Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen  (gelezen 22423 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
[De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Gepost op: 7-03-2016, 22:26:03 »
Deze miste ik nog.
Hier valt best over te praten denk ik.


kleine jokertjes trouwens ;D
« Laatst bewerkt op: 7-03-2016, 22:28:02 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2016, 23:10:48 »
Bizar verloop. Niemand die besloot toch nog even naar binnen te lopen om wat pasvragen te regelen.

Ik vond Gilles trouwens onmols fanatiek in deze opdracht. Kan toneelspel zijn, maar dan verdient hij wel een Oscar.  8)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2016, 23:27:36 »
Bizar verloop. Niemand die besloot toch nog even naar binnen te lopen om wat pasvragen te regelen.

Ik vond Gilles trouwens onmols fanatiek in deze opdracht. Kan toneelspel zijn, maar dan verdient hij wel een Oscar.  8)

Het is anders wel vooral dankzij hem dat ze er niet binnen de tijd uitkomen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2016, 23:28:51 »
Bruno had door kunnen lopen toch. De koos om te stoppen.
Cathy gaat nog rennen maar is te laat.
Bruno graaft aan zijn eigen graf?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2016, 23:32:10 »
Ik vond Gilles trouwens onmols fanatiek in deze opdracht. Kan toneelspel zijn, maar dan verdient hij wel een Oscar.  8)

Dat zeiden ze over Milouska ook. En net als toen vind ik dat nu ook wel meevallen en zie ik juist een Mol aan het werk.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2016, 23:33:22 »
Het is anders wel vooral dankzij hem dat ze er niet binnen de tijd uitkomen.
Ze waren niet verplicht om het uit te onderhandelen, he? Iedereen kon gewoon opstaan om pasvragen te gaan halen. De Mol kon dat in principe niet voorkomen.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2016, 23:33:56 »
Bizar verloop. Niemand die besloot toch nog even naar binnen te lopen om wat pasvragen te regelen.

Ik vond Gilles trouwens onmols fanatiek in deze opdracht. Kan toneelspel zijn, maar dan verdient hij wel een Oscar.  8)

Tja, Cathy deed het, net buiten de tijd.

Hanne, Bruno en Stijn gingen er van uit dat ze hetzelfde zouden kunnen doen als tijden de slachthuis proef. Maar hier zijn ze met 3 groepsspelers en 2 fanatieke spelers. De vorige keer waren ze met 6-2.

Hanne verwijt Gilles het, en hij is inderdaad de eerste die als enige het er niet mee eens is. Hij stelt dan voor om er 3 aan hem te geven, en ze bereiken bijna een consensus. En dan gooit Cathy roet in het eten door haar 'ik vertrouw niemand' weer in het hoenderhok te gooien.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2016, 23:36:22 »
Dat zeiden ze over Milouska ook. En net als toen vind ik dat nu ook wel meevallen en zie ik juist een Mol aan het werk.
Ik vond Hannes stilte tijdens deze opdracht juist mols. Zo zitten we allemaal lekker in onze tunnel.  ;) ;D

Tijdens de onderhandelingen zegt Hanne bijna niks, maar na afloop beschuldigt ze Gilles er wel gelijk van de opdracht gesaboteerd te hebben. Sorry, ik kan haar nu alleen nog maar als mol zien. :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2016, 23:36:35 »
Tja, Cathy deed het, net buiten de tijd.

Hanne, Bruno en Stijn gingen er van uit dat ze hetzelfde zouden kunnen doen als tijden de slachthuis proef. Maar hier zijn ze met 3 groepsspelers en 2 fanatieke spelers. De vorige keer waren ze met 6-2.

Hanne verwijt Gilles het, en hij is inderdaad de eerste die als enige het er niet mee eens is. Hij stelt dan voor om er 3 aan hem te geven, en ze bereiken bijna een consensus. En dan gooit Cathy roet in het eten door haar 'ik vertrouw niemand' weer in het hoenderhok te gooien.
Volgens mij zei Cathy dat ze Hanne wel vertrouwde en de rest niet. In het begin igg.. Voor Hanne de eerste "joker" (wat zijn ze KLEIN) ging halen


Ik vond Hannes stilte tijdens deze opdracht juist mols. Zo zitten we allemaal lekker in onze tunnel.  ;) ;D

Tijdens de onderhandelingen zegt Hanne bijna niks, maar na afloop beschuldigt ze Gilles er wel gelijk van de opdracht gesaboteerd te hebben. Sorry, ik kan haar nu alleen nog maar als mol zien. :P

Feitelijk heeft hij dat ook gedaan (al kan ik me best voorstellen dat hij het niet eerlijk vind dat Hanne bevoordeeld wordt). Je hebt gelijk dat hij feitelijk niemand kan tegenhouden, maar hij is de enige echte tegenstribbelaar en houdt de rest in de discussie...
« Laatst bewerkt op: 7-03-2016, 23:38:49 door Whiskers »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2016, 23:39:53 »
Volgens mij zei Cathy dat ze Hanne wel vertrouwde en de rest niet. In het begin igg.. Voor Hanne de eerste "joker" (wat zijn ze KLEIN) ging halen

Origineel maakt Cathy er geen probleem van. Maar net als er bijna een consensus bereikt is, zegt ze herhaaldelijk dat ze niemand vertrouwt. En Gilles slaagt dicht. 

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2016, 23:40:04 »
Ik vond Hannes stilte tijdens deze opdracht juist mols. Zo zitten we allemaal lekker in onze tunnel.  ;) ;D

Tijdens de onderhandelingen zegt Hanne bijna niks, maar na afloop beschuldigt ze Gilles er wel gelijk van de opdracht gesaboteerd te hebben. Sorry, ik kan haar nu alleen nog maar als mol zien. :P

Als Hanne de Mol is val ik net zo hard van mijn stoel als toen George het bleek te zijn. :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #11 Gepost op: 8-03-2016, 02:25:54 »
Gilles was heel fanatiek, maar waarvoor? Het enige wat hij voor elkaar heeft gekregen is paniek zaaien. Als hij echt fanatiek was geweest (als kandidaat) had hij wel pasvragen gehaald, maar dat leek hem weinig te interesseren...

Bovendien rare opdracht, kan niet slagen. En dan 3000 euro uit de pot? Het lijkt WIDM wel.


Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #12 Gepost op: 8-03-2016, 05:45:02 »
Verder ook wel opvallend dat ze net voorstellen om Hanne het enige voordeel te geven, en niet Bruno, Cathy of Stijn. Hanne heeft tenslotte toch al eens een voordeel gehad, en die andere 3 niet.
Lomperik..

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #13 Gepost op: 8-03-2016, 07:08:54 »
Verder ook wel opvallend dat ze net voorstellen om Hanne het enige voordeel te geven, en niet Bruno, Cathy of Stijn. Hanne heeft tenslotte toch al eens een voordeel gehad, en die andere 3 niet.

Ik denk dat Hanne de nieuwe Mol van Bruno was. Denk aan zijn gezicht toen Hanne de vrijstelling bleek te hebben. Bruno gaf ook aan van Mol veranderd te zijn. Zijn reden om Hanne een voordeel te gunnen, namelijk dat hij haar vertrouwt, kwam er ook erg aarzelend uit en is niet logisch.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2016, 09:37:49 »
Ik denk ook dat Bruno Hanne verdacht. Wellicht verdacht hij voordien Thibaud vanwege de wijnproef maar omdat Thibaud afviel moest hij wel van mol veranderen. Ik zou ook de extra pasvraag aan de mol geven omdat die sowieso door gaat. Natuurlijk komt Gilles hier verdacht over maar deze opdracht had geen kans tot slagen en het is erg naïef te geloven dat de mol zich aan de afspraak zou houden (wat Gilles opperde). De mol hoefde gewoon 5 pasvragen te nemen en dat is de opdracht automatisch mislukt.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 09:54:07 door Luc »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #15 Gepost op: 8-03-2016, 09:51:42 »
Iedereen mocht maximaal 3 pasvragen nemen.

Wellicht verdacht hij voordien Thibaud vanwege de wijnproef maar omdat Thibaud afviel moest hij wel van mol veranderen.
Uit zijn eigen woorden blijkt niet dat hij geswitcht is van mol (al dan niet noodzakelijk). Hij heeft 'vernauwd', zegt hij.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 09:59:31 door Jayne »

Offline Délégee

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2016, 10:08:48 »
Verder ook wel opvallend dat ze net voorstellen om Hanne het enige voordeel te geven, en niet Bruno, Cathy of Stijn. Hanne heeft tenslotte toch al eens een voordeel gehad, en die andere 3 niet.

En het uiteindelijke resultaat van al dat gedoe : Hanne is de enige die er voordeel uithaalt.
Zij is de enige die een pasvraag had.
Bizar genoeg is dat net wat Bruno voorstelde : Hanne die 1 pasvraag meer zou krijgen als de rest.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2016, 10:34:22 »
Iedereen mocht maximaal 3 pasvragen nemen.
Uit zijn eigen woorden blijkt niet dat hij geswitcht is van mol (al dan niet noodzakelijk). Hij heeft 'vernauwd', zegt hij.

Hij zegt ook dat hij "voordien een andere favoriet" had. Zie het filmpje in dit bericht. En nog duidelijker in onderstaand filmpje: "Ik ben vandaag van Mol veranderd."


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2016, 10:40:30 »
Oké, Bruno zaait verwarring. Tóch de Mol!  ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 opdracht 4 de pasvragen
« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2016, 21:34:16 »
Dat niemand op het idee kwam om te loten voor de extra pasvraag. Het is geen super clever groepje.