Auteur Topic: Wie verdenkt er wie?  (gelezen 23876 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wie verdenkt er wie?
« Gepost op: 23-02-2016, 19:36:10 »
Dit topic is hier nog niet. Dus ik maak het even (ik heb het bijgehouden in mijn molboekje)

Test 1:

Cathy: niet in beeld geweest
Manuella: Gilles zou kunnen
Thibaud: Ik denk dat ik weet wie het is. (heeft op 1 persoon gegokt). Hij noemde eerder Ruth verdacht op de zoutmijn
Gilles:3 verdachten: Issa, Cathy en Ruth
Stijn: Bruno kan chaos creëren
Issabel: Cathy, Thibaud en Ruth zijn mijn hoofdverdachten
Hanne: Er is iets niet pluis aan Manuella
Bruno: Alles lukraak, at random. Uiteindelijk door eliminatie Ruth
Marc: Thibaud,Ruth soms. Bruno heb ik verdacht. Cathy kent het spel door en door. Gilles ook
Ruth: 1 persoon

Test 2:

Cathy:  Bruno heeft alles goed onthouden, maar boven :'ik wist nix meer'
Thibaud: Stijn heeft de proef doen lukken.... Stille waters, diepe gronden
Gilles: ik vertrouw Bruno hard, maar het zou wel een goede mol zijn. (Ik wil hem vangen zegt hij later)
Stijn:  Gilles heeft goed zijn best gedaan met de tekst, is uiteindelijk nix geworden.
Issabel: Cathy heeft zich verdachter gedragen. Wel twijfel of dit niet is hoe Cathy echt is.
Hanne: Ik wil nog niet naar huis
Bruno: Stijn is voor een stuk verdachter. Cathy ook wel
Marc: Niemand verdenkt mij (heeft op 1 persoon gestemd)
Manuella: Cathy speelt het spel wel, maar dat wil nix zeggen. Ik spreid tussen haar en Gilles

Test 3
Cathy: Ik denk niet dat iemand naar huis wil.
Thibaud: Waar kon de mol toeslaan? sneller afgeschoten worden.
Gilles: Tunnelvisie. Alles bevestigt mijn idee. Dat is fout
Stijn:  Bruno verdenk ik nog een beetje. Kent de persoonlijkheden goed
Issabel: Aanvankelijk Bruno en Cathy. Cathy verdwijnt een beetje en Gilles komt erbij.
Hanne: De mol op buikgevoel
Bruno: Ik ging met Stijn binnen. Hij heeft weinig bewogen en te lang gewacht.
Manuella: Bij ons kon het verkeerd gaan. maar wij zijn geen mollen

Test 4
Cathy: Geschrokken van acteren Hanne
Thibaud: Ik weet wie het is (een man alleszins)
Gilles: Bruno onderaan met geldverdienen
Stijn: Thibaud zou een goede mol kunnen zijn
Issabel: Nooit een vraag op Hanne of Stijn ingevuld
Hanne: Vrijstelling
Bruno: Geschrokken van acteren Hanne

Kleine aanvulling bij Issa (uit extra beeldmateriaal):
ze zegt vooral op 1 persoon gegokt te hebben, maar vragen die ze niet wist en moest gokken
heeft ze ingevuld op personen die ze niet verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2016, 20:25:10 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2016, 19:40:09 »
Ik kan bevestigen dat dit klopt want ik heb me er toevallig net mee bezig gehouden om alles van de vier afleveringen op te schrijven. ::rofl:: ::ok::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2016, 20:25:31 »
Ik kan bevestigen dat dit klopt want ik heb me er toevallig net mee bezig gehouden om alles van de vier afleveringen op te schrijven. ::rofl:: ::ok::

Whoops.
klaar voor de strijd

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2016, 17:42:52 »
Ik kan bevestigen dat dit klopt want ik heb me er toevallig net mee bezig gehouden om alles van de vier afleveringen op te schrijven. ::rofl:: ::ok::

Heinz, ga je op wieisdemol.net ook nog aandacht besteden aan deze serie? Ik heb het tot nog toe niet kunnen vinden (behalve de kijktips), maar misschien kijk ik eroverheen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2016, 18:08:09 »
Heinz, ga je op wieisdemol.net ook nog aandacht besteden aan deze serie? Ik heb het tot nog toe niet kunnen vinden (behalve de kijktips), maar misschien kijk ik eroverheen?

Ik denk dat ik alleen een pagina ga maken met molacties en hints als de serie afgelopen is. Verder kijk ik gewoon heerlijk zonder overzichten van alles te maken. :) (En als ik dat wel doe dan alleen voor dit forum. ;))

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #5 Gepost op: 29-02-2016, 05:51:00 »
Ik denk dat ik alleen een pagina ga maken met molacties en hints als de serie afgelopen is. Verder kijk ik gewoon heerlijk zonder overzichten van alles te maken. :) (En als ik dat wel doe dan alleen voor dit forum. ;))

Haha, ok, goedzo :-)

Offline Wouterc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #6 Gepost op: 29-02-2016, 16:16:29 »
Issabel verdenkt volgens mij ook Bruno in aflevering 1, in elk geval vóór de brugproef (aflevering 1, ik geloof net voor de brugproef begint).

Op een bepaald moment komt er een lijstje met verdachten in beeld.
Een andere kandidaat is geloof ik aan het woord, maar op het lijstje staat duidelijk: 'Mijn naam is: Isabelle'.
Aangezien Ruth op het lijstje staat, moet het een shot zijn van aflevering 1.

Het is heel moeilijk te lezen, maar volgens mij staat er na 'Wie is mijn mol' de naam 'Bruno'. Een aantal andere namen zijn wel goed te onderscheiden.

