Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek  (gelezen 12052 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Gepost op: 20-03-2017, 15:36:40 »
Eén kandidaat moet aan de hand van filmmuziek de juiste rugbybal kiezen en in het veld trappen. Daar moet de kandidaat met de correcte hoofdrolspeler op zijn rug, de bal in de 100, 200 of 500 euro zone brengen. Maar opgepast, want tussen de 100 en 200 is een grote 0 zone en tussen 200 en 500 zelfs een bankroetzone!
« Laatst bewerkt op: 20-03-2017, 20:44:41 door Robbieazerty »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2017, 22:21:04 »
Beetje expeditie Robinson   :D

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2017, 22:26:11 »
Er was veel frustratie van de andere kandidaten op Eline, die de ballen niet pakte, maar ik vond het steeds logische en slimme beslissingen.

Verder Davey paar onbegrijpelijke missers
Annelies met een slechte touchdown en opnieuw pijn...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2017, 22:30:07 »
opdracht had leuker gekund. Als de rugbyers ook hadden mogen afdrukken, op de bankroet bijvoorbeeld :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2017, 22:32:15 »
Hehe, Davey weer lekker bezig met opmerkelijke verkeerde filmmuziekkeuzes en wat slechte ballen, en Annelies weer resoluut dat ze geblesseerd is en absoluut niet meer verder kan..
(enfin, later toch wel weer). Ze zijn in ieder geval consequent! :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2017, 22:36:55 »
Het was Annelies die Davey in de rol van filmmuziekkenner duwde. Omdat ze dacht dat Davey er niet zoveel van wist en hij goed kan lopen?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2017, 22:40:59 »
Het was Annelies die Davey in de rol van filmmuziekkenner duwde. Omdat ze dacht dat Davey er niet zoveel van wist en hij goed kan lopen?
+
Zou de groep de voor hen potentiële mol afvaardigen voor een sleutelrol?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2017, 22:42:59 »
Als Davey kandidaat is heeft hij er zelf belang bij om de juiste persoon op die plek te hebben staan, want dan gaat het potentieel om zijn winnaarspot. Het zou dus net zo goed een mollenactie van hem kunnen zijn om de job te accepteren en dan te verbruien.
Annelies ook weer typisch trouwens met haar bal stuiteren ipv een touch down maken (schud mn hoofd..), zover al in het spel. Ze roept ook vaak dat ze het antwoord op iets weet, om vervolgens dat antwoord schuldig te blijven :D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2017, 22:51:52 »
Ik wist vrijwel alle filmscores en de bijhorende acteurs maar voor iemand met de leeftijd van Davey zijn vele daarvan voor zijn tijd.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2017, 23:04:51 »
Klassieke films worden zo vaak herhaald, hij zal ze toch zeker wel grotendeels kennen? Of als kandidaat aangegeven dat iemand als Robin met zijn leeftijd een betere keus was anders? Hij wist wel in één vlaag te herinneren trouwens dat hij ET zag op zevenjarige leeftijd. Dat detail dan weer wel :)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2017, 23:26:07 »
Het was Annelies die Davey in de rol van filmmuziekkenner duwde. Omdat ze dacht dat Davey er niet zoveel van wist en hij goed kan lopen?
Dat dacht ik eerst ook, maar als je iemand hebt die een bal niet (ver) kan schieten ben je nog verder van huis.

Net als bij die ene bal die Davey niet echt ver kon schieten en meteen door de rugbyers gevangen was.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2017, 23:29:11 »
Klassieke films worden zo vaak herhaald, hij zal ze toch zeker wel grotendeels kennen? Of als kandidaat aangegeven dat iemand als Robin met zijn leeftijd een betere keus was anders? Hij wist wel in één vlaag te herinneren trouwens dat hij ET zag op zevenjarige leeftijd. Dat detail dan weer wel :)

Stel dat dat zijn verjaardagsfeestje was, of de eerste keer naar een bioscoop, ik noem maar wat. Zoiets vergeet je nooit meer.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2017, 23:57:03 »
Stel dat dat zijn verjaardagsfeestje was, of de eerste keer naar een bioscoop, ik noem maar wat. Zoiets vergeet je nooit meer.

