Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock  (gelezen 11808 keer)

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #20 Gepost op: 7-03-2017, 00:31:51 »
Ik heb, om deze samenvatting te kijken, heel veel teruggekeken. Ik vond zelf Eline heel erg verdacht, Annelies minder, en Davey in zijn gedrag ook erg verdacht. Ik zou alleen niet snappen dat de opdracht geslaagd is als Davey de mol is, je hoeft maar een andere richting op te kiezen en de opdracht is weg.
Ik heb, doordat Hans vaak het tegenovergestelde van Davey koos, het gevoel dat Hans op Davey zat en daarom nu eruit is.

Hoe makkelijk ik het in de Nederlandse serie vond, zo moeilijk vind ik het nu.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #21 Gepost op: 7-03-2017, 00:34:52 »
Ik heb, om deze samenvatting te kijken, heel veel teruggekeken. Ik vond zelf Eline heel erg verdacht, Annelies minder, en Davey in zijn gedrag ook erg verdacht. Ik zou alleen niet snappen dat de opdracht geslaagd is als Davey de mol is

Ja, maar Davey wilde wel gelijk gaan rijden en reed op n gegeven moment rechtdoor terwijl hij rechtsaf moest.

Aan de andere kant zou 't als Mol wel zo makkelijk zijn vrij snel de compleet verkeerde kant op te rijden zolang er nog niks duidelijk is.. Hmmm

Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #22 Gepost op: 7-03-2017, 00:53:15 »
Past wel aardig in mijn Daveytunnel deze opdracht. Ik denk dat Davey wel van plan was om een beetje de verkeerde kant op te gaan maar dat dat niet lukte. En helemaal verkeerd rijden was misschien te opvallend. Ik besef wel dat ik nu alles om mijn geloof in Davey als mol heen ga bouwen, maar ach.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #23 Gepost op: 7-03-2017, 00:57:38 »
Past wel aardig in mijn Daveytunnel deze opdracht. Ik denk dat Davey wel van plan was om een beetje de verkeerde kant op te gaan maar dat dat niet lukte. En helemaal verkeerd rijden was misschien te opvallend. Ik besef wel dat ik nu alles om mijn geloof in Davey als mol heen ga bouwen, maar ach.

Zou een Mol zich zo makkelijk laten ompraten door Hans? ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #24 Gepost op: 7-03-2017, 00:58:35 »
Als mol kan je perfect verkeerde kant in gaan in t begin. Zeker als er geen bruikbare info komt.
T feit dat deze proef slaagt , is enkel op t conto van hans en davey te schrijven. Dus vette minpunten voor die twee.

Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #25 Gepost op: 7-03-2017, 01:01:16 »
Tja misschien dan toch Eline he  ::schaam::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #26 Gepost op: 7-03-2017, 01:15:04 »
Wederom Davey, en een beetje Annelies verdacht, ook na deze aflevering.

Davey:
-Steekt zijn hand op bij de auto-opdracht; wil op de meest strategische plek zitten (in een groep van 4 met woordzoeken valt niet goed te mollen; te opzichtig als je daar steeds dwarszit of de verkeerde combinatie pusht).
-Probeert Robin af te poeieren wanneer die belt om Hans en Davey te betrekken bij de vraag wat een trainingspak in het Zuid Afrikaans kan zijn ("alee, Eline, dat gaat niet. Ik kan niet en op de autobaan.. Das niet te doen, dr zijn 8 gps'en aan het spreken tegen mij...")
Maar Hans wil de vraag wel helpen beantwoorden, gelukig maar, want hij geeft het juiste antwoord, sweetpak)
-Als Robin 'skreni destra' als Kroatisch identificeert, en dit doorgeeft aan Hans en Davey, wil Hans meteen de juiste GPS uitschakelen, maar Davey probeert weer onzekerheid te stichten ("Maar welke is dat? Wil je die uitzetten, maar wacht wach wacht!")
-Als de opdracht al zo goed als ten einde is en er nog maar 2 woorden te raden vallen, komt Davey wederom zeer laat met een goede tip (hield zich voor de rest op de vlakte), door te vragen naar de vertalingen van links, rechts en rechtdoor in alle woordenboeken.
-Voor het woord 'broeikas' worden Davey en Hans gepolsd door de groep: hoort klein of baba hierbij? Davey zegt Klein, Hans zegt Baba. Davey heeft het fout... (Hans valt hierbij af voor mij als molverdachte). Ook Annelies kiest het juiste woord Baba. Eline, Robin en Sam kiezen het verkeerde 'klein'broeikas.
-Annelies komt met een aantal goede woordcombinaties (stuurt mede aan op gaatjesdrukker, sponskoek, had Hysduim correct maar de groep ging voor een andere optie. Op het einde zegt ze dat Baba zowel opa als baby kan betekenen, wat Robin laat vloeken als hij zich herinnert wat ze eerder zei.
-De groep en Hans komen tot een juiste strategie: afslaan om te horen wat links en rechts in alle gps-talen is, want die woorden heeft de groep nog kunnen opzoeken voor alle talen.
Davey doet weer moeilijk ("Een gps praat alleen maar als hij zegt wat je moet doen. Als ik nu afsla..."). Robin en Hans gaan daar goed tegenin, want je moet natuurlijk een verkeerde afslag nemen, waarna de gps'en zullen zeggen om te draaien en ofwel links of rechts terug te gaan.
Het is ook verdacht dat Davey ervoor gekozen heeft op een route te komen waar maar liefst tien minuten geen afslag gaat komen. Davey lijkt er alles aan te doen om niet af te hoeven slaan, maar moet uiteindelijk wel dankzij 'legerleider' Robin.
-Davey moet in het stadje naar rechts, Hans zegt dat hij naar rechts moet, de GPS ook maar davey zegt dat dat niet kan en gaat rechtdoor. Hans komt er snel op terug: "En waarom niet?" De regie heeft ervoor gekozen ons niet te laten zien of er een weg naar rechts ging, maar uit Hans' reactie maak ik op dat dit wel moest kunnen. Verdacht weer van davey. Dan rekt hij meer tijd door erop te staan een parkeerplaats te vinden ipv de auto gewoon te dumpen ergens.

