Auteur Topic: Molduel: Cathy versus Gilles  (gelezen 56823 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Molduel: Cathy versus Gilles
« Gepost op: 10-03-2016, 14:07:26 »


Niet omdat Hanne en Stijn het niet zouden zijn, maar wel omdat het een interessant duel oplevert. En omdat Pac-Mol er de basis al voor had gelegd in het topic van de poll. Cathy versus Gilles. Ze lijken elkaar te verdenken. Maar is één van hen de Mol? En wie?

Cathy vs. Gilles



1.1) de zoutvlakte

Cathy en Gilles zitten allebei in de "ja"-groep. Cathy en Stijn slagen er (net als Bruno en Hanne) niet in om binnen vijf minuten het raadsel met het flesje op te lossen. Ze verhogen de inzet van de proef niet met 500 euro. Gilles slaagt er (tot tegenstelling van Ruth) niet in om een traan te produceren. Hij verhoogt de inzet van de proef niet met 1500 euro. Cathy en Gilles mogen hierna niet meer meespelen in de proef. Het middelpunt van de lijn wordt niet gevonden en de proef mislukt.



1.2) lama's vangen

Cathy wil voor de witte prijslama Gloria van 2000 euro gaan. Het risico is dat de witte bankroetlama gevangen wordt. Gilles vangt twee lama's. Ze leveren 2 X 250 = 500 euro op. De bankroetlama wordt niet gevangen en in totaal wordt er 1500 euro verdiend.



1.3) de brug

Cathy hangt het laagst omdat ze de grootste verdachte is binnen de groep. Cathy springt als één-na-laatste, op voorwaarde dat de angstige Stijn ook springt. Dit doet hij uiteindelijk. Gilles hangt als vierde van boven en laat zich als zesde vallen. Er wordt 5000 euro verdiend.



2.1) Ruth terug?

Cathy laat direct en resoluut weten dat ze Ruth niet terug in het spel wil brengen. Gilles grapt voor de bom te willen gaan, zegt dat Ruth terugbrengen gelijkstaat aan het terugbrengen van een kandidaat die weet wie de Mol niet is, stemt "ja" en heeft geen vrede met de beslissing "nee" van de meerderheid. Gilles geeft een fout antwoord op zijn vraag met een goede letter en veroorzaakt daarmee wel de nv/pvba-fout. Ruth ziet nogmaals rood en er wordt geen 5000 euro verdiend.



2.2) bananenboten

We zien Cathy met veel overtuiging van de bananenboot vallen. Gilles en Bruno wisselen als laatste binnen de tijd en er wordt 4000 euro verdiend.



2.3) fietsen naar de kapel

Cathy wil heel graag de kapel in en gaat zonder op tijd terug te keren op zoek naar de gemiste plaatjes. Ze hamert op de goede volgorde "knuppel/touw/touw met knuppel" maar Gilles die indruk maakte met het memoreren van het Avé Maria in het Spaans en van Bruno en Marc de kapel in mag maakt er "touw/knuppel/niet gezien/touw met knuppel" van. Er wordt geen 3000 euro verdiend.



3.1) blinde scherpschutters

Cathy wordt door een ongelukkige afleidingsactie van Thibaud al na 6 seconden uitgeschakeld. Gilles blijft een stuk langer in het spel en weet alvorens hij wordt uitgeschakeld een schakelaar om te zetten. Na de uitschakeling van Gilles wordt Thibaud uitgeschakeld. Stijn is nog de enige in het spel en moet nog twee schakelaars omzetten in vier minuten tijd. Stijn slaagt hier niet in en de proef mislukt.



3.2) het slachthuis

Cathy maakt duidelijk dat ze niemand vertrouwt. Gilles zegt eerlijk dat hij de vrijstelling zou willen nemen en dreigt ermee de anderen in het slachthuis achter te laten. Zowel Cathy als Gilles worden zodanig onder druk gezet dat ze de vrijstelling niet pakken. Niemand pakt de vrijstelling. Er wordt 5000 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 17:38:25 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2016, 14:07:37 »


