Auteur Topic: [KANDIDAAT] Issabel  (gelezen 86005 keer)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #60 Gepost op: 16-02-2016, 19:10:41 »
Ze doet me denken aan de winnaar van de 2de De Mol die Hugo had ontmaskerd (de reeks met de Pekinees). Er waren toen veel mensen die haar als mol zagen, maar ze was uiteindelijk diegene die Ons Molleke had gevonden. En ze had gewonnen, omdat de andere kandidaat haar ook nog als mol zag.

Marianne was dat. Een leuke kandidaat vond ik haar. Ik geloof dat in dat jaar zo goed als alle andere kandidaten die afvielen op haar stemden. :o

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2016, 19:11:48 »
Marianne was dat. Een leuke kandidaat vond ik haar. Ik geloof dat in dat jaar zo goed als alle andere kandidaten die afvielen op haar stemden. :o

Maak daar maar alle van
klaar voor de strijd

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2016, 19:33:58 »
Maak daar maar alle van

Dat was ook mijn eerste gedacht, maar ik wist het niet meer zeker. :D

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #63 Gepost op: 17-02-2016, 12:43:54 »
Je bent correct: Bart Peeters is voluit haar eigen antwoord. En ze geeft verschillende aanzetten in de juist richting bij zowel mislukte als gelukte raadsels. Stijn nam het initiatief bij de rekenkundige raadsels en maakte ze af, terwijl bij de taal en woord raadsel Issa initiatief neemt maar Stijn het dan vaak afmaakt, buiten Bart Peeters. Maar die 2 vormden een inspirerend team tijdens de raadsels. Hanne staat er bij en kijkt er naar. Je merkt dit zelfs in de manier hoe Issa en Stijn communiceren naar elkaar toe bij het beslissen van de dubbelaar penalty, en nadat Stijn vraagt dat ze zijn aandeel tijdens de raadsel minimaliseren. En als je even Gilles zin dat Stijn alle andere raadsels oplost negeert, dan zie je gewoon een mentale chemistry aan het werk tussen Issa en Stijn om de raadsels op te lossen.
Grappig dat hier zoveel interpretatie zit. Naar wat ik heb gezien doet Issa namelijk nagenoeg niks. Ze roept wel Bart Peeters maar dat is eigenlijk ook maar 1/3e van een antwoord omdat voor één bal er 3 anagrammen opgelost moesten worden. Wel de laatste, dus als die niet gehaald wordt dan hebben ze de bal niet.

Naar mijn idee is het voornamelijk Stijn, maar ook Hanne geeft een paar goede aanzetten die Stijn dan weer inkopt.
Bij het '20' antwoord (aantal 8en tussen 1 en 100) lijkt Issa er in eerste instantie niet van overtuigd te zijn, maar als ze natellen moet ze toch toegeven op Stijn. Ze lijkt een beetje teleurgesteld te zijn "oke, ja twintig ja"

Maar goed dit is interpretatie natuurlijk.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #64 Gepost op: 17-02-2016, 13:56:57 »
Dat was ook mijn eerste gedacht, maar ik wist het niet meer zeker. :D

klopt zeer zeker niet. bart heeft nooit op marianne gestemd en was de de afvaller, ook luc heeft marianne niet verdacht en ik denk dat ook marie rose nergens marianne verdacht.

van de latere afvallers klopt t dan waarschijnlijk weer wel, al heeft dominiek ook een tijd david verdacht.
heb ze nog bij een voetbalmatch gezien na de serie, in Mol voor t goede doel

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #65 Gepost op: 17-02-2016, 14:36:59 »
Grappig dat hier zoveel interpretatie zit. Naar wat ik heb gezien doet Issa namelijk nagenoeg niks. Ze roept wel Bart Peeters maar dat is eigenlijk ook maar 1/3e van een antwoord omdat voor één bal er 3 anagrammen opgelost moesten worden. Wel de laatste, dus als die niet gehaald wordt dan hebben ze de bal niet.