Behalve dan de wereldberoemde filmmuziek tijdens dé scene van die onvergetelijke film natuurlijk  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2017, 00:20:06 »
opdracht had leuker gekund. Als de rugbyers ook hadden mogen afdrukken, op de bankroet bijvoorbeeld :D

Is het gek als ik zo'n twist had verwacht?  ??? Bedoel nu zat er alleen een consequentie in dat er geen extra geld verdiend werd wanneer er geen goede touchdown geschiedde of ze de bal lieten gaan. Maar als Gilles had gezegd dat in die situatie er geld uit de pot gespeeld zou zijn.. tja dan wil je juist die ba l pakken.

Sowieso snapte ik een ding niet. Stel Eline nam die bal die in het bankroetzone zat en rende terug richting geldzone waartussen ze werd klem gezet door dat rugbyteam.. dat gaf enkel mooie beelden maar zou in hetzelfde resulteren: geen geld. Moet zeggen dat ik enorm genoot van deze opdracht. Heerlijke filmmuziek.  ::bravo:: Curieus hoe Davey zich slinks in die positie zet terwijl Robin feitelijk meer filmmuziekkennis had. Annelies die wederom een opdracht met een blessure bekoopt  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2017, 00:24:28 »
Aan de andere kant was Robin in het veld wel slim aangezien ze daar ook de muziek moesten herkennen + de juiste acteur/trisse dat maakt het voor de veld spelers juist lastiger

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2017, 01:00:02 »
De mol wil in het veld zijn. Hier kan je meer en onopzichtiger mollen.

In de zogenaamde sleutelpositie kan je als mol niet teveel expres foute ballen gaan schieten want dat valt teveel op zo vlak voor de finale en dat wil je niet als mol. Maar als kandidaat wil je wel opvallen en dat is wat Davey deed hier. Het meest herkenbare muziekje fout schieten (ET)  ::) oa

Hij doet TE ikbendemollerig

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2017, 01:10:04 »
Wij vonden ET helemaal niet zo'n herkenbaar muziekje. ET is toch van ver vóór Davey's tijd, en als je de film bv. 1x gezien hebt (dat dat op 7-jarige leeftijd was vond ik overigens maar wat gebla-bla-bla, dat wist hij opeens nog wel heel goed), kan het best dat je de muziek niet of niet direct herkent. Veel andere muziek was van iets recentere films, of van films die nog wat meer vertoond worden, of films waarvan muziek in andere programma's gebruikt wordt. Overigens ging het bij die films net zo goed mis ;)

Ik denk wel dat Davey in een goede positie stond om te mollen, want je hebt op die plek veel meer controle dan op het veld (voor de spelers op het veld is de situatie veel chaotischer, waardoor er daar sowieso al van alles misgaat, ook zonder mol!) en je kunt je molacties afwisselen: 1. Je doet alsof je het antwoord niet weet. 2. Je vergist je een keer. 3. Je trapt de bal per ongeluk recht naar de rugby'ers 4. Je doet er lang over om de juiste bal te vinden.
Je kunt dus verschillende molacties spreiden, je moet bv. niet per se al die keren een verkeerde bal te pakken om toch veel geld uit de pot te kunnen houden. Veel meer geld dan je op het veld uit de pot zou kunnen houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2017, 07:04:54 »
Davey zat inderdaad op de beste molpositie en had tussen begrijpelijke fouten door (die in De Mol ook verdacht zijn) ook een aantal vreemde acties. Ik vraag me af of hij een beetje aan het hulpmollen geslagen is want op basis van andere opdrachten kan ik Davey al lang niet meer als Mol zien.

Wat deed de Mol hier dan wel? Misschien was het al de grootste molactie om hier Davey in plaats van Robin naar voren te schuiven. Met de tactiek van verkeerde personen voor de opdracht aanwijzen begon Annelies al in aflevering 2 met Eline als vermeend nachtegaaltje. ::zingen::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2017, 08:19:55 »
Het meest herkenbare muziekje fout schieten (ET)  ::) oa



Even ter defensie van Davey: Het meest herkenbare is ook subjectief.
Ik heb vb. nog nooit ET gezien.

Raiders of the lost Ark, dat was voor mij het meest herkenbare
klaar voor de strijd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 1 - Rugby en filmmuziek
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2017, 08:26:07 »
ET had ik ook nog niet eruit gehaald want nooit gezien. Alle anderen wel (en ik had graag Westworld gehoord) Nu weet ik niet in hoeverre Davey iets kon horen van de aanwijzingen van de drie in het veld maar en groupe het oplossen had gekund op zich. Of mochten Eline, Robin en Annelies niet dichterbij staan/komen? Bedoel je had wel meer moeten sprinten en dat maakt het bij kans onmogelijk om de geldzones te halen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan