Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 9  (gelezen 19164 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #20 Gepost op: 3-04-2017, 23:35:21 »
Ik heb genoten van de lekker lange aflevering 9 vol molacties, hints en ander moois. ::bravo::

::bravo::   ik zat te juichen ::schaam:: ;D

Haha, altijd leuk als dit forum in beeld komt in de laatste aflevering. Was bij serie 3 en 4 ook al zo. ::trots::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #21 Gepost op: 3-04-2017, 23:38:31 »
Ha, toch Bertrand zijn rode scherm, toch gewoon 60008 > museumkraak  ;D Mooi ook dat WIDM.com even te zien viel  8) Spijtig dat Eline haar moment supreme mislukte maar aan de andere kant is het ook zo wat Hulpmol al aangeeft: ze zou dan de kleding van de moeke v/h stel, Annelies wegspelen. Dat zou niet fair zijn. Het mooiste moment vond ik Eline in dat pak in die verduisterende kamer. Dat ze gewoon van te voren daar dineerde  ::rofl:: maar bovenal van te voren parfums van de overige kandidaten te pakken wist te krijgen en daarmee ze op een verkeerde geur lieten afgaan  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 3-04-2017, 23:42:01 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #22 Gepost op: 3-04-2017, 23:40:53 »
En dit forum kwam ook even in beeld!

 ::jaja:: ::bravo::


Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #23 Gepost op: 3-04-2017, 23:45:42 »
Wat een prachtige aflevering weer! Kijk, AvroTros, zo hoort dat: je hoeft niet popie-jopie te doen bij het VondelCS om een mooie laatste aflevering te creëren! Sterker nog, het is veel beter zo!

Elines acties vielen lichtelijk tegen, maar de hints maakten veel goed. Wat waren ze weer heerlijk verstopt en intelligent. Die met de klokken... hoewel vergezocht, vind ik hem wel een van de mooiste hints die ik ooit heb gezien.

Trouwens, het mag ook wel eens gezegd worden dat het muziekgebruik van onze Vlaamse vrienden echt heerlijk is: uitstekende muziek die goed de mood kan zetten.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2017, 23:49:17 door Bob De Mol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #24 Gepost op: 3-04-2017, 23:47:08 »
De hints waren inderdaad erg mooi! Wel apart dat de playlisthint dezelfde was als die van vorig jaar. Toen had Gilles ook steeds een verwijzing naar een opdracht in zijn lijst staan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2017, 23:52:00 »
De beste hint vond ik persoonlijk de klokhint.

Voor WIDM is het enige type hints waar ik me op focus die met de tweets en nu heb ik er totaal geen rekening mee gehouden dat de tweets van Gilles iets zouden verraden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2017, 23:55:35 »
Ik heb zelf dit keer helemaal niet naar hints gezocht en al helemaal geen twitter gevolgd. Toen ik de legohint voorbij zag komen heb ik er ook veel te weinig aandacht aan gegeven wat natuurlijk stom van me was. Aan de andere kant zorgde het er ook voor dat ik totaal verrast was bij de ontknoping en dat is ook wel een bijzondere ervaring. Bij de herhaling van de ontknoping in aflevering 9 zat ik voor mijn gevoel weer helemaal zo in de cinema in Antwerpen -> ::oink::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2017, 23:57:53 »
Ik heb ook de hint over de De Mol-tune niet gehoord van aan het begin van aflevering 4. Het is duidelijk dat deuntje met een valse noot (een mol?) bij Eline.

Offline mollenjaegher

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #28 Gepost op: 4-04-2017, 00:00:24 »
Ik vraag mij toch af waarom Eline de duikproef dan niet gesaboteerd heeft op het moment dat ze naar haar bagage mocht duiken? Tijd genoeg om onopgemerkt een vlag te verwisselen, want ze was niet als laatste gedoken.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #29 Gepost op: 4-04-2017, 00:02:40 »
Sorry ik ga vast zuur klinken.

Maar Eline heefr mijns inziens echt heel weinig zelf bedachte molacties. Veel opgezet door productie. Weinig verrassends.

