Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79165 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #240 Gepost op: 8-03-2016, 09:19:31 »
Wow die had ik echt niet verwacht.. Chapeau voor de montage. Vooraleer in een andere tunnel te gaan zitten, zou je alle afleveringen opnieuw moeten bekijken nu. Maar als de montage cruciale info weglaat, weet ik niet of zelfs dat veel zin heeft.

Dat de montage heel cruciale info weghaalt, overduidelijke Molacties die de kandidaten ook niet hebben kunnen zien (zoals bijvoorbeeld lanterfanten terwijl de Mol geacht wordt keihard naar iets aan het zoeken te zijn, neem als theoretisch voorbeeld Gilles (niet mijn Mol) die op zoek gaat naar een duif maar eigenlijk alvast een warming up doet voor de metro-opdracht) lijkt me logisch en juist iets voor de laatste aflevering. Maar ik heb helemaal niet het idee dat er veel dingen bewust niet getoond zijn geweest. Ik kan voor in ieder geval drie van de vier kandidaten meerdere duidelijk in de uitzending getoonde argumenten aanvoeren waarom ze de Mol zouden kunnen zijn. Dus ik zou nog even lekker van buiten de zonet verlaten tunnel alle afleveringen terugkijken. Geen straf bij een serie als deze.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 09:32:00 door tumtum »

Offline Criminalko

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #241 Gepost op: 8-03-2016, 11:12:46 »
Wel leuk om te zien hoe alle mogelijke hints naar Bruno eigenlijk zomaar wegvallen  ::tandpastasmiley::

Offline Chark

  • Forumlid
[THEORIE] Molboekje van Bruno
« Reactie #242 Gepost op: 8-03-2016, 17:49:32 »
https://agency.cdn01.rambla.be/demol.vier.be/foto/afl6_afvaller/afvaller6.jpg


Screenshot uit het molboekje van Bruno.

Cathy: 9x Stijn: 7,5x Hanne: 7x Gilles: 5x

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Molboekje van Bruno
« Reactie #243 Gepost op: 8-03-2016, 18:30:50 »
https://agency.cdn01.rambla.be/demol.vier.be/foto/afl6_afvaller/afvaller6.jpg


Screenshot uit het molboekje van Bruno.

Cathy: 9x Stijn: 7,5x Hanne: 7x Gilles: 5x

Vreemd dat mijn topic werd verwijderd omdat het hier wel om een theorie gaat. Het gaat niet over Bruno hier, het is gewoon zijn boekje. Hij zegt dat hij op basis van zijn boekje stemt (Cathy), en vliegt er daarna uit. Ach.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #244 Gepost op: 8-03-2016, 18:31:42 »
sympathieke kandidaat, genoot van ''het spelleke'', en van zijn medespelers.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #245 Gepost op: 8-03-2016, 18:43:30 »
Vreemd dat mijn topic werd verwijderd omdat het hier wel om een theorie gaat. Het gaat niet over Bruno hier, het is gewoon zijn boekje. Hij zegt dat hij op basis van zijn boekje stemt (Cathy), en vliegt er daarna uit. Ach.
je topic is niet verwijderd maar samengevoegd. Daar had ik je een pm over moeten sturen maar dat was ik even vergeten. Mijn excuses en je hebt inmiddels de pm.

Terug naar Bruno :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #246 Gepost op: 8-03-2016, 18:49:50 »
Dan heeft Ruth waarschijnlijk toch op Bruno gestemd.
Jammer, Bruno was een leuke kandidaat. ::jaja::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #247 Gepost op: 13-03-2016, 22:24:57 »
Bruno man, wat doet ge mij nu aan!!! Geen live-finale meer voor mij door deze misstap. ::ohno:: :\'(

Ben er toch een klein uur niet goed van geweest, daarna maar een kort nachtje gehad. ::) Hoe kan ik zo in de val trappen, in hun doodlopende dwaalsporen?! No lobo, no zorro en al zeker no Topo.

Hij leek continu de groep aan te sturen en bleef altijd de kalmte zelve, maar dat is blijkbaar hoe hij is. En Bruno wou de Mol niet eens zijn! Veel te vermoeiend vond hij ... Wow! Gewoon een goeie kerel met het hart op de juiste plaats. In tegenstelling tot die geniepige Mol. :P
Mooi van Bruno ook dat hij er vrede mee had en het de jongere kandidaten gunde een ronde verder te komen. De manier hoe hij het pasvragenspel stillegt, ook al zag ik er eerst een molstreek in, als er een prijs voor fair play werd uitgereikt verdiende hij die wel. Na alle interviews te hebben gelezen vind ik hem nog een betere speler dan ik eerst vermoedde. Het laatste spel heeft hem uiteindelijk wel keihard genekt. Op dit soort momenten moet je in staat zijn om jezelf boven de groep te plaatsen om verder te komen, of de test goed maken natuurlijk.

