Auteur Topic: Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...  (gelezen 28141 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #20 Gepost op: 16-03-2003, 21:35:16 »
De kans dat dat toeval was is te verwaarlozen. Ze hebben het kennelijk niet willen toegeven omdat die hint al zo snel ontdekt was...  ???

Dat idee kreeg ik ook ja. Gewoon niet vermeld nu, omdat ze dan moesten toegeven dat ze al de hele volgorde van afvallen in de 2de aflevering hebben prijs gegeven.  :-\

Wat ik ook vreemd vond was die 926 bij de mijnopdracht. Michiel heeft toch heel duidelijk 'n keer gezegd dat 't 'n fout was dat de makers zelf niet op 927 zijn uitgekomen. En nu blijkt dat je met veel puzzelen ook daar 'n bijbelvers uit had kunnen halen en dat er dus bewust gekozen was voor 926. Eerlijk gezegd geloof ik dit niet zozeer. Ik krijg 't idee dat ze gewoon hun fout niet willen toegeven en achteraf gezocht hebben naar 'n hint waarmee ze die 926 konden verklaren.







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 22:54:24 door Han13 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2003, 21:38:16 »
Wel jammer dat er niet heel diep ingegaan werd op sommige sabotage actie's. Ik heb niets gehoord over zijn tactiek in het de mol geeft punten spel.

Ik kreeg 't idee dat hij hier helemaal niet echt 'n tactiek had. Hij heeft gewoon lukraak wat punten uitgedeeld waarbij hij de in zijn ogen beste kandi's de minste punten gaf. Volgens mij heeft hij helemaal niet nagedacht hoe hij 't precies zou moeten uitkienen om ervoor te zorgen dat er zo veel mogelijk deelopdrachten moesten lukken zodat de opdracht zou slagen.  :-\








Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2003, 21:42:19 »
Ik kreeg 't idee dat hij hier helemaal niet echt 'n tactiek had. Hij heeft gewoon lukraak wat punten uitgedeeld waarbij hij de in zijn ogen beste kandi's de minste punten gaf. Volgens mij heeft hij helemaal niet nagedacht hoe hij 't precies zou moeten uitkienen om ervoor te zorgen dat er zo veel mogelijk deelopdrachten moesten lukken zodat de opdracht zou slagen.  :-\
Nee daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar er zal toch van te voren wel nagedacht zijn over in welk groepje hij het best kon zitten en hoe hij het beste kon saboteren. Nu je weet dat Marc de mol is, weet je ook dat hij niet voor niets al eerder is gaan schieten om zo de slapers te storen. Maar je hoort er in deze aflevering niets meer over terug terwijl ze hier toch best wat dieper op in hadden kunnen gaan. Het was nou eenmaal een opdracht waar hij naar mijn mening aardig gesaboteerd heeft en waar op voorhand de verschillende senario's wel goed doorgesproken zullen zijn.







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #23 Gepost op: 16-03-2003, 22:00:54 »
Trouwens wat ik ook wat ver vond gaan was Marc's sabotage bij de opdracht in Venetie. Hij liep gewoon helemaal niet zelf de route, maar een of andere Italiaan! Geen wonder dat hij niet gevonden kon worden....hij was er gewoon helemaal niet! En weer niet z'n eigen idee, maar 't idee van de makers.  :-\








Lowprofile

  • Gast
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #24 Gepost op: 16-03-2003, 22:22:03 »
Ik heb de indruk dat ze de helft niet gegeven hebben van sabotages en hints die in het programma zaten.
Dat verhaal van de petjes hebben we niet gevonden, maar dan zijn de T-shirts van Marc toch veel grotere weggevers en daar werd niets over gezegd.
De superkandidaat-lijst is niet aan de orde geweest, maar de kans is idd nihil dat die lijst toeval was.

Ik denk dat ze van deze epiloog-uitzending meer wilden maken dan alleen maar uitleg over de sabotages en de hints. Alle kandi's krijgen nog eens de kans om hun mening te geven enz. De uitzending moest ook voor 'gewone' kijkers leuk zijn.

Ik vond de uitzending wel leuk, maar bleef qua uitleg over wat er zich achter de schermen afspeelde wat op mijn honger zitten.
We hebben nog één kans volgende zondag om onze vragen te stellen.

Ik ga akkoord met Han13, de GPS aan een Italiaan verpatsen en het oortje vond ik nogal ver gaan. Waar was dat oortje overigens voor nodig in dat spel ? Maar misschien hebben ze het vaker gebruikt en niet getoond.








Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #25 Gepost op: 16-03-2003, 22:24:15 »
Trouwens wat ik ook wat ver vond gaan was Marc's sabotage bij de opdracht in Venetie. Hij liep gewoon helemaal niet zelf de route, maar een of andere Italiaan! Geen wonder dat hij niet gevonden kon worden....hij was er gewoon helemaal niet! En weer niet z'n eigen idee, maar 't idee van de makers.  :-\
Dit vond ik ook wat ver gaan. Op deze manier hebben de kandidaten niet eens de kans gehad. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen!







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline populier

  • Forumlid
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2003, 22:45:41 »
Voor alle duidelijkheid: zelden heb ik meer genoten van televisie als bij "De Mol 3". Maar over deze slotaflevering moet ik toch een dissident geluid laten horen: ik vond het een sisser.

Ten eerste droop aflevering 9 van de emoties. Stijn geeft zijn geld weg, krijgt het terug, iedereen vindt mekaar fantastisch. Ik vermoed dat ze dit hebben in de verf gezet omdat de groep na de opnames hechter bleek dan tijdens, of dan wat er uit de uitzendingen naar voor kwam. De mol heeft mij echter geboeid door het ritme van de montage, de spanning, de actie, en dan vooral de molacties. Het gehalte geopenbaarde molacties in afl 9 was echter gering. Nee, Marc is eerder gedaald in mijn mol-achting (maar hij stond heel hoog).

Ten tweede blijkt dat dan toch enkele deelnemers een beetje hebben gemold. Als iedereen zich verdacht probeert te maken en de mol juist niet, dan was Sandra eigenlijk de mol. Nee, deelnemers moeten er voor gaan. Misschien was onvoorspelbare Stijn beter de mol geweest, want aan Marc hebben we ongetwijfeld een superkandidaat gemist.

En het oortje en de Italiaan, nee, als rechtgeaarde mol is dat beneden je waardigheid.

Toch enkele leuke dingen onthouden: we kwamen te weten wie waarom naar huis moest. De bijbelcitaten: Woestijnvis - WieIsDeMol 2-1. Marc die Shadia te slim af is met de schroef: waren ze toch hun geld nog kwijt ! En wat de emomenten betreft: Christophe, ik voel met je mee.

Ik denk toch dat ik naar Nederland ga kijken. Ik wil jullie allemaal terugzien. Het was, snik, een voorrecht om mollenvanger te zijn in deze fantastische groep. It's not over ! De mol goes on !








Offline populier

  • Forumlid
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2003, 22:52:48 »
Dat idee kreeg ik ook ja. Gewoon niet vermeld nu, omdat ze dan moesten toegeven dat ze al de hele volgorde van afvallen in de 2de aflevering hebben prijs gegeven.  :-\

Wat ik ook vreemd vond was die 926 bij de mijnopdracht. Michiel heeft toch heel duidelijk 'n keer gezegd dat 't 'n fout was dat de makers zelf niet op 927 zijn uitgekomen. En nu blijkt dat je met veel puzzelen ook daar 'n bijbelvers uit had kunnen halen en dat er dus bewust gekozen was voor 926. Eerlijk gezegd geloof ik dit niet zozeer. Ik krijg 't idee dat ze gewoon hun fout niet willen toegeven en gezocht hebben naar 'n hint waarmee ze die 926 konden verklaren.

Inderdaad, heel zwak. Stel dat ze voor een keertje de wiskundeknobbel hadden bovengehaald en 927 vonden ?

Bovendien:

9 is I
9+7-2 = 14 = N
7 = G

en wie werkt er voor ING ?

Praat voor de vaak, als je het mij vraagt.








Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2003, 23:04:34 »
OHHHHHHHH

ik heb de laatste 5 minuten gemist!!!!! Mijn broerke was jarig en ik heb de band er in gegooid en op rec geduwd. Heel het weer staat er op, maar vanaf 'cheques' of zoiets is het weg...

 :'( :'(

Kan iemand nog even zeggen wat er daar precies gebeurd is??? Of staat het op Kazaa binnenkort????

PLEASE!

tot in de laatste aflevering gemold he!







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2003, 23:05:16 »
Ik denk toch dat ik naar Nederland ga kijken. Ik wil jullie allemaal terugzien. Het was, snik, een voorrecht om mollenvanger te zijn in deze fantastische groep. It's not over ! De mol goes on !
Doen! En eensgelijk. ;)

Vond het wel een leuke aflevering, maar ook ik heb het idee dat er ook dingen niet zijn getoond. De SK-theorie is wel het beste voorbeeld, maar ook andere dingen. Jammer dat er ook geen uitsluitsel (beelden) werd gegeven over die switch van Marc en Stijn bij het laatste raadsel van de denker/doener opdracht.

