Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie  (gelezen 24579 keer)

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 -
« Reactie #20 Gepost op: 21-02-2017, 00:41:14 »
Heel tof dit, hou ik van!
Volgens mij had Eline rood. Reden: ze verstopte zich een bepaald moment weg achter haar haar. Iets die mensen onbewust doen om zichzelf te beschermen.

Zou kunnen, maar ik zit nog op haar qua Moltunnel, en dan was t gedrag ook te begrijpen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #21 Gepost op: 21-02-2017, 01:12:56 »
Ik ga ervanuit dat de Mol geen rood scherm had ( ongeschreven regel dat de mol geen rood scherm krijgt omdat hij niet aan de testen meedoet als het ware).
we weten dat annelies geen rood scherm had.en weten dat marzena geen rood scherm had.

Ik zou zeker zelf als ik rood had gezien, nooit toegeven , maar ik zou zwijgen zolang t kan.
het is in jouw voordeel dat niemand jouw aanwijst als degene met t rode scherm. f**k die 3000 euro maar even, het gaat om lijfsbehoud en doortocht naar afl 4.

heel even heb ik nog gedacht dat hans misschien als meester tacticus alles op zichzelf zou inzetten en dus bewust laatste wou worden,
als hij dat als Mol zou doen , zou t een oneerlijke molactie zijn, een mol die een rood scherm krijgt ::ohno::
als kandidaat dezelfde actie doen, je verliest t voordeel dat je hebt over de kleur van jouw scherm weten.
dus heb ik dat idee al snel naar de prullenmand verwezen.

er wordt nu gesteld dat degene met t rode scherm een groot voordeel heeft omdat hij weet dat hij op de verkeerde Mol zit. dit is slechts tendele waar, ook de anderen weten dat zij op een redelijk spoor zitten, aangezien zij geen rood scherm hebben gezien. en je kan de mol goed hebben maar teveel gespreid hebben. als je t slim speelde,m had je bij deze test niet veel moeten spreiden dan werd hje het meeste wijzer van je scherm

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #22 Gepost op: 21-02-2017, 01:22:56 »

heel even heb ik nog gedacht dat hans misschien als meester tacticus alles op zichzelf zou inzetten en dus bewust laatste wou worden,
als hij dat als Mol zou doen , zou t een oneerlijke molactie zijn, een mol die een rood scherm krijgt ::ohno::


Als ie de Mol is en alles op zichzelf inzet, zou ie natuurlijk zeker geen rood scherm krijgen :-)

Maar ook als ie alles juist verkeerd invult en de test van de Mol zou om vreemde redenen ineens mee tellen, dan heeft de Mol daar ook niets aan. En wat als de groep dan voor hem stemt? Kortom, we kunnen er vanuit gaan dat degenen die de test het slechtst gemaakt heeft niet de Mol is. Maar ik vermoed dat we er ook niet voor zijn/haar eliminatie (op z'n vroegst) zullen achterkomen wie het was.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2017, 01:35:14 »
er wordt nu gesteld dat degene met t rode scherm een groot voordeel heeft omdat hij weet dat hij op de verkeerde Mol zit. dit is slechts tendele waar, ook de anderen weten dat zij op een redelijk spoor zitten, aangezien zij geen rood scherm hebben gezien. en je kan de mol goed hebben maar teveel gespreid hebben. als je t slim speelde,m had je bij deze test niet veel moeten spreiden dan werd hje het meeste wijzer van je scherm


Maar degenen met een groen scherm hebben geen idee of ze als beste of twee na slechtste gescoord hebben. Het gebeurt zovaak dat kandidaten een aantal keer achter elkaar groen krijgen en dus gesterkt raken in hun verdenking. Als je weet dat je een rood scherm had, heb je veel meer informatie. Met nog zoveel kandidaten in het spel, kun je wel nagaan dat wanneer je inzette op een persoon die in het museum meedeed, die op het luchtkussen zat, enz enz, dat het meerendeel daarvan fout zal zijn geweest. Degenen die veel tussen de antwoorden door zijn geglipt moeten etra verdacht zijn nu. Dat is enorm veel meer informatie dan slechts een groen scherm, met nog zoveel kandidaten.. He kunt één vraag meer goed hebben dan degene met een rood scherm, en onterecht denken dat je 100% gebeiteld zit.

