Auteur Topic: Molduel: Cathy versus Gilles  (gelezen 56839 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #40 Gepost op: 14-03-2016, 22:53:20 »
Zodra ik tijd heb ga ik hier Cathy - Gilles - Hanne van maken. ::joehoe::

Edit: Als ik tijd heb want ik heb het erg druk de komende dagen. ;)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 20:38:03 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #41 Gepost op: 14-03-2016, 23:24:40 »
Onmols voor Gilles hij attendeert hanne erop door te gaan bij de flesjesboom.

Voor alle drie heb ik legio molpunten Maar ook voor alle 3 gemiste molkansen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #42 Gepost op: 14-03-2016, 23:26:23 »
Gilles rent weer de longen uit z'n lijf, maar in tegenstelling tot de metro, levert dit wel veel geld op. Onmols, w.m.b..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #43 Gepost op: 15-03-2016, 00:46:17 »
Ik vind t een top topic. Het herlezen ervan bevestigt m'n vermoeden dat cathy nergens zelfstandig en onnodig geld heeft binnen gebracht. Voor een gedreven kandidate erg opmerkelijk.

Ik vind haar vanaf opdracht 1 erg geprofileerd worden door de regie als mol en mede daardoor wil ik er gewoon niet aan.

Maar zowel Gilles als hanne hebben al fameuze kansen als mol laten liggen en voor cathy kan ik er zo 1 2 3 geen bedenken. Het zal toch niet zeker.

Struisvogel politiek dan maar nog 1 week.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #44 Gepost op: 15-03-2016, 01:54:29 »
Zodra ik tijd heb ga ik hier Cathy - Gilles - Hanne van maken. ::joehoe::

Ben wel benieuwd hoe je nu Gilles nog als de mol kan zien. Wie weet overtuig je me weer net als met Margriet..
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 01:57:17 door Lonneke14 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #45 Gepost op: 15-03-2016, 13:23:28 »
Ben wel benieuwd hoe je nu Gilles nog als de mol kan zien. Wie weet overtuig je me weer net als met Margriet..

Wel, het voorgaande verandert uiteraard niet. Tot gisteren was er meer dan genoeg materiaal om Gilles te verdenken. Het is gisteren gewoon iets uitdagender geworden om Gilles nog een week als Mol neer te zetten. ::rofl::

Ik ben ook wel benieuwd wat Heinz er van maakt, want na een nachtje slapen, durf ik toch ook niet meer stellen dat Gilles de Mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #46 Gepost op: 15-03-2016, 13:35:58 »
Wel, het voorgaande verandert uiteraard niet. Tot gisteren was er meer dan genoeg materiaal om Gilles te verdenken. Het is gisteren gewoon iets uitdagender geworden om Gilles nog een week als Mol neer te zetten. ::rofl::

Ik ben ook wel benieuwd wat Heinz er van maakt, want na een nachtje slapen, durf ik toch ook niet meer stellen dat Gilles de Mol is.

Wat je zelf ook al zegt: het onmolse gedrag van Gilles in deze ene opdracht verandert niets aan wat er in de zes afleveringen ervoor gebeurd is. En ik gaf al meerdere verklaringen voor Gilles' actie om wel op tijd binnen te komen. Bijvoorbeeld dat het vergelijkbaar kan zijn met deze actie van de Mol uit serie 2. Of dat het de bedoeling was om het spannend te maken (prachtige ontknoping van de opdracht) en het net wel of juist net niet te halen. In het laatste geval zou de molactie dan dus mislukt zijn. Maar ja, dat kan hè. (En het was Hanne die 1000 euro uit de boom schoot, niet Gilles.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #47 Gepost op: 15-03-2016, 13:43:37 »
Wat je zelf ook al zegt: het onmolse gedrag van Gilles in deze ene opdracht verandert niets aan wat er in de zes afleveringen ervoor gebeurd is. En ik gaf al meerdere verklaringen voor Gilles' actie om wel op tijd binnen te komen. Bijvoorbeeld dat het vergelijkbaar kan zijn met deze actie van de Mol uit serie 2. Of dat het de bedoeling was om het spannend te maken (prachtige ontknoping van de opdracht) en het net wel of juist net niet te halen. In het laatste geval zou de molactie dan dus mislukt zijn. Maar ja, dat kan hè. (En het was Hanne die 1000 euro uit de boom schoot, niet Gilles.)

Aha, die Molactie van de Mol uit serie 2 was ik helemaal vergeten. Het maakt het gewoon enorm moeilijk dat Gilles gisteren de drijvende kracht was bij de eerste opdracht en Hanne leek mee te sleuren en dat hij bij de tweede opdracht geen resultaat boekte dat je als Mol wil.

Het kan perfect dat Gilles nog steeds de Mol is en alle verdenking op Hanne wilde schuiven, maar dat is voor mij geen natuurlijke manier van denken op dit moment. Misschien word ik terug zekerder van Gilles als Mol na het terugkijken van alle afleveringen.

Het is in ieder geval niet zoals Klaas die Tim mee sleurt. Het gaat toch iets verder dan dat.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #48 Gepost op: 15-03-2016, 13:48:09 »
Sowieso denk ik dat de productie het liefst de ganse opdracht (;D) gedaan zag worden, voor de spanning en extra beelden. Te lang treuzelen bij de flessenboom of de schapenhokken als molactie geloof ik dus niet in. Gilles spoorde na even te treuzelen aan toch te gaan, ze verloren wel tijd, maar hadden net genoeg om subopdracht 3 te doen. Gilles hoopte wellicht dat ze daar nèt gepakt zouden worden. Het werd net níet.

Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #49 Gepost op: 15-03-2016, 14:15:44 »
Citaat
Gilles rent weer de longen uit z'n lijf, maar in tegenstelling tot de metro, levert dit wel veel geld op. Onmols, w.m.b..
Citaat
Onmols voor Gilles hij attendeert hanne erop door te gaan bij de flesjesboom.

Nou dat kan ik heel gemakkelijk verklaren! Want ehh...
..dat is namelijk omdat umm..
is tunnelvisie een sterk argument?

Maar serieus vind ik dit inderdaad enigszins onmols, vooral het attenderen van Hanne, maar echt niet baanbrekend. Naarmate de tijd verstrijkt was er bij Hanne ook al een ondertoon te vinden van "laten we zo verder gaan want dit schiet niet op", dus de tijdswinst en dus ook het verlies voor de mol is dan minimaal.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #50 Gepost op: 15-03-2016, 15:11:35 »
..het onmolse gedrag van Gilles in deze ene opdracht verandert niets aan wat er in de zes afleveringen ervoor gebeurd is.

Juist gezien.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #51 Gepost op: 15-03-2016, 20:31:11 »
Vervolg molduel Cathy - Gilles:

7.1. Beter 1 vogel in de hand ... : een duidelijk molpunt voor Cathy. Zij wilde graag paardrijden (maar dat ging niet door). Zij spotte een vogel die reeds is gespot. Gilles kwam op tijd aan en bracht geld in de pot.
7.2. Met pijl en boog : geen geld te verdienen maar Cathy krijgt het molpunt. De mol gaat liever voor de molboekjes om de kans tot ontmaskering te verminderen.

Eindstand Cathy-Gilles: 8-3.


« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 20:39:32 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #52 Gepost op: 16-03-2016, 08:45:16 »
::vlaglinks:: Molduel aangevuld met de opdrachten uit aflevering 7. ::vlagrechts::

