Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190908 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #240 Gepost op: 15-03-2016, 01:20:56 »
Wat fijn dat Hanne en Gilles samen in één team zaten. Kon ik ze even goed vergelijken. Ik ben weer helemaal terug in de Hannetunnel. Ze wilde per se paardrijden,zei dat meteen. Ik verdenk haar ervan om bij dat strootjes trekken dat zo gedaan te hebben dat ze kon paardrijden. Lekker speels flessen schieten tot Gilles aangeeft we verliezen te veel tijd we moeten door.
Verkeerd lopen en dan maar net nog op tijd finishen ondanks de maagpijn (ik voel me niet goed) en dankzij Gilles die haar enorm aanmoedigt. En aan tafel later zeggen als het over de molverdenkingen hebben ja en één iemand is de mol, dat is natuurlijk brutaal en slim om dat als mol te zeggen. Stijn vliegt eruit en heeft zeker niet op Hanne gestemd maar ik vermoed op Cathy o.a.omdat zij een vogelfoto liet zien die ze al hadden terwijl Stijn had gezegd doe maar niet speel even op safe. Al het verdiende geld op dat moment ging verloren.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 01:26:11 door Lonneke14 »

Offline axeman182

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #241 Gepost op: 15-03-2016, 02:11:57 »
Bij de vraag "Wiens molboekje koos de mol het eerst bij het binnenhalen van het vlot?" kiest Hanne voor het antwoord "Dat van Bruno".

Nam ze niet zelf het boekje van Bruno als eerste?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #242 Gepost op: 15-03-2016, 02:22:27 »
Bij de vraag "Wiens molboekje koos de mol het eerst bij het binnenhalen van het vlot?" kiest Hanne voor het antwoord "Dat van Bruno".

Nam ze niet zelf het boekje van Bruno als eerste?

Je ziet helemaal niet dat ze dat antwoord aanklikt. In beeld komt alleen de cursor die richting Bruno gaat.


Edit: Wat me wel opvalt is dat Stijn zegt Hanne totaal niet te verdenken. Als ze het is eet hij zijn schoen op.
Deze uitspraak haalt de montage. Vervolgens vliegt hij eruit.

Laatste poging van de makers Hanne nog extra verdacht te maken?
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 02:27:56 door FS »

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #243 Gepost op: 15-03-2016, 09:13:58 »

Laatste poging van de makers Hanne nog extra verdacht te maken?


Het ligt er in de montage nu zo dik op dat het Hanne is, dat ik het zaakje toch niet helemaal vertrouw....

Dit is echt de spannendste molfinale in jaren!!!

Offline Loopje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #244 Gepost op: 15-03-2016, 09:28:32 »
Laten we er even van uitgaan dat Hanne de mol niet is. (Volgens mij is ze heel oprecht als ze zegt dat ze graag met Stijn naar de finale wil maar dat ze vreest dat ze elk op iemand anders zitten en dat dus niet zal lukken. Ik kan nog altijd moeilijk geloven dat zij het zou zijn.)

Ze lijkt vrij zeker van haar stuk over wie de mol is en vreest dus dat Stijn op iemand anders zit en zal afvallen. Als ze elkaar niet verdenken, zoals ze zelf zeggen, dan zit een van hen dus op Gilles en de ander op Cathy. Wat denken jullie: wie zit op wie?

Ik heb nog eens aandachtig geluisterd naar wat Hanne tussendoor tegen de camera zegt en volgens mij zit ze op een man. Ik ben zelf van West-Vlaanderen, de streek waar Hanne vandaan komt, en ze gebruikt mannelijke voornaamwoorden: 'Als dat de mol niet is, dan krijgt ie van mij een pintje.' In de ondertitels maken ze daar 'die' van in plaats van 'ie', maar dat wordt zo niet gezegd in West-Vlaanderen. Eerder zegt ze ook over Stijn: 'Ik kan het echt niet maken van gewoon te zeggen het is den dienen of den dienen': weer spontaan mannelijke voornaamwoorden, die in de ondertitels neutraal gemaakt worden: 'die of die'. Het lijkt er dus op dat Hanne op Gilles zit en Stijn op Cathy. Als Hanne de mol dus niet is, denk ik dat het Gilles is. Ik denk ook al langer dat Cathy op Gilles zit, dus dat kan kloppen. Wat denken jullie?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #245 Gepost op: 15-03-2016, 09:54:57 »
Laten we er even van uitgaan dat Hanne de mol niet is. (Volgens mij is ze heel oprecht als ze zegt dat ze graag met Stijn naar de finale wil maar dat ze vreest dat ze elk op iemand anders zitten en dat dus niet zal lukken. Ik kan nog altijd moeilijk geloven dat zij het zou zijn.)

