Auteur Topic: hint in de plaatsnamen en dagnummers  (gelezen 41208 keer)

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2003, 14:21:03 »
Dank U, Dank U  :D
Ik word helemaal er verlegen van







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #21 Gepost op: 27-02-2003, 14:27:25 »
Dank U, Dank U  :D
Ik word helemaal er verlegen van
Ik ben trouwens ook nog blij dat je de moeite hebt willen nemen om mijn site te bezoeken.
Wat vind je er trouwens van :
10..L5 => MARC
maar ook de RT => LCM ROMA
en de uitgebreide analyses ?

greetz MP










Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #22 Gepost op: 27-02-2003, 14:44:45 »
Los van het feit dat ik nog altijd op Stijn ben en dit blijf totdat ie er vroegtijdig uitvliegt  :'( :'( :'(
vind ik Uw site verdomd goet in elkaar gezet en - eerlijk waar - alles gelezen (heb er inderdaad de tijd voor, perfecte baan  ;D ;D ;D)
Te mooi om waar te zijn, mocht het allemaal kloppen (ik hoop voor mezelf nog steeds van niet)
De maar blijft: De mol hoeft niet alles te saboteren, want de groep is stom genoeg (lees: maakt fouten genoeg, veel te veel verdachtmakingen naar zichtzelf) om veel te laten mislukken, dus in mijn ogen krijgt Stijn te min punten bij jullie analyse
maar we raken nu "off topic"







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #23 Gepost op: 27-02-2003, 14:58:36 »
weer hartelijk dank :)

Maar om op het topic terug te komen hoe zou je die :
10..L5 en 50km boven rome naar Stijn willen leiden?
Ik heb daar mijn hoofd over gebroken maar kon niks vinden behalve dan de 5 naar 5 letters maar das eigenlijk onlogisch gezien de argumentatie voor de 10..L daar blijft alles naar een fysiek persoon verwijzen en dat doet de 5 in mijn geval nu ook.

greetz MP








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #24 Gepost op: 27-02-2003, 15:42:19 »
Dan zijn ze op dit forum toch vreemd bezig ;) hij is wel degelijk de 5e kandidaat in alfabetische volgorde. Maar ik wil graag uw theorie horen waarom hij de 4e zou zijn. ???

Zijn niet mijn theorieen hoor. Ik lees alleen maar in het Marc is (niet) de mol topic dat hij de 4e kandidaat is. Uitleg van Calimero:
....(...)voor kandidaat no 4 ( dit is de vierde kandidaat die overblijft) wel eens betekenis gaan krijgen. M.a.w. de theorie stopt bij kandidaat no 4 , de superkandidaat ....... de mol??

Ik zelf denk dat Marc kandidaat nr 7 is, nl. de 7e die er uit vliegt.

vriendelijke groeten,
Tweety







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2003, 15:54:08 »
Zijn niet mijn theorieen hoor. Ik lees alleen maar in het Marc is (niet) de mol topic dat hij de 4e kandidaat is. Uitleg van Calimero:Ik zelf denk dat Marc kandidaat nr 7 is, nl. de 7e die er uit vliegt.

vriendelijke groeten,
Tweety

 ??? ??? ??? dus als je van achteraan telt bij de lijst uit de bibliotheek proef is Marc de 4e kandidaat !! Sorry hoor maar hier breekt mijn klomp !

Ik zal nogmaals zeggen dan :
De meest logische volgorde, zeker gezien het feit dat de kandidaten in de 1ste aflevering niet werden voorgesteld, is dus de alfabetische volgorde en in die volgorde is Marc de 5e kandidaat.!

10..L5 => MARC

Ik zou graag zien dat mensen daar met "zinnige" argumenten op in zouden gaan.

Ps. was het iemand anders dan Marc had ik het zeker niet nagelaten om dat te vermelden.

greetz MP









« Laatst bewerkt op: 27-02-2003, 15:56:47 door malle pietje »

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2003, 16:00:00 »
hoe zou je die :
10..L5 en 50km boven rome naar Stijn willen leiden?

voor .. zou ik ook mo invullen om zo MOL te kunnen maken
voor 10: 10 kandidaten? misschien
voor 5: de vijfde kandidaat? ook misschien, maar het ligt er maar aan van welke kant bekenen. Er zijn meer officiële groepsfoto's en als je eenmaal op een kandidaat (Marc dus) gefixeerd bent pik je uiteraard die foto uit waar Marc als vijfde staat.

en 50 km boven Rome: Raad eens waar de heilige Augustinus is geweest, omstreeks 380 ? ;)
Er is welliswaar geen straat naar hem genoemd (voor zover ik weet), maar er leiden heel veel wegen naar Rome, en veel van die wegen komen dicht bij Rome al bijelkaar ...

