Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma  (gelezen 26252 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2016, 13:07:27 »
Dan zou ik mij nog steeds aan de afspraken maken. Wie weet wat het derde dilemma was, misschien nog veel meer.
Is de marshmallowproef, wachten wordt beloond.

Natuurlijk hebben ze de proeven in een goede volgorde gezet.
Ze beginnen met iets klein, gaan dan over naar iets groot en eindigen vervolgens met een proef die enige durf nodig heeft.

De regie hoopte waarschijnlijk dat ze na de eerste proef afspraken gingen maken hoe ze het bij het volgende dilemma oppakken. Door de beloning een stuk groter te maken, zal er sowieso wrevel en jaloezie ontstaan bij de persoon die 'nee' moet zeggen. Want zijn/haar cadeau was minder groot dan wat zij krijgen.

Door bij de laatste proef een durfproef te doen, kan je nog verwachten dat iemand van de 'ja'-zeggers dit niet zou durven en de proef bijgevolg weer doet mislukken.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2016, 13:41:35 »
Lol, gewoon nee. Ongeacht wie de mol is, Hanne weet dat diegene kan saboteren. Dus wie is hier dan dom geweest? Ik gebruik het woord dom liever niet, maar als er hier iemand dom is geweest dan ben jij het en de andere 2 die meteen Hanne als dom bestempelden.

Jammer dat je mijn reactie niet 2 keer gelezen hebt.

Ik zei dat ik op het moment dat ik de Mol niet zeker kende (en het dus even goed nog Hanne kon zijn), vond dat ze het dom speelde, wat - als ze de Mol was - gewoon haar tactiek was geweest en dat zijn niet mijn woorden, maar die van haar bij het laatste avondmaal. Nu, misschien ligt hier een verschil in de gevoelswaarde die we geven aan de uitdrukking 'het dom spelen', maar ik bedoel daar geenszins mee dat ik Hanne intellectueel laag inschat. Ik vond gewoon bij het bekijken van die opdracht dat het eerlijker was dat Hanne nu 'nee' zou zeggen.

In het tweede deel van mijn reactie zeg ik dan dat - met de wetenschap dat ze de Mol niet is - het misschien niet evident was zo maar 'nee' te zeggen. Waarmee ik bedoel dat ik nu je redenering kan volgen dat zij denkt dat Gilles misschien niet voor de logische keuze gaat.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2016, 21:52:31 »
Jammer dat je mijn reactie niet 2 keer gelezen hebt.


Ik heb je reactie gelezen. 'Dom spel' is het sowieso niet. Waarom? :

En zoals al gezegd, er is een mol in het spel, natuurlijk is het dan niet simpel om je antwoord in zo'n opdracht meteen klaar te hebben.




Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2016, 22:01:03 »
Geen idee of je mij bedoelt, maar ik zei 'niet slim', dat is nog steeds niet gelijk aan 'dom'
De mol kan hier zeer moeilijk saboteren. Als ze afspraken maken, en er is één iemand (de mol) die zich daaraan niet houdt, dan is dat wel zeer verdacht en dus zeker niet slim om te doen.

'niet slim' en 'zeker Hanne niet' kan ik niet veel anders van maken dan 'dom'. Even opgezocht: in de lijst met antoniemen (woorden met een tegengestelde betekenis) slim ≠ dom.


Het tweede dillemma waren er nog geen afspraken gemaakt, en Hanne kon als mol altijd het argument aanhalen dat ze dacht dat Gilles/Cathy hier expres nee had gezegd om te mollen. Bovendien is het spel bijna gespeeld, dan mag de mol zich toch wel een beetje laten zien. Net zoals dat Yvon geen Nyo-mann kon vinden. Maargoed Hanne was de mol niet eens dus waar gaat dit over? Je noemt haar dan dom terwijl je nog niet eens weet of ze de mol is.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2016, 22:03:34 door Mollenmania »

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2016, 18:58:55 »
Mooi cinemamoment toen ze allemaal de lucht in gingen. :) Lachen en genieten van de zalige beelden. Je kan niet anders dan blij worden van die gezichten. ::tandpastasmiley::

Cathy zag er nie normaal cool en stoer uit hier met haar zonnebril. 8)
Gilles met zijn uitspraak "ervaring boven geld" overtuigde me nog meer dat hij de Mol is. Moest meteen denken aan zijn allereerste uitspraak deze reeks. "Die ervaring wordt natuurlijk nog onvergetelijker als ge de Mol zijt."
Bij de Hanne-momenten moest je de lachsalvo's horen de hele finale lang, heel aanstekelijk ... heb wat afgelachen.

Die hele dilemmaproef leek wel gemaakt om ze alledrie het parapenten te laten meemaken. Allemaal een yolo-momentje cadeau gekregen.

Dit was wel een proef waar je nog wat laatste twijfel kon zaaien door net het tegenovergestelde te doen van wat de anderen verwachten. Hanne deed precies wat moeilijk, zelf zegt ze dat ze in de war was. Geen idee waarom maar van Gilles verwacht je dat hij voor de massage gaat, ook Cathy verwachtte dat maar ergens in de eerste molboeksessies vertelt hij dat hij niks voelt voor wellnesstoestanden. Alsof iemand dat nog weet. ::) Dure massage, dat wel.

Uiteindelijk toch wel goed dat ze alledrie kozen om ja te zeggen tegen dilemma 3, zou toch een gemiste kans zijn als we zowel Gilles, Cathy als Hanne niet van de grond hadden zien gaan. Was wel meer waard dan € 2000. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 8 - opdracht 1 - Dilemma, dilemma, dilemma
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2016, 18:08:44 »

Uiteindelijk toch wel goed dat ze alledrie kozen om ja te zeggen tegen dilemma 3, zou toch een gemiste kans zijn als we zowel Gilles, Cathy als Hanne niet van de grond hadden zien gaan. Was wel meer waard dan € 2000. ;)

Ik zat er met de schiftingsvraag 2010 euro naast, dus ik vond het het niet waard dat Hanne toch wilde parapenten  :-X