Maareh... mol Marc heeft dus ook wel wat steekjes laten vallen (al dan niet door zijn eigen schuld). Dat de anderen hem konden zien staan in de tunnel is echt onvoorstelbaar! Ik bedoel, het was toch het idee van de crew dat hij daar even met de cameraman zou praten, dus dan verwacht je dat er iemand bij de groep zit die verhindert dat ze kunnen gaan gluren? ??? En van dat briefje was heel slordig natuurlijk, al wist ik ook niet dat kandidaten in De Mol zo ver gingen dat ze elkaars afvalbak gaan uitpluizen. ;D

Dat van dat oortje begreep ik ook niet helemaal. Een onnodig risico, zou ik zeggen. Ok, je staat niet continu in elkaars oor te gluren, maar iemand had het zomaar op kunnen merken. En waarvoor? Marc wist de vragen en de antwoorden toch al, behalve die over de hoofdstad van Australië? En ook dat hadden ze makkelijk van te voren kunnen oplossen, door gewoon te zeggen of hij links of rechts moest voor het goede/foute antwoord.
En het afgeven van die GPS zender was ook niet helemaal zuiver misschien, al leverde dat nu wel leuke tv op natuurlijk. Sandra die de man met de zender gewoon 3x voorbij loopt. :P Maar ja, in tegenstelling tot wat ik altijd dacht, is er dus toch zo gemanipuleerd dat (een deel van) de opdracht sowieso al niet meer te halen was. Beetje jammer, inderdaad.

Tof van Stijn dat hij zijn geld wilde delen, maar zeker ook tof van Nicole dat ze het niet wilde aannemen. En inderdaad, zielig voor Shadia dat ze (terwijl ze nota bene de eerste was die hem verdacht) toch van Marc afstapte.

En wat was dat nou, helemaal op het eind? Tot De Mol 4, of zo? Zouden ze dan toch....  ::)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2003, 23:20:17 »
Trouwens wat ik ook wat ver vond gaan was Marc's sabotage bij de opdracht in Venetie. Hij liep gewoon helemaal niet zelf de route, maar een of andere Italiaan! Geen wonder dat hij niet gevonden kon worden....hij was er gewoon helemaal niet! En weer niet z'n eigen idee, maar 't idee van de makers.  :-\

Tja, als hij zoiets zelf bedenkt, oke, leuk bedacht, maar dit heeft niet veel te maken met een goede mol zijn oid als je zulke dingen gewoon ingefluistert krijgt. Maar op zich wel leuk bedacht verder...

Over het 'oortje' en het toekennen van de punten door Marc bij die andere opdracht:
Ik heb het idee dat dat allemaal meer was voor de leuke tv dan voor het daadwerkelijke mollen. Ik bedoel: het is toch grappig dat Michiel in contact stond met Marc en dat Marc openlijk voor iedereen de punten toekende...

Maar zo'n oortje was redelijk zinloos/risicovol en achter het puntentoekennen lijkt geen 'masterplan' te zitten; Marc noemt de puntenaantallen redelijk terloops... Het ging dus imho om de beelden...

En verder idd jammer dat we zo weinig 'molacties' gezien hebben hebben van Marc, maar er moest denk ik voldoende tijd over blijven voor alle emo-tv.

Over alle hints denk ik nu dat WV er een hele lading daarvan in gooit; degene die ontdekt worden noemen ze niet, de anderen wél. De voorwaarde voor een goede hint is tenslotte dat ze niet ontdekt wordt... Waarom zullen ze de slechte hints dan noemen? (Redenerend volgens WV)









Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #31 Gepost op: 17-03-2003, 00:09:18 »
Tja, als hij zoiets zelf bedenkt, oke, leuk bedacht, maar dit heeft niet veel te maken met een goede mol zijn oid als je zulke dingen gewoon ingefluistert krijgt. Maar op zich wel leuk bedacht verder...

Over het 'oortje' en het toekennen van de punten door Marc bij die andere opdracht:
Ik heb het idee dat dat allemaal meer was voor de leuke tv dan voor het daadwerkelijke mollen. Ik bedoel: het is toch grappig dat Michiel in contact stond met Marc en dat Marc openlijk voor iedereen de punten toekende...

Maar zo'n oortje was redelijk zinloos/risicovol en achter het puntentoekennen lijkt geen 'masterplan' te zitten; Marc noemt de puntenaantallen redelijk terloops... Het ging dus imho om de beelden...

En verder idd jammer dat we zo weinig 'molacties' gezien hebben hebben van Marc, maar er moest denk ik voldoende tijd over blijven voor alle emo-tv.