Ik bedoel maar, gewoon.







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #27 Gepost op: 27-02-2003, 16:07:21 »
Ja, prachtige theorie, omdat dit eindelijk eens een theorie is die ook naar Sandra gelinkt kan worden.  ;D

Zoals we allemaal weten worden de kandidaten in de introductie niet in alfabetische volgorde aangeduidt. Als we teruggaan naar de allereerste introductie (afl. 2) zien we dat (jawel) Sandra de 5de kandidaat is die wordt aangekondigt.  :P








malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2003, 16:12:57 »
voor .. zou ik ook mo invullen om zo MOL te kunnen maken
voor 10: 10 kandidaten? misschien
voor 5: de vijfde kandidaat? ook misschien, maar het ligt er maar aan van welke kant bekenen. Er zijn meer officiële groepsfoto's en als je eenmaal op een kandidaat (Marc dus) gefixeerd bent pik je uiteraard die foto uit waar Marc als vijfde staat.

en 50 km boven Rome: Raad eens waar de heilige Augustinus is geweest, omstreeks 380 ? ;)
Er is welliswaar geen straat naar hem genoemd (voor zover ik weet), maar er leiden heel veel wegen naar Rome, en veel van die wegen komen dicht bij Rome al bijelkaar ...

Ik bedoel maar, gewoon.

Helemaal mee eens, op één puntje na : jij moet er een foto voor uitpikken waarop dan Stijn als 5e staat. Ik pak niet lukraak een reeks waarin Marc toevallig 5e is.. sterker nog dat wist ik toen ik het bedacht niet eens.. De argumentatie waarom het in de alfabetische reeks moet zijn is:

1) 10 kandidaten 1 mol wanneer heb je die ? Aan het begin van de mol dus in aflevering 1. Immers daarna vallen er mensen af.
2) In aflevering 1 werden de kandidaten niet voorgesteld en moet je aannemen dat de alfabetische reeks geld.

Toen ik ging kijken wie dat de 5e was in de alfabetische reeks kwam er Marc uit. Ik ben dus niet begonnen met MARC => 10..L5 maar heb gezocht en gevonden 10..L5 => MARC

De 50km boven rome vind ik mooi gevonden. Alleen heb je nog een klein probleempje met die 380. Je zou verwachten dat die dan ook ergens terug kwam.

Ik hoop dat je goed begrijpt dat ik probeer alle hints zo objectief mogelijk te benaderen en als ik iets vind wat naar een andere kandidaat leid dan post ik het net zo goed (zie www.wieisdemol.be ) want dat heb ik toch al een paar keer gedaan. Verder vind ik het erg leuk dat je met mij deze discussie aangaat want alleen zo gaan wij de mol vinden.

Thanx voor je post greetz MP

@Chriz in aflevering 2 waren er maar 9 dus hij gaat niet naar Sandra  :P ;D







« Laatst bewerkt op: 27-02-2003, 16:15:12 door malle pietje »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #29 Gepost op: 27-02-2003, 16:15:35 »
Ja, prachtige theorie, omdat dit eindelijk eens een theorie is die ook naar Sandra gelinkt kan worden.  ;D

Zoals we allemaal weten worden de kandidaten in de introductie niet in alfabetische volgorde aangeduidt. Als we teruggaan naar de allereerste introductie (afl. 2) zien we dat (jawel) Sandra de 5de kandidaat is die wordt aangekondigt.  :P


Dit zal trouwens CALIMERO wel weer heel blij maken, want ja, ook hier is Marc de 4de kandidaat!








malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2003, 16:18:54 »
Dit zal trouwens CALIMERO wel weer heel blij maken, want ja, ook hier is Marc de 4de kandidaat!

zie boven @Chriz








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2003, 16:32:35 »
Ik heb geen kwade bedoelingen Malle Pietje, maar ik hoop zozeer dat Stijn de mol is omdat ik gewoon in hem een hele goede mol zie (compleet los van de serie fragmenten in de bib).
Augustinus - geboren 354 geboren in Thagaste, in Numidië, gestorven in 430. Zijn lichaam werd overgebracht naar Sardinië (HINT HINT  ;D ;D ;D) en later naar Pavia, waar het met de grootste eer werd bijgezet in de kerk Ciel d'oro.
Ik ben nog niet verder gedoken in zijn geschiedenis maar hij is echt omstreeks 380 (weet niet precies wanneer) in Rome geweest.

