Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen  (gelezen 15976 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Gepost op: 1-02-2016, 22:42:14 »
Hier kan je alle meningen en theorieën kwijt over de tweede opdracht.
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2016, 22:55:36 »
Bij deze opdracht viel me, buiten de prachtduik van Manuella, vooral op dat na de opdracht bekend werd gemaakt wie welke koker heeft gevangen. Zo maak je het voor de Mol toch redelijk lastig om de verkeerde lama te vangen. Dan weet na de opdracht iedereen wie de bankroetlama gevangen heeft en ben je meteen hoofdverdachte nummer 1.
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2016, 22:58:37 »
Bij deze opdracht viel me, buiten de prachtduik van Manuella, vooral op dat na de opdracht bekend werd gemaakt wie welke koker heeft gevangen. Zo maak je het voor de Mol toch redelijk lastig om de verkeerde lama te vangen. Dan weet na de opdracht iedereen wie de bankroetlama gevangen heeft en ben je meteen hoofdverdachte nummer 1.

Doet me alleen maar vermoeden dat de Mol hier geld binnen haalde en dat ze de kijker die na 13 jaar terug kijkt (of voor het eerst kijkt) wat op het verkeerde been willen zitten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2016, 23:29:29 »
Heerlijke humorvolle proef. "Bankroetlama." ::rofl::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2016, 23:32:10 »
Heerlijke humorvolle proef. "Bankroetlama." ::rofl::
Beats 'etherdiscipline', als je het mij vraagt.
Tell me what your telescope says

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2016, 23:35:50 »
Het woord van het jaar 2016 is bij deze al bekend. ;D

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2016, 00:06:26 »
Bij deze opdracht viel me, buiten de prachtduik van Manuella, vooral op dat na de opdracht bekend werd gemaakt wie welke koker heeft gevangen. Zo maak je het voor de Mol toch redelijk lastig om de verkeerde lama te vangen. Dan weet na de opdracht iedereen wie de bankroetlama gevangen heeft en ben je meteen hoofdverdachte nummer 1.

Maar dit vind ik wel zoals het spel moet zijn. De Mol het lastig maken. Niet tien kokers in dezelfde bak gooien en ze vervolgens willekeurig open maken, daar heb je qua informatie niets aan. De Mol moet uitgedaagd worden en het niet door de productie toegeschoven worden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2016, 00:31:48 »
Maar dit vind ik wel zoals het spel moet zijn. De Mol het lastig maken. Niet tien kokers in dezelfde bak gooien en ze vervolgens willekeurig open maken, daar heb je qua informatie niets aan. De Mol moet uitgedaagd worden en het niet door de productie toegeschoven worden.

Ja inderdaad. En zo wordt het voor de kijker ook wat leuker om te speuren.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2016, 13:40:13 »
Inderdaad fijn dat ze de kokers mét namen erbij openden!
Lijkt me dan dat de mol vooral zou aansturen op het vangen van de witte lama's. In de hoop dat het misgaat en ze de verkeerde vangen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #9 Gepost op: 2-02-2016, 22:45:11 »
Top inderdaad dat ze gewoon per kandidaat lieten zien welke koker bij welke lama hoorde. Maakt het mollen lastiger. En toch.. gaan we terug naar hoe Jon en Jantien die schapen moesten herden, ze bij een NLe serie paarden moesten vangen om kokers af te pakken.. Het staat een mol niet in de weg toch vooral te gaan voor de bankroetlama  ::rofl:: Wonderwel dat ie niet gevangen is. Als ik ergens wel op gerekend had dan was het wel last minute: amai, het is de bankroetlama! Pot op 0. ::art::  :P Toch kan je minder makkelijk mollen bij het aansturen. Dus de twee die de hints moesten doorseinen verdenk ik minder.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #10 Gepost op: 2-02-2016, 22:57:22 »
Bij deze opdracht viel me, buiten de prachtduik van Manuella, vooral op dat na de opdracht bekend werd gemaakt wie welke koker heeft gevangen. Zo maak je het voor de Mol toch redelijk lastig om de verkeerde lama te vangen. Dan weet na de opdracht iedereen wie de bankroetlama gevangen heeft en ben je meteen hoofdverdachte nummer 1.
Ik heb goede hoop (maar het zal natuurlijk moeten blijken) dat er in deze serie een wat subtieler spelletje wordt gespeeld dan dat. Dus niet altijd de botte, voor de hand liggende molactie. In mijn herinnering speelden de Vlaamse mollen het meestal ook zo. Maar dan moet je ook opdrachten verzinnen die daar geschikt voor zijn natuurlijk.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #11 Gepost op: 2-02-2016, 23:50:54 »
Beats 'etherdiscipline', als je het mij vraagt.

Haha, dit :-)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2016, 23:53:48 »
Bij deze opdracht viel me, buiten de prachtduik van Manuella, vooral op dat na de opdracht bekend werd gemaakt wie welke koker heeft gevangen. Zo maak je het voor de Mol toch redelijk lastig om de verkeerde lama te vangen. Dan weet na de opdracht iedereen wie de bankroetlama gevangen heeft en ben je meteen hoofdverdachte nummer 1.

