Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's  (gelezen 63693 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #40 Gepost op: 9-03-2016, 14:01:42 »
Ik weet dat ik diep in de Hanne-tunnel zit (vergeef me :P), maar jongens, deze opdracht was gewoon met vlag en wimpel geslaagd als Hanne alleen maar even gezegd had welke de goede duif was. Dat is ook het grote verschil tussen de afzonderlijke opdrachten van de 'grondtroepen'. De naam van de goede duif was voldoende geweest. Bruno en Cathy hadden dat (op verkeersongelukken of andere ellende na) niet meer kunnen verklooien. Heel anders dan met de balletje-balletje-pizzakoeriers.

Zo doortastend als Hanne plotseling was m.b.t. het bestellen van de pizza, zo 'dom' was ze weer toen het op het zoeken naar de juiste duif aankwam. En weer vond ze het nét even te laat. The story of Hanne's life, als de Mol dan, welteverstaan.

Jayne, ik kan er in komen dat je Hanne verdenkt. Zij is bij mij sinds de voorbije aflevering ook op plaats 2 gekomen. Maar in het Gilles-topic geef je een (terechte) uiteenzetting dat het ergens oneerlijk is als de Mol terecht komt op een positie waar hij/zij alle macht in handen heeft over het slagen van de opdracht.

Nu, er zijn genoeg verschillen tussen de metro-opdracht en de duiven-opdracht om mij hier van antwoord te dienen, maar wanneer Hanne niet meewerkt zijn de pizzaboys misschien zelfs niet eens in staat om een koerier te achtervolgen en hebben de duivenmelkers maar 1/3 kans dat ze de goede duif los laten.

Is het verschil in jouw opvatting dan niet te verklaren door wat het beste bij je tunnel past? ;D

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #41 Gepost op: 9-03-2016, 14:10:44 »
Even over de duiven nog, hoe had het noemen van de naam van de duif kunnen leiden tot het selecteren van de juiste duif? Was hij dan zó in de hand van Cathy of Bruno gesprongen?  ::super::

Hanne kon wel verdacht goed Spaans bij het bestellen van de pizza.
Nou dat viel ook wel mee hoor. Als je een beetje Frans of Engels met een Spaans accent probeert, kom je al heel ver.

Tell me what your telescope says

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #42 Gepost op: 9-03-2016, 14:13:43 »

Nu, er zijn genoeg verschillen tussen de metro-opdracht en de duiven-opdracht om mij hier van antwoord te dienen, maar wanneer Hanne niet meewerkt zijn de pizzaboys misschien zelfs niet eens in staat om een koerier te achtervolgen en hebben de duivenmelkers maar 1/3 kans dat ze de goede duif los laten.

Is het verschil in jouw opvatting dan niet te verklaren door wat het beste bij je tunnel past? ;D
Nee, ik geloof het niet. De Mol mag (moet?) het wel moeilijk maken een opdracht te laten slagen, maar dat is wat anders dan dat het eigenlijk bij voorbaat al onmogelijk is. En Hanne heeft de pizzaopdracht dus wel op gang geholpen.
Naar mijn mening heeft ze eerste gewacht of Stijn/Gilles misschien de lumineuze ingeving kregen een pizza te bestellen, maar toen dat niet niet gebeurde en ze zelfs op het verkeerde spoor leken te raken, kwam ze er zelf mee. Ik denk ook dat als Bruno en Cathy misschien expliciet naar de naam van de duif hadden gevraagd, ze die uiteindelijk ook wel gegeven had.
Het is gewoon het verschil tussen het moeilijk maken en het (bij voorbaat al) onmogelijk maken. Anders kan ik het eigenlijk niet uitleggen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #43 Gepost op: 9-03-2016, 14:15:13 »
Even over de duiven nog, hoe had het noemen van de naam van de duif kunnen leiden tot het selecteren van de juiste duif? Was hij dan zó in de hand van Cathy of Bruno gesprongen?  ::super::

 ::rofl::


Nou dat viel ook wel mee hoor. Als je een beetje Frans of Engels met een Spaans accent probeert, kom je al heel ver.

