Poll

Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?

de zoutvlakte
19 (4.1%)
lama's vangen
5 (1.1%)
de brug
17 (3.7%)
Ruth terug?
33 (7.2%)
bananenboten
1 (0.2%)
fietsen naar de kapel
23 (5%)
voetbal  (raadsels + penalty's)
0 (0%)
blinde scherpschutters (en spiraal)
48 (10.4%)
het slachthuis
32 (6.9%)
Buenos Aires Radio 1
65 (14.1%)
geurproef (de was)
4 (0.9%)
paardenrennen
14 (3%)
schilderen
12 (2.6%)
wijn proeven (en maaltijden)
0 (0%)
tangram en paintballen
3 (0.7%)
vind Hanne (duiven en pizza's)
68 (14.8%)
spreken tegen de Mol
49 (10.6%)
race tegen de metro
17 (3.7%)
11 pasvragen
7 (1.5%)
El Pato (en vogelspotten)
35 (7.6%)
boogschieten
0 (0%)
drie dilemma's
5 (1.1%)
blind vertrouwen
4 (0.9%)

Totaal aantal stemmen: 88

Auteur Topic: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?  (gelezen 26620 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Gepost op: 27-03-2016, 17:32:16 »
Om af te kicken van deze geweldige serie heb ik dit polletje gemaakt. Je mag 6 opties selecteren. ::joehoe::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2016, 17:48:29 »
 :-\\
...óf niet!

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2016, 17:57:39 »
Ik wou ze best allemaal aanduiden  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2016, 18:00:07 »
:-\\

Dat had ik al in de openingspost gezegd. 6 geeft ruimte voor een iets uitgebreidere keuze en zorgt er ook voor dat je kritisch moet nadenken.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2016, 18:07:03 »
De brug, vanwege het geweldige beeld.

Het slachthuis en Spreken tegen de mol vanwege het psychologische aspect en de confrontatie.

Maar de allermooiste vond ik Vind Hanne. Geweldig bedacht en uitgevoerd. Kort daarachter de scherpschutters, Radio 1, metro en El Pato. Maar ik kon niet kiezen dus heb het bij vier gelaten. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2016, 18:09:12 »
Mijn favorieten:

vind Hanne
blinde scherpschutters
El Pato
spreken tegen de Mol
Buenos Aires Radio 1

 ::bravo::

Het slachthuis was natuurlijk ook een absolute topopdracht, maar die hadden we al een keer of vier eerder gezien.

De brug viel inhoudelijk tegen.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2016, 18:11:18 door Heinz »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2016, 19:16:05 »
Jeetje, 6 maar? Ze waren allemaal zo goed!

Ik heb gekozen voor de brug (ook vanwege het absurde beeld); Buenos Aires Radio Uno (sturen met liedjes was erg origineel); de geurproef (hilarisch), vind Hanne (uiteraard, die pizzakoeriers...), spreken tegen de mol (leukste en spannendste meet your-mole-opdracht ooit), en El Pato (prachtige beelden, maar ocharme die gans!).
Tell me what your telescope says

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2016, 19:26:20 »
1) Vind Hanne

Is de opdracht die samen met de metro opdracht van aflevering 6 de beste aflevering van het seizoen maakt. De opdracht was ten eerste enorm amusant om te bekijken dankzij de koeriers en het Jommeke-Spaans, maar bovenal vind ik de opdracht ook een typische Mol-opdracht an sich. Tenzij je de Mol in die kooi zet (wat uiteindelijk niet gebeurd is), is de opdracht haalbaar omdat er uiteindelijk 1/3 kans is voor beide groepen (en dus 5/9 kans in totaal is) dat de opdracht door geluk slaagt. Toch zitten er allerlei elementen in die het niet evident maken om de opdracht tot een goed einde te brengen zoals we zagen.

2) Buenos Aires Radio 1

Deze opdracht vind ik leuk omdat je op een niet normale manier moet communiceren met de kandidaten terwijl je weet waar die kandidaten naar toe moeten (eigenlijk de omgekeerde opdracht van de Vind Hanne opdracht dus). Nu was het met muziek, maar hier kan je ook weer enkele varianten op maken (zoals het vlaggenseinen of de rooksignalen in seizoenen 8 en 12 bijvoorbeeld).