Viel mij ook op. Misschien een teken dat de Mol geen lasso geworpen heeft? En dus Cathy of Thibaud was? Stijns actie met twee lama's vangen vond ik ook erg verdacht. Zoiets kun je natuurlijk thuis oefenen. Wellicht had ie de verkeerde bankroetlama voor zich. En sld de banmkroetlama er wel bij had gezeten, dan zou ie altijd kunnen zeggen dat het de bedoeling was alleen de bruine te vangen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2016, 16:22:26 »
Viel mij ook op. Misschien een teken dat de Mol geen lasso geworpen heeft? En dus Cathy of Thibaud was? Stijns actie met twee lama's vangen vond ik ook erg verdacht. Zoiets kun je natuurlijk thuis oefenen. Wellicht had ie de verkeerde bankroetlama voor zich. En sld de banmkroetlama er wel bij had gezeten, dan zou ie altijd kunnen zeggen dat het de bedoeling was alleen de bruine te vangen.
In de extra filmpjes zie je dat Stijn juist erg onhandig was en steeds miste, totdat hij geheel per ongeluk twee lama's ving.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2016, 22:32:49 »
Op Facebook is een 360 graden filmpje van het zooitje lama's te bekijken. ::rofl::

Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2016, 00:57:25 »
Viel mij ook op. Misschien een teken dat de Mol geen lasso geworpen heeft? En dus Cathy of Thibaud was? Stijns actie met twee lama's vangen vond ik ook erg verdacht. Zoiets kun je natuurlijk thuis oefenen. Wellicht had ie de verkeerde bankroetlama voor zich. En sld de banmkroetlama er wel bij had gezeten, dan zou ie altijd kunnen zeggen dat het de bedoeling was alleen de bruine te vangen.

Dat ie ineens twee lama's ving was vooral toeval hoor. Daar kun je niet even op oefenen. Ik zie er in elk geval niks in

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2016, 15:35:58 »
Maar dit vind ik wel zoals het spel moet zijn. De Mol het lastig maken. Niet tien kokers in dezelfde bak gooien en ze vervolgens willekeurig open maken, daar heb je qua informatie niets aan. De Mol moet uitgedaagd worden en het niet door de productie toegeschoven worden.
::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #17 Gepost op: 5-02-2016, 18:24:57 »
Stijn en Hanne vond ik toch ook wel straf. Allebei twee gevangen.

Hanne deed het nogal koelbloedig, op kousenvoeten op haar doel af. Ze leek wel een natuurtalent! Natuurtalenten zijn in dit programma uiteraard verdacht. Wat dan weer voor haar spreekt, het waren er wel twee bruine!

Stijn daarentegen gooide op een groepje lama's met daarin 2 à 3 bruine lama's en 3 witte lama's. Daar kon net zo goed een van de bankroetlama's tussen staan. De kans hierop is zelfs redelijk groot. Hoopte hij misschien per ongeluk een foute lama te vangen samen met een goede. In dat geval had hij nog altijd kunnen zeggen, "Ja, ik mikte op die bruine he." Maar nu is hij (€ 400) samen met Gilles (€ 500) en Hanne (€ 300) een van de helden van de dag.

Manuella zocht er alleen wat tamme uit, al leek ze wel meer voor de witte en denkbeeldige :P lama's te gaan. Resultaat: 1 witte van maar een luttele € 100.

Ruth, Issabel en Marc vingen rien-de-knots, zelfs geen poging om de bankroetlama te vangen. ;D

Gilles deed goed zijn best, heeft toch maar mooi 500 euro gevangen en vroeg nog eens extra om een duidelijke beschrijving van prijsbeest Gloria.

Bruno ving er een zonder koker en een witte, blijft toch vreemd of hij wou verdacht overkomen?

Het groepje 'Oog voor detail' dan: ben niet zeker wie de meeste overtuigingskracht heeft, Cathy of Thibaud of geen van beiden? Cathy kreeg Thibaud dan wel zover om voor de witte lama's te gaan, maar ze kreeg de groep niet mee. In tegenstelling tot Thibaud, hij overtuigde Hanne ("Supergoed plan") en op haar beurt gingen ook Manuella ("Tuurlijk") en zelfs Marc erin mee ("Pakt toch da risico"). Dus ja, wiens verdienste is het dan? Thibaud of Hanne? Helaas zijn er wel maar 3 witte lama's gevangen, dus veel maakt het niet uit. Als de Mol in deze groep zat kon die alleen maar een foute beschrijving geven en aansporen om toch maar Gloria te vangen. Ze hebben Gloria nooit gevonden, dus een goede beschrijving hebben ze ook niet echt gegeven.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2016, 18:42:05 door FeniXVI »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #18 Gepost op: 8-02-2016, 23:11:50 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160208_02116958

Marc had dus wel een lama gevangen :O
Dat vind ik toch wel 'manipulatie' uit de regie uit om te doen alsof Marc niks gevangen heeft om zo de verdenking op hem te leggen. Dat hoort niet in WIDM/De Mol vind ik, want dan weet je niet meer wat ze nu wel tonen en wat niet..
Lomperik..

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 2 - Lama's vangen
« Reactie #19 Gepost op: 8-02-2016, 23:14:46 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160208_02116958

Marc had dus wel een lama gevangen :O
Dat vind ik toch wel 'manipulatie' uit de regie uit om te doen alsof Marc niks gevangen heeft om zo de verdenking op hem te leggen. Dat hoort niet in WIDM/De Mol vind ik, want dan weet je niet meer wat ze nu wel tonen en wat niet..

Was ook in de extra filmpjes te zien hoor.  Het was een kokerloze
klaar voor de strijd