Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190736 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2016, 19:49:06 »
Een 'mamma-appelsap-mol'
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2016, 23:59:15 »
Haha, VIER-fan, leuk verzonnen!


Maar even dit: jij zegt in het topic Issabel, dat in de trailer van De Mol een geluidsfragment te horen is van een vrouwenstem, die zegt dat ze pas weggaat als ze iedereen eruit heeft gemold. Jij denkt dat dit Issa moet zijn, omdat het accent van Hanne (of Cathy) niet te horen is.

Ik heb het fragment meerdere malen beluisterd en ik denk dat dit toch Hanne kan zijn. Mij is al een paar keer opgevallen dat haar stem vrij laag kan klinken, en dat is hier ook het geval.

Zou zij, die er nu blijk van heeft gegeven dat ze goed kan liegen - dus acteren - niet ook in staat zijn om haar West-Vlaamse accent tijdelijk af te leggen?


« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 00:30:32 door Marisa »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #62 Gepost op: 24-02-2016, 16:35:01 »
(...)

Voor mij klinkt hier duidelijk een Vlaams-Brabants (Leuvens) accent in door. Dat merk ik vooral in de manier waarop "naar huis" en "gemold heb" worden uitgesproken: de h in huis wordt niet aangeblazen en de ui niet perfect gediftongeerd, en "gemold heb" klinkt typisch Vlaams-Brabants als "gemoltep". Ik vraag me af of Hanne daartoe in staat is. Het zou eventueel ook de stem van Cathy kunnen zijn, maar dan is er toch fel aan de knoppen gedraaid en spreekt Cathy plots met een Leuvens accent. Bij Cathy hoor ik af en toe een Oostvlaams accent, maar zij spreekt een zuiverder soort, accentlozer Nederlands (Vlaams) dan Hanne.
(...)

Aha, hier lijkt een linguïst aan het woord. Merci voor deze heldere uitleg.
En wat Hanne betreft: ik vraag me ook af of zij hiertoe in staat is. Ik zou het prachtig vinden als dat later zo blijkt te zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2016, 18:35:52 »
Die zin wordt wel degelijk uitgesproken door issabel. Volgens mij in een extra bij afl 1 of in een vooraankondiging. De vraag was of ze de mol konden zijn en toen zij Issa daaop volmondig ja en ook dat ze nog niet naar huis ging voor ze iedereen gemold had. Ik ga t proberen terug te zoeken, Maar zie er absoluut geen hint in

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #64 Gepost op: 26-02-2016, 23:02:34 »
Mooi lijstje Theoreticus! Ik heb Hanne inderdaad al afgeschreven, maar je brengt me wel nogal aan het twijfelen!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #65 Gepost op: 26-02-2016, 23:42:30 »
Nadat ik gezien heb dat Hanne heel goed kan toneelspelen zie ik in haar wel een perfecte mol. Ze lijkt en acteert als een kandidaat en maakt zoals Theoreticus al zei graag anderen verdacht,vaak op een leuke manier. Als ze de mol is kan ze ook prima net doen alsof ze heel blij is (bijvoorbeeld Stijn in de armen springen na de penalty's). Ze strooit dan ook met complimenten.

Ook dat ze net na de proef met het colaflesje erachter komt hoe het moest is natuurlijk een mooie actie om je te etaleren als een kandidaat die ervan baalt dat ze net te laat is met de oplossing.  Ze is enthousiast en ligt goed in de groep.

 Misschien had ze verwacht dat ze meer invloed kon hebben op de voetbalopdracht. Van te voren kon ze niet weten dat Stijn zo goed was in penalty's nemen. Ze deed het slecht bij de raadsels. Bij de penalty's kiest ze voor verdubbelen (net als Issa) in de hoop dat Stijn misschien toch gaat missen?

In aflevering 1 zegt ze lachend dat ze de presentator niet (her)kent als ze in de auto stapt. Is een mooie manier om je wat dom voor te doen. Kan me niet voorstellen dat ze hem niet kent want hij is nogal bekend in België (zelfs ik ken hem).

 Verder valt op dat ze gaat koken wat natuurlijk best gek is bij zo'n opdracht. Vraag me af of ze dat echt spontaan doet of dat dat ze dit van tevoren bedacht heeft, ook weer om een beetje gek over te komen en zich onverdacht te maken.