Over alle hints denk ik nu dat WV er een hele lading daarvan in gooit; degene die ontdekt worden noemen ze niet, de anderen wél. De voorwaarde voor een goede hint is tenslotte dat ze niet ontdekt wordt... Waarom zullen ze de slechte hints dan noemen? (Redenerend volgens WV)


Als ik het zo achteraf bekeken heb lijkt het me juist makkelijker om als mol in de serie te zitten. Alles word voor je bedacht, ze vertellen wat je wel of juist of niet moet doen....Jammer, ik had gehoopt dat de mol zelf creatief moest zijn. Nu begrijp ik dat alles ingefluisterd word...







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #32 Gepost op: 17-03-2003, 02:44:51 »
Ik kreeg 't idee dat hij hier helemaal niet echt 'n tactiek had. Hij heeft gewoon lukraak wat punten uitgedeeld waarbij hij de in zijn ogen beste kandi's de minste punten gaf. Volgens mij heeft hij helemaal niet nagedacht hoe hij 't precies zou moeten uitkienen om ervoor te zorgen dat er zo veel mogelijk deelopdrachten moesten lukken zodat de opdracht zou slagen.  :-\
Corry is bij mij in het café geweest na afl.2. Ze vertelde me dat iedereen drie keer bij Michiel moest komen toen de punten verdeeld moesten worden.
We zullen wel meer teweet komen volgende zondag.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #33 Gepost op: 17-03-2003, 07:08:29 »

En het oortje en de Italiaan, nee, als rechtgeaarde mol is dat beneden je waardigheid.


Sorry, daar heb ik toch een iets andere mening over. Prima molactie!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #34 Gepost op: 17-03-2003, 08:56:47 »
Corry is bij mij in het café geweest na afl.2. Ze vertelde me dat iedereen drie keer bij Michiel moest komen toen de punten verdeeld moesten worden.

Aha! Dus 't is toch nog ietsjes anders gelopen als wat wij te zien hebben gekregen.  ;)


Citaat
We zullen wel meer teweet komen volgende zondag.

Ik ben er helaas niet bij zondag, maar ik vertrouw erop dat de forummers die er wel bij zullen zijn 'n poging zullen wagen om dit soort onopgeloste mysteries te ontrafelen.  :)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #35 Gepost op: 17-03-2003, 15:48:01 »
ik vond het ook een beetje tegenvallen. k heb wel heel hard gelachen steeds hoor, en was ook trots op ons forum toen we in beeldkwamen :D maar ik vond het erg zwak dat marc steeds alles voorgekauwd kreeg. hij had zelf toch ook wel dingen kunnen bedenken? dat oortje ging mi echt te ver... verder vond ik het jammer dat we niet meer reacties van de groep te zien kregen, of kleine interviewtjes ofzo.
en ik vind het echt jammer dat shadia was geswitcht, k had het dr zo gegund!

maar goed, t was toch n leuke aflevering, alleen spijtig van die voorgekauwde acties en de onvoorzichtigheid van mol en crew.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #36 Gepost op: 17-03-2003, 16:12:37 »
Wat had Cristophe? Ik dacht dat ie ging instorten toen er bekend werd gemaakt dat Marc de Mol was.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #37 Gepost op: 17-03-2003, 16:21:45 »
ik vond christophe zowiezo n beetje raar doen... en corry, die ging huilen toen ze hoorde dat marc de mol was.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Franklin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Franske!
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #38 Gepost op: 17-03-2003, 17:33:28 »
Het was inderdaad een aflevering vol emoties. Ik heb dan bijvoorbeeld hartelijk kunnen lachen! Die "bloopers" van Michiel! Fantastisch! "Tis wel mijne show he, g*dverd*mme..." toen de groep zo weg liep...meesterlijk.

Ook vond ik het super lachwekkend met die italiaan...arme sandra :P

Een mol heeft veel creativiteit nodig van zichzelf. Maar een (goede) aansturing van de crew is erg belangrijk. Daarom ook dat oortje om tijdens de opdracht aanwijzingen te kunnen geven wat de andere kandidaten aan het doen zijn. Maar als je het zo ziet is het wel een vertekend beeld voor ons mol-fanaten.

Maar "Tis wel mijne show he, g*dverd*mme..." zal me altijd bij blijven. Whahahahahaha  ;D ;D ;D








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #39 Gepost op: 17-03-2003, 18:20:29 »
Ik ga akkoord met Han13, de GPS aan een Italiaan verpatsen en het oortje vond ik nogal ver gaan. Waar was dat oortje overigens voor nodig in dat spel ? Maar misschien hebben ze het vaker gebruikt en niet getoond.

Daar ben ik het mee eens. Sterker nog: ik voelde me gewoon bedonderd toen ik naar de uitzending keek.  :-\ Van Woestijnvis had ik dit niet verwacht. Ik hoop niet dat ze dit soort geintjes ook in nederland doen, want dan is voor mij de lol er wel af.  :-\ :'(
Woestijnvis, hier zijn jullie echt te ver gegaan. >:(