Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190940 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #260 Gepost op: 15-03-2016, 23:55:53 »
Dat klopt, maar de vraag is wel hoe het kan dat Hanne schijnbaar zo goed wist wat er in dat molboekje van Issa stond.


Die was ze toch aan het doorbladeren? Ik neem aan dat ze iets las wat van waarde was.

Maar ik moet de afl nog voor een 2e keer gaan bekijken

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #261 Gepost op: 16-03-2016, 00:00:50 »
Die was ze toch aan het doorbladeren? Ik neem aan dat ze iets las wat van waarde was.

Maar ik moet de afl nog voor een 2e keer gaan bekijken
Zoals ze het zegt lijkt het alsof ze het van te voren al wist ("Ik zag het boekje van Issa liggen en dacht: Verdomme").
Maar goed, oordeel zelf. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #262 Gepost op: 16-03-2016, 00:19:48 »
Zoals ze het zegt lijkt het alsof ze het van te voren al wist ("Ik zag het boekje van Issa liggen en dacht: Verdomme").
Maar goed, oordeel zelf. ;)

Ja want Issa had daar veel in opgeschreven en dat wist Hanne. Lijkt me niet vreemd als je met elkaar optrekt.

En op het moment dat ze na Cathy een boekje mag pakken, pakt ze die van Bruno. Dat was haar eerste keuze kennelijk.

Dus ik zoek vooralsnog niks in het Issaboekje verhaal en dat Hanne ingefluisterd zou zijn dat daar info in staat. (of voorkennis had op welke manier dan ook) Want dan had ze die wel als eerste gepakt en niet die van Bruno.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #263 Gepost op: 16-03-2016, 00:48:22 »
Mijn antwoord op mijn vraag is nee, maar ik vond het wel grappig om toch te posten. :)

 ::rofl:: Er zijn wel betere hints naar Hanne... ;) ;)

Misschien kom je nog uit de Gillestunnel, of geraak ik daar juist weer in (om het op zijn Vlaams te zeggen)wie zal het zeggen?

Offline Wouterc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #264 Gepost op: 16-03-2016, 09:16:43 »
Met de intro in aflevering 1 kan je wel een leuke hint maken:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #265 Gepost op: 16-03-2016, 09:24:57 »
Baby Hitler, oftewel Hitler als baby.
Maar dan nog!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #266 Gepost op: 16-03-2016, 09:55:44 »
::rofl:: Er zijn wel betere hints naar Hanne... ;) ;)

Misschien kom je nog uit de Gillestunnel, of geraak ik daar juist weer in (om het op zijn Vlaams te zeggen)wie zal het zeggen?

Zelfs als Hanne onthuld wordt als de Mol zal het voor mij nog wel een paar dagen duren voordat ik dat echt geloof. :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #267 Gepost op: 16-03-2016, 10:27:46 »
Maar dan nog!

Als je goed over die vraag nadenkt is dat toch een goede vraag om over te twisten hoor.

Doe je het niet sterven er meer dan 5 miljoen mensen. Dus de stelling is lastig en niet raar dat Hanne daar ja op zegt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #268 Gepost op: 16-03-2016, 10:32:04 »
Als je goed over die vraag nadenkt is dat toch een goede vraag om over te twisten hoor.

Doe je het niet sterven er meer dan 5 miljoen mensen. Dus de stelling is lastig en niet raar dat Hanne daar ja op zegt.
Het is logischer als een organisatrice van een kinderfeestje iets zegt als: Hitler als baby? Dan organiseer ik een feestje en leer hem hoe hij met anderen moet omgaan. Ik denk dat Hanne dit zei om anderen aan het denken te zetten. Bijv. Stijn, die haar steeds meer zag als een lief meisje.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #269 Gepost op: 16-03-2016, 10:33:10 »
Het is logischer als een organisatrice van een kinderfeestje iets zegt als: Hitler als baby? Dan organiseer ik een leuk kinderfeestje en leer hem hoe hij met anderen moet omgaan.

 ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #270 Gepost op: 16-03-2016, 10:35:21 »
Er wordt door de anderen te weinig op gelet wat een organisatrice van kinderfeestjes zoal in haar mars moet hebben en wat er blijkbaar ontbreekt bij Hanne. Zoals eerder al opviel dat ze niet weet hoe ze kleuren moet mengen. Dat zijn goeie hints richting de mol, die op een presenteerblaadje aangereikt worden. Ook wel grappig om te zien hoe iemand als Stijn gemakkelijk om de tuin te leiden is.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #271 Gepost op: 16-03-2016, 12:11:49 »
Er wordt door de anderen te weinig op gelet wat een organisatrice van kinderfeestjes zoal in haar mars moet hebben en wat er blijkbaar ontbreekt bij Hanne. Zoals eerder al opviel dat ze niet weet hoe ze kleuren moet mengen. Dat zijn goeie hints richting de mol, die op een presenteerblaadje aangereikt worden. Ook wel grappig om te zien hoe iemand als Stijn gemakkelijk om de tuin te leiden is.

Volgens mij hoeft een organisatrice van kinderfeesten niet per se kleuren te kunnen mengen. Mensen die dingen organiseren hoeven niet alles te weten, ze moeten goed kunnen organiseren.

Hanne hield zich waarschijnlijk van de domme dus ik denk net als jij dat ze het wel wist. Ik denk niet dat we precies hoeven te weten wat een organisatrice van kinderfeestjes  in haar mars moet hebben om de mol (Hanne?) te kunnen ontmaskeren.  ::).

Toneelspelen kan ze als de beste. (ook niet onhandig bij kinderen) Als je het zo bedoelt dan heeft ze wel goeie eigenschappen voor een mol.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2016, 12:13:21 door Lonneke14 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #272 Gepost op: 16-03-2016, 12:13:31 »
vanuit een hanne tunnel luisterend naar haar biecht over stijn en zijn keuze, is t bijna alsof zij tegen hem wil zeggen, kijk dan toch naar mij, kies mij als mol en we doen samen die finale.

vanuit een gilles tunnel luisterend naar dezelfde biecht zegt ze nadrukkelijk dat stijn een andere mol moet kiezen en wel een man ( ie en diene). dus zit hanne op gilles als Mol en stijn op cathy


verder over kleuren mengen, boetseren etc, het is gewoon opvallend hoe veel kinder activiteiten er deze serie voorbijkwamen




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #273 Gepost op: 16-03-2016, 12:33:29 »
vanuit een hanne tunnel luisterend naar haar biecht over stijn en zijn keuze, is t bijna alsof zij tegen hem wil zeggen, kijk dan toch naar mij, kies mij als mol en we doen samen die finale.

vanuit een gilles tunnel luisterend naar dezelfde biecht zegt ze nadrukkelijk dat stijn een andere mol moet kiezen en wel een man ( ie en diene). dus zit hanne op gilles als Mol en stijn op cathy

En ik vind de tweede uitleg waarschijnlijker omdat een Mol zich meestal niet uitspreekt over voorkeuren voor medekandidaten en met de emoties die daarmee gepaard gaan wat beter weet om te gaan. (Al hielp Patrick zijn grote vriend Art wel degelijk naar de finale, maar dat was ook omdat Art zo'n fijne bliksemafleider was.)

verder over kleuren mengen, boetseren etc, het is gewoon opvallend hoe veel kinder activiteiten er deze serie voorbijkwamen

Tja, en nog wel veel meer activiteiten die je beter niet op een kinderfeestje kunt ondernemen...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #274 Gepost op: 16-03-2016, 14:39:44 »

vanuit een gilles tunnel luisterend naar dezelfde biecht zegt ze nadrukkelijk dat stijn een andere mol moet kiezen en wel een man ( ie en diene). dus zit hanne op gilles als Mol en stijn op cathy

Tja, ik vind het zelf dus heel onwaarschijnlijk dat Stijn er op Cathy is uitgegaan, maar ik kan het niet hard maken, dus wat moet je dan? Afwachten, dat is het enige dat je kunt doen. :P

Natuurlijk zijn de makers niet gek en zien we niets dat 100% zekerheid geeft, maar voor mij klopt er gewoon iets niet in Hanne's uitspraken en redeneringen waar het Stijn betreft. Ze had hem de vrijstelling gegund, ze zou graag met hem in de finale staan, maar heeft haar verdenkingen niet met hem gedeeld. Terwijl ze blijkbaar wel weet dat hij op het verkeerde spoor zit. Dus hij heeft zijn verdenkingen wel met háár gedeeld? Uit het gesprekje dat we zien tussen die twee blijkt dat dan weer niet.