 Als laatste de vrijstelling niet pakken is ook gek mits ze probeert vertrouwen te winnen. Ze stemt ook voor ja om Ruth te helpen en geeft het goede antwoord op haar vraag. Misschien omdat ze wel inzag dat de opdracht toch zou mislukken met vijf fanatieke nee-stemmers. Ook bij het lama vangen verdient ze geld. Dus niet echt mols.

Als ze de mol is dan heeft ze nu genoeg vertrouwen gewonnen denk ik en moet ze wat meer gaan toeslaan. Is ze de mol niet dan zal ze geld blijven verdienen voor de pot. Ik vertrouw haar voorlopig niet en zie in haar de kwaliteiten voor een hele goede mol die iedereen op het verkeerde been kan zetten.

Hoop dat aflevering 5 me wijzer gaat maken ::).
« Laatst bewerkt op: 26-02-2016, 23:44:17 door Lonneke14 »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #66 Gepost op: 27-02-2016, 00:04:25 »
Hoop dat aflevering 5 me wijzer gaat maken ::).
Hanne gaat eruit in aflevering 5  :-X
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #67 Gepost op: 27-02-2016, 00:20:40 »
Hanne gaat eruit in aflevering 5  :-X

Waarom denk je dat?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #68 Gepost op: 27-02-2016, 12:07:06 »
Als er al een afvaller theorie is, wijst die naar hanne. Kijkt naar naar de site van Vier en wie er al weg is en volg de lijn. Het bizarre aan de theorie , waarin ik niet geloof, is dat de afvallers Dan vanaf Ruth op alfabetische volgorde aflopen. Ik denk niet dat je dat vooral Kunt bepalen.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2016, 10:26:13 »
Mooi lijstje. Ook ik ben ineens erg gaan twijfelen over Hanne. Het zou een briljante molkeuze zijn en ze zou het briljant spelen, want je bent als kijker enorm geneigd haar heel snel af te schrijven. Op basis van.... tja, op basis van wat eigenlijk?
Kan iemand hier goede - echte goede - redenen bedenken waarom ze het níet zou kunnen zijn?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 11:47:26 door Jayne »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2016, 10:33:40 »
Het niet pakken van de vrijstelling bij de ketting. Zij had geen moreel dilemma dus kon ze zonder problemen die pakken

Ze doet het niet en daardoor 5000 euro in de pot
klaar voor de strijd

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2016, 10:36:31 »
Het niet pakken van de vrijstelling bij de ketting. Zij had geen moreel dilemma dus kon ze zonder problemen die pakken

Ze doet het niet en daardoor 5000 euro in de pot

Idd. Een Mol zou zo'n kans nooit laten liggen.

Ik zie toch weinig concrete molacties die effectief geld uit de pot gehouden hebben bij Hanne.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2016, 10:37:54 »
Was het niet Hanne die zei bij het voetbal. Doen, verdubbelen. Dat leverde 3.000 extra euro op. Stijn was dusdanig goed geweest met de penalty's
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2016, 11:18:40 »
Goed bezig Lonneke14 en Theoreticus. ::ok::

Jullie laten we meer goed twijfelen. Toch moet Hanne snel voor euro's niet in of uit de pot gaan zorgen wil ik haar gaan verdenken. (Ook vind ik zwaar wegen dat het Hanne is die we horen opperen dat er misschien een straat is met "Julio" in de naam en dat dat in de montage wat -maar niet volledig- verborgen wordt gehouden.)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2016, 11:32:07 »
En als laatste: Wie de mol ook is, het is een 100% feit dat de mol geen vrijstelling pakt in deze opdracht en niet voorkomt dat er 5000 euro in de pot gaat. Dat feit gegeven haalt Hanne er wel nog het meeste voordeel uit van alle potentiële mollen.

even een spoiler over een bepaalde molserie (lezen op eigen risico dus)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik geloof dus niet in Hanne.
klaar voor de strijd

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #75 Gepost op: 28-02-2016, 11:42:16 »

En als laatste: Wie de mol ook is, het is een 100% feit dat de mol geen vrijstelling pakt in deze opdracht en niet voorkomt dat er 5000 euro in de pot gaat. Dat feit gegeven haalt Hanne er wel nog het meeste uit van alle potentiële mollen.
Ja, ik vind dit ook een heel goed punt. Wie het ook is, hij/zij heeft de kans laten lopen om geld uit de pot te houden.
Ik denk sowieso dat in deze Vlaamse Mol het spelletje wat anders/subtieler wordt gespeeld dan we de laatste jaren in WIDM gewend zijn. De molpoging in deze opdracht zou heel goed kunnen zijn geweest dat Hanne door haar gedrag (zich klaar maken om de nacht daar door te brengen) probeerde iemand anders ertoe te bewegen de vrijstelling te pakken. Zij liet met haar gedrag immers overduidelijk blijken het niet erg te vinden om achter te blijven. Dat maakt de keuze om voor de vrijstelling te gaan in principe een stuk makkelijker dan dat ze daar huilend en smekend (bij wijze van spreken) had gezeten om haar niet achter te laten.

