Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0  (gelezen 4945 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Gepost op: 27-03-2017, 14:43:10 »
Waarschijnlijk is er geen derde opdracht en dat wordt dit topic verwijderd. ;)
« Laatst bewerkt op: 28-03-2017, 07:58:02 door Robbieazerty »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #1 Gepost op: 28-03-2017, 09:42:39 »
Chique dat niemand hier drukte. En in het bijzonder Mol Eline ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #2 Gepost op: 28-03-2017, 10:11:30 »
Dit was net zoals vorig jaar zo'n opdracht waarbij het niet sjiek is om als mol nog snel 5k uit de pot te houden. Zeker als je daarmee jouw medefinalisten zo'n prachtervaring van weerhoudt. Dus chapeau dat Eline niet drukte, zelfs niet te laat zoals de eerste keer  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 28-03-2017, 10:11:42 »
Zou in die situatie nooit drukken en zeker niet als mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #4 Gepost op: 28-03-2017, 11:51:14 »
Ook ik zou nooit op de knop gedrukt hebben als kandidaat of als Mol. Ik plaats een Mol toch automatischer iets meer op een voetstuk als die niet in de molboekjes ging kijken en niet op de knop drukte hier.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #5 Gepost op: 28-03-2017, 11:53:31 »
Natuurlijk drukte niemand; daar was het een veel te hecht groepje voor geworden. Mooi om te zien en briljante zet om de cirkel rond te maken door de knoppen te laten terugkeren.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #6 Gepost op: 28-03-2017, 12:12:56 »
Natuurlijk drukte niemand; daar was het een veel te hecht groepje voor geworden. Mooi om te zien en briljante zet om de cirkel rond te maken door de knoppen te laten terugkeren.

Een gemakzuchtige mol zou gedrukt kunnen hebben. Zoals Thomas zijn mooiste molactie het opdrijven van de prijs bij de veiling vond... Ben blij dat ze het niet deed.

Ja mooie symbolische opdracht. Het programma begint en eindigt met auto's voor een vliegtoestel + drukknop.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #7 Gepost op: 28-03-2017, 12:19:10 »
Ja mooie symbolische opdracht. Het programma begint en eindigt met auto's voor een vliegtoestel + drukknop.

En toen ze alle drie wegvlogen zat ik zonder te overdrijven met kiekenvel in de cinema. ::tandpastasmiley::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #8 Gepost op: 28-03-2017, 13:40:01 »
Zeker als je daarmee jouw medefinalisten zo'n prachtervaring van weerhoudt.
Was het niet zo dat alleen degene die gedrukt zou hebben, niet mee zou gaan in de helikopter?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #9 Gepost op: 28-03-2017, 13:42:53 »
Was het niet zo dat alleen degene die gedrukt zou hebben, niet mee zou gaan in de helikopter?

Hmm, zou ook zo maar kunnen.  ::jaja:: Dan nog ga je niet drukken. Bedoel hoe vaak ga je nog in helikopterview over de Zuid-Afrikaanse savanne? Dat zoiets zich nog aan doet is niet snel te verwachten. Al had ik even de gedachte dat hij/zij die drukte voor geld ala Kees Tol dat geld mocht gaan ophalen op de berg  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #10 Gepost op: 28-03-2017, 23:02:53 »
Ik zou drukken hoor voor vijfduizend. Boek ik zelf wel nog een keer een vakantie inclusief helicoptervlucht  ;D
You'll never walk alone

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #11 Gepost op: 29-03-2017, 00:28:42 »
Ik zou drukken hoor voor vijfduizend. Boek ik zelf wel nog een keer een vakantie inclusief helicoptervlucht  ;D

Als ze al zover gekomen zijn dat ze elkaar goede cadeaus beloven met het winnaarsbedrag, dan ga je niet 5000 euro uit die pot spelen op het mooie einde he  ;)

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #12 Gepost op: 29-03-2017, 01:10:20 »
Ik zou met mijn hoogtevrees vijfduizend bijleggen om niet met die helicopter te hoeven.

