Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 113792 keer)

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 27-01-2003, 12:38:31 »
Mijn overzicht van molse en onmolse acties van Stijn.

Waarom is Stijn wel de mol?

Aflevering 1
  • Opdracht 2 (het raadsel) mislukt.
  • Wordt niet gevonden bij opdracht 1.
Aflevering 2
  • De bom wordt niet ontmanteld en ontploft, mede door toedoen van Stijn.
Waarom is Stijn niet de mol?

Aflevering 1
 :-X

Aflevering 2
  • Heeft bij de controle z'n koker bij zich.
  • Stijn stelt vanaf het eerste moment voor om meteen op de hometrainer te gaan 'lopen'.
  • Stijn lost het eerste raadsel voor het ontmantelen van de bom correct op.
  • Stijn haalt de helikopter.
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2003, 15:34:59 »
Ik wil er gewoon even op wijzen dat de filmploeg NIET weet wie de mol is. Dus dat ze Stijn eerder voorstellen dan marc hoewel hij later binnenkomt is volgens mij puur toeval!!
Maar dit had toch niks met de filmploeg te maken, maar alles met de montage! En degenen die de afleveringen monteren weten natuurlijk wel degelijk wie de mol is.

Maar goed, na aflevering 2 is Stijn erg gedaald op mijn lijstje van verdachten. Als hij de mol is heeft hij in afl. 2 naar mijn mening veel te veel kansen laten liggen om (ongemerkt) te saboteren. Marc daarentegen is met stip gestegen, dus het kan nog steeds een aanwijzing zijn geweest, alleen heb ik het dan op de verkeerde persoon betrokken in eerste instantie.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2003, 17:20:29 »
Als de Mol een info verkeerd doorgegeven heeft, is de rol van de Mol dus bij de bom niet gevragd, om stijn dus hierop als Mols of onmols te betichten, is wat raar. Door de verkeerde geboortedatum ontpolft de bom toch bijna zeker...







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 3-02-2003, 09:55:37 »
Dit topic was helemaal van pagina 1 afgevallen!
Wat zegt dit over Stijn?

Ik vind het wel erg raar dat hij zomaar 2 dagen uit het spel verdwijnt. Zou er echt gesjoemeld zijn met de zwarte zak met namen?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2003, 10:04:20 »
Dat loten met die zwarte zak is een ideaal moment voor de makers om een truc uit te voeren die we in de laatste aflevering (de nabespreking) terug zullen zien. Het zal me niks verbazen als de zak uit 2 delen bestaat met 1 afdeling waar alleen maar briefjes met Stijns naam in zaten.
Verder is het opvallend dat Stijn eerst resoluut nee zei en later zich aanboodt.
Daarnaast kan de mol volgens mij ook saboteren door (er niet bij te zijn). Stijn zal niet in beeld zijn, maar als hij de mol is zal het me niks verbazen dat hij ongezien toch in de buurt is en zijn acties uitvoert, maar daar moet ik eerst de aflevering en vooral opdrachten van volgende week voor zien.







at your service

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2003, 10:07:21 »
Om even in te gaan op "de cameraploeg weet niet wie de mol is "... ik denk dat ze dat wel weten.. hoe komen ze anders aan het beeld materiaal dat ze in de laatste aflevering uit zullen zenden van de Mol ? En vorig jaar met George, die tig keer het zelfde straatje  ( of zelfs op de zelfde plek bleef ) afrende.. valt toch wel op denk ik .. ;)







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2003, 10:07:33 »
Ik wil er gewoon even op wijzen dat de filmploeg NIET weet wie de mol is.  

Je kunt daar wel gewoon even op wijzen...maar ik geloof er niets van. Ook de mollenstreken worden door immers door de filmploeg gefilmd.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 3-02-2003, 10:28:14 »
Dat loten met die zwarte zak is een ideaal moment voor de makers om een truc uit te voeren die we in de laatste aflevering (de nabespreking) terug zullen zien. Het zal me niks verbazen als de zak uit 2 delen bestaat met 1 afdeling waar alleen maar briefjes met Stijns naam in zaten.
Verder is het opvallend dat Stijn eerst resoluut nee zei en later zich aanboodt.
Daarnaast kan de mol volgens mij ook saboteren door (er niet bij te zijn). Stijn zal niet in beeld zijn, maar als hij de mol is zal het me niks verbazen dat hij ongezien toch in de buurt is en zijn acties uitvoert, maar daar moet ik eerst de aflevering en vooral opdrachten van volgende week voor zien.