Ze lijkt vrij zeker van haar stuk over wie de mol is en vreest dus dat Stijn op iemand anders zit en zal afvallen. Als ze elkaar niet verdenken, zoals ze zelf zeggen, dan zit een van hen dus op Gilles en de ander op Cathy. Wat denken jullie: wie zit op wie?

Ik heb nog eens aandachtig geluisterd naar wat Hanne tussendoor tegen de camera zegt en volgens mij zit ze op een man. Ik ben zelf van West-Vlaanderen, de streek waar Hanne vandaan komt, en ze gebruikt mannelijke voornaamwoorden: 'Als dat de mol niet is, dan krijgt ie van mij een pintje.' In de ondertitels maken ze daar 'die' van in plaats van 'ie', maar dat wordt zo niet gezegd in West-Vlaanderen. Eerder zegt ze ook over Stijn: 'Ik kan het echt niet maken van gewoon te zeggen het is den dienen of den dienen': weer spontaan mannelijke voornaamwoorden, die in de ondertitels neutraal gemaakt worden: 'die of die'. Het lijkt er dus op dat Hanne op Gilles zit en Stijn op Cathy. Als Hanne de mol dus niet is, denk ik dat het Gilles is. Ik denk ook al langer dat Cathy op Gilles zit, dus dat kan kloppen. Wat denken jullie?
Ik denk dat Stijn op Gilles zat en dat denk ik voornamelijk vanwege die pizza-opdracht vorige week. Naar mijn mening is hij Gilles daar duidelijk aan het uittesten. Hij gaat mij iets té makkelijk mee met de suggestie van Gilles dat het de rechter koerier is, terwijl hij zelf al heeft gezegd dat hij denkt dat het de linker is en test daarna nog uit of Gilles het echt wel meent. Volgens mij heeft hij deze proef dus aangegrepen om zijn Mol te observeren en bevestiging te krijgen. En die bevestiging heeft hij ook gekregen, want de opdracht mislukte. Ze waren achter de verkeerde koerier aan gereden.

Bovendien denk ik dat Stijn wist dat Bruno op Cathy zat. Alles wijst op dat laatste en volgens Stijn zelf liet Bruno zijn boekje slingeren, waardoor iedereen kon weten wie hij verdacht.

Wie Hanne zelf verdenkt is al de hele serie een raadsel. Het klinkt inderdaad alsof ze een man verdenkt en dat kan dan nu alleen nog maar Gilles zijn. Dat klopt dan ook wel aardig met haar 'beschuldiging' richting Gilles na de mislukte pasvragenopdracht. Maar het klopt dan weer niet met het idee dat zij en Stijn beide voor een andere Mol gaan.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 10:01:22 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #246 Gepost op: 15-03-2016, 09:57:21 »
Ik denk dat Stijn op Gilles zat en dat denk ik voornamelijk vanwege die pizza-opdracht vorige week. Naar mijn mening is hij Gilles daar duidelijk aan het uittesten. Hij gaat mij iets té makkelijk mee met de suggestie van Gilles dat het de rechter koerier is, terwijl hij zelf al heeft gezegd dat hij denkt dat het de linker is en test daarna nog uit of Gilles het echt wel meent. Volgens mij heeft hij deze proef dus aangegrepen om zijn Mol te observeren en bevestiging te krijgen. En die bevestiging heeft hij ook gekregen, want de opdracht mislukte. Ze waren achter de verkeerde koerier aan gereden.