Ik zie ook links naar Stijn in de conversatie met BCCIMNSSW ook al kan ik na 2 dagen rekenen niks vinden met de getallen, maar toch, net zoals Vlaming op Shadia is/was en anderen vastgepind op Sandra of Inge ben ik het op Stijn.
Met Marc zijn perfecte sprongen te maken naar Marcus en kun je hints zoeken en en die heb je gevonden. Ik blijf zoeken naar hints richting Stijn.









cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2003, 16:46:30 »
@petine

Excuus als je het zo opvatte !! Ik ben juist erg blij dat er iemand op een zinvolle wijze iets ter discussie stelt :)

Toegegeven er zat een ondertoon in mijn betoog maar zeker niet in uw richting maar in de richting van die JOKERS hier op het forum en dan weet je vast wie ik bedoel. Maar niks kwaads over jou !!
Ik zou je wel willen aanraden om naar het forum van www.wieisdemol.be te verhuizen. Daar is de sfeer stukken beter en worden posts ook echt gelezen en in de regel iedereen serieus genomen..

Greetz MP

LS
vrienden op dit forum dit is het adres van mijn website : http://members.home.nl/mjvanderelsen/demol
u weet mij te vinden.
veel geluk op uw verdere zoektocht.. maar zoek een ander topic!










Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2003, 17:13:03 »
2) In aflevering 1 werden de kandidaten niet voorgesteld en moet je aannemen dat de alfabetische reeks geld.

Ik ben het er niet mee eens dat de kandidaten niet werden voorgesteld in afl. 1. Bij elke kandidaat is er een (heel kort) profiel in beeld geweest in deze volgorde:

Nicole
Sandra
Inge
Bruno
Shadia
Walter
Corry
Christophe
Stijn
Marc

(Deze laatste twee kwamen in omgekeerde volgorde binnen maar de naam en foto werd zo getoond.)

Ik vind het spijtig dat het niet in een van de genoemde theorieen past maar het geeft denk ik wel aan dat je het in een andere richting moet zoeken...

Bijv. de uitleg met de Euro's (€ 10,- € 0,50 en € 0,05) of een getal (XLV = 45) vind ik dan al minder ver gezocht...








malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #34 Gepost op: 27-02-2003, 18:10:17 »
Maar dat was niet vooraf de aflevering maar in de aflevering zelf zie :
http://lcg-www.uia.ac.be/~erikt/demol/

en dan aflevering 1... dus ik kan het niet met je eens zijn op dat punt.

Bovendien gaat dat met de Euro's en XLV niet meer op omdat er een trema bleef hangen bij de 10. Je hebt dus nu 10..L5

greetz MP







« Laatst bewerkt op: 27-02-2003, 18:20:55 door malle pietje »

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #35 Gepost op: 27-02-2003, 18:41:26 »
Toch knap, Marc wordt zowel gezien als de 4e, als als de 5e kandidaat op dit forum.

 ???

Is idd verwarrend .Het antwoord hangt af van welke theorie je daarin betrekt. Wel voor de superkandidaattheorie is hij de 4 e kandidaat vanwege no 4 op de cel, 4 e kandidaat van onderen in het rijtje van afvallers en dus de 4e die over blijft. Maar belangrijker is de vraag waarom de superkandidaat theorie eindigt bij kandidaat no 4 . Nu een mogelijk verklaring is de koppeling van de theorie aan het woord valkuil die in aflevering 4 2 maal aan bod kwam. Ten eerste als oplossing van een raadsel over 2 vogels (valk + uil) en dan de balvangproef in een soort valkuil. We hebben dan het woord valkuil en het cijfer 4.Passen we dit toe op de superkandidaattheorie betekent dat deze theorie een valkuil is en strand op kandidaat no 4 : Marc.

Het cijfer 5 heeft betrekking op het anagram van malle pietje , een andere benadering maar zeker niet minder interessant.

Beiden hebben overeen dat ze dezelfde mol hebben : Marc!








Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #36 Gepost op: 27-02-2003, 19:16:59 »
Ik dacht al zoiets met die 4 :) die is op het .be forum ook aan de orde geweest .. en daar afgewezen.
zie: RT en IK op algemeen. (IK=Ideale Kandidaat en RT=Romeinse Theorie)

De 5 komt niet uit het anagram.
de oplichtende cijfers/letters zijn:

10..L5 => MARC

Het anagram komt in z'n geheel uit
50km boven rome => LCM ROMA

Het anagram is onderdeel van de RT, de oplichtende letters/cijfers niet. Maar voor meer info zie mijn site link staat op dit topic.

greetz MP








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #37 Gepost op: 27-02-2003, 19:32:56 »
sorry MP , maar jij hebt ook zoveel goeie theorien dat ik ze soms met elkaar verward. Heb je website gezien en ook de link naar die van veerle . Heel erg overtuigend !
Overigens was de IK of superkandidaat theorie er al en de link naar kandidaat no4 ook, maar de link naar valkuil in aflevering 4 is toch echt van mezelf.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

malle pietje

  • Gast
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #38 Gepost op: 27-02-2003, 20:09:23 »
Cheers,
Je hebt gelijk die valkuil staat niet op be maar het idee is hetzelfde. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is : Je hebt gelijk dat Marc as. zondag niet zal afvallen maar de reden waarom is niet juist.