4.1) Buenos Aires Radio 1

Cathy linkt Dear Mr. President aan het presidentieel paleis. (Goed.) Chauffeur: "Casa Rosada." Gilles: "Pink!" Zonder te wachten op de volgende aanwijzing rijden ze naar de begraafplaats van Evita Péron. (Fout.) (Het Recoleta-kerkhof is een van de bezienswaardigheden die de taxichauffer opsomt.) Gilles: "Maar dat is echt een wilde gok." Ze zien bevestiging in Stairway to Heaven en Bohemian Rhapsody. Gilles: "Maar als het Evita Perón is, zouden ze toch Don't Cry For Me Argentina spelen?" Rocket Man en het door Gilles gekochte stadsplan brengen Hanne op het planetarium. (Goed.) Cathy: "Ja, Stairway to Heaven..." Gilles: "Maar wat heeft Queen ermee te maken?" Cathy vindt een planetarium geen toeristische attractie maar Satelliet Suzy overtuigt. Don't Cry For Me Argentina brengt de drie naar het kerkhof waar Gilles voorstelt om een toertje te gaan doen. Ze vinden in totaal 4 van 6 partituren. Bruno en Issabel herkennen drie nummers en verdienen 3 X 500 = 1500 euro.



4.2) paardenrennen

Cathy wordt onterecht uitgekozen als de persoon die de vrijstelling gewonnen heeft. Er wordt geen 500 euro verdiend. Gilles lijkt zich wat afzijdig te houden.



5.1) schilderen

Het schilderij van Cathy wordt uiteindelijk aan het juiste gekoppeld dankzij de vogeltjes die erop geschilderd zijn. Een ander schilderij met vogeltjes heeft een venster zoals Cathy er twee schilderde. Gilles gaat de mist in met zijn kleurgebruik waardoor zijn schilderij in eerste instantie aan een onjuist schilderij gekoppeld wordt, maar uiteindelijk wordt ook het juiste schilderij herkend. Er wordt 3000 euro verdiend.



5.2) tangram en paintball

Cathy wordt afgeschoten door Gilles en verdient geen 1000 euro. Gilles heeft samen met zijn mama de tangram het eerst opgelost en speelt voor de vrijstelling. Gilles schiet vier van de vijf kandidaten af, verdient zijn vrijstelling en géén 4000 euro.



6.1) vind Hanne

Cathy neemt eerst de telefoon niet op maar wil wel naar het midden van het meer vanwege de verrekijker. Uiteindelijk vindt Bruno Carlos Palomo en met dank aan Hanne die geen goede informatie doorgeeft kiezen ze de verkeerde duif. Gilles komt niet op het idee van het bestellen van een pizza, zoekt naar duiven in het park en volgt samen met Stijn de verkeerde pizzakoerier. Er wordt geen 5000 euro verdiend.



6.2) spreken tegen de Mol

Cathy lacht als Hanne haar verhaal doet, knippert veel met de ogen en lijkt te reageren op Stijn die op haar emoties probeert in te spelen door over haar kinderen te beginnen. Gilles blijft stoïcijns voor zich uitkijken en beweegt af en toe zijn mond alsof hij iets aan het opzeggen of zingen is.



6.3) race tegen de metro

Cathy verspilt veel tijd met het eerst zoeken naar foto's terwijl er maar twee mensen op het perron staan. Net buiten de tijd wijst ze de persoon die ze moet hebben in de krant aan. Ze verhoogt de inzet van de proef niet met 2000 euro. Gilles is de held door de metro net te halen, maar het levert niks op.



6.4) 11 pasvragen

Cathy wil meegaan met Bruno's voorstel. Ze wil dat Bruno naar binnen gaat voor de pasvragen, loopt zelf naar binnen wanneer hij dit niet doet, maar het is te laat. Gilles zegt eerlijk voor meer pasvragen te willen gaan, stemt niet in met Bruno's voorstel en zorgt zo voor de nodige spanningen in de groep. Als de seconden wegtikken gaat Gilles nog in discussie met Bruno. De tijd is om en er gaat 3000 euro uit de pot.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 12:58:47 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2016, 14:08:01 »


7.1) pato en vogelspotten

Cathy had ook wel willen paardrijden maar wordt vogelspotter. Ondanks herhaaldelijke waarschuwingen van Stijn laat ze een foto zien van een vogel die ze al gekiekt had. 550 euro gaan verloren. Maar nu mogen ze elke vogelsoort opnieuw eenmaal kieken en uiteindelijk verdienen ze 800 euro. Cathy en Stijn zien Gilles en Hanne niet voorbij sluipen. Dit levert nog eens 2500 euro op. (Gilles koos voor de langere, veiligere optie die het meeste geld opleverde.) Gilles en Hanne verdienen ook nog eens 1190 uit de boom geschoten euro's (we zagen Hanne 1000 euro uit de boom schieten) en 1000 euro doordat Gilles de eend én Hanne net op tijd (wilde Gilles' paard echt niet sneller?) over de eindstreep brengt. Niet op tijd had helemaal geen geld betekend. De opdracht met de schapen mislukte doordat Hanne in eerste instantie wat schapen liet ontsnappen en in tweede instantie doordat de overige schapen waarschijnlijk door een van de twee bevrijd zijn.