Ik lees net in het Belang van Limburg dat Stijn iemand is die altijd graag wil winnen. Vandaar dat hij ook nooit geprobeerd heeft om opdrachten te laten mislukken. De Mol zomaar zijn werk laten doen en een opdracht laten mislukken past daar dan ook niet bij.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #247 Gepost op: 15-03-2016, 10:23:52 »
Stijn zat op Cathy en Gilles, en ik denk na de aflevering van gisteren (waar Gilles het te goed deed en Cathy een verkeerde foto liet zien) op Cathy is overgegaan. Dan klopt het allemaal precies. Toen Gilles groen kreeg, wist Hanne al dat Stijn zou vertrekken, omdat zij zelf Gilles verdenkt.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #248 Gepost op: 15-03-2016, 10:25:11 »
Ik lees net in het Belang van Limburg dat Stijn iemand is die altijd graag wil winnen. Vandaar dat hij ook nooit geprobeerd heeft om opdrachten te laten mislukken. De Mol zomaar zijn werk laten doen en een opdracht laten mislukken past daar dan ook niet bij.
Ik vind zelf dat er nog wel een verschil is tussen een opdracht actief saboteren (nepmollen dus) of met de suggestie van je potentiële Mol meegaan om te zien wat er gebeurt. Stijn zei wel degelijk dat hij dacht dat het de linker koerier was, dus van echte sabotage kun je hem niet beschuldigen. Op het moment dat Gilles echter zei dat hij dacht dat het de rechter was, had hij 2 keuzes: op zijn strepen gaan staan en daarmee misschien de opdracht redden óf kijken wat Gilles zou doen zonder tegenwerking. Naar mijn mening koos hij het tweede. Afwachtend en observerend, zo heeft Stijn natuurlijk een groot deel van het spel gespeeld. Dat zit ook in zijn natuur en strategie.

Dit is trouwens allemaal wel een beetje offtopic in het Hanne-topic, waarvoor excuses. :-[ Het enige dat we toch vrij zeker mogen stellen is dat hij Hanne niet verdacht. Omdat hij dat zei, maar ook omdat hij verder in de serie daar ook geen enkele blijk van heeft gegeven.

« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 10:29:54 door Jayne »

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #249 Gepost op: 15-03-2016, 14:02:50 »
Ik blijf er bij dat Hanne de gespeeld naïeve, en dus de mol, is. Normaal had ze er na Manuella moeten uitliggen of toch minstens als één van daaropvolgende afvallers. Je kan dit niet winnen louter op gevoel, zoals ze nochtans beweert. En het valt een beetje te hard op dat ze nog altijd constant "geen mollengedrag hé" of "zeit ge weer aant mollen?" zegt. Een gewone kandidaat zou daar al lang mee gestopt zijn om dat te zeggen.

We weten niet hoe het voelt om aan zo'n spel mee te doen maar emotioneel duidelijk zwaar, niet voor echte naïevelingen.

Gilles en Cathy daarentegen waren van in het begin heel hard bezig met het tactische spel. Het zijn ook sterke persoonlijkheden, die af en toe ook de groep beïnvloeden. Bv Cathy die Ruth niet wilde laten terugkomen en Gilles in de discussie met de pasmunten.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 14:10:49 door Jotie »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #250 Gepost op: 15-03-2016, 18:46:00 »
Hanne als organisator van kinderfeestjes zou een baby van Hitler een spuitje geven? Of zoiets zei ze.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #251 Gepost op: 15-03-2016, 19:01:34 »
Hanne als organisator van kinderfeestjes zou een baby van Hitler een spuitje geven? Of zoiets zei ze.



Baby Hitler, oftewel Hitler als baby.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #252 Gepost op: 15-03-2016, 22:20:17 »
Die kringen op het veld, zou het een oorbel van Hanne moeten voorstellen?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #253 Gepost op: 15-03-2016, 22:22:53 »
echt waar Heinz ::oink:: niet nog meer oorbellen :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #254 Gepost op: 15-03-2016, 22:24:23 »
Mijn antwoord op mijn vraag is nee, maar ik vond het wel grappig om toch te posten. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #255 Gepost op: 15-03-2016, 22:41:39 »
De biecht van Hanne, waarin ze vreest voor het lot van Stijn omdat die volgens haar op de verkeerde mol zit, is ook moeilijk uit te leggen als zijzelf de Mol niet is.

Hanne: "In mijn ogen zit hij op de verkeerde persoon. Ik hoop echt dat ik hem van die gedachte kan afbrengen. Maar ik kan het echt niet maken om gewoon te zeggen: Het is die of die. Want dan schiet ik gewoon in mijn eigen voeten."

