Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190930 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #180 Gepost op: 9-03-2016, 19:52:06 »
Dat blijft inderdaad het zwakke punt van hanne als mol. Door het gezellig te willen maken heeft ze de sfeer eerder verbeterd. Anderzijds: misschien heeft ze wel willen inpraten op de anderen maar dat werd niet getoond ?
Volgens mij probeerde ze gewoon uit te stralen het niet erg te vinden de nacht daar door te brengen, om zo twijfelaars van hun gewetenswroeging af te helpen en te bewegen voor de vrijstelling te gaan. Is niet gelukt, maar goed, dat kan natuurlijk.

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #181 Gepost op: 9-03-2016, 19:54:54 »
Volgens mij probeerde ze gewoon uit te stralen het niet erg te vinden de nacht daar door te brengen, om zo twijfelaars van hun gewetenswroeging af te helpen en te bewegen voor de vrijstelling te gaan. Is niet gelukt, maar goed, dat kan natuurlijk.
Zo gaf mij het 'I don't care, do what you want'-gevoel. Zij, als mol, wou eigenlijk wel dat ze de vrijstelling pakte. Zij, als kandidaat, zou het niet erg zijn als iemand hem pakte.
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #182 Gepost op: 10-03-2016, 00:00:54 »
Uit dit fragment weet ik nu ook terug dat Manuella haar antwoorden spreidde op Cathy en Gilles.
Inderdaad. En de aflevering erna zei ze dat Hanne volgens haar de mol niet was en lag ze er uit.

Ik vind Hanne in dit extra filmpje trouwens ook heel gespeeld overkomen. Ze kan haar lachen niet inhouden, lijkt wel.


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #183 Gepost op: 10-03-2016, 00:20:01 »
Als gij de molt zijt maat! Suspicious!!!

Hetgeen ik vooral verdacht aan dit voorval vind is dat Hanne zich als kandidaat hier onterecht zorgen maakt. Het plan is om Stijn verdacht te gaan maken, want hij heeft te veel goed gedaan. Als hij de Mol zou zijn geweest zou ze zich vooral zorgen moeten maken als de situatie andersom was, namelijk wanneer Stijn zijn kandidaten zou overtuigen dat ze hem uit de wind moeten houden. De opmerking slaat dus nergens op in deze situatie, wat je zou kunnen doen denken dat Hanne als Mol zich probeert voor te doen als kandidaat, zich niet realiserende dat haar kandidatenlogica niet klopt.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 00:21:43 door tumtum »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #184 Gepost op: 10-03-2016, 00:28:45 »
@ tumtum, Volgens mij klopt haar logica gewoon. Hanne vertrouwt hem en ze maken hem verdacht bij de anderen, dus als hij de mol is, dan zou Hanne daar nadeel aan ondervinden.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #185 Gepost op: 10-03-2016, 00:33:08 »
@ tumtum, Volgens mij klopt haar logica gewoon. Hanne vertrouwt hem en ze maken hem verdacht bij de anderen, dus als hij de mol is, dan zou Hanne daar nadeel aan ondervinden.

Zit wat in. Maar als hij de Mol is dan zou het toch vreemd zijn als hij juist verdacht wil worden gevonden en het verdachtmaken aan anderen overlaat. Maar goed, ik snap wat je bedoelt, en toch had ik bij dit fragment iets van 'Dit klopt niet helemaal'.

Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #186 Gepost op: 10-03-2016, 00:56:04 »
Hanne is na de exit van Manuella mijn mol. In eerste instantie was dat op gevoel, maar ondertussen kan ik er echt niet meer omheen. Ik vind haar overigens ook heel erg irritant. Ze vindt steeds de oplossing te laat en is zeer verwijtend naar de anderen toe. Ik denk dat Gilles hier ondertussen doorheen geprikt heeft, en dat Stijn haar ook doorheeft. De manier waarop ze met de pasvragen omging zegt al genoeg. Het is iedereens schuld dat de opdracht mislukt is, terwijl ze daar zelf een groot aandeel in had. Ze had gewoon moeten zeggen dat Bruno de extra pasvraag mocht hebben.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #187 Gepost op: 10-03-2016, 01:06:44 »
Het is ook opvallend dat je van Hanne nog geen moment echt een idee hebt gekregen wie ze verdenkt. Of dat ze überhaupt achterdochtig is richting een medekandidaat.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #188 Gepost op: 10-03-2016, 17:00:08 »
Ik twijfel nog tussen Hanne en Gilles... ::vergroot::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #189 Gepost op: 10-03-2016, 17:01:54 »
Ik hoop dat het Hanne is. Ben er niet zeker van.
Het enige dat ik zeker weet is dat het Stijn niet is.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #190 Gepost op: 10-03-2016, 23:06:13 »
Hanne is na de afgelopen aflevering overduidelijk de mol... net te laat weten hoe de duif heet, net te laat weten hoe je een toren van klei en stokjes maakt...vorige week probeerde ze een mooi paard te schilderen, ag net verkeerd om, afl 1 op de zoutvlakte, de proef met het flesje en het rietje: ag ook net te laat weten hoe dat zit... Zo kun je nog wel ff doorgaan over "net niet".... en het shot van 45 op het metrospoor, 4 en 5, D en E en in het eerste shot daarna stapt Hanne uit de metro.... D E MOL
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #191 Gepost op: 10-03-2016, 23:15:50 »
Hanne is na de afgelopen aflevering overduidelijk de mol... net te laat weten hoe de duif heet, net te laat weten hoe je een toren van klei en stokjes maakt...vorige week probeerde ze een mooi paard te schilderen, ag net verkeerd om, afl 1 op de zoutvlakte, de proef met het flesje en het rietje: ag ook net te laat weten hoe dat zit... Zo kun je nog wel ff doorgaan over "net niet".... en het shot van 45 op het metrospoor, 4 en 5, D en E en in het eerste shot daarna stapt Hanne uit de metro.... D E MOL

Ik heb na de zoutvlakte net een potlood stippenlijn door haar naam gezet omdat ik nooit zou verwachten dat een Mol zijn/haar voorkennis zo openlijk tentoon spreidt zo kort na de deadline.
En met de kleitoren verwacht ik dan net hetzelfde normaal gezien.

Anderzijds zou ik het wel vinden getuigen van lef dat je altijd weer opnieuw dom doet, dan wanneer het kalf verdronken is met een oplossing komt en als anderen hun opdracht niet slaagt dan nog eens de pretentie hebben om hen daarvoor de mantel uit te vegen (het broodje van Bruno bijvoorbeeld).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #192 Gepost op: 11-03-2016, 20:34:17 »


Al die mensen die op Sofie en Freek zitten zullen nog verrast zijn straks.  ::hypocriet::

::rofl:: Inderdaad!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #193 Gepost op: 11-03-2016, 23:24:08 »

De vroege exit op de zoutvlakte:

Het grappige is natuurlijk dat alle overgebleven kandidaten een vroege exit op de zoutvlakte hadden. Zo zie je maar dat je in het begin van de serie bent geneigd om mensen te rigoureus weg te strepen ("de mol wil aan het eind komen"), alleen maar omdat je wanhopig probeert je groep molverdachten te beperken. :P Die neiging had ik in ieder geval wel en als er nu nog iemand in had gezeten die de zoutvlakte tot het eind gespeeld had, zou ik dat misschien nu nog wel als goed argument zien. :D

Wat de 2 proeven betreft waar de overgebleven kandidaten op gesneuveld zijn (Het Flesje en De Traan), moet ik zeggen dat ik de huil-opdracht misschien een beetje flauw zou vinden voor de Mol. Niet huilen, daar hoef je normaal gesproken toch niet veel moeite voor te doen en niemand vindt het echt verdacht als het niet lukt.
De opdracht met het flesje is tenminste nog voor 2 personen, waardoor je als Mol niet alleen zélf niet met het goede idee moet komen, maar ook moet proberen je partner van de juiste oplossing af te houden. Dat is tenminste al iets spannender. En dan net buiten de tijd toch nog wat zout (:P) in de wonde wrijven door het ineens wel te weten, maakt het natuurlijk helemaal af. 8)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 23:30:43 door Jayne »

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #194 Gepost op: 11-03-2016, 23:31:49 »
Het grappige is natuurlijk dat alle overgebleven kandidaten een vroege exit op de zoutvlakte hadden. Zo zie je maar dat je in het begin van de serie bent geneigd om mensen te rigoureus weg te strepen ("de mol wil aan het eind komen"), alleen maar omdat je wanhopig probeert je groep molverdachten te beperken. :P Die neiging had ik in ieder geval wel en als er nu nog iemand in had gezeten die de zoutvlakte tot het eind gespeeld had, zou ik dat misschien nu nog wel als goed argument zien. :D