Zelfs als Hanne onthuld wordt als de Mol zal het voor mij nog wel een paar dagen duren voordat ik dat echt geloof. :P
Ja, het verbaast me wel dat jij het (nog steeds) zo ongelooflijk zou vinden als Hanne de Mol zou blijken te zijn. Als uiteindelijk blijkt dat Gilles de Mol is, is het spel blijkbaar anders gespeeld dan ik nu vermoed, maar ongelooflijk zou ik het niet vinden. Hetzelfde geldt voor Cathy, al kan ik me in dat geval niet voorstellen dat ze zich al zo vroeg in het spel verraden zou hebben, aangezien ze al gelijk zo verdacht werd bij velen. Een dergelijke Mol verwacht ik niet in deze fantastische serie.
Als Stijn onthuld was als Mol, dát had ik waarschijnlijk moeilijk kunnen geloven, maar Hanne is wat mij betreft van een hele andere orde. Die heeft (wat mij betreft) allang verraden dat ze niet zo'n onschuldige spring-in-het-veld is dan je misschien op het eerste oog denkt.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2016, 15:50:38 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #275 Gepost op: 16-03-2016, 16:30:46 »
Ja, het verbaast me wel dat jij het (nog steeds) zo ongelooflijk zou vinden als Hanne de Mol zou blijken te zijn. (...)
Als Stijn onthuld was als Mol, dát had ik waarschijnlijk moeilijk kunnen geloven, maar Hanne is wat mij betreft van een hele andere orde. Die heeft (wat mij betreft) allang verraden dat ze niet zo'n onschuldige spring-in-het-veld is dan je misschien op het eerste oog denkt.

O, maar ik zie Hanne ook zeker niet als onschuldige naïeve spring-in-het-veld. In dat opzicht onderschat ik haar niet. Ze lijkt me een hele slimme en sterke vrouw die veel in haar mars heeft. Ik zie alleen geen Mol in haar. En is ze het wel dan moet ik toegeven dat ik wel iets van haar onderschat heb, namelijk haar acteerkwaliteiten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #276 Gepost op: 16-03-2016, 17:07:09 »
En is ze het wel dan moet ik toegeven dat ik wel iets van haar onderschat heb, namelijk haar acteerkwaliteiten.
Juist dié heeft ze al open en bloot laten zien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #277 Gepost op: 16-03-2016, 17:14:32 »
Juist dié heeft ze al open en bloot laten zien.

Ja, dat deed ze knap en ik tuinde erin. Maar achteraf kan je goed zien hoe ze het aanpakte en ook hoe spannend ze het vond. (Ik denk aan het zachte stemmetje dat ze ineens kreeg en de aderen in haar nek.) Vele andere momenten zou ik nog veel beter gespeeld vinden en dat geloof ik dus niet. Staat nog los van onmolse acties die voor mij zwaarder wegen dan sommige van Gilles.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #278 Gepost op: 16-03-2016, 19:07:47 »
mijn probleem blijft dat ik onmolse acties zie voor hanne en voor gilles, maar geen voor cathy, bah

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #279 Gepost op: 16-03-2016, 20:37:07 »
Ik blijf er bij dat Hanne de gespeeld naïeve, en dus de mol, is. Normaal had ze er na Manuella moeten uitliggen of toch minstens als één van daaropvolgende afvallers. Je kan dit niet winnen louter op gevoel, zoals ze nochtans beweert.
Dat kan wel ::jaja:: Ook al zou je gevoel een totaal willekeurig persoon aanwijzen, dan nog heb je kans dat je net de juiste Mol kiest. En zolang anderen fout zitten, kun je heel ver geraken. En wie zegt bovendien dat Hanne niet genoeg weet over haar Mol?
...óf niet!