Klopt; ze bakte er trouwens desondanks niet veel van.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #44 Gepost op: 9-03-2016, 14:16:11 »
Even over de duiven nog, hoe had het noemen van de naam van de duif kunnen leiden tot het selecteren van de juiste duif? Was hij dan zó in de hand van Cathy of Bruno gesprongen?  ::super::

Ik vermoed (maar weet niet zeker) dat 'Carlos Paloma' die duif dan gewoon aangewezen had. Dat de naam in feite zijn 'wachtwoord' was om dat te doen.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #45 Gepost op: 9-03-2016, 14:18:03 »
Maakte het trouwens uit welke pizza het was? Gilles kreeg het idee om dit te vragen.

Had Hanne nu gebeld onder Carlos Paloma, en een pizza Hawaï bestelde... gingen ze deze dan leveren?
- indien niet: stelde hij de vraag om het spel enigszins in gang te steken? ...want ze zaten blok? ...en de producers zullen toch zeker wel het spel willen spelen? (Ik zou er bv zelf nooit opgekomen zijn)

- indien wel: dan was dit m.i. een totaal zinloze vraag op dat moment. Waarom stel je die? ...en zeker indien hij de mol zou zijn, met voorkennis?


Uit de beelden bleek het uiteindelijk wel cruciaal, dus ging de pizza vermoedelijk ook niet geleverd te worden. Wie van jullie zou er op die vraag komen? Op dat moment zou mijn focus gaan naar, waar kan ik die Carlos Paloma vinden, wat is zijn adres?


Verder vind ik Hanne echt net zoals Jayne hier echt de hoofdreden van het mislukken.
Ik dacht tijdens de proef meermaals van "kind toch, doe dit toch".
Bv: beschrijf die duif, je hebt daar een foto liggen.

Nou dat viel ook wel mee hoor. Als je een beetje Frans of Engels met een Spaans accent probeert, kom je al heel ver.
Nja, zo goed is mijn Spaans niet. De pizzeria verstond het toch direct, in vergelijking tot Gilles en Stijn
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 14:20:52 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #46 Gepost op: 9-03-2016, 14:30:47 »
Net nog een stukje zitten terugkijken en ik moest wel weer lachen. Gilles vraag inderdaad (slim) naar wat Carlos Paloma altijd bestelt. Hij en Stijn lijken dan ook de juiste denkrichting in te gaan, alleen verwachten ze dat één van de klanten die binnenkomt iets namens Carlos Paloma bestelt en dat ze die dan moeten volgen. Maar dan stuurt Hanne ze toch nog even het bos in door over duiven te beginnen, waarop Gilles de zaak uit rent om duiven op het plein te gaan bestuderen. ::rofl:: Tot ze dan uiteindelijk met haar ingeving komt.

Dus ja, Gilles doet hier ook zijn deel, maar in mijn ogen toch duidelijk minder dan Hanne om aan de pizzakoerierachtervolging te kunnen gaan beginnen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #47 Gepost op: 9-03-2016, 14:45:42 »
Nee, ik geloof het niet. De Mol mag (moet?) het wel moeilijk maken een opdracht te laten slagen, maar dat is wat anders dan dat het eigenlijk bij voorbaat al onmogelijk is. En Hanne heeft de pizzaopdracht dus wel op gang geholpen.
Naar mijn mening heeft ze eerste gewacht of Stijn/Gilles misschien de lumineuze ingeving kregen een pizza te bestellen, maar toen dat niet niet gebeurde en ze zelfs op het verkeerde spoor leken te raken, kwam ze er zelf mee. Ik denk ook dat als Bruno en Cathy misschien expliciet naar de naam van de duif hadden gevraagd, ze die uiteindelijk ook wel gegeven had.
Het is gewoon het verschil tussen het moeilijk maken en het (bij voorbaat al) onmogelijk maken. Anders kan ik het eigenlijk niet uitleggen.