Probeer maar eens een goede argumentatie te vinden voor :
1) de 4 is een hint
2) deze hint moet je verbinden met de IK.
3) dan moet je de 4e hebben uit die reeks.
4) dat moet dan van links zijn
5) valkuil is een hint
6) op de plek van de 4e van links in de IK zit die valkuil.
(IK=Ideale Kandidaat reeks)

Dat lijkt mij erg lastig.

Het hele probleem begint naar mijn mening met het feit dat je IK serieus neemt. Als ik jou 1 euro geef en volgende week weer betekent dit dan dat ik jou uiteindelijk 1 miljoen euro ga geven ? NEEN. het kan bij 2 euro gewoon stoppen.
Zo ook met deze reeks die er superopvallend in is gemonteerd : statische - bewegende - statische beelden. Deze reeks moest gaan opvallen en wij moesten hem massaal vinden en dit is uiteraard ook gebeurt, want ze wisten dat we erop gingen letten. Maar wie dacht er nou echt dat WS in de 2de aflevering zijn eigen programma ging opblazen ??

Dus ik kan het niet eens zijn met je theorie, maar met je conclusie ben ik het volmondig eens  ;D











Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:hint in de plaatsnamen en dagnummers
« Reactie #39 Gepost op: 27-02-2003, 20:43:40 »
Cheers,
Je hebt gelijk die valkuil staat niet op be maar het idee is hetzelfde. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is : Je hebt gelijk dat Marc as. zondag niet zal afvallen maar de reden waarom is niet juist.

Probeer maar eens een goede argumentatie te vinden voor :
1) de 4 is een hint
2) deze hint moet je verbinden met de IK.
3) dan moet je de 4e hebben uit die reeks.
4) dat moet dan van links zijn
5) valkuil is een hint
6) op de plek van de 4e van links in de IK zit die valkuil.
(IK=Ideale Kandidaat reeks)

Dat lijkt mij erg lastig.

Het hele probleem begint naar mijn mening met het feit dat je IK serieus neemt. Als ik jou 1 euro geef en volgende week weer betekent dit dan dat ik jou uiteindelijk 1 miljoen euro ga geven ? NEEN. het kan bij 2 euro gewoon stoppen.
Zo ook met deze reeks die er superopvallend in is gemonteerd : statische - bewegende - statische beelden. Deze reeks moest gaan opvallen en wij moesten hem massaal vinden en dit is uiteraard ook gebeurt, want ze wisten dat we erop gingen letten. Maar wie dacht er nou echt dat WS in de 2de aflevering zijn eigen programma ging opblazen ??

Dus ik kan het niet eens zijn met je theorie, maar met je conclusie ben ik het volmondig eens  ;D


o.k. Let's try . Eigenlijk moet je beginnen met valkuil . Die zit in aflevering 4. Het woord valkuil is volgens mij niet zomaar een oplossing op een raadseltje. Daarvoor heeft het woord nl een duidelijke betekenis. Dat dacht ik toen al maar ik wist nog niet naar wat te linken. De IK theorie is niet bedoeld om het programma op te blazen , maar juist om de mensen op het verkeerde been te zetten. Het is een rode draad door het programma . Het zelfde was vorig jaar het geval met de slangentheorie . Eens houdt hij dus op  te bestaan maar wannneer? Ik dacht dat valkuil uit aflevering 4 uitkomst kon bieden op de vraag wannneer . Dus het getal 4 van aflevering 4 verbinden aan een kandidaat waar je het getal 4 op kunt plakken . Inmiddels zijn er al voldoende voorbeelden geweest waarbij je marc met het getal 4 kunt verbinden. De 4 op zijn cel , de vierde kandidaat die werd voorgesteld in afl 2 , de vierde kandidaat die overblijft in de IK theorie.( Het is de volgorde van afvallers dus moet je hem andersom lezen).

Ik kan er gigantisch naast zitten natuurlijk. En het is ook niet de hoofdreden waarom ik marc verdenk als mol. Dat zijn gewoon zijn mollenstreken die je op jouw site keurig op een rijtje hebt gezet.










Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?