Ben het alleen maar eens met jullie, dit was een fantastische opdracht die bij mij vooral nostalgische gevoelens naar boven bracht. Eerst en vooral leek het me een logische keuze dat ze Manuella en Hanne aanduidden voor het groepje 'vaste hand' al had ik stiekem ook wel graag gezien hoe ze het ervan afbrachten in de andere groep. Hier kon je ook alleen maar mollen door zoveel mogelijk de spiraal te raken. Wat waarschijnlijk iedereen was overkomen. Of je zou kunnen zorgen dat er geen of toch zo weinig geld verdiend wordt. In Manuella's molboekje staat dat ze net niet het tweede rustpunt van € 2000 hebben bereikt. Een nogal teleurstellend resultaat en op zich wat een Mol zou willen.
Naar de groep die goed kon zwijgen. Ook hier logisch vind ik het niet onlogisch om Bruno eerst de directeurswoning in te sturen, ze kozen hem als verkenner van dienst. Daarna de sportievere jonge gasten. Op zich niks mis met de volgorde: Bruno - Stijn - Issabel - Gilles - Cathy - Thibaud, al zou ik Cathy en Thibaud nooit samen en zeker niet laatst laten gaan.
Bruno, Issa en Cathy gingen meteen af. Bruno en Issa op een nogal lompe manier. Kijk maar eens op het 360°-filmpje en dan zal je zien hoe Bruno daar gewoon maar wat staat te staan tegen een muur, zoekt niet eens beschutting. Hij blijft gewoon staan, met tegenover zich een schutter, of zelfs twee? Waarna hij wordt afgeschoten.
Issabel snap ik ook niet goed, komt niet eens voorbij het eerste stuk. Ze bewoog iets meer dan we zagen in de uitzending maar ze bleef ook hangen op dezelfde plaats. Maakten de anderen te veel lawaai want ze hadden het over dat ze zouden klappen?
En Cathy wordt onschadelijk gemaakt door Thibaud die haar waarschijnlijk toch hoog op zijn verdachtenlijst moet hebben om haar zo eruit te kegelen.
Thibaud leek zich af en toe te vergissen in welke richting hij iets gooide. Maar bij Cathy wist hij wat hij deed. Heel slim eigenlijk als je haar verdenkt maar niet echt bevorderlijk voor Cathy's spelplezier. Dit zijn toch wel de spellen die je echt wil meedoen! Maar Thibaud moet het weer bederven.
In plaats van met zijn eigen spel bezig te zijn schakelt hij een ander uit.
Stijn en Gilles waren toch wel de sterspelers van de dag, vooral Stijn heeft bijna eigenhandig die opdracht doen slagen. Hij bleef wel vrij lang op dezelfde plaats hangen, had misschien nog net iets moeten proberen aan het eind. Denk niet dat hij bezig was om zich verdacht te maken. Wist hij wel van die eerste schakelaar? Ze zeiden wel dat Issa dat communiceerde maar zat Stijn toen misschien aan de andere kant?
Als je niet wilt opvallen moet je het vooral niet op Gilles' manier aanpakken. Maar daar is een goede verklaring voor, hij had simpelweg zijn lengte niet mee waardoor hij nogal stuntelig overkwam. Kan me dat goed inbeelden hoe dat moet zijn. Of hij maakte als Mol net handig gebruik van zijn lengte natuurlijk. Geloof zijn verhaal niet 100%. Als je geraakt bent voel je dat, of panikeerde hij en dacht hij echt dat hij geraakt was? Toch was hij nogal snel om hit hit hit te roepen. Hoe dan ook, hij wordt 'toevallig' op het laatste moment nog geraakt. Of dat zegt hij toch. Gilles werd helemáál niet geraakt maar let het spel toch stil. Suspicious!