Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79204 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[KANDIDAAT] Bruno
« Gepost op: 21-01-2016, 22:34:00 »

Aannemer die in zijn vrije tijd al eens graag potten bakt.


Voor eer info over Bruno, vind je hier zijn profiel op de officiële website.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 09:57:18 door Robbieazerty »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aannemer (45)
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2016, 00:37:05 »


Bruno (45, aannemer)

"Ik heb het programma vroeger met heel veel passie bekeken… en ik ben wel iemand die graag avonturen aangaat."
Lomperik..

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2016, 12:30:27 »
De mol volgens mij  ::jaja::
#teamamaimiljaarde

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #3 Gepost op: 2-02-2016, 15:29:53 »
Mijn notities over Bruno na aflevering 1:

verdacht: verliest tijd door een lama zonder koker te vangen

onverdacht:
gaat af in het raadsel, hierdoor verliest hij invloed op deze opdracht
stelt als eerste voor om alles per 2 te doen= tellen en touw vasthouden
verdient 200 euro bij de lama's (het minste na Manuella)

Lijkt mij momenteel niet de mol
klaar voor de strijd

Offline Moliarty

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #4 Gepost op: 2-02-2016, 23:15:26 »
Op zich vind ik Bruno niet zo verdacht, maar wat mij wel opvalt is zijn uitspraak in de auto, wanneer hij Spaanse woorden begint uit te kramen.
Hij benoemt een ezel als "lobo", in plaats van "burro". Nochtans is "burro" vrij basis Spaans.
Het wordt interessant wanneer je bedenkt dat "El Lobo" wolf betekent, of sluwe vos. Het is een term die in het spaans wordt gebruikt om een infiltrant of mol aan te duiden.
Kijk bijvoorbeeld naar de beschrijving van deze film op IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0385842/plotsummary?ref_=tt_ov_pl

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2016, 09:10:13 »
Leuke vondst Moliarty. :)

Bruno kwam op mij een tikkie ongemakkelijk over deze aflevering. Kan natuurlijk met een molrol te maken hebben. Kan ook dat ie als kandidaat wat tijd nodig heeft om een plek in de groep te vinden.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 09:17:50 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2016, 21:48:51 »
Dit vind ik nu een mooie hint. Knap werk. Bruno stijgt op het lijstje, jammer Alleen dat hij zich bij tussenproef 1 al Buitenspel laat zetten.

Maar films als hints past bij de mol-makers. En el Lopo qua thema is ideal voor de mol

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #7 Gepost op: 5-02-2016, 14:54:50 »
In de online extra's komt Bruno zeer verdacht over voor mij.

1)
https://youtu.be/n5a00hOyPjk?t=70
Hanne zegt dat Bruno meteen het voortouw nam bij de opdracht. Bruno probeert het af te wimpelen en de aandacht naar Thibaud te verschuiven. Het lijkt geen oprechte reactie.

2)
https://youtu.be/dYXepmXXzSI?t=36
Stijn stelt zich voor aan Bruno. De reactie van Bruno: "Dag Stijn, ah Stijn, ey ja..". Alsof hij al op voorhand de naam wist maar hem even vergeten was.

3)
https://youtu.be/dYXepmXXzSI?t=76
Gilles komt in de bus en Bruno spreekt hem meteen aan met zijn naam. Het is wel mogelijk dat de andere kandidaten zijn naam al hadden uitgesproken voor hij op de bus kwam.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #8 Gepost op: 5-02-2016, 18:21:50 »
In de online extra's komt Bruno zeer verdacht over voor mij.

1)
https://youtu.be/n5a00hOyPjk?t=70
Hanne zegt dat Bruno meteen het voortouw nam bij de opdracht. Bruno probeert het af te wimpelen en de aandacht naar Thibaud te verschuiven. Het lijkt geen oprechte reactie.
 

Maar Bruno was wel correct hieromtrent: Thibaud nam inderdaad het voortouw, en Bruno had eventjes tijd nodig om in de uitleg van de band en het touw te komen. Maar hij nam wel initiatief wanneer het op het voorstel aankwam om per 2 te gaan, zodat er controle was. En het was Thibaud die Bruno delegeerde om aan de inca-cola proef te doen. Overdonderde Bruno hier zelfs wat mee.

Offline Moliarty

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #9 Gepost op: 5-02-2016, 22:04:48 »
Leuke vondst Moliarty. :)

Wel niet zelf gevonden hoor. Credit aan "Geluks Zoeker" op facebook.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #10 Gepost op: 8-02-2016, 12:05:24 »
De mol volgens mij  ::jaja::

Volgens mij ook. Ik ben nu al behoorlijk zeker zelfs. Niet zozeer aan de hand van zijn daden wel gezien zijn gedrag, namelijk weinig enthousiasme en spontaniteit... Kortom vreemde reacties.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #11 Gepost op: 8-02-2016, 12:20:42 »
nog niet hier gelezen . in de intro van de hangbrug zie je 9 mensen hangen en het woord mol komt in beeld, dit gaat recht over de plek heen waar bruno hing.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #12 Gepost op: 8-02-2016, 20:00:32 »
Na het herbekijken van de aflevering stijgt Bruno toch wel enorm op mijn verdachtenlijstje. Hij zet Hanne op het juiste spoor door plots over 'druk' te beginnen. Dat gebeurde wel pas toen ze nog 30 seconden over hadden. Was hij een minuut eerder daarover begonnen had ze het waarschijnlijk binnen de tijd gevonden.