Naar mijn idee is het voornamelijk Stijn, maar ook Hanne geeft een paar goede aanzetten die Stijn dan weer inkopt.
Bij het '20' antwoord (aantal 8en tussen 1 en 100) lijkt Issa er in eerste instantie niet van overtuigd te zijn, maar als ze natellen moet ze toch toegeven op Stijn. Ze lijkt een beetje teleurgesteld te zijn "oke, ja twintig ja"

Maar goed dit is interpretatie natuurlijk.

Volgens mij is zij ook diegene die DC aangeeft. 
Het raadsel van Sergio Herman en Theo Francken lieten ze niet zien  op het scherm, maar Stijn leek daar minder in bedreven en Hanne viel achterover van de Bart Peeters vondst. Volgens mij heeft Issa die drie opgelost voor 1 bal. Ze had DC ook zonder Stijn door en de geldbeugel ook.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #66 Gepost op: 17-02-2016, 15:15:38 »
Volgens mij is zij ook diegene die DC aangeeft. 
Misschien heb je wel gelijk hoor, maar ik vind het lastig te zien. Je weet niet wie daarvoor de denkmanier heeft verteld, je hoort alleen de oplossing. Als je al zover bent dat je weet hoe je hem moet oplossen, kun je al niet meer om de oplossing heen. Als iemand de denkwijze niet verteld zou hebben zou DC wel heel erg uit de lucht komen vallen en zou je nog een "huh, hoezo dan?" kunnen verwachten, maar je hoort iemand (Issa?) DC zeggen en binnen de seconde zegt iemand anders (Stijn?) ook DC, dus zal iemand wel eerst de gedachte erachter hebben geuit. Helaas zien we niet wie dat doet.

Het raadsel van Sergio Herman en Theo Francken lieten ze niet zien  op het scherm, maar Stijn leek daar minder in bedreven en Hanne viel achterover van de Bart Peeters vondst. Volgens mij heeft Issa die drie opgelost voor 1 bal.
Nu je het zegt (en een snelle herkijk), daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #67 Gepost op: 18-02-2016, 18:32:14 »
Liefde maakt zo blind als een Mol. Ik kan me nog goed heugen dat ik hoopte dat Shadia het was...

Maar plaats alsjeblieft gerust hetgeen dat je ontdekt denkt te hebben. Eventueel in spoilertags. Ik brand van verlangen, euh, nieuwsgierigheid! ::love::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #68 Gepost op: 18-02-2016, 21:36:18 »
Het te verdienen bedrag dat Issa noemt? Dat ze het over vragen beantwoorden heeft? Dat ze weet dat er een shirt van Messi ligt? Ik zie het hele overtuigende in de extra beelden van aflevering 2 niet.

Hoe spoilertags werken: klik op het driehoekje met de letter S erin -> en zet tussen de tags die verschijnen de tekst die je wilt verbergen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #69 Gepost op: 18-02-2016, 21:56:13 »
Ik heb alles al een keer of vijf bekeken dus daar ligt het niet aan. En je tip had ik ook  meegenomen, maar wat wij hebben gezien dat de meeste kandidaten niet gezien kunnen hebben kan nog best veel zijn. En als we elkaar hier raadseltjes gaan geven wordt het nog ingewikkelder allemaal. ;)

Ik zal hierna niet verder aandringen maar volgens mij kan het echt geen kwaad om je bevindingen gewoon ronduit te delen zodat er op gereageerd kan worden. Het zal vast geen onomstotelijke "kloosterhint" (WIDM 16) zijn.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #70 Gepost op: 18-02-2016, 22:40:01 »
Wat een kloosterhint is, snap ik niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog nooit naar de Nederlandse versie van de Mol gekeken heb: ik heb in het verleden enkel de Vlaamse versies gezien, WIDM16 verwijst zeker naar seizoen 16 van Wie is de Mol? op de Nederlandse tv: dat heb ik nooit gezien.

Nu, ik vind niet dat ik in raadsels spreek met mijn tip. Kijk en luister goed naar 1 bepaald filmpje bij de extra's van aflevering 2 op de site demol.vier.be en het zal je duidelijk worden. Andere bezoekers van dit forum willen ook wel speuren naar wat ik bedoel, jij bent niet de enige. Of wordt dit forum helemaal niet zo druk bezocht?

