgen. Ik kreeg ook echt 't idee dat de kandi's geen idee hadden waarom ze 'n woord moesten vormen, dus ik denk ook niet dat Michiel dat van te voren gezegd heeft.

't viel mij eerlijk gezegd ook gelijk op dat juist Shadia met 't antwoord kwam. Volgens mij had ik er echt heel lang over gedaan, want 't is nu eenmaal nogal 'n abnormaal woord dat 'uitverkorene'. Shadia keek wel heel twijfelachtig alsof ze zichzelf afvroeg of 't wel 'n goed woord was. Maar dat leek me eerder gespeeld als echte aarzeling.  :-\

Al met al vond ik Shadia weer heel mols deze aflevering. Haar invloed was gewoon weer erg groot, eigenlijk in alle drie de opdrachten. Ik heb toch ook nog onmols gedrag van Shadia mogen bespeuren: ze haalde (weliswaar samen met Sandra) Stijn en Marc over om toch de bungeejumpen waardoor de opdracht toch slaagde.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #231 Gepost op: 17-02-2003, 18:36:07 »
zo bedoelde ik het dus bertha351, maw deze opdracht kon nooit of te nimmer iets opleveren als shadia maar de uitverkorene werd. (als deze theorie klopt tenminste)bij nader inzien (ttz na herbekijken van de aflevering) geen enkel, want Shadia reageert niet meteen na de proef. 't is pas achteraf dat Michiel en de andere kandis alle opdrachten overlopen....

Deze theorie gaat mij toch echt wel te ver. Als dit zou kunnen dan kunnen we aan alles wat uitgezonden wel gaan twijfelen , misschien zit Christophe nog wel in het spel . De mol was er bij deze proef het best bij om niet de uitverkorene te zijn. In de cel krijg je alles te horen niemand die het ziet ,niemand die het weet, als jij wilt ''mollen'''.Shadia is niet de mol en ze verdenkt marc als mol want ze heeft geen geld op het duel gezet die zij zelf en haar verdachte mol in de hand hadden. Dit heeft zij als kandidaat gewoon goed gespeeld. De maximale 12000 euro had ze nooit gewonnen daar had de echte mol wel voor gezorgd







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #232 Gepost op: 17-02-2003, 19:35:42 »
Deze theorie gaat mij toch echt wel te ver.

Het is idd flauw om een hele proef te doen als van te voren al 'gepland' is dat de proef hoe dan ook zal mislukken. Ik denk ook niet dat Shadia de mol is (eik nog altijd vanwege de 25 minuten slapen.)

Citaat
Shadia is niet de mol en ze verdenkt marc als mol want ze heeft geen geld op het duel gezet die zij zelf en haar verdachte mol in de hand hadden. Dit heeft zij als kandidaat gewoon goed gespeeld.

Hmmm; aan het eind met 0 euro staan vind ik als kindidaat niet zo goed gespeeld...

Iets anders over die laatste proef met het inschattingsvermogen, je ziet eerst Michiel aan Shaida vragen hoeveel ze inzet ed, daarna zie je Inge zeg maar over Shadia heengemonteerd worden; als ze klaar zit voor de volgende proef. Aan de schaduw kun je zien dat het er direct na is. Maar zij zaten toch ervoor nog in een cel met een koptelefoon op om het gesprek te horen tussen Shadia en Mark? Of komt dat niet zo nauw omdat Shadia de mol is en al die koptelefoons voor de sier gebruikt worden en dus dat Corry en Inge allang klaarstaan?









Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #233 Gepost op: 18-02-2003, 11:39:50 »
De Mol kon volgens mij enkel het gesprek horen tussen Shadia en Michiel om zo te horen wie tegen wie moest en wie zij voorspelt dat zou winnen.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #234 Gepost op: 18-02-2003, 11:58:25 »
Of komt dat niet zo nauw omdat Shadia de mol is en al die koptelefoons voor de sier gebruikt worden en dus dat Corry en Inge allang klaarstaan?

zou best kunnen, kvraag me trouwens af hoe die gesprekken tussen michiel en shadia werden doorgestuurd naar de cellen, ik zag niet meteen kabels naar ginder lopen....

ciao
vlaming







« Laatst bewerkt op: 18-02-2003, 11:59:18 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #235 Gepost op: 18-02-2003, 11:58:29 »
De mol was er bij deze proef het best bij om niet de uitverkorene te zijn. In de cel krijg je alles te horen niemand die het ziet ,niemand die het weet, als jij wilt ''mollen'''.
das niet waar denk ik, want stel jij bent de mol maar shadia zet helemaal geen geld op jouw duel in dan ben je wel mooi de lul omdat je geen invloed meer kan uit oefenen (behalve dan dat er iig geen geld bij de pot komt). shadia kan, in vergelijking met de andere kandi's, een veel grotere invloed uit oefenen.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Lowprofile

  • Gast
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #236 Gepost op: 18-02-2003, 12:01:06 »
Als ik de gedachte van RobbieAzerty even mag uitbreiden en interpreteren ...
Michiel en Shadia staan op de vestingsmuren, terwijl de 5 anderen in cellen eronder zitten met koptelefoons.
Shadia wijst de drie koppels aan, voorspelt wie er wint en zet daar geld op in.
Vervolgens worden de 5 anderen 'bevrijd' en beginnen de proeven. De niet-spelers blijven op afstand.
Zie o.a. de foto's op de officiële site (wat u niet zag) waar Sandra en Corry op de trappen zitten terwijl Marc en Shadia hun duel doen in de verte.

WV heeft dan waarschijnlijk de antwoorden van Shadia vlak voor iedere opdracht gemonteerd. Daar is niets mis mee, lijkt mij.
Ik ga er niet van uit dat Shadia allerlei combinaties kon inspreken en dat ze dan achteraf uitkozen wat hun schikte.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #237 Gepost op: 18-02-2003, 12:06:02 »
WV heeft dan waarschijnlijk de antwoorden van Shadia vlak voor iedere opdracht gemonteerd. Daar is niets mis mee, lijkt mij.


Dit zou dus betekenen dat Shadia al voordat de duels begonnen moest weten hoeveel geld ze kon inzetten bij ieder duel. 't lijkt me niet logisch om nog voor 't eerste duel al op te nemen hoeveel Shadia inzet bij ieder duel. Shadia kon dan immers niet weten hoeveel geld ze tot haar beschikking had bij ieder duel, omdat ze de afloop van de duels nog niet wist. :-\








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #238 Gepost op: 18-02-2003, 12:07:15 »
dat geldt alleen voor het laatste duel. voor het tweede duel kon ze wel degelijk weten hoeveel geld ze had omdat er bij het eerste duel geen geld gewonnen of verloren kon worden.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #239 Gepost op: 18-02-2003, 12:09:50 »
dat geldt alleen voor het laatste duel. voor het tweede duel kon ze wel degelijk weten hoeveel geld ze had omdat er bij het eerste duel geen geld gewonnen of verloren kon worden.

Oke dat klopt. Omdat ze er voor koos om niets in te zetten bij 't eerste duel wist ze natuurlijk dat ze nooit geld kon verliezen of winnen. Maar de conclusie blijft dat ze onmogelijk de inschattingen van Shadia voor de drie duels nog voor 't eerste duel konden opnemen. Of ze moesten tig versies opnemen (voor ieder denkbaar bedrag), maar dat lijkt met niet logisch.