Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190917 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #200 Gepost op: 12-03-2016, 22:47:35 »
Ik zou het simpelweg flauw vinden als de Mol in de neegroep zit, Hanne heeft namelijk gewoon 'ja' gezegd als ze de Mol is.
Niets is wat het lijkt, he? ;)
Het zou natuurlijk bizar zijn als je gelijk in het begin van de reeks al de helft van de kandidaten kunt doorstrepen omdat ze in de 'nee'-groep zitten. De Mol liegt en bedriegt, dus waarom niet hierover?

Citaat
De grote crux met Gilles en Cathy is dat zei twee uiteindelijk zo onder druk werden gezet (door Hanne) om de vrijstelling niet te pakken dat ze zich erg veel verdenkingen op de hals zouden halen.
Waarom zou de Mol zich onder druk gezet voelen? Hij/zij is op deze proef voorbereid en heeft van te voren echt wel bedacht hoe hij/zij dit gaat spelen. De Mol heeft duidelijk de vrijstelling nooit zelf willen pakken. Als hij/zij dat wel van plan was geweest, was het gebeurd, zonder twijfel.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #201 Gepost op: 12-03-2016, 23:03:25 »
Niets is wat het lijkt, he? ;)
Het zou natuurlijk bizar zijn als je gelijk in het begin van de reeks al de helft van de kandidaten kunt doorstrepen omdat ze in de 'nee'-groep zitten. De Mol liegt en bedriegt, dus waarom niet hierover?
Dat is juist het mooie, dat kunnen ze gewoon wel doen ::tandpastasmiley:: Juist omdat het één grote mindf*ck is durft niemand er van uit te gaan dat het klopt. Maar ondertussen wordt er op geen enkele manier een nietiswathetlijkt-optie open gehouden dat het níet zou kloppen. Hoe mooi klinkt het in aflevering 9 dat ze gewoon al hebben verteld wie het in ieder geval niet zijn? ::tandpastasmiley:: Ze moeten wel met een heel goede verklaring komen als het niet zo is, en die heb ik hier nog niet gelezen. De Mol liegt en bedriegt, maar de makers niet.

Waarom zou de Mol zich onder druk gezet voelen? Hij/zij is op deze proef voorbereid en heeft van te voren echt wel bedacht hoe hij/zij dit gaat spelen. De Mol heeft duidelijk de vrijstelling nooit zelf willen pakken. Als hij/zij dat wel van plan was geweest, was het gebeurd, zonder twijfel.
Als Mol is het slim om te zorgen voor een 'iedereen wil toch wel de vrijstelling'-klimaat. Dus zorg je voor discussie en probeer je iemand die 'm wil hebben op de laatste positie te krijgen. Helaas waren er een aantal fanatieke kandidaten (waaronder Hanne) die het zo speelden dat degene die 'm wilden veel lef moesten hebben en morele wroeging moesten ondergaan om hem zelf te kunnen pakken. Dus hoewel de tactiek van openlijk willen best slim is voor een Mol, pakte het niet goed uit.
...óf niet!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #202 Gepost op: 13-03-2016, 10:17:54 »
Ik dacht dat de Mol helemaal niet uit de aanmeldingen was gekozen, maar apart benaderd is. Tenminste, dat was in de vorige Vlaamse reeksen zo.

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #203 Gepost op: 13-03-2016, 11:12:43 »
Ik heb de 'tot maandah' hint nog eens goed bekeken en kom tot het volgende:
Elke letter wordt voorgegaan door de volgende letter van het alfabet, als ik dit vertraagd bekijk, krijg je dus dit:
n -> m
b -> a
b -> a
o -> n
e -> d
b -> a
h -> g
Als ik het nog beter in detail kijk; krijg je eerder dit:
o -> n -> m
c -> b -> a
c -> b -> a
p -> o -> n
f -> e -> d
c -> b -> a
i -> h -> g

Dit is volgens mij geen hint, maar gewoon een verleidingstruc oftewel iets zonder bedoeling. Het zijn gewoon letters van het alfabet achter elkaar
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #204 Gepost op: 13-03-2016, 12:19:05 »
Dit is volgens mij geen hint, maar gewoon een verleidingstruc oftewel iets zonder bedoeling. Het zijn gewoon letters van het alfabet achter elkaar

Ik neem aan dat je afleidingstruc bedoelt. Als het een verleidingstruc is dan werkt hij bij mij toch niet. ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #205 Gepost op: 13-03-2016, 12:27:20 »
Ik dacht dat de Mol helemaal niet uit de aanmeldingen was gekozen, maar apart benaderd is. Tenminste, dat was in de vorige Vlaamse reeksen zo.
In een interview in het mediatopic:
Citaat
Alles over 'De Mol' »

Gunther Desamblanx «Wij hebben de tien kandidaten gekozen, wie de mol is werd via een andere procedure bepaald. Kelly is meegegaan om te filmen tijdens de opnames in Argentinië, zij weet sindsdien dus ook wie het is. Maar ik niet.»
Oftewel: de Mol is gekozen uit de geselecteerde kandidaten. Voor zover Gunther weet heeft Hanne inderdaad nee gezegd.

