Poll

Wie is de Mol?

Annelies
Davey
Eline

Auteur Topic: [poll] De Mol is...  (gelezen 67860 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2017, 23:58:08 »
Hoofdverdachten na aflevering 2: Jolien en Bouba.

 ::rofl::

Om eerlijk te zijn had Jolien zeker nog hoog op mijn lijstje gestaan als ze niet was afgevallen. Ik vond haar weer typische molacties uithalen. ;D

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2017, 00:05:18 »
::rofl::

Om eerlijk te zijn had Jolien zeker nog hoog op mijn lijstje gestaan als ze niet was afgevallen. Ik vond haar weer typische molacties uithalen. ;D

Wat dan? Vond haar juist niet zo verdacht deze aflevering, heb nog specifiek op haar gelet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #42 Gepost op: 14-02-2017, 00:06:32 »
Wat dan? Vond haar juist niet zo verdacht deze aflevering, heb nog specifiek op haar gelet.

Net twee diamanten omwisselen (kan ook aan Robin gelegen hebben) en dan in de groep wel verkondigen dat jij als enige voor het geld bent gegaan om zo de anderen verdacht te maken bijvoorbeeld.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #43 Gepost op: 14-02-2017, 00:10:04 »
Vind het veel lastiger dan de nl versie hoor. Dacht Jolien..

Lastig lastig

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #44 Gepost op: 14-02-2017, 00:25:39 »
Net twee diamanten omwisselen (kan ook aan Robin gelegen hebben) en dan in de groep wel verkondigen dat jij als enige voor het geld bent gegaan om zo de anderen verdacht te maken bijvoorbeeld.
Eerste opdracht fair, maar tweede opdracht deed ze het naar mijn idee goed en kwam ze zelfs met de vishaak om de opdracht te redden.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #45 Gepost op: 14-02-2017, 00:43:36 »
Annelies.

Heet nog niets goeds gedaan. Maar de voornaamste reden is de Nelson Mandela-opdracht uit aflevering 1. De Mol wil liefst geen geld verdienen, maar als het dan toch moet in ieder geval zo weinig mogelijk. Dus in het belang van de Mol is dat zo weinig mogelijk mensen zo laat mogelijk vertrekken. Dat betekent dus in ieder geval niet slagen in de eigen deelopdracht, maar toch proberen zo lang mogelijk de anderen te laten denken dat het wel gaat lukken. Daar is die quiz uitermate geschikt voor. Als er vier kandidaten al klaar zijn om af te lossen lijken ze eerst te willen wachten op Annelies en Eline. Maar dan, wellicht bang dat Jessica en Davey vrijkomen, laat ze zich vallen, waarmee ze duidelijk een signaal geeft dat het beter is voor de vier om te vertrekken. Aan een vermoeide en gevallen Annelies hebben ze toch niets, en de val maakt het onwaarschijnlijk dat de opdracht snel afkomt. Gevolg: tijd verloren, maar toch maar vier aflossers, wat niet alleen de kans op slagen vermindert, maar ook het bedrag omlaag haalt.

Afevering 2 heeft me nog niet op andere gedachten gezet. Behalve dan dat Sam een
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
deed en daarmee ook als Mol lijkt af te vallen.

Edit: Eline blijft vanwege dezelfde opdracht en het feit dat zij eveneens nog niets echt goed heeft gedaan, nog steeds ook verdacht. Voor haar als Mol spreekt ook dat zij in de 'laten vallen'-opdracht in de beste Molpositie (het eerste koppel) zat en heel stellig aanstuurde op het verkeerde antwoord, zodat ze anderen die niet durfden kon beïnvloeden. Ook het aggressief opeisen van het juiste - te laat gegeven - antwoord over de naam van het schip speelt hier mee. Tegen haar spreekt dat ze te veel in the picture staat en misschien iets teveel voor de hand ligt. Wellicht is zij de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
van dit seizoen.

