Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button  (gelezen 17088 keer)

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #60 Gepost op: 15-02-2017, 13:28:28 »
Ik heb een (volgens mij) nieuwe invalshoek:

Zou het kunnen dat de Mol bij deze opdracht heeft geprobeerd zijn of haar personage als kandidaat neer te zetten, dus hoe de groep hem/haar gaat zien?

Marzena lijkt bijna haar best te doen als bitch neergezet te worden. Ze drukt egocentrisch op de knop, wil Hans niet terughebben etc. Zo lijkt ze een heel fanatieke kandidaat...

Annelies komt juist wat naief over met haar keuze om niet te drukken, lijkt meer altruïstisch ingesteld. Óók een mooie manier om je als Mol meer kandidaats voor te doen (voor geld kiezen ipv voor iets anders).

Andersom had het niet gewerkt. Je verwacht van Marzena ook gewoon dat ze drukt.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2017, 08:28:04 »
Ik denk ook dat de mol niet gedrukt heeft.  De mol weet waarschijnlijk de beroepen al, dus de kans is groot dat de mol sneller drukt, wat Luc ook al zei.

Tenzij anders gemonteerd, gaat dit niet op in het geval van(af) Bertrand. Jessica wist het beroep van hem als enige. Nu we weten dat zij niet de mol is, kunnen we volgens mij stellen dat de mol op dit moment uit de auto's is. Het is mijns inziens namelijk een te groot risico voor de mol om één hele aflevering te missen (zoals Hans overkomt).

Als de mol dus bij de niet-drukkers zit, blijft Bertrand over, die als enige goed drukt als eerste.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #62 Gepost op: 29-03-2017, 12:18:36 »
Drukkers:

Davey
Eline -> te laat
Jolien
Marzena
Robin
Sam

Volgorde vrijlating niet-drukkers:

Bertrand (wist beroep Sam als enige)
Jessica (wist beroep Bertrand als enige)
Eline (snelste)
Annelies (enige)
Bouba (snelste)
(Hans blijft achter.)


Wat ik hier heel opvallend vind, is dat Eline twee maal verkeerd heeft gedrukt in de auto, waardoor ze een redelijk risico nam om eventueel de eerste aflevering te missen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #63 Gepost op: 29-03-2017, 12:22:48 »
Wat ik hier heel opvallend vind, is dat Eline twee maal verkeerd heeft gedrukt in de auto, waardoor ze een redelijk risico nam om eventueel de eerste aflevering te missen.

Inderdaad. Maar misschien zouden de makers ingrijpen door te doen alsof Eline bij meerdere goede antwoorden als snelste zou drukken terwijl dit in werkelijkheid niet het geval was. Niemand die dat kan controleren.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #64 Gepost op: 29-03-2017, 16:36:12 »
Inderdaad. Maar misschien zouden de makers ingrijpen door te doen alsof Eline bij meerdere goede antwoorden als snelste zou drukken terwijl dit in werkelijkheid niet het geval was. Niemand die dat kan controleren.
Zouden ze niet doen wsl, maar ze hadden vermoedelijk wel een stok achter de deur die 'iets eerlijker' was.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #65 Gepost op: 29-03-2017, 16:46:50 »
Zouden ze niet doen wsl, maar ze hadden vermoedelijk wel een stok achter de deur die 'iets eerlijker' was.
Geen idee. Ik zou er in ieder geval niet van opkijken, zeker niet omdat, zoals Heinz al zei, niemand dat kan controleren!
Ich bin ein Bärliner!