Auteur Topic: [KANDIDAAT] Issabel  (gelezen 86152 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #40 Gepost op: 12-02-2016, 22:54:24 »
Ik weet niet of dit al ergens in een ander draadje is genoemd maar: in aflevering 1 op 5:45 "één van hen is de winnaar"(close-up van Cathy) "één van hen is de mol." (close-up van Issabel). Zou ik wel een grappige aanwijzing vinden.

Dit strookt ook best nog wel met hoe Cathy behoorlijk verdacht is/wordt gemaakt: als ze het eind van de serie haalt door de winnaar te zijn, is het een goed idee van de productie om haar extra verdacht te maken.

Offline JSDR

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2016, 18:11:12 »
Twee elementen die me opvielen:

Filmpje 'De Mol is terug' van 22/06
De locatie waar Gilles de boodschap brengt is Ha Long Bay in Vietnam. Ik heb zitten spelen met de letters van 'Ha Long Bay'. Ieder letter kreeg zijn tegenovergestelde letter (A = Z, B = Y, C = X ...).
Ha Long Bay wordt dan: ZY OLMT YZA
Verplaats hier en daar de letters in 'ZY OLMT YZA' van plaats en dan krijg je 'TY MOL YZZA' (Thank you, Mol Issa(bel)).

Filmpje 'De Mol vanaf 1 februari'


Op 0:22 zegt Issabel: "Ik ga niet naar huis voor ik ze allemaal gemold heb". Grote kans dat Issabel gewoon een zogenaamde 'valse mol' is.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #42 Gepost op: 14-02-2016, 18:42:45 »
De locatie waar Gilles de boodschap brengt is Ha Long Bay in Vietnam. Ik heb zitten spelen met de letters van 'Ha Long Bay'. Ieder letter kreeg zijn tegenovergestelde letter (A = Z, B = Y, C = X ...).
Ha Long Bay wordt dan: ZY OLMT YZA
Verplaats hier en daar de letters in 'ZY OLMT YZA' van plaats en dan krijg je 'TY MOL YZZA' (Thank you, Mol Issa(bel)).

Ik denk niet dat hier iets inzit.Gilles was op vakantie daar toen hij hoorde dat hij het ging presenteren.
klaar voor de strijd

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #43 Gepost op: 14-02-2016, 18:45:39 »
Op 0:22 zegt Issabel: "Ik ga niet naar huis voor ik ze allemaal gemold heb". Grote kans dat Issabel gewoon een zogenaamde 'valse mol' is.

Dat is Cathy, niet Issabel.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2016, 23:02:58 »
Ze valt zo moeilijk te peilen en houdt zich redelijk stil, maar lijkt wel nog een invloed te hebben op de groep. Heerlijk dat mysterieuze in al haar acties!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #45 Gepost op: 15-02-2016, 23:18:34 »
Ze valt zo moeilijk te peilen en houdt zich redelijk stil, maar lijkt wel nog een invloed te hebben op de groep. Heerlijk dat mysterieuze in al haar acties!

Ik zie in haar geen Mol maar ze heeft wel iets spannends ja. Een mooie bliksemafleider. ::jaja::

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #46 Gepost op: 15-02-2016, 23:21:39 »
Ze valt zo moeilijk te peilen en houdt zich redelijk stil, maar lijkt wel nog een invloed te hebben op de groep. Heerlijk dat mysterieuze in al haar acties!
Haar gezicht/blik heeft iets mysterieus, he. Ideaal gecast, als verdacht lijkende kandidaat of als mol.

Alleen bij de eliminatie leek ze 2 keer wel érg opgelucht. Dat is niet evident om te acteren.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #47 Gepost op: 15-02-2016, 23:29:39 »
Ik streep haar af na deze aflevering. Zij was het die de schakelaar aan het begin opmerkte, waardoor de opdracht plots weer een kans van slagen had.

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2016, 00:09:31 »
Ik heb al mijn punten op haar ingezet, maar dat er nu al zoveel mensen op haar inzetten schrikt mij toch af

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2016, 14:18:52 »
Issa ergert zich echt mateloos aan Cathy, dat is volgens mij niet gespeeld. Die reactie bijvoorbeeld als Cathy aan tafel zegt dat ze tegen Manuella gezegd heeft dat zij voor de vrijstelling moet gaan... De Mol zou zo'n reactie niet geven denk ik. Want de Mol zou zich niet zo (voor niets) op de kast laten jagen. (En ik denk ook niet dat de Mol zulke uitspraken en streken zou uithalen als Cathy doet. Cathy maakt zich er verdacht mee maar weet er niet effectief mee te saboteren.)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2016, 14:21:24 »
Issa ergert zich echt mateloos aan Cathy, dat is volgens mij niet gespeeld. Die reactie bijvoorbeeld als Cathy aan tafel zegt dat ze tegen Manuella gezegd heeft dat zij voor de vrijstelling moet gaan... De Mol zou zo'n reactie niet geven denk ik.

Magda ergerde zich tijdens serie 1 ook serieus aan Hugo. Ze was hem zelfs ergens achter zijn rug aan het uitlachen.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2016, 14:23:25 »
Magda ergerde zich tijdens serie 1 ook serieus aan Hugo. Ze was hem zelfs ergens achter zijn rug aan het uitlachen.