Ik snap min of meer wat je wil zeggen, maar uiteindelijk slaagt de opdracht toch ook alleen maar als Hanne wat goodwill toont?

Dat toont ze door inderdaad te bellen naar de pizzeria (waardoor beide groepen plots 1/3 kans hebben om op de juiste locatie aan te komen). Anderzijds als Gilles de mol is, dan kan hij (zoals geopperd in dat topic) voor zichzelf uitgemaakt hebben dat hij boven de 3000 euro niet naar beneden gaat en tot 3000 euro wel. Daarmee zou hij als Mol dus ook wat goodwill tonen. Uiteindelijk is dat allemaal hypothetisch omdat Gilles naar beneden liep voor 0 euro, maar als je met een Mol zit die een beetje fair speelt dan zal die zowel de pizzaboys op weg zetten als naar beneden lopen als de groep maar in 1 van de 3 opdrachten in de metro slaagt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #48 Gepost op: 9-03-2016, 17:47:10 »
Misschien lees ik eroverheen.

Maar Gilles de Coster stond beide koppels op te wachten bij de verkeerde duiven-houder. Ik ben er nog niet over uit waarom hij daar stond, in mijn optiek hoorde hij toch bij de juiste duivenhouder te staan?

De meest waarschijnlijke optie is, dat beide koppels konden worden getraceerd, en Gilles daarheen ging. Om ze op het laatst nog even zand in de ogen te strooien, om ze te laten denken dat ze goed zaten?



Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #49 Gepost op: 9-03-2016, 17:50:17 »
Misschien lees ik eroverheen.

Maar Gilles de Coster stond beide koppels op te wachten bij de verkeerde duiven-houder. Ik ben er nog niet over uit waarom hij daar stond, in mijn optiek hoorde hij toch bij de juiste duivenhouder te staan?

De meest waarschijnlijke optie is, dat beide koppels konden worden getraceerd, en Gilles daarheen ging. Om ze op het laatst nog even zand in de ogen te strooien, om ze te laten denken dat ze goed zaten?

Ik heb er ook over gedacht, maar ik denk toch dat dit gewoon de bedoeling was, eigenlijk. Als (één van) de koppels op het goede adres waren aangekomen, hadden ze niet Gilles de Coster aangetroffen, maar Hanne, die ze dan bevrijd zouden hebben.

Denk je niet?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 17:59:22 door Jayne »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #50 Gepost op: 9-03-2016, 17:58:27 »
Dat klopt, denk ik. Maar waren er nou eigenlijk twee eindlocaties, er waren toch drie duiven, en drie koeriers? Ik meen dat Gilles de Coster daar iets over zei. Dan had het ook gekund dat ze naar een locatie ZONDER Hanne en ZONDER Gilles waren gereden.


Ik zou de opdracht nog eens moeten bekijken, maar ik vond het toch wel opmerkelijk.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #51 Gepost op: 9-03-2016, 18:05:56 »
Dat klopt, denk ik. Maar waren er nou eigenlijk twee eindlocaties, er waren toch drie duiven, en drie koeriers? Ik meen dat Gilles de Coster daar iets over zei. Dan had het ook gekund dat ze naar een locatie ZONDER Hanne en ZONDER Gilles waren gereden.
Twee duiven waren van een bevriende duivenmelker ;)
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #52 Gepost op: 9-03-2016, 18:10:44 »
Ah, vandaar twee locaties. Gilles was er dus alleen maar om de ''foute'' koppels op te vangen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #53 Gepost op: 10-03-2016, 07:11:27 »
Ik heb de titel van het topic aangepast omdat voor sommigen aan de titel niet te herkennen was over welke opdracht het ging.

Sorry Nys, toch leuk verzonnen! Ik heb er dan maar een Lucy in the sky with diamonds parodie van gemaakt.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #54 Gepost op: 10-03-2016, 12:29:27 »
- Cathy kiest de verkeerde duif
- Gilles kiest de verkeerde pizzakoerier (denk ik)
- Stijn gaat mee in Gilles verkeerde keuze en beslist uiteindelijk welke koerier ze op het eind volgen
- Hanne geeft de cruciale duiveninfo niet door

Dus, zeg het maar mensen, wie is de Mol? 8)

Heerlijke serie! ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #55 Gepost op: 10-03-2016, 12:38:06 »
Hoe meer verwarring hoe beter.


ik vond overigens de extra beelden van Ganne in get duivenkot erg leuk. Hoe gaat ze het haar vriendje thuis uitleggen dat ze twee uur ''hevanhen in een duivenkot'' heeft gezeten. Die gaat dat niet geloven.....

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #56 Gepost op: 14-03-2016, 16:08:35 »
Heb net als iedereen goed gelachen met Hanne & haar pizzaboys. Geniaal om Hanne op te sluiten in dat duivenkot. Komt ervan, zoveel oorbellen die haar linken met vogels. Daar zit ze dan tussen haar soortgenootjes, geen kolibries wel tussen de palomas. Precies ook een beetje dik tegen haar goesting, of zat er een achterliggend motief achter? Ideale positie om even te overleggen met de programmamakers. Net zoals met de vrijstelling toen.

Meerdere personen met molstreken deze proef: Om te beginnen, Gilles die handig gebruik maakt van de uitleg die Hanne geeft over de duiven en meteen naar buiten loopt om te checken of er duiven zijn. Stijn corrigeert hem nadat Hanne belt over 'diene pizzaboy'. Stijn was tot hiertoe goed bezig.

Hanne die weer vrij laat komt met haar geniale ingeving dat het om een delivery boy gaat. Als je daar zit check je toch alles wat daar ligt en vooral die pizzadozen draai je drie keer om. Ben het er wel mee eens dat zij degene is die het spel op gang trekt. Dat doet ze wel pas nadat er veel tijd is overgegaan. Vervolgens jut ze Stijn nog een beetje op: "Maak dat je mee zijt met diene pizzaboy".
Wat ik trouwens nog een beetje verdacht vind aan Hanne is dat ze blijkbaar toch een aardig mondje Spaans spreekt. Dat is te merken als ze de pizza bestelt. Had ik eerder al opgemerkt bij de proef met de radiotaxi. Daar leek het soms alsof Cathy aan het woord was maar het was af en toe Hanne. Dat kan natuurlijk ook gewoon bij haar skills horen, 't is sowieso een slimme ... maar de Mol wist ook waar de reis heenging. Ze kan ook zomaar een taalbad Spaans gevolgd hebben? Al was er altijd wel een grote kans dat het richting Zuid-Amerika ging. Ook een kandidaat kan daarop anticiperen.
Hanne heeft in ieder geval wel de beste positie, toch die met de meeste invloed. Ze had immers tot op zekere hoogte invloed op team duif en team pizza. Meeste invloed had ze toch bij team duif. Wel goed dat ze één persoon niet zomaar alle invloed geven. De proef kon dus ook slagen als de anderen goed samenwerkten.