Ze halen het en op de goede plek, maar met heel veel geluk en goede keuzes van Hans. "Hoerenchance!"

« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 01:22:58 door Nat007 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #27 Gepost op: 7-03-2017, 07:42:09 »
@Nat007: Hysduim van Annelies was fout.

Offline Loopje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - )
« Reactie #28 Gepost op: 7-03-2017, 09:17:56 »
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Davey aan het acteren is op het moment dat hij met Hans in de auto stapt. Hij ziet die gps-toestellen niet hangen en reageert er vervolgens zo expliciet op wanneer Hans ze opmerkt: 'o, ik had die niet eens gezien!' Het is een detail, maar ik heb het gevoel dat dit gespeeld is.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #29 Gepost op: 7-03-2017, 09:40:47 »
Als ik afga op die samenvatting is Davey deze aflevering toch wel erg verdacht.
En met vragen als 'zat de Mol in de auto?' en 'overleefde de Mol de paintballopdracht?' heeft Hans ook wel een nadeel als hij Davey niet verdacht.
Je leest mijn gedachten.
Ik kom niet meer uit de Davey tunnel.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - )
« Reactie #30 Gepost op: 7-03-2017, 12:40:44 »
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Davey aan het acteren is op het moment dat hij met Hans in de auto stapt. Hij ziet die gps-toestellen niet hangen en reageert er vervolgens zo expliciet op wanneer Hans ze opmerkt: 'o, ik had die niet eens gezien!' Het is een detail, maar ik heb het gevoel dat dit gespeeld is.
Hehe, had ik ook
Hans: "het hangt hier vol gps'en"
Davey: "hoh, dat was me nog niet opgevallen"
BLINDE MOL!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock
« Reactie #31 Gepost op: 7-03-2017, 12:50:35 »
Nu hangt het daar waarschijnlijk sowieso ook al vol camera's in die auto, dus ik snap nog enigszins als je het niet meteen opmerkt.

Offline Loopje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock
« Reactie #32 Gepost op: 7-03-2017, 13:30:10 »
Ik zeg niet dat het niet geloofwaardig is dat hij die gps-toestellen niet gezien heeft, ik vind alleen dat zijn reactie er gespeeld uitziet. Je moet ook eens letten op de scène ervoor, wanneer hij zijn hand opsteekt om geselecteerd te worden voor de proef. Hij ziet er wat zenuwachtig uit, bijt wat op zijn duim en blijft zo wat zitten. Sam stak trouwens ook zijn hand op, maar Gilles koos meteen voor Davey en Hans. De auto is dan ook de beste plek om te saboteren - al heeft hij daar dan wel niet veel van gebakken ;-)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #33 Gepost op: 7-03-2017, 13:35:16 »
@Nat007: Hysduim van Annelies was fout.

Excuses, had die drie van een andere poster hier overgenomen, en nu pas de serie teruggekeken.

Hysduim van Annelies was fout, yup. Maar de rest was ermee eens en 'duimgooi' voor liften is ook wel erg moeilijk?

Ze komt wel met het allereerste goede woord; "Gaatjesdrukker moet het zijn, dat kan niet anders". Wil ze als mol eerst goede sier maken? Is dat een goed begin voor een mol? Misschien.. Maar des te langer dat eerste contact uitblijft, des te langer Davey en Hans moesten blijven wachten op de vertrekplaats.
Annelies zegt ook sponskoek en stuurt de rest aan om voor dat woord te gaan; huppakee, tweede woord ook goed.
Bij het verkeerde 'bromskoot' zegt ze dat dat woord in haar oren niet klopt. Wil ze de groep van een verkeerd woord afpraten?
Annelies stuurt ook aan op bababroeikas, wat goed was.