3) Ruth terug?

Ik vind het concept om 10 opties te herleiden tot 1 door hulp van iedere kandidaat heel leuk eigenlijk. Los van de verf in Ruth haar gezicht vond ik dit een leuke opdracht om te bekijken en achteraf te bestuderen.

4 en 5) Metro opdracht en El Pato

6) Kapeltocht

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2016, 22:15:33 »
Slachthuis, vind Hanne, el Pato (zonder gans), spreken met de mol, radio, fietsen kapel

Opdrachten die van mij niet hadden gehoeven: lama's, bananenboot, hangen aan brug, drie dilemma's, paardenrennen. De rest was allemaal de moeite waard!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 27-03-2016, 22:17:26 door Moljet »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2016, 23:18:14 »
Vind Hanne, Spreken met de Mol, Buenos Aires Radio Uno, Fietstocht naar de kapel, Metro opdracht, El Pato.

In die volgorde (ongeveer).



Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #10 Gepost op: 28-03-2016, 00:17:59 »
De brug, blinde scherpschutters, radio 1, Hanne vinden, el pato, gesprek met de Mol.

De fietsopdracht, het slachthuis, het boogschieten.. allemaal dingen die we al gezien hebben in een of andere vorm. De brug vond ik lekker absurd begin die je tegenwoordig niet meer ziet bij WIDM. Blinde scherpschutters is gewoon heerlijk simpel doch geniaal. Radio 1 en Hanne vinden waren allebei leuke opdrachten omwille van de gelaagdheid. El pato was top vanwege de sfeerbeelden, de gelaagdheid, alles zat er wel in. En het gesprek/ondervragen v/d Mol: ja dat vind ik wel passen in willekeurig welk seizoen. Lekker mysterieus  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #11 Gepost op: 28-03-2016, 11:33:10 »
Vind Hanne en spreken met de mol waren de beste opdrachten.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #12 Gepost op: 28-03-2016, 16:38:23 »
Vind Hanne en Buenos Aires Radio 1 staan absoluut op een gedeelde eerste plek! Niet alleen in mijn rijtje, maar bij iedereen hier zie ik  :D

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #13 Gepost op: 28-03-2016, 20:43:18 »
Vind Hanne en Buenos Aires Radio 1 staan absoluut op een gedeelde eerste plek! Niet alleen in mijn rijtje, maar bij iedereen hier zie ik  :D

Yup, ook bij mij. Verder gestemd voor het terugkopen van Ruth en het spreken tegen de Mol. En eigenlijk zouden de zoutvlakte, de dillema-opdracht  en de paardenrace met stemming e.d. er ook nog wel bij mogen. Maar die twee die je noemt zijn wel de echte toppers.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #14 Gepost op: 28-03-2016, 23:08:35 »
1. Ruth Terug - Niet zozeer de opdracht, maar heel de sfeer er omheen. Ruth in de auto, tsjak op slot. Ik schrok me helemaal kapot.  En dan de kandidaten die haar laten zitten en nog een verfbom. Een van mijn favoriete opdrachten van iets ooit denk ik.

2. Vind Hanne - heerlijk gelaagd, leuk gespeeld door de deelnemers en creatief gevonden!
3. Buenos Aires Radio 1 - zelfde, mooie creatieve invulling en fijn dat het werkte
4. Spreken tegen de Mol - hard psychologisch spel en zenuwslopend
5. Blind Vertrouwen - niet een hele spannende opdracht, maar ik vond de manier waarop technologie ingezet werd echt indrukwekkend
6. Scherpschutters - altijd leuk, paintball geweertjes en Manuella bij een zenuwspiraal.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #15 Gepost op: 29-03-2016, 02:04:22 »
Radio opdracht, vind Hanne, Slachthuis en de schakelaars opdracht



Hopelijk nooit geen ruik de was meer, wat een ongemakkelijke opdracht.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #16 Gepost op: 29-03-2016, 19:49:37 »
Met stip op 1: vind Hanne (duiven en pizza's)  ::bravo::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2016, 23:30:00 »
Ik denk dat ik die opdracht met die blinde schutters toch wel echt de mooiste vond. Zo spannend in beeld gebracht ook, met zulke diepe stiltes die we in WIDM lang niet gehoord hebben. Is echt de tijd voor genomen om die opdracht mooi neer te zetten.