Lang geleden dat ik die serie gezien heb maar ik geloof je meteen. Tja, het is misschien ook niet het sterkste argument om Issa niet als Mol te zien.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2016, 17:09:08 »
Ook Hugo in mol 2 stoorde zich aan de gedrevenheid van sommige spelers ( met name David ). En liet zich echt wel gaan na een proef waarin hij zijn Mede kandidaten af schiet tijdens een paintball opdracht voor een vrijstelling.
Geen enkele emotive is een mol vreemd, noch de menselijke , noch de gespeelde

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2016, 17:14:53 »
Akkoord. Ander argument dan waarom ik Issabel niet verdenk: ze deed het bij de raadsels op het voetbalveld best goed viel me zonet bij terugkijken op. Haar goede gok bij het busraadsel vind ik met name onmols. Kom dan met overtuiging (voorkennis) met een goed antwoord in plaats van te gokken.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2016, 17:47:13 »
Akkoord. Ander argument dan waarom ik Issabel niet verdenk: ze deed het bij de raadsels op het voetbalveld best goed viel me zonet bij terugkijken op. Haar goede gok bij het busraadsel vind ik met name onmols. Kom dan met overtuiging (voorkennis) met een goed antwoord in plaats van te gokken.

Maar ze moesten ook de reden geven. Dat hadden ze dus niet
klaar voor de strijd

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #55 Gepost op: 16-02-2016, 17:53:14 »
En de aandacht afleiden van de "logische oplossing" is natuurlijk ook niet zo constructief. Als je zomaar effe een oplossing roept en doet alsof de juist verklaring vrijwel onmogelijk te vinden is, dan is het enige resultaat eigenlijk twijfel. Anderzijds zou je kunnen zeggen dat het hen aanmoedigt om te gokken (50/50 juist), maar ze twijfelen zo lang dat de bal al ontploft. Ik vind het nog wel okee qua mollengedrag.
Dat die andere 7 raadsels zo goed lukken, lijkt me bovendien ook echt aan Stijn te wijten (het feit dat hij zichzelf na die opdracht als compleet onverdacht ziet en dus wil dat ze liegen over zijn betrokkenheid bij het oplossen van de raadsels), dus met een opperfanatieke "held" als Stijn lukt zo'n opdracht natuurlijk wel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2016, 17:59:19 »
Als ik het goed onthouden heb zagen we Issa ook met een paar andere goede antwoorden komen. Bart Peeters bijvoorbeeld.

(Mijn feitenkennis is wat minder goed dan bij WIDM waarbij ik alles in overzichten opschrijf. Ook wel weer eens lekker om wat "losser" te speuren. Maar kan dus wel zijn dat ik er naast zit. ;))

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2016, 18:07:19 »
Ik weet het ook niet zo tot in de details, dus los speurwerk is het bij mij wel vaker. Meestal geloof ik gewoon wat anderen hier schrijven en kies ik zo'n beetje de dingen die plausibel overkomen als hints. Ze gingen vrij snel door de raadsels heen (als ik het me ook goed herinner), dus daar liet ik mijn tunnelvisie misschien wat spreken. Ik blijf Issa verdacht vinden, maar durf niet vol op haar te gaan omdat ze soms toch net wat te veel goede dingen doet of dingen doet die toch positief overkomen.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2016, 18:53:42 »
Haar gezicht/blik heeft iets mysterieus, he. Ideaal gecast, als verdacht lijkende kandidaat of als mol.

Alleen bij de eliminatie leek ze 2 keer wel érg opgelucht. Dat is niet evident om te acteren.

Ze doet me denken aan de winnaar van de 2de De Mol die Hugo had ontmaskerd (de reeks met de Pekinees). Er waren toen veel mensen die haar als mol zagen, maar ze was uiteindelijk diegene die Ons Molleke had gevonden. En ze had gewonnen, omdat de andere kandidaat haar ook nog als mol zag.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #59 Gepost op: 16-02-2016, 19:04:49 »
Als ik het goed onthouden heb zagen we Issa ook met een paar andere goede antwoorden komen. Bart Peeters bijvoorbeeld.

(Mijn feitenkennis is wat minder goed dan bij WIDM waarbij ik alles in overzichten opschrijf. Ook wel weer eens lekker om wat "losser" te speuren. Maar kan dus wel zijn dat ik er naast zit. ;))

Je bent correct: Bart Peeters is voluit haar eigen antwoord. En ze geeft verschillende aanzetten in de juist richting bij zowel mislukte als gelukte raadsels. Stijn nam het initiatief bij de rekenkundige raadsels en maakte ze af, terwijl bij de taal en woord raadsel Issa initiatief neemt maar Stijn het dan vaak afmaakt, buiten Bart Peeters. Maar die 2 vormden een inspirerend team tijdens de raadsels. Hanne staat er bij en kijkt er naar. Je merkt dit zelfs in de manier hoe Issa en Stijn communiceren naar elkaar toe bij het beslissen van de dubbelaar penalty, en nadat Stijn vraagt dat ze zijn aandeel tijdens de raadsel minimaliseren. En als je even Gilles zin dat Stijn alle andere raadsels oplost negeert, dan zie je gewoon een mentale chemistry aan het werk tussen Issa en Stijn om de raadsels op te lossen.