Maar misschien is met heel zo'n programma meedoen dan niet zo'n goed idee.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #13 Gepost op: 29-03-2017, 08:47:10 »
Als ze al zover gekomen zijn dat ze elkaar goede cadeaus beloven met het winnaarsbedrag, dan ga je niet 5000 euro uit die pot spelen op het mooie einde he  ;)

Nee ik snap wel wanneer je als groep zo ver bent gekomen dat het drukken dan anders zit ;).
Geeft wel het voordeel van onbekende mensen aan. Bij BNners was dit nooit zo gelukt/gedaan
You'll never walk alone

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #14 Gepost op: 29-03-2017, 10:52:49 »
Nee ik snap wel wanneer je als groep zo ver bent gekomen dat het drukken dan anders zit ;).
Geeft wel het voordeel van onbekende mensen aan. Bij BNners was dit nooit zo gelukt/gedaan

Inderdaad. Ik verbaas er me telkens weer over hoe 10 (of 11) onbekenden na 3 weken een band voor het leven gesmeed hebben en dat zelfs de Mol op zo'n moment het groepsgevoel boven het spel zet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #15 Gepost op: 29-03-2017, 11:11:00 »
Inderdaad. Ik verbaas er me telkens weer over hoe 10 (of 11) onbekenden na 3 weken een band voor het leven gesmeed hebben en dat zelfs de Mol op zo'n moment het groepsgevoel boven het spel zet.

Als er voor de Mol nou nog een beetje eer te behalen is aan de molactie van geld uit de pot halen dan begrijp ik dat ie daar voor kan kiezen in plaats van voor het groepsgevoel te gaan, maar dat was nu niet het geval omdat het op een presenteerblaadje werd aangeboden en niemand de Mol iets in de weg kon staan. Bovendien werd Eline door beide finalisten verdacht. Misschien als ze nog niet verdacht werd dat het dan wel leuk was om nog even 5000 euro te jatten om te kijken of er nu wel een lichtje zou gaan branden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #16 Gepost op: 29-03-2017, 11:41:26 »
Als er voor de Mol nou nog een beetje eer te behalen is aan de molactie van geld uit de pot halen dan begrijp ik dat ie daar voor kan kiezen in plaats van voor het groepsgevoel te gaan, maar dat was nu niet het geval omdat het op een presenteerblaadje werd aangeboden en niemand de Mol iets in de weg kon staan. Bovendien werd Eline door beide finalisten verdacht. Misschien als ze nog niet verdacht werd dat het dan wel leuk was om nog even 5000 euro te jatten om te kijken of er nu wel een lichtje zou gaan branden.

Oh, ik zou als Mol altijd tot het uiterste gaan om me niet te laten ontmaskeren. Dus als niemand me door had, dan zou ik nog niet drukken. Meer omwille van het eerste wat je zegt: Hier is geen eer te behalen als Mol.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #17 Gepost op: 29-03-2017, 11:41:40 »
Als ze al zover gekomen zijn dat ze elkaar goede cadeaus beloven met het winnaarsbedrag, dan ga je niet 5000 euro uit die pot spelen op het mooie einde he  ;)
Dat is iets typisch aan de Belgische mol

S1: daar was een afspraak met de hele groep. De winnaar kreeg dde helft, de rest van de groep kreeg de andere helft verdeeld
S2: de winnaar deelde de pot met de hele groep (+ mol)
S3: iedereen die geen persoonlijk geld had gekregen in het spel  kreeg 2000 euro
S4: Cathy deelde met iedereen die op de geode mol zat
klaar voor de strijd

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #18 Gepost op: 29-03-2017, 12:32:30 »
Dat is iets typisch aan de Belgische mol

S1: daar was een afspraak met de hele groep. De winnaar kreeg dde helft, de rest van de groep kreeg de andere helft verdeeld
S2: de winnaar deelde de pot met de hele groep (+ mol)
S3: iedereen die geen persoonlijk geld had gekregen in het spel  kreeg 2000 euro
S4: Cathy deelde met iedereen die op de geode mol zat



Oh wat mooi! Dat wist ik niet. Hebben de Nederlandse BN'ers ook een tijdje zoiets gedaan misschien? Je zou zeggen dat die niet puur voor het geld hoeven te spelen en dus ook makkelijker zouden zijn met cadeautjes voor medespelers?

Ik vind het een geweldig leuk detail aan dit spel, en ook om te lezen hoe hecht die groep van vorig jaar nog is met elkaar.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 8: opdracht 3 - Push the button 2.0
« Reactie #19 Gepost op: 29-03-2017, 14:26:09 »
Op een of andere manier vond ik deze opdracht heel ontroerend! Mooi dat ze alle 3 voor de ervaring kozen!