NB: spoilers gebruikt omdat ik het idee heb dat nog niet iedereen de serie van vorig jaar heeft gekeken (... en wie dat nog niet gedaan heeft moet dat absoluut een keer gaan doen, maar drie series tegelijk volgen is wellicht wat te veel van het goede)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 01:02:10 door tumtum »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2017, 01:50:47 »
Annelies of Eline

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2017, 02:01:53 »
Annelies. laat ze zich vallen
Om je te laten vallen en zo een schaafwonde op te lopen... Nee, dat lijkt mij niet gemakkelijk en zeer onwaarschijnlijk. Ik wil het jou wel eens zien doen.
Moest ze toch de mol zijn, dan lijkt het mij eerder per ongeluk.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #48 Gepost op: 14-02-2017, 02:09:43 »
Om je te laten vallen en zo een schaafwonde op te lopen... Nee, dat lijkt mij niet gemakkelijk en zeer onwaarschijnlijk. Ik wil het jou wel eens zien doen.
Moest ze toch de mol zijn, dan lijkt het mij eerder per ongeluk.

Toegegeven, ik heb niet echt gecheckt hoe erg de wond was. Mogelijk dat de geplande val iets onhandig uitviel? Tactisch was het namelijk een heel slimme actie. Maar goed, ik begrijp je punt en ben het er ook wel een beetje mee eens.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #49 Gepost op: 14-02-2017, 10:09:44 »
Annelies:
a) quiz, valt makkelijk onopvallend te blokkeren en zo komt er geen 1000 euro bij in de pot + 2 lopers minder
b) vindt samen met Bertrand de klok niet, en moest Bertrand het wel wonnen ze jokers/pasvragen. (en als mol hielp ze zo Hans)
c) haar gezang levert 0 euro op

Marzena:
a) duwt en geen 5000 euro in de pot
b) verspeelt met ondon een kans op het antwoord
c) blijft geiten melken en zo tijd rekken

Davey:
a) duwt en geen 5000 euro in de pot
b) lost het kettingraadsel niet op en zo al geen 1000 euro in de pot
c) komt te laat aan de bus en claimt dat hij het goede antwoord had. (was Eline denk ik, moet het herbekijken)
d) heeft amper goede inbreng bij het dierenraadsel, ziet niet dat het slotje los is.
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #50 Gepost op: 14-02-2017, 10:40:31 »
Ik zie dat de meesten ondertussen de aflevering hebben kunnen bekijken. De poll staat dus weer op 0.

edit: Ik zit nog niet in een tunnel en let nog altijd op meerdere kandidaten, maar ik ga toch weer voor Annelies.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 10:45:33 door Hulpmol »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #51 Gepost op: 14-02-2017, 10:44:52 »
Wow, 100% zit op Annelies. We zijn hier meer eensgezind dan op het WIDM-forum. En dat al na 2 afleveringen.

Citaat
Annelies    - 1 (100%)
Bertrand    - 0 (0%)
Davey    - 0 (0%)
Eline    - 0 (0%)
Hans    - 0 (0%)
Marzena    - 0 (0%)
Robin    - 0 (0%)
Sam    - 0 (0%)
   
Totaal aantal stemmen: 1
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #52 Gepost op: 14-02-2017, 10:48:12 »
Wow, 100% zit op Annelies. We zijn hier meer eensgezind dan op het WIDM-forum. En dat al na 2 afleveringen.

Ik heb er maar snel 66.7 % van gemaakt  ;)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2017, 11:29:10 »
Robin, Davey, die staan nu voor mij bovenaan
Eline, Betrand, Annelies verdenk ik ook nog.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2017, 12:52:47 »
Een lichte potloodstreep:

Sam: 1500 euro verdienen op zijn eentje, lijkt me wat teveel van het goede.

Robin: Bloedfanatiek. Loopt in aflevering 1 toch zo'n 15km en komt met het idee om de sleutel uit de buis met een haakje te nemen.

Bertrand: Doet vreemde dingen met zijn muziekopdracht bij de klokken luiden, maar loopt uiteindelijk ook gewoon 15km in aflevering 1 en vindt het sleuteltje bij de aap.
 
Hans: Zoals hier eerder al omschreven. Een mol pas na 4 dagen in het spel laten komen? Dit risico is wel heel groot doordat de eerste 4 dagen cruciaal zijn in verband met vertrouwensbanden smeden en de groep aanvoelen.

Verdacht, maar voorlopig geen molgevoel:

Marzena: Lijkt mij de fanatieke, felle kandidate die voor het geld gaat en zich ook een beetje verdacht wil maken.