Museumkraak en swallow of londen waren mooi. Verder mwah
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2017, 00:02:51 »
Nee hè, ik heb nog zo goed de achtergrond van 60008 bestudeerd. Verschillende helderheiden en contrasten gebropeerd, maar niets in de puntjes kunnen zien. Ook al zag ik iets, was ik er waarschijnlijk nooit op gekomen dat het een sterrenbeeld was.
De meeste hints vond ik sowieso wat vergezocht, maar daar hou ik wel van.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #31 Gepost op: 4-04-2017, 00:07:08 »
Nee hè, ik heb nog zo goed de achtergrond van 60008 bestudeerd. Verschillende helderheiden en contrasten gebropeerd, maar niets in de puntjes kunnen zien. Ook al zag ik iets, was ik er waarschijnlijk nooit op gekomen dat het een sterrenbeeld was.
De meeste hints vond ik sowieso wat vergezocht, maar daar hou ik wel van.

Ik ook. Het maakt dat de nadruk blijft liggen op het spel en dat de hints gebruikt worden om een gevoel te versterken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #32 Gepost op: 4-04-2017, 00:12:38 »
Het mysterie blijft nu wel hé. Wie ging er met die kettingspanner van door?  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #33 Gepost op: 4-04-2017, 00:21:28 »
Supermooie aflevering.

Fijn hoeveel inzicht werd gegeven hoe iedereen het spel heeft gespeeld, en dan vooral Davey. Laat voor mij ook zien dat het niet zo belangrijk is of de mol wel of niet ontmaskerd wordt, want zelfs met de mol ontmaskerd kan je toch het spel blijven spelen. Het bleef voor Davey en Annelies spannend en dat ze niet wisten wat wel of niet gemold werd. Zoals met die leugens, dat Eline weet dat Davey het weet, en daar dan juist mee speelt. Is voor mij interessanter dan hoeveel mensen weten wie de mol is.

En vooral leuk om te zien dat iedereen het spel écht speelt. Als je dat vergelijkt met de Nederlandse versie, waar het soms lijkt alsof de helft niet eens weet hoe het spel werkt. Zowel Davey als Annelies die echt door slim te spelen verder zijn gekomen.

Verder leuk om te zien hoe de groepsdynamiek is. Wat er met het prijzengeld gedaan wordt spreekt natuurlijk boekdelen. Dat maakt het ook leuker om naar te kijken en beter invoelbaar hoe bijzonder het voor de kandidaten en mol moet zijn geweest. Ik werd er wel echt door geraakt in ieder geval, gebeurt ook niet altijd.

Het enige jammere vind ik dat Davey wel een voordeel heeft gekregen door meteen bij Eline in de auto gezet te worden, de eerste opdracht. De eerste indruk telt toch het zwaarst meestal. Maar is natuurlijk makkelijk praten achteraf. Is misschien ook wel zo bedacht door de productie omdat Davey de leukste kandidaat was, dat ze die er lang in wilde laten. :)


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #34 Gepost op: 4-04-2017, 01:05:01 »
Dit is hoe je een finaleaflevering maakt! Genoeg tijd voor hints, leuke persoonlijke verhalen, duidelijk laten zien wie op wie zat, duidelijk alle molacties laten zien en geweldige setting.

De "live" finale bij de Nederlandse heb ik nooit iets gevonden met die schreeuwende mensen en drukke setting. De magie is er nu ook wel vanaf denk ik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #35 Gepost op: 4-04-2017, 07:32:51 »
Het enige jammere vind ik dat Davey wel een voordeel heeft gekregen door meteen bij Eline in de auto gezet te worden, de eerste opdracht. De eerste indruk telt toch het zwaarst meestal. Maar is natuurlijk makkelijk praten achteraf. Is misschien ook wel zo bedacht door de productie omdat Davey de leukste kandidaat was, dat ze die er lang in wilde laten. :)

Natuurlijk geven ze niemand expres voordeel omdat de ene kandidaat leuker zou zijn dan de andere. Bovendien werden de kandidaten gewoon op alfabetische volgorde over de auto's verdeeld.