Ik vermoed, maar dit is maar een vermoeden, dat Isabelle in aflevering 4 'geswitcht' is naar Bruno en (mede) daardoor uit het spel ligt.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 16:20:37 door Wouterc »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2016, 02:04:44 »
Repost van mezelf van een post in het topic van Thibaud, maar ik vond het hier ook wel passen. Zeker in combinatie met iets van vorige week waaruit je ook kon afleiden dat Isabelle ook op Bruno of Gilles haar test heeft ingevuld.

Thibaud zit of op een man. Dat is wel bekend, dat heeft hij immers zelf in de afleveringen gezegd. Hij zat deze aflevering echter vol op 1 man, en Stijn had hij intussen al een tijdje afgeschreven. Blijven Gilles en Bruno over.

Vorige week vulde Thibaud bij zijn test de vraag op Bruno in (daar zag je hem echt het aanklikken) en ook nu ging hij met de cursor op het scherm richting het antwoord dat bij Bruno paste, namelijk dat die als vierde het veld in ging bij het schieten.

Ik kan dus niet met 100% zekerheid zeggen zeggen dat Thibaud zijn test op Bruno heeft ingevuld, maar wel met 85% op zijn minst.

Kunnen we hiermee Bruno schrappen als Mol? Nuja, voor mij dus met 85% zekerheid dus.
Lomperik..

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2016, 23:56:47 »
Test 5:
Gilles: vrijstelling

Bruno: Thibaud stuurde op de foute wijn
Thibaud: Stijn is het niet
Cathy: de groep van het eten is bizar
Stijn: Tekening Cathy klopt niet
Hanne: Thibaud hangt er tussen
klaar voor de strijd

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2016, 13:40:02 »
Ik denk dat iedereen die er nu nog inzit op Cathy zit als mol  ::jaja::
We weten dat niemand van de afvallers op Cathy zat omdat ze bijna allemaal Cathy noemen als potentiele winnaar en Thibaut zat op een man. ::jaja::
Gilles zit zeker en vast op Cathy, ik denk Hanne ook.
Stijn is een heel gesloten boek hierin net als Bruno.
Cathy zelf verdenkt (als ze de mol niet is) volgens mij Bruno.

Ik denk dus dat het een finale: Bruno, Cathy en Gilles gaat zijn.

Zou wel fantastisch zijn want dat zijn de drie meest verdachte personen en ze kunnen het eigelijk allemaal zijn  ::jaja::
#teamamaimiljaarde

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2016, 16:28:20 »
Ik denk dus dat het een finale: Bruno, Cathy en Gilles gaat zijn.

Zou wel fantastisch zijn want dat zijn de drie meest verdachte personen en ze kunnen het eigelijk allemaal zijn  ::jaja::

Eigenlijk ademt het hele seizoen deze finale al uit. Het zou me verbazen als één van de drie er voortijdig uitvliegt. Het maakt een en ander wel een stuk duidelijker als dat gebeurt, maar ik gok en hoop toch ook op deze finale.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2016, 23:28:02 »
Eigenlijk ademt het hele seizoen deze finale al uit. Het zou me verbazen als één van de drie er voortijdig uitvliegt. Het maakt een en ander wel een stuk duidelijker als dat gebeurt, maar ik gok en hoop toch ook op deze finale.

Das dus al iets duidelijker   ;D

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #12 Gepost op: 8-03-2016, 00:14:12 »
Das dus al iets duidelijker   ;D

Haha, ja deze quote was zo'n beetje het eerste wat door me heen ging bij het zien van de executie :-)

En alles is echt alweer stukken duidelijker.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #13 Gepost op: 8-03-2016, 00:25:20 »
Bij het "gesprek" met de mol leek het me op te vallen dat Stijn en Cathy heel erg Gilles verdenken

Offline Star

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2016, 00:28:22 »
Bij het "gesprek" met de mol leek het me op te vallen dat Stijn en Cathy heel erg Gilles verdenken

Dat vond ik bij de pasvragen toen Gilles zijn betoog begon. Die twee werden ineens echt stil.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #15 Gepost op: 8-03-2016, 01:04:03 »
Zou Cathy, Bruno verdacht hebben? Ze leek zich wezenloos te schrikken toen Bruno een rood scherm kreeg?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2016, 01:24:09 »
Zou Cathy, Bruno verdacht hebben? Ze leek zich wezenloos te schrikken toen Bruno een rood scherm kreeg?

Denk dat ze het goed met m kon vinden dus ze schrok. Ze blijft mijn mol dus dat is voor mij de reden waarom ze schrok

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2016, 01:51:53 »
Ik vind het van deze serie ook erg fijn dat je van niemand tijdens de test te horen krijgt wie hij of zij verdenkt. Gewoon nul informatie, dus geen gemanipuleer van testbiechts nodig om de mol buiten schot te houden, zoals gesuggereerd werd dat Taeke nog op Tim zat toen hij eruit ging... Heel fijn!

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Zou Bruno op Hanne gestemd hebben?
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2016, 09:13:44 »
In een artikel las ik dat Bruno geswitched is naar een andere verdachte. Zou dit Hanne geweest zijn?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt er wie?
« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2016, 09:40:37 »
Volgens mij zitten Gilles (zat op een 'zij'), Hanne (ademt de hele serie al verdenking naar haar uit) en Stijn (hoorde vooral haar uit tijdens de koptelefoon/spiegel-opdracht) inmiddels alle drie op Cathy. Bruno zat daar misschien ook, maar lijkt geswitcht naar Hanne, met fatale gevolgen. Is maar een theorie hoor, en zeker een die bij mijn eigen tunnel past, maar volgens mij kan het wel kloppen. Cathy weet dit en doet nog een act als Bruno vertrekt, maar waarschijnlijk tevergeefs :-)