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #53 Gepost op: 16-03-2016, 10:47:31 »
Cathy vs Gilles vs Hanne:
1.1: alledrie halen hun proef niet. Hanne komt prompt met de oplossing net buiten tijd. 1-1-1
1.2: Cathy wil het risico lopen de bankroetlama te laten vangen ipv Gloria, Gilles verdiend onnodig geld. 2-1-1
1.3: iedereen springt, meer voor het groepsgevoel dat noch Cathy noch Gilles echt molt en er 5000 euro bij komt. 2-1-1
2.1: Gilles speelt het subtiel, met enigzins komische ondertoon ik ga voor de bom zeggen daar waar Cathy resoluut en ijskoud nee zegt. Gilles helpt mee en schijnt niet content te zijn = onverdacht overkomen op anderen met de uiteindelijke beslissing. Mooie afleidingsmanoeuvre en dus 2-2-1
2.2: Cathy laat zich vallen, maar dat doen er meer. Gilles en Bruno wisselen op het laatst, dè ideale molpositie. Edoch benut Gilles hem niet. Voor groepsgevoel na de aftermath met Ruth? 2-2-1
2.3: Cathy kan verwarring zaaien bij de Statieportretten en fietst weg ter controle = tijd rekken opdat er een goed antwoord komt. Gilles kan zonder blikken of blozen twee verkeerd om zetten en mollen zonder invloed van anderen. 3-3-1
3.1: Gilles komt verder dan Cathy die dankzij Thibaud subiet afgeschoten wordt. Edoch zet ie onnodig een schakelaar om, waarom kon ie als mol überhaupt geraakt worden (vergelijk Yvon en Godzilla hier eens mee!) en bleef niet Gilles maar Stijn als laatste over? 3-3-1
3.2: De groep vertrouwt Cathy noch Gilles niet, onder groepsdruk 5000 euro in de pot. Hanne had de ideale molpositie... 3-3-1
4.1: Cathy blijft stug Evita Perron linken aan haar laatste rustplaats, niet aan de balkonscène en het gebouw met haar portret. Gilles blijft rondjes rennen om de begraafplaats (gaat als mol mee in een foute keuze?) Hanne verzwijgt de juiste titel en band (return to sender, december...) 4-4-2
NB: Cathy wuift Planetarium als optie die Hanne oppert weg tot ze niet anders kan met Sateliet Suzy. Geprobeerd te mollen maar onsuccesvol?
4.2: Cathy draait niet als eerste zich om, wel als een van de volgende. Speelt het wolven van wakkerdamspel slecht nu zij en Isa op de korrel genomen worden, listig gespeeld door Hanne. Gilles onderneemt niets? 4-4-3
5.1: Allen schilderen niet overeenkomstig Stijn zijn uitleg. Cathy bemoeilijkt het door ramen met vogels te tekenen (al herkennen Bruno/Thibaud hem zo wel...) die er op het origineel niet opstaan. Gilles tekent wel overeenkomstig het origineel en Hanne verzorgt de vogeltjes in Cathy haar schilderij maar zet het paard verkeerd om erop. 5-5-4
5.2: Gilles knalt iedereen op Bruno af, 1000 euro in de pot maar behoudt zijn vrijstelling. Mol als fanatieke kandidaat, mol Gilles heeft onbeperkte munitie? 5-6-4
6:1: Cathy treuzelt met het opnemen van de mobiel die blijft rinkelen, Gilles zoekt naar duiven ::rofl:: en Hanne verzwijgt de foto van de goede duif. 6-7-5
6.2: Geen mogelijkheid tot mollen... 6-7-5
6.3: Cathy komt prompt met de juiste foto en persoon wanneer GdC net vertrokken is, Hanne idem met de blokken klei en mikado, Gilles (held-is-de-mol) 'rent' de longen uit zijn lijf, doet potentieel een Nyomannetje. 7-8-6
6.4: Cathy loopt te laat de kamer binnen, Gilles is de dramaqueen ten top, Hanne vindt er het hare van. 8-9-6
7.1: Cathy toont een vogel tweemaal, Cathy wou ook paardrijden maar wordt uitgeloot. Gilles/Hanne verdienen onnodig 1000 euro geld bij de flessen, Hanne laat de schapen ontsnappen en Gilles denkt aan de juiste oplossing (zeshoek) 9-10-7
Hanne wil met de ranch in zicht vertragen en zich laten vangen door de gaucho's, Gilles rent met gans en al de streep over en verdiend wederom onnodig geld. Cathy draait zich weg van Hanne/Gilles af wanneer zij kreupelhout breken terwijl ze proberen geruisloos Cathy/Stijn te passeren. Zo voorkomt Cathy dat Stijn mogelijk de gans kan fotograferen en er geen geld extra in de pot komt. Cathy grapt dat zodra de Gaucho's voorbij komen Gilles en Hanne wellicht hun zullen passeren = voorkennis? 10-10-8
7.2: Gilles speelt voor de vrijstelling (kan geoefend hebben los van dat kwartiertje boogschieten voor de proef) Cathy stelt de boekjes veilig met Hanne. Hanne foefelt met Isa haar boekje. 10-10-9

Ze hebben allemaal potentiële mollenstreken. Gevoelsmatig kies ik voor Cathy maar rationeel zal het Gilles wel wezen. Indien Hanne dan  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #54 Gepost op: 16-03-2016, 12:07:08 »
Cathy vs Gilles vs Hanne:


mooi werk, alleen wel zeer sterk gekleurd.
 bv de lamaproef. cathy heeft hier - voor mij- 0 directe invloed op t resultaat, dus kan ze - voor mij- nooit een vol mol punt krijgen.
 bv bevrijden ruth: cathy krijgt geen molpunt voor nee kiezen en gilles wel voor twijfel zaaien??
 bv de blinde schutters. dat hanne hier door fouten bij spiraal invloed heeft, komt niet voor in je calculatie.