Natuurlijk kun je proberen deze uitspraak uit te leggen als een kandidaat die graag met haar maatje naar de finale wil, maar dan roept het toch vragen op, zoals:
* Hier lijkt ze heel zeker van haar mol ("het is die of die"), terwijl ze later in de aflevering weer twijfelt?
* Blijkbaar weet ze toch zeker op wie Stijn zit, terwijl ze dat verderop in de aflevering ontkent? (ze zeggen allemaal niet te weten wie de anderen verdenken)
* Als zij weet wie Stijn verdenkt, waarom weet hij dan niet wie zij verdenkt, als ze zulke goede maatjes zijn? (zie het gesprekje tussen hen later)

Dit lijkt gewoon een molbiecht en het enige valide argument daartegen zou kunnen zijn dat het too obvious is. Een dwaalspoor. Maar ja, soms is iets natuurlijk wel wat het lijkt...

-edit-

En dan vergeet ik nog Hanne's opmerkelijke uitspraak over het boekje van Issabel:

"Ik zag het dagboek van Issa liggen en ik dacht: Verdomme, ze heeft er ik-weet-niet-hoeveel in opgeschreven. Er zaten een paar losse blaadjes in waarvan ik dacht: Als ze dat ziet... Daar stond op wie Issa ingevuld had. Gasten die al weg waren, Marc en dergelijke. Dat stond er allemaal op. Ik dacht: Shit."

Verdomme?
Shit?
Is dat hoe je als kandidaat reageert als je een schat aan informatie vindt?
En Hanne wist al dat er zoveel informatie in stond toen ze het dagboek alleen nog maar zag liggen?
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 23:14:43 door Jayne »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #256 Gepost op: 15-03-2016, 23:20:45 »
Verdomme?
Shit?
Is dat hoe je als kandidaat reageert als je een schat aan informatie vindt?
En Hanne wist al dat er zoveel informatie in stond toen ze het dagboek alleen nog maar zag liggen?

Dat kan je vanuit een andere tunnel natuurlijk altijd verklaren als volgt:
Hanne vloekt omdat de kans bestaat dat Cathy het zou nemen en dat is natuurlijk niet wat je wil als kandidaat. Die info moet bij jou en niet bij Cathy terecht komen.
Bovendien hebben wij nu ongeveer 8 uren aan beeldmateriaal gezien van iets wat zich over 16 dagen afspeelt. Ik vermoed dat de kandidaten van elkaar dus wel weten hoe goed ze alles hebben bijgehouden in hun molboekje. Issabel zal dan 1 van de betere leerlingen van de klas geweest zijn.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #257 Gepost op: 15-03-2016, 23:40:12 »
Ik heb voor het gemak even de uitspraken van Issa uit het 'Wie verdenkt wie?'-topic onder elkaar gezet en dan zie je gelijk waarom dat boekje van wellicht zoveel informatie bevatte.

Citaat
Test 1:
Issabel: Cathy, Thibaud en Ruth zijn mijn hoofdverdachten

Test 2:
Issabel: Cathy heeft zich verdachter gedragen. Wel twijfel of dit niet is hoe Cathy echt is.

Test 3
Issabel: Aanvankelijk Bruno en Cathy. Cathy verdwijnt een beetje en Gilles komt erbij.

Test 4
Issabel: Nooit een vraag op Hanne of Stijn ingevuld

Issa heeft zowel (eerst) Cathy en (later) Gilles verdacht en nooit een vraag op Hanne of Stijn ingevuld.

Ik denk dat Mol Hanne wist (ingefluisterd had gekregen) dat uit het boekje van Issabel het duidelijkst viel op te maken dat Cathy en (met name) Gilles de Mol niet konden zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #258 Gepost op: 15-03-2016, 23:47:51 »

Issa heeft zowel (eerst) Cathy en (later) Gilles verdacht en nooit een vraag op Hanne of Stijn ingevuld.


Volgens die beredenering kan Cathy het nog prima zijn hoor. In het begin Cathy verdacht.. toen ging ze ook door... Later Gilles .. en toen vloog ze eruit. Klinkt logisch, want Gilles is de mol niet..

Dus Hanne en Cathy kunnen het beiden nog zijn als Issa het idd zo gespeeld heeft


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #259 Gepost op: 15-03-2016, 23:54:05 »

Dus Hanne en Cathy kunnen het beiden nog zijn als Issa het idd zo gespeeld heeft

Dat klopt, maar de vraag is wel hoe het kan dat Hanne schijnbaar zo goed wist wat er in dat molboekje van Issa stond.