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #36 Gepost op: 4-04-2017, 07:52:52 »
Juist omdat 2 mensen Eline vanaf het begin verdachten reken ik haar niet tot de beste mollen (idem met Gilles vorig jaar). George en Thomas werden pas in de finale (of vlak daarvoor) verdacht.
Over George kan ik niet meepraten, want dat heb ik nooit gezien, maar vond jij Thomas dan zo'n fantastische mol? In Portland zelf (bij de kandidaten, tijdens het spel) werd hij misschien niet ontmaskerd, maar heeft volgens mij dan weer meer te maken met de slecht molvangers die er dit jaar meededen (waarschijnlijk ook wel omdat het BN'ers zijn en ze dus niets altijd zomaar vol voor het spel gaan). Hier in België en Nederland had 90% van de mollenvangers hem al vanaf aflevering 2 - 3 door en is er ook echt (bijna) niemand meer van hem afgestapt. Je kan dan misschien wel heel veel goede/spectaculaire sabotages uitvoeren, maar als het dan zo opvalt dat iedereen het thuis al doorheeft, dan vind ik het ook niet leuk meer. Ikzelf heb maar 2 afleveringen van WIDM dit jaar echt gezien en de rest heb ik via artikels op het internet of (extra) fragmenten op het internet gevolgd. Zelfs ik wist al meteen vanaf de eerste aflevering dat het zoieso wel Thomas moest zijn. Dan vind ik dat Eline (ook wel bij het overgrote merendeel van de kandidaten) veel meer en veel beter onder de radar is gebleven. Dit is zeker geen kritiek op de Nederlandse WIDM of op (toch nog wel een 'relatief' goede) mol Thomas, maar ik ben het er gewoon niet mee eens als er hier dan wel wordt gezegd dat Thomas ('veel') beter was dan Eline als (top)mol. Ik vond het weer een topseizoen en ik kan al niet meer wachten op het 6de seizoen. Nu volgt er nog wel een tijdje het zwarte gat, maar gelukkig kan ik nu wel alweer uitkijken naar het volgende (6de) seizoen van 'De Mol'. Bedankt weer allemaal voor dit prachtige 5de seizoen en (hopelijk) tot volgend jaar (allemaal)! Daag!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #37 Gepost op: 4-04-2017, 10:19:51 »
Wow wat een leuke aflevering. Zo persoonlijk en puur in beeld gebracht. Vind ik persoonlijk fijner om te zien dan zo'n Live ontknoping in Vondel.

En dan Davey die zo gul is om 5000 aan die school te geven en nog een bedrag aan de verliezer Annelies. Diep respect! ::ok::

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #38 Gepost op: 4-04-2017, 11:02:16 »
Ik heb ook de hint over de De Mol-tune niet gehoord van aan het begin van aflevering 4. Het is duidelijk dat deuntje met een valse noot (een mol?) bij Eline.

Zal dus echt een productiefoutje zijn geweest  ::tandpastasmiley::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #39 Gepost op: 4-04-2017, 11:07:33 »
Ik vond dit echt een fantastische aflevering, precies wat een slotaflevering moet zijn! Vorig jaar vond ik het nog raar dat vóór de laatste aflevering al werd weggegeven wie de mol was, omdat ik zo gewend ben aan de eeuwige cliffhangers van WIDM. Maar eigenlijk bevalt dit me wel! Zo blijft er genoeg tijd over om rustig te praten met de deelnemers (ook degenen die eerder zijn afgevallen), te kijken naar molacties en naar andere leuke dingen (zoals de avond van het rode scherm).

Eline heeft het echt heel erg goed gedaan als mol. Ik vind het heel dapper dat je je bewust zoveel dommer en stunteliger neer durft te zetten dan je werkelijk bent, zeker als politieagente. In het echt vind ik haar veel leuker dan in het spel (zeker de eerste afleveringen).

Ik was ook ontroerd door Davey, hoe hij omschreef dat hij vrienden was geworden met mensen die hij in het echte leven nooit zou hebben ontmoet. Ook zijn vrijgevigheid naar Annelies en die school toe vind ik echt fantastisch!

Echt zo jammer dat de serie nu is afgelopen. Ik heb er zó van genoten. Ook fijn dat er volgend jaar weer een editie komt, alleen jammer dat ik me daar als Nederlandse niet voor op kan geven :(.