Nu zie ik wat het was, ik zag in Bruno een perfecte mol bezig, tegen beter weten in. Want die zijn het helaas nooit. En toch begin je er gaandeweg in te geloven.
Hij bleef maar rustig verder kabbelen ... de ene ronde na de andere, maar was dus echt die gedroomde kandidaat die hier en daar een steek laat vallen, af en toe eens iets goed doet maar die er altijd verdacht blijft uitzien. Zelfs bij het praten tegen de Mol stond hij daar met zijn vinger voor zijn mond om zijn micro-expressies te verbergen. ;D
Geloofde vorige aflevering nochtans zo sterk in een Bruno met voorkennis. Die schilderijen bleken gewoon goed gezet. Knap gedaan van hem en niet slecht genoeg geschilderd, Mol.
Of Bruno die de verfkogels ontwijkt en als enige de finish haalt, als een ware beer door het bos. ::rofl:: Was dus gewoon een superactie als kandidaat of de Mol moet hem hebben doorgelaten. ;) Die wijnfles wegkappen blijft wel een miskleun van formaat, gaat hij nog lang aan herinnerd worden door zijn wijnclubje.

Blijft fascinerend hoe je eerst een andere interpretatie geeft aan iets, en nu plots alles weer in een ander licht moet gaan bekijken.
Zoals een plek in de schaduw die voor het eerst licht ziet, waarvan eindelijk te zien is wat er achter schuilt. Eindelijk trad één iemand vol in het licht. Bruno stond al die tijd in de weg. Gek want die ander is een heel stuk groter. Dus dat is nu wel een voordeel dat zo iemand wegvalt. Liever nu dan straks de verliezer in de finale, was blijkbaar onterecht bang voor een finale Bruno - Gilles - Issa. Twee eruit al :o

Gelukkig zag ik ook altijd in iemand anders een Mol en die kwam in afl. 6 heel sterk naar voren. Je zou kunnen zeggen dat ik last had van tunnelvisie maar niet in de klassieke zin. Was nooit blind voor andere mollen. Zoals Bruno zelf zegt in zijn interviews, het was meer uit onzekerheid, zoals kandidaten die spreiden om een ronde verder te komen. Zelfs van Bruno kon je niet zeker zijn.
Heb hier ook nooit echt een goede reden gelezen om hem van de verdachtenlijst te schrappen, buiten dat hij misschien een te voor de hand liggende, eerder klassieke kandidaat-Mol was, daar had hij misschien wel een beetje last van ... zag ik ook, maar dat valt ook te zeggen voor bv. Gilles vond ik altijd, ook hij springt meer in het oog. Dus bleef Bruno maar nipt bovenaan de lijst prijken.

Het voelt wel niet zo aan alsof ik ben bedrogen door de montage. Heb gelukkig mijn eigen oordeel gemaakt, dacht gewoon al een stap verder, in de zin van 'ze maken Bruno ergens rond afl. 4 verdacht (tot dan zat hij in de middenmoot) om hem dan binnen twee afleveringen tegen de finale weer los te laten' zodat in de finale iemand anders hoofdverdachte was. Zag hem minstens de finale spelen, al dan niet als Mol. De laatste dagen steeds minder als Mol. Had alleen nooit verwacht dat hij er na die twee verdachte afleveringen uitging! Maar achteraf bekeken logisch hè.
Episode 6 was Bruno's laatste kans, als hij na deze aflevering nog altijd zo verdacht werd bevonden ging ik hem aan de kant schuiven, maar het probleem heeft zich nu zelf opgelost. Zelfs al kreeg hij een groen scherm, denk dat het sowieso tijd was om hem te laten gaan. Je kon al zien tijdens de aflevering, voor het eerste reclameblok, dat er niks ging veranderen.

De meesten hier zullen het er wel over eens zijn dat Bruno de Mol echt wel had kunnen zijn na hetgeen we van hem hebben gezien doorheen de serie. Vanaf nu dus gewoon een geweldige speler met een iets te hoge molfactor.
Ik weet nog dat ik zei in het begin, als Bruno het is, dan had ik hem van de 1e week te pakken. Dus in dat opzicht is dit seizoen wel geslaagd. Nu alleen nog vol voor de goeie Mol kiezen!

Was heel benieuwd wie zijn plek van meest verdacht ging innemen in de nationale polls. Mijn vermoedens werden bevestigd. De vrouwen weer vanboven! :)