Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug  (gelezen 20711 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Gepost op: 1-02-2016, 22:42:59 »
Hier kan je alle meningen en theorieën kwijt over de derde opdracht.
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2016, 23:28:10 »
Wat een visueel schitterende proef zeg. ::oink::

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2016, 23:47:12 »
Ja, helemaal mee eens  ::ok::

Je voelde de spanning ook gewoon bij de kandidaten, goed weergegeven allemaal.

Vind het trouwens wel terecht dat die 5000 euro in de pot terecht is gekomen, als iemand serieus flauwvalt (kan me er wat bij voorstellen), is dat toch een soort vorm van overmacht...
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 00:03:09 door Poekie »

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2016, 23:58:00 »
Fantastische opdracht was dit. De spanning was zeker aanwezig, in heel de aflevering eigenlijk wel  ::joehoe::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #4 Gepost op: 2-02-2016, 00:24:54 »
Ik vond dit eigenlijk het minste aan de hele aflevering. Je laten vallen op max 10 meter van het water vind ik echt niet spannend. Hier kan de mol ook gewoon niet weigeren.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #5 Gepost op: 2-02-2016, 00:26:01 »
Aanvankelijk begreep ik deze proef verkeerd om. Ik dacht dat de meest verdachte het hoogst hing en daardoor meer moest vallen. Het leek me al een leuke manier om nepmollen te straffen :) Maar helaas, het was net andersom.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2016, 00:39:56 »
WIDM zou hier de kandidaten hebben laten beslissen of de andere kandidaten het al dan niet zouden durven, en daar valt best wat voor te zeggen. In dit geval gaat het echt om het beeld en gewoon om de ervaring. Dit is inderdaad geen molopdracht (dwz. eentje waarbije je kan mollen), maar het is wél weer interessant omdat het meer te maken heeft met het grote spel: wie verdenkt wie? Als de echte Mol hier halverwege hangt, dan is hij of zij goed bezig. Als de Mol onderaan hangt, dan is hij of zij bij wijze van spreken al ontmaskerd.  Het is leuk om te kunnen zien wie er het meest en wie er het minst verdacht wordt, en ook voor de kandidaten is dat misschien wel interessant.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2016, 01:14:43 »
De mol kon hier niet echt mollen maar een conclusie die we nu wel kunnen trekken (althans, die ik trek).. is dat de eersten die zich lieten vallen waarschijnlijk de mol niet zijn.

Als mol blijf je toch even afwachten tot je echt de groepsdruk voelt en je jezelf wel MOET laten vallen om niet te verdacht te lijken meteen.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2016, 03:43:31 »
Ik geef hier eventjes het lijstje mee welke personen het meest verdacht werden volgens de kandidaten:
1  Cathy ,de huisvrouw
2  Bruno ,de aannemer
3  Thibaud ,de bedrijfsleider
4  Ruth
5  Issabel advocate
6  Stijn ingenieur
7  Gilles
8  Marc buschauffeur
9  Hanne van de kinderfeestjes
10 Manuella naaister

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #9 Gepost op: 2-02-2016, 11:25:03 »
Ze hingen niet in volgorde (bv van links naar rechts van hoog naar laag). Het gaat best zigzaggend. Het leken net muzieknoten. Kan iemand daar een liedje uithalen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #10 Gepost op: 2-02-2016, 13:41:04 »
misschien een open deur, maar 9 mensen hangen aan een brug. er zijn 10 kandidaten.

in de intro zien we ook die 9 mensen, doet mij visueel heel erg denken aan een hanging. en dus 9 slachtoffers opgeknoopt.
wie is er niet opgehangen in deze aflevering?? de Mol???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #11 Gepost op: 2-02-2016, 14:19:33 »
misschien een open deur, maar 9 mensen hangen aan een brug. er zijn 10 kandidaten.

in de intro zien we ook die 9 mensen, doet mij visueel heel erg denken aan een hanging. en dus 9 slachtoffers opgeknoopt.
wie is er niet opgehangen in deze aflevering?? de Mol???

Het was juist Thibaud die er niet zo lekker bijhing... (Maar ik snap wat je bedoelt als hint.)

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2016, 14:44:48 »
De mol kon hier niet echt mollen maar een conclusie die we nu wel kunnen trekken (althans, die ik trek).. is dat de eersten die zich lieten vallen waarschijnlijk de mol niet zijn.

Als mol blijf je toch even afwachten tot je echt de groepsdruk voelt en je jezelf wel MOET laten vallen om niet te verdacht te lijken meteen.
Denk ik ook ::jaja:: Iedereen sprong, dus moest de Mol ook wel springen.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #13 Gepost op: 2-02-2016, 14:52:43 »
Denk ik ook ::jaja:: Iedereen sprong, dus moest de Mol ook wel springen.

Maar als één van de kandidaten niet zou springen, dan was de proef sowieso mislukt. Dan kan de mol alsnog gaan springen om te laten zien dat het niet aan hem lag.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #14 Gepost op: 2-02-2016, 15:08:56 »
Als mol blijf je toch even afwachten tot je echt de groepsdruk voelt en je jezelf wel MOET laten vallen om niet te verdacht te lijken meteen.

of vrij vroeg springen, en dan doen alsof het onwijs eng was >:D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #15 Gepost op: 2-02-2016, 21:11:07 »
Ik kreeg bij Stijn een beetje een George idee... Als iemand die faked dat hij het eng vindt maar het uiteindelijk wel doet...
Alleen hier was dat toch een stuk minder en anders dan bij George :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #16 Gepost op: 2-02-2016, 22:23:04 »
Ik kreeg bij Stijn een beetje een George idee... Als iemand die faked dat hij het eng vindt maar het uiteindelijk wel doet...

Ja, ik vroeg me ook af of hij misschien een poging deed om anderen nerveus te maken. Hopen dat één van de anderen (ook) afhaakt. Toen hij eenmaal alleen hing moest hij natuurlijk wel (als hij de Mol is).
Beetje in de gaten houden, die Stijn...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #17 Gepost op: 2-02-2016, 22:40:56 »
Stijn was wel opmerkelijk. Geloofde niks van zijn woorden. Ja spring maar, ik volg wel als laatste (NOT!). Ideale positie om toch te weigeren. Dat Thibaud out ging kan mol als kandidaat overkomen. Moest wat dat betreft denken aan Janine, al moest zij daardoor wel het spel verlaten en niet zoals Thibaud tijdelijk aan de kant meekijken. Maar het is echt een opdracht voor de beelden, de kick bij de kandidaten. Molachtig gedrag kun je er niet echt uit herleiden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2016, 00:27:28 »
Ik had verwacht dat de Mol een bange kandidaat wat zou gaan ontmoedigen. Dat hij hoopte op meer twijfelaars, en dan psychologische spelletjes kon spelen. Helaas sprong de groep op Stijn na zonder al te lang na te denken. Dus was er voor de Mol geen kans te mollen, of is de mol Stijn? Zelf denk ik het eerste.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2016, 19:08:57 »
Ik denk zelf dat Stijn aan het afwachten was om Cathy te checken.
Ook al vond ie het wel echt eng

Zelf zou ik nooit springen vanaf 12 meter, dus wat dat betreft vond ik de angst wel echt  ;D
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 19:12:37 door Nieky »
You'll never walk alone