Is dit een Troll of toch gewoon Thibaud?  :P
Woosie down?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #71 Gepost op: 18-02-2016, 23:29:39 »
Is dit een Troll of toch gewoon Thibaud?  :P

 ::rofl::    Moeten we nu naast mollen ook nog trollen gaan ontdekken? Dat hoop ik toch niet!  ::tandpastasmiley::

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #72 Gepost op: 19-02-2016, 00:10:35 »
Vier-fan - het is een discussieforum eerder. Kan best zijn dat wij ook hebben gezien wat jij verdacht vindt, maar dat geen doorslaggevend bewijs vinden. Ofwel kan je bewijzen op tafel leggen, of niet.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #73 Gepost op: 19-02-2016, 00:44:52 »
Wat een kloosterhint is, snap ik niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog nooit naar de Nederlandse versie van de Mol gekeken heb: ik heb in het verleden enkel de Vlaamse versies gezien, WIDM16 verwijst zeker naar seizoen 16 van Wie is de Mol? op de Nederlandse tv: dat heb ik nooit gezien.

Nu, ik vind niet dat ik in raadsels spreek met mijn tip. Kijk en luister goed naar 1 bepaald filmpje bij de extra's van aflevering 2 op de site demol.vier.be en het zal je duidelijk worden. Andere bezoekers van dit forum willen ook wel speuren naar wat ik bedoel, jij bent niet de enige. Of wordt dit forum helemaal niet zo druk bezocht?

Stuur Heinz dan een persoonlijk bericht, als je het niet op de site wil plaatsen. Of als je dat ook niet wil: zeg iig welk filmpje je bedoelt van de talloze extra's (extra's waar ik heel erg blij mee ben overigens).

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #74 Gepost op: 19-02-2016, 07:41:24 »
Ik ben ook benieuwd dus post het vooral kunnen we daarna weer verder discussiëren/speculeren. :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #75 Gepost op: 19-02-2016, 08:05:56 »
Liefde maakt zo blind als een Mol. Ik kan me nog goed heugen dat ik hoopte dat Shadia het was...

Maar plaats alsjeblieft gerust hetgeen dat je ontdekt denkt te hebben. Eventueel in spoilertags. Ik brand van verlangen, euh, nieuwsgierigheid! ::love::

Het was ook Shadia.
 >:(
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #76 Gepost op: 19-02-2016, 12:47:10 »
Maar dat boek is toch sowieso heel bekend? Ik ben er vroeger ook mee opgegroeid, net als vele anderen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #77 Gepost op: 19-02-2016, 12:49:39 »
Ja dat boek is heel bekend. Zelfs ik, niet bepaald een boekenwurm, ken die voorkant.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #78 Gepost op: 19-02-2016, 13:03:42 »
Op zich vind ik je analyse hout snijden, maar je vergeet 1 ding, je weet niet of Bruno in de groep later meer heeft verteld over dat boekje. De kandidaten schrijven alles van elkaar op, je kunt ervan uitgaan dat ze ook hebben opgeschreven welke vraag Bruno heeft gekregen (en het hier nog even over hebben gehad). Het boekje is inderdaad nogal bekend en zeker als je mee gaat doen aan De Mol erg toepasselijk.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Issabel
« Reactie #79 Gepost op: 19-02-2016, 13:29:34 »
je weet niet of Bruno in de groep later meer heeft verteld over dat boekje. De kandidaten schrijven alles van elkaar op, je kunt ervan uitgaan dat ze ook hebben opgeschreven welke vraag Bruno heeft gekregen (en het hier nog even over hebben gehad). Het boekje is inderdaad nogal bekend en zeker als je mee gaat doen aan De Mol erg toepasselijk.

Dat denk ik ook. Ik heb het nooit gelezen, maar ik herken dat boekje ook op zicht, en Bruno kan er met enkelen nog over nagepraat hebben. Er zijn die nacht verschillende kandidaten lang blijven plakken en napraten (tot 5u zelfs). Hanne was één van de vroege vogels die reeds opstond, terwijl Bruno een kater van jewelste had, en Gilles en Issa ook als een half wrak in bed lagen toen Cathy ze ontbijt op bed kwam brengen. Het lijkt me dat Bruno, Issa en Gilles alvast samen zijn blijven plakken.