dit zijn mooie dingen, maar t is enorm lastig om t puur objectief te doen omdat iedereen zijn eigen dingen opmerkt.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #55 Gepost op: 16-03-2016, 12:30:45 »
mooi werk, alleen wel zeer sterk gekleurd.
 bv de lamaproef. cathy heeft hier - voor mij- 0 directe invloed op t resultaat, dus kan ze - voor mij- nooit een vol mol punt krijgen.
 bv bevrijden ruth: cathy krijgt geen molpunt voor nee kiezen en gilles wel voor twijfel zaaien??
 bv de blinde schutters. dat hanne hier door fouten bij spiraal invloed heeft, komt niet voor in je calculatie.

dit zijn mooie dingen, maar t is enorm lastig om t puur objectief te doen omdat iedereen zijn eigen dingen opmerkt.


Dat laatste. De feiten kun je niet betwisten, hoogstens meenemen of niet relevant vinden afhankelijk van welke bril je op hebt. Ik geef Cathy geen punt (de toon was direct gezet maar ze valt direct op. Denk niet dat een Mol zo vroeg al zo hard het spel gaat spelen) En vwb Hanne.. Ja ze heeft invloed maar die is betrekkelijk. Los in het veld heb je meer mogelijkheden tot mollen. Je moet die wel benutten en niet een kandidaat als Thibaud op je pad krijgen zoals Cathy.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #56 Gepost op: 16-03-2016, 13:45:38 »
Ik weet niet waar ik het kwijt moet, dus dan maar hier ;-)

Het valt mij op dat er veel vogels terugkomen in deze serie. Een ander woord voor vogel in het Spaans is Ave (de vogel, pajero is ook een benaming). Wijst dit naar Ave van aflevering 2: waar Gilles en Cathy een link hebben met Ave (Gilles kent het van buiten/  Cathy wil het perse in het Vlaams onthouden)?

Misschien nog andere verklaringen maar viel mij op: duiven, gans, vogels spotten.
Meer L

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #57 Gepost op: 16-03-2016, 16:08:28 »
..
Een ander woord voor vogel in het Spaans is Ave (de vogel, pajero is ook een benaming). Wijst dit naar Ave van aflevering 2: waar Gilles en Cathy een link hebben met Ave (Gilles kent het van buiten/  Cathy wil het perse in het Vlaams onthouden)?
..


De Spaanse versie van het Ave Maria/Wees Gegroet, Maria is "Dios te salve, Maria".

De Vlaamse/Nederlandse "vertaling" van "Ave Maria" zou anders wel grappig zijn..
« Laatst bewerkt op: 16-03-2016, 16:41:47 door Marisa »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #58 Gepost op: 16-03-2016, 18:58:49 »
Het onderonsje tussen Cathy en Gilles in aflevering 2 waarbij Cathy Ave maria in het vlaams wou onthouden blijft me verontwaardigen. Gilles die zei: natuurlijk in het Spaans.

Zou een mol niet gewoon meegaan en zeggen: ja in het Vlaams is wel makkelijker en hebben we meer tijd.

Zal heus wel eerder genoemd zijn in dit forum, maar het blijft me verontwaardigen

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #59 Gepost op: 16-03-2016, 20:47:33 »
Het onderonsje tussen Cathy en Gilles in aflevering 2 waarbij Cathy Ave maria in het vlaams wou onthouden blijft me verontwaardigen. Gilles die zei: natuurlijk in het Spaans.

Zou een mol niet gewoon meegaan en zeggen: ja in het Vlaams is wel makkelijker en hebben we meer tijd.

Zal heus wel eerder genoemd zijn in dit forum, maar het blijft me verontwaardigen

Mjah ... ik ben een Cathy-verdenker, maar dit vind ik niet per se onmols. In het Spaans is het onthouden natuurlijk veel lastiger dan in het Nederlands, en bovendien is het ook vrij logisch dat het in het Spaans moet. Als hij de Mol is dan was Cathy hem hier waarschijnlijk aan het testen. Door het juist in het Spaans heel goed te onthouden wint hij credits en mag hij de kapel in. Als Cathy de Mol is - nogmaals, dat denk ik ook - dan vind ik haar hier veel te opzichtig mollen ... maar het is en blijft mollen :-)

Uiteindelijk had het hele gebed ook niks met de opdracht te maken, dus waarom zou de Mol zich hier verdacht maken? En de Mol is er natuurlijk juist bij gebaat dat het langer duurt. Kortom, eigenlijk vind ik Gilles hier stukken molser dan Cathy. .... Maar het is Cathy
« Laatst bewerkt op: 16-03-2016, 20:51:52 door tumtum »