Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst  (gelezen 4370 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Gepost op: 6-02-2017, 21:46:18 »
Er worden 5 kandidaten gekozen die het niet erg vinden om van een gebouw te vallen. Zij worden elk aan iemand gekoppeld die daar wel bang voor is. Bij vertrek moet het duo een vraag beantwoorden over één van hun medekandidaten. Bij een juist antwoord zal degene zonder hoogtevrees van het gebouw vallen en de andere valt op een matras. Ze zijn echter geblinddoekt en weten niet wie op een matras zal vallen en wie niet. Als ze op de derde tel tegelijkertijd achterover vallen, winnen ze 500 euro. Als iedereen wint, wordt het geld verdubbeld.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 23:29:25 door Robbieazerty »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Aflevering 1 - Opdracht 3: Hoogtevrees
« Reactie #1 Gepost op: 6-02-2017, 21:49:28 »
Deze opdracht is zo simpel qua opzet, maar er zit zoveel in. Geweldig.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Aflevering 1 - Opdracht 3: Hoogtevrees
« Reactie #2 Gepost op: 6-02-2017, 23:29:37 »
Deze opdracht is zo simpel qua opzet, maar er zit zoveel in. Geweldig.
Inderdaad. Toch weer goed gevonden.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #3 Gepost op: 7-02-2017, 01:19:07 »
Erg mooie opdracht . Vertrouwen op de ander. Je eigen angst  net ft angstiger maken dan t in werkelijkheid is om zo proberen nog angsthazen te kweken.

Dan de groepsdruk en de euforie. Zo simple bedacht, zo puur in beeld gebracht en daar door werkt het.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [DE MOL] Aflevering 1 - Opdracht 3: Hoogtevrees
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2017, 07:10:53 »
Deze opdracht is zo simpel qua opzet, maar er zit zoveel in. Geweldig.

Absoluut. Prachtig verzonnen. ::jaja::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2017, 10:13:19 »
Wow, super en fantastisch in al zijn eenvoud. Als mol zou ik hier lekker angst aanwakkeren en bij een van de laatste groepen gaan. Verdacht vanuit deze visie: Robin, marzena en davey.
Meer L

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #6 Gepost op: 7-02-2017, 13:05:45 »
Wow, super en fantastisch in al zijn eenvoud. Als mol zou ik hier lekker angst aanwakkeren en bij een van de laatste groepen gaan. Verdacht vanuit deze visie: Robin, marzena en davey.

Of net als eerste groep, en expres een fout antwoord geven zodat een niet-durver naar beneden valt. Kan voor extra angst zorgen bij de overige kandidaten die niet durven.

Het heeft echter niet gewerkt, dus wat de tactiek ook was van de mol, al het geld is daar verdiend.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2017, 20:12:06 »
Of net als eerste groep, en expres een fout antwoord geven zodat een niet-durver naar beneden valt. Kan voor extra angst zorgen bij de overige kandidaten die niet durven.

Het heeft echter niet gewerkt, dus wat de tactiek ook was van de mol, al het geld is daar verdiend.
Precies dit. Toeval dat enkel de 1e groep de niet Durfal naar de verkeerde Kant stuurt. Ik denk dat dat tactisch is geweest, Alleen woog de groep zwaarder

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #8 Gepost op: 7-02-2017, 21:25:44 »
Geweldige opdracht, ik denk dat de mol het beste een niet-durver als partner neemt, de vraag fout beantwoordt en dan hopen dat de niet-durver zich niet laat vallen.
Niettemin is deze opdracht geslaagd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #9 Gepost op: 7-02-2017, 21:36:51 »
Geweldige opdracht, ik denk dat de mol het beste een niet-durver als partner neemt, de vraag fout beantwoordt en dan hopen dat de niet-durver zich niet laat vallen.
Niettemin is deze opdracht geslaagd.

Maar wat als de Mol een niet-durver is? Ik kan me voorstellen dat ze hem/haar kiezen en dat hij/zij dan pas het draaiboek krijgt en dat er dus nog lijken uit de kast kunnen vallen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #10 Gepost op: 8-02-2017, 17:33:47 »
Fantastische opdracht. Ik kreeg thuis zelfs rillingen (ik heb echt extreme hoogtevrees  ::rofl:: )
Frankje Lapi

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #11 Gepost op: 8-02-2017, 20:50:50 »
Maar wat als de Mol een niet-durver is? Ik kan me voorstellen dat ze hem/haar kiezen en dat hij/zij dan pas het draaiboek krijgt en dat er dus nog lijken uit de kast kunnen vallen.