EDIT: Zo terug bezien zijn de filmpjes aan het begin van aflevering 1 uit de mol-selectieprocedure gebruikt, in plaats van uit de kandidatenselectie van dit filmpje. Gunther weet dus mogelijk niet of de kandidaten interesse hadden in het molschap. Neemt niet weg dat de Mol 'ja' moet hebben geantwoord en in ieder geval niet op voorhand al gekozen was.
EDIT2: Sommige filmpjes uit aflevering 1 komen uit de molselectie (Hanne, Cathy, Bruno, Manuella, Stijn), andere uit de kandidatenselectie(Gilles, Marc, Thibaud, Issabel, Ruth). Gunther heeft dus enig idee wie 't wilden zijn en niet.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2016, 14:24:06 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #206 Gepost op: 13-03-2016, 14:59:57 »
Weten we eigenlijk waar het waterpistool bij de zoutvlakteopdracht voor diende? Het lijkt me, zeker aangezien er veel betere hulpmiddelen waren om afstand te meten, een vrij nutteloze toevoeging. Zit hier misschien een hintje in naar kinderfeestjes en dus Hanne?
« Laatst bewerkt op: 13-03-2016, 15:03:09 door tumtum »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #207 Gepost op: 13-03-2016, 15:37:04 »
Weten we eigenlijk waar het waterpistool bij de zoutvlakteopdracht voor diende? Het lijkt me, zeker aangezien er veel betere hulpmiddelen waren om afstand te meten, een vrij nutteloze toevoeging. Zit hier misschien een hintje in naar kinderfeestjes en dus Hanne?

Het schoot 11,5 meter ver. Dus het diende ook om afstand te meten.
klaar voor de strijd

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #208 Gepost op: 13-03-2016, 15:43:40 »
Het schoot 11,5 meter ver. Dus het diende ook om afstand te meten.


Dat klopt, maar er waren betere hulpmiddelen waarmee je veel exacter kon meten. Ik vind het een beetje random. Maar toegegeven, als hint is het ook een beetje vergezocht wellicht.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #209 Gepost op: 13-03-2016, 15:56:45 »
Dat klopt, maar er waren betere hulpmiddelen waarmee je veel exacter kon meten. Ik vind het een beetje random. Maar toegegeven, als hint is het ook een beetje vergezocht wellicht.

Akkoord dat er betere waren, maar het was een hulpmiddel (en ook een grapje van de makers denk ik)
klaar voor de strijd

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #210 Gepost op: 13-03-2016, 16:14:06 »
Akkoord dat er betere waren, maar het was een hulpmiddel (en ook een grapje van de makers denk ik)

En juist een 'grapje' kan soms wel een betekenis hebben.

Ik zit 'officieel' nog steeds in de Cathy-tunnel maar ik zie steeds meer dingen die voor Hanne als Mol helemaal kloppen. Wat een lastige puzzel :-)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #211 Gepost op: 13-03-2016, 16:25:25 »
En juist een 'grapje' kan soms wel een betekenis hebben.

Ik zit 'officieel' nog steeds in de Cathy-tunnel maar ik zie steeds meer dingen die voor Hanne als Mol helemaal kloppen. Wat een lastige puzzel :-)

Hoewel ik in de Gilles-tunnel zit, vind ik hem leuk gevonden. Dat waterpistool zat me al niet lekker, alsof iemand die gaat gebruiken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #212 Gepost op: 13-03-2016, 19:17:06 »
Dat waterpistool was gewoon precies zo'n grapje als de pekinees uit serie 2. ::rofl::

(En in de elpee van Mario Lanza zat ook geen hint verstopt.)

Offline Moldedju

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #213 Gepost op: 14-03-2016, 13:51:20 »
Het waterpistool kan 11,5 meter ver schieten.
Toevallig exact de hoogte dat Hanne op het einde van de aflevering hing aan de brug :-)

Moldedju

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #214 Gepost op: 14-03-2016, 14:23:57 »
Het waterpistool kan 11,5 meter ver schieten.
Toevallig exact de hoogte dat Hanne op het einde van de aflevering hing aan de brug :-)

Moldedju

 :o Dat niemand dat eerder opgemerkt heeft! Mooi gevonden!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #215 Gepost op: 14-03-2016, 14:31:55 »
't Zou betekenen dat de uitslag van de lijstjes gemanipuleerd is :-\\ (Nog naast de groepsindeling op de zoutvlakte...)
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #216 Gepost op: 14-03-2016, 14:38:14 »
't Zou betekenen dat de uitslag van de lijstjes gemanipuleerd is :-\\ (Nog naast de groepsindeling op de zoutvlakte...)

Hoeft niet he. Je plaatst Hanne op 11,5 meter hoogte en je begint vanaf daar mensen een halve meter hoger of lager te hangen.

Offline Moldedju

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #217 Gepost op: 14-03-2016, 14:49:11 »
Wat betreft de groepsindeling kan Hanne altijd eerst "nee" geantwoord hebben op de vraag of ze de mol wilde zijn. Bijvoorbeeld als ze dit gevraagd hebben in bijvoorbeeld zo'n lijstje vooraleer de kandidaten uitgenodigd werden voor een gesprek.
Achteraf hebben ze haar dan gewoon overtuigd om het toch te doen !
Moldedju

 

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #218 Gepost op: 14-03-2016, 18:56:39 »
Achteraf hebben ze haar dan gewoon overtuigd om het toch te doen !

Volgens de artikels die ik gelezen heb werd de mol nog voor de audities uitgekozen maar moest hij/zij wel de hele procedure van auditiegesprekken doorlopen. Zelfs de interviewers wisten toen niet wie de mol was, enkel de 4 hoofdredacteurs + de presentator.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #219 Gepost op: 14-03-2016, 19:00:33 »
Ofwel: zij registreerden de gesprekken, maar hebben geen inzage/invloed gehad op de uiteindelijke keuze van de kandidaten.


Of zij moeten natuurlijk tot het selecte ''groepje van 31'' behoren.