Hij vangt een witte lama terwijl hij daar eerst op tegen was, hoort bij de meest verdachten op de brug maar springt vrij vroeg als vierde alsof hij toch zo snel mogelijk uit het vizier wilde, in tegenstelling tot Cathy die nog meer verdacht werd.

Verder is er nog iets vreemd aan de hand met Bruno en Hanne. Bij hun ontmoeting in de nee-wagen begroet Hanne Bruno met "Hoe noem jij eigenlijk?". Waarop Bruno: "Ik noem Bruno." Dit wordt ondertiteld/verbeterd met: "Hoe heet je eigenlijk?". -"Bruno." Later in de uitzending, tijdens de test, zien we de laatste vraag: "HOE HEET DE MOL?" Dit lijkt wel een verwijzing naar de taalfout die Hanne maakte in het begin. Noemen verwarren met heten is nog altijd een veelvoorkomende taalfout (althans in spreektaal in Vlaanderen), die als het ware verbeterd wordt in de test. Het mooie eraan is dat Bruno hier bewust in meegaat en hij letterlijk zegt: "Ik noem Bruno". Je kan deze hint ook wel omleiden naar Hanne maar hij past veel beter in de kraam Bruno.

Hij zegt nog iets geks bij het invullen van de test. "Ik had eerst gedacht om alles lukraak in te vullen, puur 'at random'. Maar vandaag den dag, door eliminatie kom ik toch op één persoon uit. Op Ruth." Waarna Ruth stante pede wordt geëlimineerd en haar biezen moet pakken. :o ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #13 Gepost op: 8-02-2016, 20:21:45 »
Noemen ipv heten is in bepaalde delen van Vlaanderen geen fout  ::bravo::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #14 Gepost op: 8-02-2016, 20:26:43 »
Noemen ipv heten is in bepaalde delen van Vlaanderen geen fout  ::bravo::


Maar wordt het dan niet wederkerig (of hoe dat heet) gebruikt? Zoals in: Ik noem mij Niuno... cf in het Frans: je me appelle Niuno

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #15 Gepost op: 8-02-2016, 20:33:53 »
Als je de officiële versie wilt horen, moet t dan inderdaad ik noem me zijn.
Maar in spreektaal is ik noem bij t voorstellen zeker gangbaar. Ik weer echter niet of Bruno en hanne beiden uit die streek komen

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #16 Gepost op: 8-02-2016, 22:02:06 »
Maar wordt het dan niet wederkerig (of hoe dat heet) gebruikt? Zoals in: Ik noem mij Niuno... cf in het Frans: je me appelle Niuno



Nee, vooral in Gent (waar Hanne vandaan komt) zeggen ze vaak "noemt'. Bruno pikte daar gewoon op in omdat het ook vaak voor komt in Antwerpen. Lijkt me helemaal niet verdacht en geen hint.

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #17 Gepost op: 8-02-2016, 22:47:12 »
Noemen ipv heten is in bepaalde delen van Vlaanderen geen fout  ::bravo::

Onjuist. Noemen in plaats van heten is overal in Vlaanderen een fout. Dat neemt niet weg dat men het in bepaalde delen van Vlaanderen zegt en dat het zich meer en meer begin te verspreiden. Fenix heeft gelijk, het is een veelvoorkomende fout - daarom dat de ondertiteling het verbetert - maar niet genoeg om een hint op te baseren, net omdat zoveel mensen deze fout maken.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 22:58:16 door Navadni »

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #18 Gepost op: 8-02-2016, 22:54:18 »
Op zich vind ik Bruno niet zo verdacht, maar wat mij wel opvalt is zijn uitspraak in de auto, wanneer hij Spaanse woorden begint uit te kramen.
Hij benoemt een ezel als "lobo", in plaats van "burro". Nochtans is "burro" vrij basis Spaans.
Het wordt interessant wanneer je bedenkt dat "El Lobo" wolf betekent, of sluwe vos. Het is een term die in het spaans wordt gebruikt om een infiltrant of mol aan te duiden.
Kijk bijvoorbeeld naar de beschrijving van deze film op IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0385842/plotsummary?ref_=tt_ov_pl

Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
Auteur: Werner Holzwarth  & Wolf "El Lobo" Erlbruch  ::tandpastasmiley::

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2016, 00:39:44 »
Vandaag was Bruno aan het trenden op mijn facebook. Zag dat één van zijn vrienden op facebook zei dat Bruno blijkbaar had gelogen over zijn deelname aan De Mol. Hij had gezegd dat hij op bezoek ging bij een goed doel dat hij financieerde in Azië.

Vreemd? Mag familie en vrienden niet weten over een deelname aan het programma?