Ik meen me van de oude Vlaamse series ook te herinneren dat er van te voren veel meer nagedacht en gecoacht werd op wát de mol precies zou doen en dat men zich daar ook aan hield. Het kan best - of het is zelfs waarschijnlijk - dat de mol in deze proef nooit van plan is geweest zélf de vrijstelling te pakken. Dat de sabotagepoging puur psychologisch zou zijn richting de rest.
Ik houd er persoonlijk wel van. Aan de ene kant gaat het verder dan alleen maar lomp 'niet je best doen voor de pot' en aan de andere kant maakt het het spel voor de kandidaten ook eerlijker. Zij kunnen zo de mol immers verslaan door zich niet in de luren te laten leggen.

Ik geloof dat ik de afleveringen nog maar eens terug moet kijken en wat beter op Hanne moet letten.  :o
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 11:49:07 door Jayne »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #76 Gepost op: 28-02-2016, 12:14:34 »
Eh Wouterv, dan pakt jouw verdachte/mol de vrijstelling toch ook niet? Dus waarom weegt dat voor Hanne zwaarder?

Hanne was de laatste, zij had geen moreel probleem. Het was 5000 euro of de vrijstelling.Iedereen zat al lekker te dineren

Mijn verdachte (Gilles) pakte hem inderdaad ook niet. Maar voor hem spreekt dat er op dat moment
nog 5 kandidaten achter hem waren. Pak je de vrijstelling dan, heb je 5 kandidaten echt boos gemaakt.
Daarbij, na hem kwamen nog Issabel en Cathy. Het kan een gok geweest zijn dat zij die wel zouden pakken.

Maar dat is de niet de enige reden dat ik haar niet verdenk.

- Bij de zoutmijnopdracht gaat zij af in het raadsel.(is maar 500 euro minder voor de opdracht)
Om dan 10 seconden buiten tijd opeens het te weten. Ik ga ervan uit dat de mol hier lang bij de groep wilt blijven.
- Bij de Ruth-opdracht geeft zij een juist antwoord op haar vraag. Als mol had ze vb. een brilmerk met een G/B/L kunnen zeggen. Nu zorgt ze ervoor dat een foute nummerplaat geschrapt wordt.
- Paardenrace: ik denk niet dat de mol de vrijstelling wil. In deze opdracht is het gemakkelijker als mol om de discussie te sturen zonder vrijstelling. Volgen ze je, ok mollen gelukt. Verdenken ze je, ok mollen gelukt.
Heb je de vrijstelling en ze volgen je, ok mollen gelukt. Verdenken ze je, groot probleem.

klaar voor de strijd

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #77 Gepost op: 28-02-2016, 12:30:09 »
Goed bezig Lonneke14 en Theoreticus. ::ok::

Jullie laten we meer goed twijfelen. Toch moet Hanne snel voor euro's niet in of uit de pot gaan zorgen wil ik haar gaan verdenken. (Ook vind ik zwaar wegen dat het Hanne is die we horen opperen dat er misschien een straat is met "Julio" in de naam en dat dat in de montage wat -maar niet volledig- verborgen wordt gehouden.)

Thanks Heinz ben blij dat ik eindelijk weer kan speuren! Weet je zeker dat het Hanne is die dat zegt? Volgens mij is dat dus Cathy. Je ziet volgens mij dan Hanne in beeld. Misschien ligt het inderdaad aan de montage...
« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 12:32:24 door Lonneke14 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #78 Gepost op: 28-02-2016, 12:33:23 »
Dat is inderdaad niet zeker. Misschien hoor ik het verkeerd.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #79 Gepost op: 28-02-2016, 12:36:12 »
Grappig dat iemand hanne  als mol laat afvallen Omdat ze geen g,b of l antwoord geeft en wel de verdenking Houden op iemand die dat ook niet doet.

Veel mensen zeggen dat de mol ver moet mee gaan op de zoutvlakte , stemmen die Dan allemaal op thibaud  ::pinokkio::

We passen allemaal weer heerlijk de info aan aan onze verdachte , Zalig.