 ???

Dat lijkt me niet. Das toch waar het interview over gaat??
Lijkt me sterk dat ze alleen maar zitten te praten met elkaar over hem of haar favo huisdier etc.

Tuurlijk zitten er vragen aan de desbetreffende persoon bij over hoogtes, snelle toestanden, water... weet ik veel etc

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #12 Gepost op: 8-02-2017, 20:55:18 »
???

Dat lijkt me niet. Das toch waar het interview over gaat??
Lijkt me sterk dat ze alleen maar zitten te praten met elkaar over hem of haar favo huisdier etc.

Tuurlijk zitten er vragen aan de desbetreffende persoon bij over hoogtes, snelle toestanden, water... weet ik veel etc

Men kan ook redeneren dat een Mol met een natuurlijke angst voor hoogtes makkelijker op een authentieke manier kan Mollen door niet te willen vallen.

Maar goed, het is inderdaad waarschijnlijker dat de Mol wel wat durft. Al sluit ik niet uit dat de Mol oprecht bang was om te vallen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #13 Gepost op: 8-02-2017, 21:35:20 »
Men kan ook redeneren dat een Mol met een natuurlijke angst voor hoogtes makkelijker op een authentieke manier kan Mollen door niet te willen vallen.

Maar goed, het is inderdaad waarschijnlijker dat de Mol wel wat durft. Al sluit ik niet uit dat de Mol oprecht bang was om te vallen.

De mol is gewoon een mens dus dat lijkt me idd niet uit te sluiten. Denk echter wel dat de opdrachten allemaal op voorhand besproken worden met de mol. En dat de 'sollicitatie' minstens over gedurfde dingen en kunnen liegen etc zal gaan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #14 Gepost op: 12-02-2017, 16:14:06 »
Absoluut. Prachtig verzonnen. ::jaja::
Zeker, al vond ik het persoonlijk af en toe wat saai worden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #15 Gepost op: 12-02-2017, 17:21:58 »
Hier nog even de volgorde van springen e.d... Eerste persoon is durver, tweede persoon niet-durver (alhoewel Bouba eigenlijk ook durver is).

1. Jolien en Eline (fout antwoord)
2. Sam en Annelies (goed)
3. Bertrand en Bouba (goed)
4. Davey en Jessica (goed)
5. Marzena en Robin (goed)

Ik vind degenen die het voortouw nemen door meteen goed te antwoorden op de vraag, niet verdacht. Dat zijn Sam, Bertrand, Davey en Marzena. 
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 17:36:39 door Poekie »

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #16 Gepost op: 12-02-2017, 20:39:11 »
Hier nog even de volgorde van springen e.d... Eerste persoon is durver, tweede persoon niet-durver (alhoewel Bouba eigenlijk ook durver is).

1. Jolien en Eline (fout antwoord)
2. Sam en Annelies (goed)
3. Bertrand en Bouba (goed)
4. Davey en Jessica (goed)
5. Marzena en Robin (goed)

Ik vind degenen die het voortouw nemen door meteen goed te antwoorden op de vraag, niet verdacht. Dat zijn Sam, Bertrand, Davey en Marzena. 

Ik vind hierbij vooral Jolien verdacht, ze gaat als eerste met iemand die totaal niet wil vallen en ze geeft het foute antwoord. Hierdoor zou Eline de anderen misschien angst aanjagen en ervoor zorgen dat zij zich niet laten vallen.
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #17 Gepost op: 13-02-2017, 18:14:54 »
Tijdens de uitleg viel er iemand van het dak als voorbeeldsprong. Was dit volgens jullie ook Hans?
(wat dit dan ook mag extra betekenen van wat we al weten)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #18 Gepost op: 13-02-2017, 18:22:07 »
Tijdens de uitleg viel er iemand van het dak als voorbeeldsprong. Was dit volgens jullie ook Hans?
(wat dit dan ook mag extra betekenen van wat we al weten)

Het zou niks extra betekenen, maar als ze het vanavond tonen dat het zo was, ga ik wel lachen. ;D

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 3: Blinde Angst
« Reactie #19 Gepost op: 13-02-2017, 18:30:25 »
ik verdenk niet alleen jolien door dat foute antwoord maar ook eline. ik haar angst zo groot of speelt ze t en wil ze vallen om de anderen te beinvloeden? we wachten af.