Wat de 2 proeven betreft waar de overgebleven kandidaten op gesneuveld zijn (Het Flesje en De Traan), moet ik zeggen dat ik de huil-opdracht misschien een beetje flauw zou vinden voor de Mol. Niet huilen, daar hoef je normaal gesproken toch niet veel moeite voor te doen en niemand vindt het echt verdacht als het niet lukt.
De opdracht met het flesje is tenminste nog voor 2 personen, waardoor je als Mol niet alleen zélf niet met het goede idee moet komen, maar ook moet proberen je partner van de juiste oplossing af te houden. Dat is tenminste al iets spannender. En dan net buiten de tijd toch nog wat zout (:P) in de wonde wrijven, maakt het natuurlijk helemaal af. 8)

Maar Gilles "strooide zout in de ogen" ;-)
Er is idd niet heel veel meer uit deze opdracht te halen, behalve dat ze allemaal hebben gefaald.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #195 Gepost op: 12-03-2016, 08:26:10 »

Vroeg springen van de brug:

Ze oppert dat de laagste als eerste moeten springen. Verder komt niemand met een suggestie. Misschien hoopt ze dat Manuela niet zou durven? Als die vervolgens uit zichzelf als eerste springt hoopt ze wellicht op Stijn en kiest ze voor imago. En ook, iedereen sprong. Inclusief de mol.



Het lijkt mij een psychologisch trucje. Door de mensen die het laagste hangen als eerste te laten springen lijkt het voor de mensen die hoger hangen een hogere sprong. De drempel om te springen wordt dan hoger.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #196 Gepost op: 12-03-2016, 12:48:14 »
Mede-Hanneverdenkers, hebben jullie al een idee wie er de meeste kans heeft om te winnen?

Gilles lijkt haar in ieder geval een beetje te verdenken. Cathy zegt 'zelfs Hanne begint zich verdacht te gedragen', maar zonder veel overtuiging, lijkt het. Stijn lijkt volledig voor Gilles te gaan.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #197 Gepost op: 12-03-2016, 14:13:31 »
Mede-Hanneverdenkers, hebben jullie al een idee wie er de meeste kans heeft om te winnen?

Gilles lijkt haar in ieder geval een beetje te verdenken. Cathy zegt 'zelfs Hanne begint zich verdacht te gedragen', maar zonder veel overtuiging, lijkt het. Stijn lijkt volledig voor Gilles te gaan.

Nou, Gilles in dat geval. Zou ook leuk zijn, een ultiem molduel tussen die twee.
Tell me what your telescope says

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #198 Gepost op: 12-03-2016, 18:10:54 »
Ik verwacht van Cathy net dat ze op Hanne mikt als mol. Misschien niet objectief bekeken maar ze kon haar lach nauwelijks verhullen toen Hanne tijdens de discussie aan tafel eind vorige aflevering 'spontaan' zei dat ze niet wist of ze de anderen wel nog kon vertrouwen. En Cathy reageerde dat ze alleen Hanne vertrouwde en al de rest niet. Dat was voor mij juist de bevestiging dat ze op Hanne zit en de rest wou beïnvloeden.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #199 Gepost op: 12-03-2016, 22:31:41 »
Voor mij twee hoofdredenen waarom ze niet de Mol is: ze zit in de nee-groep, en de kettingproef. Ik zou het simpelweg flauw vinden als de Mol in de neegroep zit, Hanne heeft namelijk gewoon 'ja' gezegd als ze de Mol is. Nergens een NIWHL-addertje onder het gras te bekennen bij deze opdracht.

En de kettingproef: het verbaast me dat mensen dit niet onmols vinden. Ja, een vrijstelling is goud waard voor een kandidaat, maar in deze reeks is 't een stuk waarschijnlijker dat er kandidaten zijn die voor het geld gaan dan in Nederland. Hanne had zich al eerder uitgesproken niet de vrijstelling te willen maar voor het geld te gaan. Dus toen ze voor de keuze stond, is het niet verwonderlijk dat ze zich daar ook aan houdt. De grote crux met Gilles en Cathy is dat zei twee uiteindelijk zo onder druk werden gezet (door Hanne) om de vrijstelling niet te pakken dat ze zich erg veel verdenkingen op de hals zouden halen. Zij konden als Mol besluiten om het dus niet te doen en te vertrouwen op jullie aanname dat iedere weldenkende kandidaat als laatste in ieder geval de vrijstelling toch wel zou pakken. Dat Hanne dat nou niet doet is een ander verhaal ;D Ik zou in ieder geval als Mol altijd m'n kans grijpen als de kandidaten me zo'n kans gaven. Je moet als Mol wel je kansen benutten.
...óf niet!