Ik vond haar niet verdachter of slechter in deze opdracht dan de andere 3 in de groep.. En als Eline de mol is dan heeft ze nauwelijks gestuurd hier of invloed uitgeoefend

Ik vond Davey verreweg het meest mollen deze afl. en idd ook zenuwachtig. Leek ook niet blij met zijn vrijstelling, was aan het kribbig doen tegen zijn vriendin.. zenuwen?? Zie geen uitgelaten kandidaat bij hem.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 13:37:24 door Nat007 »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock
« Reactie #34 Gepost op: 7-03-2017, 14:46:30 »
Ik vond hysduim een goeie gok, één die ik ook zou nemen. Meer dan gooiduim. Verstaanbare fout
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock
« Reactie #35 Gepost op: 7-03-2017, 15:15:57 »
Wat me ook opviel..

De kandidaten komen eigenlijk al vrij snel op een goede strategie. Woorden zoals links/rechts/etc in alle talen opzoeken maar komen daar dan niet echt veel verder mee. Ze geven het zelfs door aan Hans en Davey (ik weet niet meer wat ze precies zeggen maar iets als dat in meerdere talen Venstre links is en levy). Davey zegt dan (mijn inziens onmols) dat hij wil horen welk woord bij welke taal hoort. Het wordt donker en hier wordt verder niks mee gedaan.

Dan gaan ze weer naar de schokken en wordt hier vervolgens pas een paar rondes verder weer wat mee gedaan. Vandaar ook dat op het moment dat ze deze strategie weer hebben (volgens voice-over Gilles de juiste), Eline ook kan zeggen dat venstre in wel meer talen links betekent op het moment dat ze doorgeven dat in het Deens links venstre is. (Noors = venstre; Zweeds = vänster; Deens = venstre). Ze hadden dit dus eigenlijk al opgezocht maar niet echt duidelijk doorgegeven... Wie stopte hiermee?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock
« Reactie #36 Gepost op: 7-03-2017, 15:43:51 »
Als je als mol in het groepje zit dat de woorden moet opzoeken, is het toch heel gemakkelijk woorden in de taal te noemen van de gps die juist níet uitmoest? Ze hebben onmogelijk tijd elkaar te controleren en zitten allen voor zichzelf in de verschillende boekjes te zoeken...maar dit is niet gebeurd geloof ik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock
« Reactie #37 Gepost op: 7-03-2017, 15:48:40 »
Als je als mol in het groepje zit dat de woorden moet opzoeken, is het toch heel gemakkelijk woorden in de taal te noemen van de gps die juist níet uitmoest? Ze hebben onmogelijk tijd elkaar te controleren en zitten allen voor zichzelf in de verschillende boekjes te zoeken...maar dit is niet gebeurd geloof ik.

Maar dan zou de Mol moeten liegen dat het woord uit "de goede taal" een woord uit een andere taal is. En dat is te controleren.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 - GPS Shock
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2017, 15:51:50 »
Maar dan zou de Mol moeten liegen dat het woord uit "de goede taal" een woord uit een andere taal is. En dat is te controleren.
Maar daar is geen tijd voor...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 1 -
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2017, 16:04:24 »
2. Sponskoek (GOED) - Annelies roept weer het woord, er komen wat andere voorbij, Robin brengt het goede woord weer in en Eline stemt in.

Het is niet Annelies maar Sam die we als eerste sponskoek horen roepen.

5. Verkleurtongetjie (FOUT, verkleurmannetje) - 2 mensen merken Verkleur op (Annelies/Sam?), Annelies brengt Baba ter sprake, Robin Tongetjie. Robin lijkt vervolgens aan te dringen op Verkleurtongetjie.

Robin lijkt aan te dringen maar er is in geknipt en Annelies lijkt ook een belangrijke rol in de beslissing te spelen. Aan haar houding te zien en hoe ze reageert op Robin lijkt het mij dat Annelies hier voor "tongetje" heeft gepleit en dat Robin daarin meegaat.

8. Skootrekenaar (GOED) - Robin beslist heel snel, iedereen is het eens.

Hier is geknipt. (Annelies haalt het kaartje uit de envelop en bij het volgende shot heeft ze het niet vast.) Robin hakt de knoop door maar als het juist is zeggen Sam en Eline dat ze dat niet hadden verwacht.

10. Kleinbroeikas (FOUT, Bababroeikas) -  Sam brengt Baba in de groep. Annelies geeft aan dat het Babyachtig is, Eline lijkt ook richting Baba te willen. Robin geeft aan dat Annelies net zei dat Baba opa was. Ze vragen het Davey en Hans: Davey wil klein, Hans wil Baba. De groep stemt, 3 voor klein, Annelies stemt niet.

Annelies stemt niet voor Klein, dus voor Baba. Eline verdenkt Annelies en het is dus niet gek als ze gretig inhaakt op Robin die terecht opmerkt dat Annelies eerder aan opa dacht bij Baba.