7.2) boogschieten

Cathy en Hanne spelen voor molboekjes. Gilles en Stijn schieten na het oefenen het beste en mogen gaan boogschieten. Gilles wint het raadsel van Stijn en speelt voor een vrijstelling. Gilles en Stijn slagen er niet in om het door Cathy en Hanne voortgetrokken vlot met molboekjes in de hens te schieten. Cathy en Hanne mogen een half uur in de boekjes kijken.



Wie wint dit molduel?
« Laatst bewerkt op: 16-03-2016, 08:43:54 door Heinz »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2016, 15:08:44 »
Wauw, goed werk Heinz en Pac-Mol!
Er handig dit overzicht, had er stiekem een beetje op gehoopt.... Thanks  ::ok:: ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2016, 15:10:11 »
Dat kun je wel stellen als je de mol Hanne niet meeneemt in het duel >:D

Een duel is maar met twee hè. Maar ik wist wel dat er ook gemopperd zou gaan worden. >:D En of we de Mol ermee gaan vinden weet ik ook niet. Maar ik beleef er in ieder geval plezier aan met het uitzoeken van leuke screenshots. ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2016, 15:12:34 »
Ruth ziet nogmaals rood en er wordt geen 5000 euro verdiend.

 ;D Die woordspeling  ::rofl::

Geweldig gemaakt Heinz! Ik mis inderdaad nog wel Hanne. Kunnen we er niet gewoon een driestrijd van maken? Ik zou bereid zijn om Hanne's molduel te maken. Of er moet zich een Hanne-tunnelaar aandienen... die kan dat vast beter dan ik :P.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2016, 15:15:46 »
Een duel is maar met twee hè. Maar ik wist wel dat er ook gemopperd zou gaan worden. >:D En of we de Mol ermee gaan vinden weet ik ook niet. Maar ik beleef er in ieder geval plezier aan met het uitzoeken van leuke screenshots. ;D

En daarmee doe je anderen (mij in elk geval) ook een plezier. Het lijkt wel een strip, zo!
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 15:29:02 door Marisa »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2016, 15:16:04 »
Of er moet zich een Hanne-tunnelaar aandienen... die kan dat vast beter dan ik :P.

Die heeft zich al lang aangeboden. Zet m op Theoreticus  8)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2016, 15:29:11 »
Ik switch nu toch wel naar Gilles hoor ::regenboog::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2016, 15:42:29 »
Het zal niemand ontgaan zijn maar dit molduel is natuurlijk wel opgesteld door iemand die Gilles verdenkt. (Al kwam de basis van Pac-Mol die Cathy lang als Mol had.)

Maar al te tunnelige dingen heb ik niet opgeschreven. Anders had ik bijvoorbeeld vermeld dat Gilles hier in mijn ogen angstig volgens plan zijn lot aan het afwachten is in plaats van snel weg te sprinten:

;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2016, 16:14:40 »
 ;D

Ja Heinz, dat viel me op. Je hebt het keurig objectief gehouden, en voor een nooit-Cathy-verdenker toch een goede lijst molacties voor haar gemaakt, al is dat met hulp van Pac-Mol natuurlijk. Ook credits naar jou Pac  ::ok::.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2016, 16:20:51 »
Het overzicht is verre van compleet. Ik zal het hier en daar nog gaan aanvullen met opvallende verdachte en onverdachte acties. Op- en aanmerkingen zijn dus zeer welkom.
Mooi overzicht Heinz! Gilles is mijn mol maar als ik zo alle acties onder elkaar zie neig ik juist meer naar Cathy....Die ik niet echt hoog had op de lijst, dus blijf lekker in de tunnel....
Meer L

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2016, 17:06:46 »
Ik blijf mooi in die tunnel met jou Heinz  ;D
Bedankt voor dit mooie overzicht!  ::ok::

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2016, 20:06:58 »
Knap werk, Heinz! ::ok::


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2016, 20:19:57 »
Mooi duel lijstje Heinz  ::ok::

Zit al vanaf afl 1 op Cathy en ga ook echt niet meer uit die tunnel. Daarbij vind ik de Gilles tunnel iets te druk en kom net uit een hele drukke Klaastunnel dus blijf lekker in die van Cathy.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2016, 20:26:13 »
Molduel Cathy - Gilles:

1.1.   5000 meter op de zoutvlakte : Gilles krijgt het molpunt. Beiden slaagden weliswaar niet in hun tussenopdracht en moesten voortijdig afhaken maar Gilles bleef langer en had dus meer kans om te saboteren.
1.2.   Lama's vangen: Cathy krijgt het molpunt. Zij stak dadelijk haar hand omhoog (voorkennis?) en stuurde aan om de prijslama te vangen met het risico dat de bankroetlama wordt gevangen (die er sterk op lijkt). Gilles ving twee (bruine) lama’s.
1.3.   Hangbrug: gelijk (opdracht slaagt).
2.1.   Ruth bevrijden : gelijk, Cathy was tegen, Gilles was voor maar gaf een fout antwoord (al speelde hij een nummerplaat weg).
2.2.   Bananenboten: gelijk (opdracht slaagt).
2.3.   Sportieve prestaties: een duidelijk molpunt voor Gilles, hij kwam in de beste molpositie en maakte een cruciale fout.
3.1.   Schakelaars: gelijk, opdracht mislukt en beiden werden voortijdig afgeschoten (Cathy weliswaar mede door de schuld van Thibaud, Gilles deed één schakelaar uit).
3.2.   Het Slachthuis: Cathy krijgt het molpunt. Zij stuurde Hanne en Manuela aan om de vrijstelling te nemen (als gewone kandidaat moeilijk te begrijpen), Gilles wilde enkel de vrijstelling voor zichzelf en als hij als laatste aan de beurt kwam.
4.1.   Muzikale taxi rit & Ruik de was: een duidelijk molpunt voor Cathy. Zij stuurde tot 2x toe ten onrechte de taxi naar de begraafplaats van Evita Perron. Gilles was veeleer passief en kocht een stadskaart (mede hierdoor kwam Hanne op het planetarium).
4.2.   Het beste paard: gelijk (beiden kozen verkeerde kandidaat waardoor Hanne haar vrijstelling behield).
5.1.   Proeven: geen van beiden deden daaraan mee.
5.2.   Artistieke Kunst: gelijk (opdracht slaagt).
5.3.   Met Scherp Schieten: gelijk, Gilles koos om de vrijstelling te behouden en schoot 4 kandidaten neer (maar als gewone kandidaat is dat te begrijpen), Cathy werd (snel) afgeschoten.
6.1.   Hanne in het duivenhok met pizza's: Cathy krijgt het molpunt. Met de duiven kan je gemakkelijker Hanne vinden dan met de pizzakoeriers (die voor verwarring zorgen) en het lijkt mij logischer de mol daar te positioneren. Bovendien tuurde ze een half uur lang door de verrekijker zonder Carlos Palomo te zien en koos ze de verkeerde duif.
6.2.   Spreken met de Mol: geen geld te verdienen maar Cathy krijgt het molpunt. Aan haar lichaamstaal lijkt ze te horen wat de kandidaten door de micro tegen haar zeggen.
6.3.   Lopen tegen de tram: Cathy krijgt het molpunt, zij slaagde niet in haar relatief gemakkelijke opdracht. Of Gilles op tijd kwam omdat hij wist dat de kandidaten gefaald hadden is gissen.
6.4.   De pasvragen: Gilles krijgt het molpunt, hij veegde het (goede) voorstel van Bruno snel van tafel (hoewel ik als Mol mij rustig zou houden en 3 pasvragen zou nemen).

Wat mij betreft wint Cathy het molduel van Gilles met 6-3.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 20:35:56 door Luc »

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2016, 22:59:28 »
En toch is het Hanne, noem het tunnelvisie maar de Belgische mol van 2016 is Hanne, cathy vliegt er maandag nog uit denk ik...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #17 Gepost op: 11-03-2016, 13:56:54 »
2.3) fietsen naar de kapel
Cathy wil heel graag de kapel in en gaat zonder op tijd terug te keren op zoek naar de gemiste plaatjes.

Gilles: "Ze heeft de meeste staties onthouden en ze is gewoon weg."


Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #18 Gepost op: 12-03-2016, 04:16:42 »
Hier mijn vergelijking van onmolse acties.

Cathy:

- Tot driemaal toe aansturen op de witte lama vind ik teveel voor een mol, trekt erg de verdenking naar je toe.
- Terugfietsen en te laat terugkomen trekt ook erg de aandacht.
- Cathy linkt Dear Mr. President aan het presidentieel paleis.

Gilles:
- ???

Ik nodig jullie van harte uit om mijn vraagtekens weg te nemen.  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Cathy versus Gilles
« Reactie #19 Gepost op: 12-03-2016, 10:40:27 »
En dat lijstje is langer  ::rofl::  ::ok::