Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof  (gelezen 10526 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Gepost op: 27-02-2017, 19:29:50 »
Twee kandidaten spelen scrabble in het midden van een doolhof. Hun letters moeten door hun medekandidaten in dat doolhof gevonden worden. De letters staan op struisvogeleieren en bovendien lopen er in het doolhof ook struisvogels rond. Een kandidaat mag telkens maar één ei per keer dragen. Bovendien werd hen 's morgens verteld dat de vinder van het gouden ei een leuke verrassing zou krijgen. Dat gouden ei ligt ook ergens in het doolhof.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 22:05:34 door Robbieazerty »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2017, 22:02:53 »
Wanorde troef...
Schuld door de lopers die als wilden beginnen lopen, op zoek naar het gouden ei?
Of eerder van de spelers van scrabble, die de boel niet goed coördineren?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2017, 22:39:21 »
spelers van scrabble. Die hadden het overzicht en dus de leiding moeten pakken. Dat de lopers dan niet geluisterd hadden op zoek naar het gouden ei, dat had gekund, maar nu was er helemaal geen coördinatie
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2017, 23:26:42 »
Robin lekker verdenking aan het zoeken hier? Voortdurend wordt er om leiding gevraagd en hij staat daar met dat plan en komt niet verder dan "de J is hier vlakbij".

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2017, 23:35:10 »
Robin en Annelies bakten er niet veel van, ze gaven Gilles alle ruimte. Al kan Gilles nog wel eens De Mol zijn hier, flink geoefend. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2017, 23:45:32 »
Robin lekker verdenking aan het zoeken hier? Voortdurend wordt er om leiding gevraagd en hij staat daar met dat plan en komt niet verder dan "de J is hier vlakbij".
Ja, je moet beginnen rekening houden met het feit dat sommigen, als niet-mol,  molse dingen zullen doen om verdacht te lijken bij anderen.
Daar deed hij dat alleszins mooi.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2017, 23:59:56 »
Wat een heerlijke opdracht om naar te kijken.  ::bravo::

Ik zou trouwens ook doodsbang zijn voor die struisdingen  ::zweet::

Toch vond ik Annelies het meest verdacht hier maar Robin ging makkelijk mee met alles wat ze deed dus is dat misschien wel nog verdachter.

Mijn mol Eline heb ik hier niet echt in actie gezien  :-\\

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2017, 00:11:43 »
Mijn mol Eline heb ik hier niet echt in actie gezien  :-\\

Ik zit ook een klein beetje in de Eline tunnel (Annelies en Davey zijn ook nog opties, altijd spreiden ;))
Eline bleef lang staan bij het platform: Heeft anderen aangestuurd en zelf niet veel gedaan. Hierdoor kwamen misschien slechte letters bij het platform? Ook zei ze regelmatig: Blijf daar nog maar even staan als kandidaten bij een letter stonden.

De vraag die ik mij stel: Wil de Mol het gouden ei vinden of scrabbelen? Als je als Mol de kans hebt om het gouden ei te vinden, dan vind je dat ei toch? Je bent voorbereid. Daarom vind ik Annelies hier meer verdacht, zorgen dat het geld niet word binnen gehaald en ook anderen niet aansturen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2017, 00:26:30 »
schitterende opdracht met super beelden van de gezichten als de kandidaten wegrennen voor de struisbeesten.

maar wat zou de Mol hier willen doen?
we gaan ervanuit dat de mol voorkennis heeft en dus met t gouden ei, 3 k voor zichzelf kan hebben omdat hij dan ook wel weet waar t cafe is.of de golfers moeten een wondertijd neerzetten.
dus zou je zeggen dat de Mol letters aanreikt. maar niemand van de lopers beweegt ook maar richting t ei, vreemd.

dan zou de mol dus bij de scrabbelaars zitten, maar ook die gaan niet (snel) naar t ei als ze de keuze krijgen.

Ik denk voorlopig dat de Mol het ei laat voor wat t was en niet goed op zoek gaat naar letters. of te wel door treuzelen bij t platform of gewoon met rare letters aankomt.
er is toch totaal geen sturing vh platform dus waarom je best doen


nog eens goed over denken wat hier precies is gebeurd..



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2017, 00:32:06 »
Ja ik denk dat we rustig de conclusie kunnen trekken dat de mol geen interesse had in het gouden ei.

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2017, 00:37:05 »
Wat een heerlijke opdracht! Hilarisch met die struisvogels!  ::rofl::

De scrabbelaars hebben zich uitsluitend met het spel beziggehouden; hadden ze niet beter de taken kunnen verdelen? Één speelt Scrabble en de ander loodst de kandidaten door het doolhof in de richting van de bruikbare letters?

De mol heeft geen interesse in het gouden ei lijkt me. Wie van de lopers was er niet al te fanatiek naar op zoek? Volgens mij Davey... Maar ik kruip in een tunnel geloof ik!  ::jaja::
Ma how zeg!

Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2017, 00:52:23 »
Ja die struisvogels zijn zo geniaal bedacht he. Hoeveel opdrachten hebben we nu al gezien waarbij ze door mensen achtervolgd worden, maar struisvogels? Dat geeft zo'n andere dynamiek, het is niet meer zo dat mensen uit het spel liggen als ze geraakt worden (wat de opdracht vaak minder maakt), maar het zorgt wel degelijk voor een extra moeilijkheid. En heel veel grappige momenten natuurlijk.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2017, 00:52:42 »
Vond Annelies en Robin hier het verdachtst.. Legden simpele woorden die telkens heel veel mogelijkheden aan Gilles boden voor grote scores en woordverdubbelaars. Je zou denken dat ze vooruit zouden denken en hun woorden zouden plannen; wie wil er niet zelf z'n letters bepalen bij scrabble? Niets van gezien, ze hebben volgens mij enkel één maal om een J gevraagd, en ben niet eens zeker of die er wel of niet gekomen is. Robin als zelfverklaarde scrabble veteraan was verdacht, of verdenkt Annelies en heeft het spelletje meegespeeld?

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2017, 00:56:08 »
Ja ik denk dat we rustig de conclusie kunnen trekken dat de mol geen interesse had in het gouden ei.

Of de mol was er niet vanuit gegaan dat er nog een kans zou zijn op dat gouden ei en weet daarom de exacte locatie niet... Ik kan me (vanuit mijn Annelies-tunnel) heel goed voorstellen dat ze zich heeft voorgenomen bij het scrabble groepje te gaan en dacht dat de andere kandidaten dat gouden ei wel zouden pakken. Je ziet namelijk wel dat op het moment dat het gouden ei gevonden wordt Annelies er oprecht van baalt... ;D
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2017, 01:03:41 »
Of de mol was er niet vanuit gegaan dat er nog een kans zou zijn op dat gouden ei en weet daarom de exacte locatie niet... Ik kan me (vanuit mijn Annelies-tunnel) heel goed voorstellen dat ze zich heeft voorgenomen bij het scrabble groepje te gaan en dacht dat de andere kandidaten dat gouden ei wel zouden pakken. Je ziet namelijk wel dat op het moment dat het gouden ei gevonden wordt Annelies er oprecht van baalt... ;D

Maar dat zou kandidaat Annelies vermoedelijk ook doen ...

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2017, 01:08:24 »
Vond Annelies en Robin hier het verdachtst.. Legden simpele woorden die telkens heel veel mogelijkheden aan Gilles boden voor grote scores en woordverdubbelaars. Je zou denken dat ze vooruit zouden denken en hun woorden zouden plannen; wie wil er niet zelf z'n letters bepalen bij scrabble? Niets van gezien, ze hebben volgens mij enkel één maal om een J gevraagd, en ben niet eens zeker of die er wel of niet gekomen is. Robin als zelfverklaarde scrabble veteraan was verdacht, of verdenkt Annelies en heeft het spelletje meegespeeld?

Ja inderdaad, vond ik ook wel opvallend. De scrabbelaars hebben er van het begin tot het eind een potje van gemaakt.

In de allereerste zet lieten ze ook al meteen punten liggen: als ze werven hadden gelegd, met de W op de dubbele letterwaarde, had dat veel meer opgeleverd.
Vreemd, ondanks dat ik ze allebei niet zo verdenk.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2017, 01:10:48 »
Ik zit ook met een dilemma.
Als mol kom je, na het vinden van het gouden ei, in een ideale positie om onverdacht geld uit de pot te halen. Dus waarom gaat die er niet 'direct' om?

Zou hij niet mogen? Wat besliste Gilles vorig jaar toen hij kon kiezen voor een prijs?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2017, 01:18:20 »
Ik zit ook met een dilemma.
Als mol kom je, na het vinden van het gouden ei, in een ideale positie om onverdacht geld uit de pot te halen. Dus waarom gaat die er niet 'direct' om?

Zou hij niet mogen? Wat besliste Gilles vorig jaar toen hij kon kiezen voor een prijs?

Zo'n ei pakken is inderdaad een fast forward voor de mol om die 3000 uit het volgende spel te halen.. Maar misschien dat de makers het te link vonden om de mol hiervoor te gebruiken? Je haalt er wel behoorlijk de verdenking mee op je hals.. En mocht Annelies het zijn, dan heeft ze als scrabbelaar ook flink wat schade aangericht. Geloof dat zij meer woorden legde dan Robin, maar die was ook verdacht als medestander hier.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #18 Gepost op: 28-02-2017, 08:39:27 »
Toch vond ik Annelies het meest verdacht hier maar Robin ging makkelijk mee met alles wat ze deed dus is dat misschien wel nog verdachter.
Ik vraag me af of Annelies wel geschikt is voor het programma. Sowieso niet als mol, want veel te passief, maar wellicht ook niet als kandidaat.

Robin daarentegen lijkt een fanatieke kandidaat, maar maakt -als mol- gebruik van Annelies' passiviteit.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 2 - Scrabble Doolhof
« Reactie #19 Gepost op: 28-02-2017, 10:26:16 »
Annelies en Robin hier zeer verdacht. Ze hadden de kandidaten in het doolhof instructies moeten geven waar wat lag. Nu ging het maar lukraak en chaotisch.