Ik vraag me wel af nu of Marzena de waarheid sprak over haar twee verdachten, Annelies en Bertrand. Dan kan er mogelijk een streep door Annelies lijkt me zo? Bertrand is me teveel een Gilles en doet het relatief te goed voor mij persoonlijk om echt verdacht te zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2017, 01:51:08 »
ik durf eigenlijk annelies na de museumproef wel weg te strepen van mn lijstje, als Mol laat ze hier een kans liggen op invloed in de proef.
tuurlijk kun je zeggen dat door niks te doen ze de opdracht lastiger maakt, maar ik denk dat ze zeker had kunnen proberen om marzena s prima instructies wat minder helder te maken. dus annelies min molpunten in deze aflevering.


Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2017, 02:24:52 »
Mijn analyse en soms kronkelige redenering :
Annelies en Bertrand zijn in de groep de minst verdachte spelers als mol (krijgen meeste stemmen voor rood-scherm en dit kan niet de mol zijn).

Vermoedelijke stemming :
Annelies kiest Sam
Robin kiest Eline
Marzena + ... kiezen Bertrand
Eline + Bertrand + ... + ... kiezen Annelies
... = Hans/Sam/Davey

Ik ben ervan overtuigd dat het rode scherm voor Eline, Bertrand of Hans was.
Allen kiezen ze ook voor Bertrand en Annelies als rood scherm (en dus niet als mol).

Mijn idee, de mol zal proberen het echte rode scherm eruit te halen. Reden: blijft die erin, dan weet die persoon wie het niet is en dus meer kans om de mol te ontdekken. De mol werd vermoedelijk ingelicht via hetzelfde onzichtbare scherm.

In die optiek vallen Eline en Bertrand (en Marzena) weg als mogelijke mol. Zij verdachten openlijk Annelies, die uiteindelijk geen was.
Annelies is de minst verdachte mol volgens de anderen en het is plausibel dat ze dit dan ook niet is.

Blijven over als mogelijke mol:
Sam, Davey, Hans en Robin.

We weten dat van die 4, Robin voor Eline kiest. En als hij als mol, zoals hierboven gezegd, het effectieve rode-scherm wil aanduiden... Dan past Eline perfect in dat plaatje!
(en dat sommigen hem niet volgen zou kunnen doordat ze hem niet vertrouwen)

Het kan natuurlijk ook voor Sam/Davey/Hans t.o.v. Bertrand, maar ze laten die keuze wel niet weten, wat ze als mol wel zouden moeten doen.
Ze kiezen ook alledrie voor ofwel Bertrand ofwel Annelies, die ik al eerder afgeschreven heb.

Dus bij deze proef = verdachte nr. 1 als mol = ROBIN
(een theorie/denkpiste die ingaat tegen mijn hoofdverdachten Davey en Eline)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 02:42:13 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2017, 02:51:47 »


Mijn idee, de mol zal proberen het echte rode scherm eruit te halen. Reden: blijft die erin, dan weet die persoon wie het niet is en dus meer kans om de mol te ontdekken. De mol werd vermoedelijk ingelicht via hetzelfde onzichtbare scherm.


Dat laatste kan absoluut waar zijn, maar de Mol verdient liever geen 3000 euro lijkt me.

Ik vermoed dat de Mol hier 'meegaand' is in de verkeerde keuze, en waarschijnlijk of Annelies gestemd heeft (zo de Mol niet zelf Annelies is). Eline, Sam en Davey lijken Annelies gestemd te hebben. Sam en Davey mengden zich daarbij amper in de discussie, terwijl Eline juist erg de aandacht trok (met het risico dat men op háár zou stemmen, wat voor een Mol ook een goed resultaat oplevert) .. ik weet niet welk gedrag ik nu molliger vind (stille Davey (en Sam) of aanwezige Eline)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2017, 02:56:58 »
Dat laatste kan absoluut waar zijn, maar de Mol verdient liever geen 3000 euro lijkt me.
Ja, daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden.
Kben blij dat je de fout in m'n redenering vond, want ik kon niet leven met het resultaat ervan!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2017, 08:43:49 »
Haast een soort weerwolven maar dan met rode schermen  :P Ik zou het een geniale mindfuck vinden dat je als mol wel een rood scherm pakt en dat gewoon opbiecht. Het is toch De Mol, niets is wat het lijkt of toch? Zodoende besteedde niemand echt aandacht aan Hans omdat het zo ongeloofwaardig was. Annelies zat in de hoek met openlijke verdenkingen over en weer. Toch denk ik niet dat de mol dit zou initiëren, ik verwacht eerder dat hij/zij meegaand is (zoals Thomas de stemmen voor Sanne de meerderheid geeft) om een meerderheid te bewerkstelligen voor Annelies.