Bij het vertrek veroorzaakt Gilles direct verwarring met de links-rechts discussie. Stijn zegt links, Gilles natuurlijk rechts. ::) Met zo'n start is hun deel van de proef al gedoemd te mislukken nog voor ze goed en wel vertrokken zijn.
Dan gaat het over het achterlicht van de scooter, waarschijnlijk het herkenningspunt voor de Mol. Dat en de juiste straat bij de rotonde. Als Gilles of Stijn al beginnen met de foute uit te kiezen is de Mol geslaagd in zijn opzet. Belangrijk detail, Gilles overtuigt Stijn in het begin van hun rit om voor de rechtse te gaan als Stijn voor de linkse wil gaan. Werd toen al de doodsteek toegebracht?
Heel opmerkelijk ook, Stijn die Gilles gaat ondervragen over hun eerdere keuze wie te volgen. S: -"Op wa hebben we ons in 't begin weer gebaseerd om te zeggen dat het toen de rechtse was." G: "o.a. da licht." S: - "Juist." Hieruit leid ik af dat Gilles een van zijn verdachten is. Anders test je hem zo niet uit. Slimme gast die Stijn, in the heat of the moment je Mol even verhoren. Hij noemde hem al bij de test in afl. 2 trouwens. Stel je eens voor dat Stijn bv. de juiste koerier te pakken had maar bewust een fout maakte om te zien wat Gilles zou doen.
En dan is er nog hét moment dat ik het verdachtst vond van heel de rit, wanneer Gilles en Stijn aankomen op de rotonde. Dat Gilles daar plots heel erg ging vertragen opende mijn ogen een eerste keer. Hij maakt het bijna onmogelijk voor Stijn om nog goed te kijken. Tegelijkertijd kijkt hij zelf mee ipv zelf met de weg bezig te zijn en bv. Stijn voor een keer te vertrouwen. Maar hij verkiest weer om de controle over álles te hebben. Deed me wat denken aan de bedevaartproef. Daar moest en zou Gilles ook alles onthouden.

Cathy was de saboteur van dienst in team duif. Zij laat de telefoon eerst bijna 'per ongeluk' vallen in het water. Als die erin was gevallen was hun kans op een goed einde finaal naar de haaien. Ze neemt ook haar telefoon niet direct op, kijkt de verkeerde kant op met haar verrekijker. Het is immers Bruno die haar wijst op de duivenmelker. Het is Cathy dan weer die gaat focussen op de ringnummers. Ze kiest ook nog eens mee de foute duif uit door ongeduldig te zijn, even wachten en oplossing van Hanne komt wel. Bruno kwam af met een of andere vage uitleg over hun boot waar nr. 17 op staat. En later erg verbaasd reageren dat ze verkeerd zijn, daarvoor was het nog een 'wirwar van whatever'. Het enige goede dat ze deed was in het Spaans vragen of er ergens duiven waren.

En om niet het buitenbeentje te zijn deed zelfs Bruno zijn mollenduit in het zakje. Op zijn dooie gemak roeien, wat kwaken naar de ganzen ... nee hoor deze proef gaat niet op tijd. :P

Het blijft wel een kunst dat beide teams op dezelfde plaats belandden. Wist de Mol waar het ander team terecht ging komen? Wie weet stuurde Mr. Gilles De Coster wel een sms-je naar Cathy? ;D

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #57 Gepost op: 14-03-2016, 17:22:34 »
Mooie samenvatting FeniX

Valt er nog wat te puzzelen met de naam van de ontvanger?

carlos paloma - a mol a p sol car - een auto zon mol p
zit op een dood spoor hier denk ik :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #58 Gepost op: 14-03-2016, 18:30:21 »
Mooie samenvatting FeniX

Valt er nog wat te puzzelen met de naam van de ontvanger?

carlos paloma - a mol a p sol car - een auto zon mol p
zit op een dood spoor hier denk ik :)

Carlos Paloma is volgens mij gewoon een random fictieve naam. Carlos is een typische Spaanse naam en 'Paloma' is Spaans voor 'duif'. Ik verwacht geen anagram hier.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's
« Reactie #59 Gepost op: 14-03-2016, 18:42:22 »
Maar in Paloma zit het woord mol al verstopt hè? Het zou zomaar toch iets kunnen zijn. In een eerde Molserie zat een vergelijkbare hint
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

CARLOS PALOMA -> PACMOL LA ROSA ::)

Of als je de letters corresponderend met Paloma in Carlos zoekt krijg je OLR. Iets?
...óf niet!