Wat mij opviel is dat bij de "volgende week" filmpjes ook Stijn te zien was. Hij leek een soort instructies te geven aan de overige kandidaten. Blijkbaar verdwijnt hij zeker niet zomaar 2 weken van het toneel.
Ben erg beniewd....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 3-02-2003, 11:31:27 »
Wat mij opviel is dat bij de "volgende week" filmpjes ook Stijn te zien was. Hij leek een soort instructies te geven aan de overige kandidaten. Blijkbaar verdwijnt hij zeker niet zomaar 2 weken van het toneel.
Ben erg beniewd....

Een briefje op het dashbord: Rij voorzichtig, denk aan mij.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 3-02-2003, 14:33:47 »
Ik zat net op de site van de mol zomaar wat dingen te lezen die bij de kandidaten staan
Tot mijn verbazing las ik het volgende stukje bij Stijn:

Vrijstelling of geld voor de groep
Ik ben een groepsspeler, iemand die graag in teamverband werkt. Ik ga echt voor de groep, niet voor een vrijstelling

Ik snap er niks meer van nu gaat hij ineens wel voor de vrijstelling :(









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 3-02-2003, 16:01:24 »
Stijn gaf ook eerst aan heel resoluut niet voor de afwezigheid te gaan, later trekt hij dit in>

Hij is idd wel aanwezig in de volgende afl, zijn foto hangt in een van de autos, denk aan mij, of te wel denk aan de Mol, of is er stiekum iemand verliefd op stijntje.

Verder tweety is de afwezigheid niet voor 2 weken zoals je tikt, maar zal wel een typo zijn LOL







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2003, 17:57:54 »
Stijn (de slimme veelwetende student) die bij alle vragen meebeslsit en steeds weer de verkeerde weg kiest...

Waarom wilde hij toch wachten met het openmaken van een (foute) koffer tot Bruno er bij was... tijd rekken?

De mol kan ook makkelijk twee dagen op de achtergrond meedoen want hij hoeft toch niet te zoeken... en eventuele verdenking wordt zo ook minder misschien.

Ja Stijn is weer gestegen op mijn lijstje...!!








Offline blindemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • stijn is de mol
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2003, 19:46:22 »
de lottrekking waardoor stijn enkele dagen kan gaan herbronnen is verdacht (zie ook topic iets hoger in forum : het zakje waaruit zijn naam getrokken werd heeft veel mee van een toverzakje die door amateur goochelaars wordt gebruikt- met 2 zakken in 1)







wat baten video en bril als de mol zich niet verraden wil!!!!

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2003, 21:12:47 »
ik weet niet hoe zo'n zak er dan precies uitziet, maar het moet dan wel zo in elkaar zitten dat sandra er niets van merkte en tòch het "juiste" briefje koos hé..








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2003, 21:28:24 »
Verder tweety is de afwezigheid niet voor 2 weken zoals je tikt, maar zal wel een typo zijn LOL

Nou ja, voor ons is't toch twee weken, nietwaar?  :P







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2003, 22:48:59 »
Nee hij verdwijnt maar één week he. In aflevering 5 is ie er weer.








Offline molfreakske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 5-02-2003, 00:14:05 »

Ik heb nog iets opgemerkt dat zeker het idee van Stijn als mol staaft:

het is maybe iets heel onbenulligs en een detail, maar ik merkte op dat Stijn tijdens de IQ proeven bij het lopen op de band een t-shirt droeg met het logo van Compaq:

-de vorige molreeks werd ook gesponsord door Compaq (hint hint?)
- ook las ik in Stijn zijn profiel dat hij absoluut niet veel waarde hecht aan materiële zaken , beetje raar dat juist hij een Compaq shirt zou dragen!

Like i said, het is misschien een beetje vergezocht...maar who knows??  ;)










Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 5-02-2003, 07:35:34 »
Misschien kreeg iedere kandi wel zo'n Compaq shirt alvorens het seizoen begon ;)







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 5-02-2003, 09:36:53 »
Voor mij is Stijn toch op dit moment WEL de mol.

Zeker in aflevering 3 laat hij van zich horen of houdt hij zich te zeer op de achtergrond:

* Alvorens te beginnen met het paalklimmen zit hij de andere 2 op te jutten "ik blijf niet op jullie wachten". Walter tempert hem daarna. Eenmaal boven zegt ie: "Klaar?" maar hij is wel de laatste die staat.
(De andere 2 laten zich gelukkig niet gek maken, maar 1 nerveuze beweging en je valt er vanaf).

* in het politiebureau gaat ie rustig - alleen zittend - een boekje lezend, zich niets aantrekkend van de rest, die poogt de deur te openen, discussieerd hoe nu verder en zo. Hij gaat ook meteen aan die tafel zitten, terwijl de rest door de ruimte loopt, verkennend, pratend met elkaar.
Ook als de anderen naar buiten gaan (een voor een) blijft ie met z'n neus in dat boekje...
Eenmaal bij de agent vind ik dat hij het minst verbaast reageert als ie hoort van dat kokertje (dat het opgezet spel was).
De sommen maken waren - uit het hoofd - moeilijk, maar toch, een "student" moet dat kunnen (geldt eigenlijk ook voor Shadia). Maar de mol heeft geen belang bij geld in de pot.
Na afloop zei hij als eerste geen moeite te hebben dat de anderen het geld behouden voor zichzelf.

* Tijdens de vragen onderweg doet hij niet mee met het beantwoorden van de vragen. Hij kijkt wel iedere keer bedenkelijk, maar als iemand een antwoord geeft is hij er wel bij om te zeggen " 't is goed, we gaan die kant op", zeker als blijkt dat dat de verkeerde weg is.
Dat ie op het laatst Bruno over de streep trekt: hij kon het niet maken om nu nog af te remmen.

* hij zegt heel duidelijk en overtuigend nee voor de vrijstelling, maar uiteindelijk wint ie.

In mijn visie maakt de groep fouten genoeg en hebben ze geen mol nodig om fouten te maken.
De groep let teveel op elkaar en kan de mol langszij blijven staan. Niemand let nu meer op Stijn en verdenkt hem (denk ik) ook niet meer, ideaal toch?
Ook de volgende aflevering: De mol mist niets tijdens zijn afwezigheid (hij krijgt toch genoeg info van de regisseur) maar hij hangt als foto in de (bots)auto's: Denk aan mij, denk aan de mol.

Misschien laat ik me helemaal gek maken, maar toch, voor mij blijft Stijn een goede mol.
Schiet mijn gedachten af, opdat ik me concentreren kan op een andere mol, maar voorlopig blijft dit twee weken zo.








cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 5-02-2003, 10:16:31 »

Eenmaal bij de agent vind ik dat hij het minst verbaast reageert als ie hoort van dat kokertje (dat het opgezet spel was).
Stijn zegt achteraf dat hij al vermoedde dat er opzet in het spel was bij de aanrijding, misschien vandaar. Maar goed, als hij de mol is, kan hij dat ook gezegd hebben omdat hij wist dat hij niet verbaasd genoeg had gereageerd. :P

Stijn was mijn allereerste mol, tijdens afl. 1, maar ik ben van hem afgestapt, al gedraagd hij zich nog steeds wel verdacht, af en toe. Op dit moment lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de mol een aflevering lang uit het programma verdwijnt, maar het hangt helemaal van de volgende uitzending af of Stijn weer stijgt op mijn lijstje molkandidaten. Het zou best kunnen dat hij uiteindelijk toch invloed kan uitoefenen op de opdrachten volgende week. Hij bevindt zich alleen niet in de groep, maar ik vermoed dat hij wel degelijk op één of andere manier deelneemt.