Annelies: Ze doet veel dingen fout, maar lijkt mij beetje hetzelfde type als Manuella vorig seizoen. Ze kent er volgens mij gewoon te weinig van. Heb geen molgevoel bij haar.

Hoofdverdachten:

Eline: Heeft nog niets goed gedaan denk ik. Mislukt bij de quiz, heeft een verkeerd antwoord bij het vallen van het krukje, heeft het antwoord op de vraag bij de sightseeing opdracht, maar wel net te laat en loopt dan de verkeerde kant op. Haalt geen 500 euro binnen door niet zo toonvast te zingen (Had liever gehad dat ze voor 1000 euro zou zingen, maar de discussie met Annelies zien we jammer genoeg niet in beeld).

Davey: Lijkt heel goed in de groep te liggen als je de extra filmpjes bekijkt, maar in de opdrachten houdt hij zich steeds wat op de achtergrond. Jess valt af door een blind vertrouwen in Davey? Doet niet echt zijn best bij de dierenopdracht en claimt dat hij het juiste antwoord gaf bij de sightseeing opdracht. Lijkt me een mysterieus type.

« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 12:59:10 door Convans »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2017, 13:02:07 »
Davey: Lijkt heel goed in de groep te liggen als je de extra filmpjes bekijkt, maar in de opdrachten houdt hij zich steeds wat op de achtergrond. Jess valt af door een blind vertrouwen in Davey? Doet niet echt zijn best bij de dierenopdracht en claimt dat hij het juiste antwoord gaf bij de sightseeing opdracht. Lijkt me een mysterieus type.

Ook bij mij stijgt Davey wat op het verdachtenlijstje na aflevering 2, maar ik twijfel over zijn "Swallow of London"-actie. Het is Davey die "Swallow of London" uitspreekt en dan Eline die besluit dat dat de naam van het schip kan zijn. Wat dat betreft klopte het dat Davey met de naam kwam. En belangrijker: al eerder in de opdracht spreekt Davey "swallow" uit en wordt dit verder genegeerd. Ging er toen iemand mee aan de haal dan was hun opdracht geslaagd en hadden ze geld verdiend. (Het was ook Davey die overtuigend voor het geld koos.)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2017, 13:13:26 »
Ook bij mij stijgt Davey wat op het verdachtenlijstje na aflevering 2, maar ik twijfel over zijn "Swallow of London"-actie. Het is Davey die "Swallow of London" uitspreekt en dan Eline die besluit dat dat de naam van het schip kan zijn. Wat dat betreft klopte het dat Davey met de naam kwam. En belangrijker: al eerder in de opdracht spreekt Davey "swallow" uit en wordt dit verder genegeerd. Ging er toen iemand mee aan de haal dan was hun opdracht geslaagd en hadden ze geld verdiend. (Het was ook Davey die overtuigend voor het geld koos.)

Dit klopt inderdaad. Ik vond de reactie van Eline dan ook heel onterecht. Heeft ze in het vuur van het spel niet goed opgelet, of probeert ze Davey een oor aan te naaien? Juist, omdat Davey (meermalen) duidt op de juiste naam van het schip én omdat dit volslagen wordt genegeerd, vind ik Davey (ten opzichte van vooral Eline) nu wat minder verdacht dan eerst.

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2017, 14:51:07 »
Heb op Marzena gestemd (weer). Mij lijkt het meest logische dat als de Mol meedeed aan de dierenboel opdracht, dat die bij het geiten melken zat. Daar zat immers de meeste vertraging. Ook niks nuttigs gedaan bij de eerste opdracht en heeft aandacht gevestigd bij Davey als mollengedrag.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #58 Gepost op: 14-02-2017, 15:40:29 »
Ik blijf ook deze week op Davey en Annelies zitten  :-\\

Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #59 Gepost op: 14-02-2017, 15:51:47 »
Marzena of Annelies denk ik, ik vind het onmols om als Davey credit te vragen voor iets wat je niet hebt gedaan. Annelies mag dan wel niet bij de dierenopdracht hebben gezeten, maar vergeet niet dat ook bij het zingen 3000 euro viel te verdienen.