Verder toch ook de Ruth-opdracht gekozen. Niet zozeer de opdracht, maar het feit dat ie zo spraakmakend is gebleken. Blijkbaar raakte die proef toch een snaar bij mensen. En dat hoort toch een beetje bij dit programma, vind ik. Even iedereen wakker schudden dat dit toch echt een hard spel is.

De muzikale-taxi-opdracht vond ik gewoon superslim bedacht, en fijn dat hij zo goed uitpakte.

Deze drie vond ik er toch wel uitspringen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2016, 23:39:57 »
Ik heb gekozen voor een paar opdrachten die de groep op scherp zette. Dat is wat het programma interessant maakt.

- Het slachthuis
- de pasvragen

Ik vond de opening op de zoutvlakte leuk. Veel verschillende kleine opdrachten waardoor we de mensen gelijk leerde kennen.

Race tegen de metro is gewoon een geweldige ouderwetse heerlijke mol opdracht.

Vindt Hanne was briljant doordat er opeens extra pizzakoeriers kwamen. Ik heb echt krom van het lachen gelegen. Dus niet zo zeer de opdracht maar het geheel van doordachte productie.

tot slot de radio opdracht, die vond ik gewoon leuk gevonden. En tegelijk onmogelijk om uit te voeren. Maar origineel
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wat vond jij de beste opdrachten van De Mol IV?
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2016, 10:40:09 »
Grappig dat bijna alle opdrachten in zekere zin goed waren, dat je echt 7/8 TOP opdrachten gehad hebt en eigenlijk maar een enkele 'mindere' opdracht.

Wat ik ook wil vermelden is dat ik de opdracht volgorde ook heel goed vindt uitgekozen door de makers.
Bijv in aflevering 2 zien we de bananenboot, waarvan je niet meteen denkt; Wat een topspel. Maar je vergeet die opdracht doordat er daarna een gelaagde, mooie lange opdracht komt met het fietsen en de kapel.
Om verschil aan te geven; In WIDM2012 aflevering 6 zit ook zo'n nietszeggende flutopdracht. Met de vis naar het water zwemmen. Maar die hebben ze na de extreem goede opdracht gedaan met de zoals Tim  het zo mooi zei, agegraten. Die opdracht was echt heel mooi en toen kregen we daarna net voor de test nog zo'n rare vis opdracht van 2 minuten. Dan blijf je met die opdracht hangen op het eind.. Dus chapeau voor de makers. Als er al een mindere opdracht tussen zat, werd die daarna in de aflevering ruimschoots goedgemaakt.

Mijn volgorde:

1. Buenos Aires Radio 1 ( heel creatief verzonnen, perfect uitgevoerd)
2. El Pato ( gelaagd, prachtige locatie en beelden, mooi contrast )
3. Spreken met de Mol (heel mysterieus en spannend, perfect uitgevoerd)
4. Kapel fietstocht (indrukwekkende beelden, en daar zag je de slimheid van de kandidaten ook heel goed)
5. VInd Hanne ( heel erg leuk gedaan )
6. Scherpschutters+ Slachthuis. kon niet kiezen. Beide top opdrachten. Scherpschutters hadden we in deze vorm nog niet gezien dus heb die gekozen bij het aanklikken maar de gelaagdheid en het psychologische spel bij het slachthuis mag er van mij elk seizoen in (ook al hebben we hem dan al een paar x voorbij zien komen) zo'n soort opdracht.

Ik vond trouwens de paardenrace opdracht ook heel goed! En de brug ook, maar ik denk dat ze daar meer van verwacht hadden. Mensen wilde gewoon zo snel mogelijk naar beneden en gingen dus springen. Het psychologische gedeelte is daar (dooor de kandidaten ) niet helemaal uit de verf gekomen, maar deze opdracht had zeker potentie. Zeker qua beelden ook.