Geld eruit, degene die het minst weet er nog even in > geen probleem want die gaat echt niet direct veel wijzer worden. En de eennalaatste wel naar huis die dus net wat meer vragen goed had. Eline die schuldgevoel krijgt en volschiet omdat Marzena moet vertrekken zie ik potentieel wel als mols. Volgens mij waren die twee wel besties van elkaar dus dan baal je sowieso. Zoals Thomas de exit van Jeroen bijvoorbeeld in shock 'n awe achterliet. Ik denk dat de mol wel wist wie het rode scherm had maar niet wie als een-na-laatste was geëindigd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2017, 08:53:32 »
Ik vraag me wel af nu of Marzena de waarheid sprak over haar twee verdachten, Annelies en Bertrand. Dan kan er mogelijk een streep door Annelies lijkt me zo? Bertrand is me teveel een Gilles en doet het relatief te goed voor mij persoonlijk om echt verdacht te zijn.

Wanneer zegt Marzena dat Annelies een verdachte is? Ik heb het waarschijnlijk gemist maar bij terugkijken zie ik Marzena bij de test alleen Eline noemen.

Edit: Je bedoelt natuurlijk dat Marzena zowel Bertrand als Annelies aanwijst als rood scherm-verdachte. Dat is iets anders dan molverdachte. Ik zou (zoals Gilles ook in de voice-over zegt) eerder denken dat je niet je Mol aanwijst al rood scherm-verdachte.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 12:30:46 door Heinz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2017, 12:17:51 »
Ik vond wel dat Hans hier heel snel het woord nam. Opvallend! En ook Eline trok erg de aandacht, Davey daarentegen was juist weer erg stil. Beiden zouden een goede tactiek voor de mol zijn denk ik....
Meer L

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2017, 12:57:47 »
Na terugkijken denk ik dat Eline een rood scherm had (en dus niet de Mol is). Ze komt behoorlijk gespannen over, maakt voorzichtig Annelies verdacht en barst in tranen uit als Marzena afgevallen is.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2017, 13:27:06 »
Wanneer zegt Marzena dat Annelies een verdachte is? Ik heb het waarschijnlijk gemist maar bij terugkijken zie ik Marzena bij de test alleen Eline noemen.

Edit: Je bedoelt natuurlijk dat Marzena zowel Bertrand als Annelies aanwijst als rood scherm-verdachte. Dat is iets anders dan molverdachte. Ik zou (zoals Gilles ook in de voice-over zegt) eerder denken dat je niet je Mol aanwijst al rood scherm-verdachte.

Klopt.. Heb het teruggekeken. Marzena zei welke twee personen ze verdacht vond aan tafel, qua zenuwen. Heb het verkeerd geïntepeteerd toen ze zei dat dat haar twee verdachten waren. De mol verdenk je inderdaad sowieso niet van een rood scherm. 

Hans zegt; "Eline, ge weet wat ik daarnet gezegd heb. Als ik rood heb, heb ik geen zin om opnieuw voor mijn plaats in de groep te vechten. Maar ik heb groen." Maar met dat eerste statement kan hij in feite ook zeggen dat hij liegt, omdát hij geen zin heeft om voor zijn plaats te vechten. Het hoeft niet letterlijk te betekenen wat iedereen waarschijnlijk denkt dat het betekent (nl dat hij zijn hand op zou steken als hij een rood scherm had en zonder gevecht naar huis zou gaan). Door een ander aan te wijzen ontspringt hij zelf ook dat gevecht voor zn plek.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 13:28:50 door Nat79 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2017, 14:38:47 »
Na terugkijken denk ik dat Eline een rood scherm had (en dus niet de Mol is). Ze komt behoorlijk gespannen over, maakt voorzichtig Annelies verdacht en barst in tranen uit als Marzena afgevallen is.

Of ze is besties met Marzena en heeft oprecht verdriet dat ze haar BFF kwijt is doordat de werkelijke afvaller zich niet het kaas van zijn/haar brood heeft gegeten. We hebben wel vaker gezien dat de mol bij een eliminatie/exit van een kandidaat het moeilijk had. Dus enkel op dat punt sluit ik haar molschap niet uit. En de manier waarop ze het weerwolven met rode schermen speelde is juist goed als mol. Beetje anderen beschuldigen de wolf te zijn met rood scherm terwijl je als mol echt wel weet wie een rood scherm getoond heeft gekregen. De enige verrassing is wie de een-na-laatste is van de groep. En daarop kan een mol zich niet voorbereiden, hence haar natuurlijke reflex bij Marzena.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2017, 14:52:24 »
Of ze is besties met Marzena en heeft oprecht verdriet dat ze haar BFF kwijt is doordat de werkelijke afvaller zich niet het kaas van zijn/haar brood heeft gegeten. We hebben wel vaker gezien dat de mol bij een eliminatie/exit van een kandidaat het moeilijk had. Dus enkel op dat punt sluit ik haar molschap niet uit.

Ik ook niet. Ik bedoelde alleen dat als het inderdaad zo is dat Eline het rode scherm had dat ze dan dus niet de Mol is. Ik vind de zaak "Swallow of London" en het gegeven dat afvaller Marzena Eline noemde als verdachte zwaarder wegende redenen om Eline niet als Mol te zien.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2017, 14:55:46 »
Ik denk dat zowel de mol als degene met het rode scherm proberen de meerderheid bij 1 kandidaat te krijgen, de eerste om geen 3000 te verdienen, de 2e uit lijfsbehoud. Omdat Annelies al erg in de picture was komen te staan door Marzena, lijkt het logisch dat we zowel de mol als de kandidaat met het rode scherm bij de stemmers op Annelies moeten zoeken.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2017, 14:57:16 »
Ik denk dat zowel de mol als degene met het rode scherm proberen de meerderheid bij 1 kandidaat te krijgen, de eerste om geen 3000 te verdienen, de 2e uit lijfsbehoud. Omdat Annelies al erg in de picture was komen te staan door Marzena, lijkt het logisch dat we zowel de mol als de kandidaat met het rode scherm bij de stemmers op Annelies moeten zoeken.

Ja, of in het geval van de Mol Annelies zelf die zich mogelijk expres verdacht gedragen heeft om de aandacht te trekken.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #37 Gepost op: 21-02-2017, 16:21:07 »
Ja, of in het geval van de Mol Annelies zelf die zich mogelijk expres verdacht gedragen heeft om de aandacht te trekken.
Dat is inderdaad een mol-tactiek. De aandacht naar jou trekken. Zo weet je zeker dat de groep geen 3000 EUR zal verdienen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #38 Gepost op: 21-02-2017, 16:44:50 »
Dat is inderdaad een mol-tactiek. De aandacht naar jou trekken. Zo weet je zeker dat de groep geen 3000 EUR zal verdienen.

En ze mocht ook wel weer eens even aan de bak (als Mol zijnde) na zo stil op de achtergrond geweest te zijn...

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 3 - Een ongewone eliminatie
« Reactie #39 Gepost op: 21-02-2017, 18:03:07 »
Ik denk dat zowel de mol als degene met het rode scherm proberen de meerderheid bij 1 kandidaat te krijgen, de eerste om geen 3000 te verdienen, de 2e uit lijfsbehoud. Omdat Annelies al erg in de picture was komen te staan door Marzena, lijkt het logisch dat we zowel de mol als de kandidaat met het rode scherm bij de stemmers op Annelies moeten zoeken.
Dit maakt Robin sterk onverdacht omdat hij de verdenking van Sam en Annelies (die een groen scherm kreeg!) probeerde af te wenden en op Eline te leggen. Als mol wil je inderdaad met de verdenking van Annelies op Sam meegaan óf de bal naar Annelies kaatsen.