Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 9  (gelezen 19255 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 9
« Gepost op: 3-04-2017, 16:05:46 »
Hoe heeft De Mol gemold?
« Laatst bewerkt op: 3-04-2017, 18:13:58 door Lukie4 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2017, 16:12:39 »
Hoe heeft De Mol gemold?

Ik ben heel benieuwd wat we over het hoofd hebben gezien  :D
« Laatst bewerkt op: 3-04-2017, 18:14:08 door Lukie4 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2017, 17:32:26 »
Ik ben ook heel benieuwd want bij een aantal opdrachten zie/snap ik de molstrategie nog niet. (Bijvoorbeeld The Hunger Games.)

De laatste aflevering van de Vlaamse molreeksen is altijd een pareltje (ook vol met humor) dus ik kijk er erg naar uit. ::cheerleader::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2017, 17:41:32 »
Ik ben ook heel benieuwd want bij een aantal opdrachten zie/snap ik de molstrategie nog niet. (Bijvoorbeeld The Hunger Games.)

Onder het motto 'Als je het weet, is het makkelijk' heb ik deze week het hele seizoen terug gekeken en bij die opdracht is het me inderdaad ook niet zo duidelijk. Ik ga er voorzichtig van uit dat kandidaat Eline ook eens een keer 'vollen bak' wilde gaan. Ik heb ze in het hele seizoen nooit zo fanatiek gezien als daar.

De laatste aflevering van de Vlaamse molreeksen is altijd een pareltje (ook vol met humor) dus ik kijk er erg naar uit. ::cheerleader::

Om op te warmen (en voor de geïnteresseerden), heb ik hier die van vorig jaar:



Er bleven toen weinig open vragen over.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2017, 17:52:26 »
Zo heb ik er ook nog wel eentje "om op te warmen": bloopers van Michiel Devlieger van serie 3.



Vooral de laatste is leuk. ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2017, 18:01:00 »
Zo heb ik er ook nog wel eentje "om op te warmen": bloopers van Michiel Devlieger van serie 3.

Vooral de laatste is leuk. ::rofl::

Toen men nog doodleuk naar Italië ging en niemand zei: 'Maar wat als er Belgen zijn?'.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #6 Gepost op: 3-04-2017, 18:07:56 »
Toen men nog doodleuk naar Italië ging en niemand zei: 'Maar wat als er Belgen zijn?'.

Dat speelde wel degelijk want er keken nog meer mensen (1,5 miljoen ongeveer) naar De Mol dan nu.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #7 Gepost op: 3-04-2017, 18:16:15 »
Toen men nog doodleuk naar Italië ging en niemand zei: 'Maar wat als er Belgen zijn?'.
Voordeel is/was dat onbekende Belgen niet echt opvallen. Bij bekende Belgen zou dat ook veel meer een probleem kunnen zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2017, 18:37:29 »
Dat speelde wel degelijk want er keken nog meer mensen (1,5 miljoen ongeveer) naar De Mol dan nu.

Maar je kon moeilijker verspreiden dat je een filmcrew gezien had. Ik herinner me dat ik toen ook op een forum keek om tips en acties te vinden, maar internet was toen nog niet zo commercieel als nu.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2017, 19:07:08 »
Maar je kon moeilijker verspreiden dat je een filmcrew gezien had. Ik herinner me dat ik toen ook op een forum keek om tips en acties te vinden, maar internet was toen nog niet zo commercieel als nu.

Er waren toen talloze molfansites, veel meer dan nu. Maar nog geen Twitter en Facebook natuurlijk, dus dat scheelde inderdaad wel.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2017, 20:24:00 »
Ik ben er klaar voor.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #11 Gepost op: 3-04-2017, 22:13:33 »
Het was een goede aflevering. Eline haar molacties zijn niet van het kaliber van die van Gilles, maar ik denk dat daarvoor de opdrachten ook wat in je lijn moeten liggen. Al bij al ben ik wel tevreden met hoe ze het deed. Ze heeft er volgens mij wel het maximale uit kunnen halen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #12 Gepost op: 3-04-2017, 22:22:32 »
En dit forum kwam ook even in beeld!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #13 Gepost op: 3-04-2017, 22:24:14 »
En dit forum kwam ook even in beeld!

Ja, altijd leuk. Toont toch aan dat ze hier meelezen. Ik hoop dat de vele positieve reacties hier hen nog jaren kunnen blijven motiveren. ;D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #14 Gepost op: 3-04-2017, 22:49:41 »
Toch een behoorlijk aantal molacties maar ze zijn niet allemaal getoond (fietstocht en de speciale eliminatie bv.) en enkele opdrachten werden door de kandidaten zelf om zeep geholpen zoals het scrabble (daardoor werd Annelies mijn hoofdverdachte want Robin verdacht ik niet) en Hunger Games (niet besproken).
Eline was een goede mol in die zin dat ze relatief veel opdrachten heeft gesaboteerd en zelf nauwelijks in de pot bracht. Maar een topmol als Thomas laat staan George ... dat nu ook weer niet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #15 Gepost op: 3-04-2017, 22:54:57 »
Eline was een goede mol in die zin dat ze relatief veel opdrachten heeft gesaboteerd en zelf nauwelijks in de pot bracht. Maar een topmol als Thomas laat staan George ... dat nu ook weer niet.

Klopt volledig, maar ik vraag me ook af waar je bij deze opdrachten dan beter kon mollen dan ze nu deed.

Ze kon subtieler zijn in opdracht 1.1 en 1.2 waar ze de 2 finalisten bepaald heeft, maar daarna zie ik eigenlijk weinig zaken die ze anders kon doen gegeven de situatie.

Ze ging als eerste van het dak waardoor ze angst kon zaaien, ze heeft tijd gerekt in het fort en probeerde een omweg te nemen bij het naar buiten lopen, ze heeft zich laten aanduiden door een jurylid, ze heeft de knop ingedrukt voordat Hans zijn pinguin af was,...

Ik weet niet of ze harder kon mollen zonder dat meer dan 2 mensen op haar gingen zitten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #16 Gepost op: 3-04-2017, 22:55:42 »
En dit forum kwam ook even in beeld!
::bravo::   ik zat te juichen ::schaam:: ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #17 Gepost op: 3-04-2017, 23:02:07 »
Ik weet niet of ze harder kon mollen zonder dat meer dan 2 mensen op haar gingen zitten.
Juist omdat 2 mensen Eline vanaf het begin verdachten reken ik haar niet tot de beste mollen (idem met Gilles vorig jaar). George en Thomas werden pas in de finale (of vlak daarvoor) verdacht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #18 Gepost op: 3-04-2017, 23:04:21 »
Jammer dat die molactie bij de duikproef mislukte, zou een vette geweest zijn

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #19 Gepost op: 3-04-2017, 23:10:08 »
Juist omdat 2 mensen Eline vanaf het begin verdachten reken ik haar niet tot de beste mollen (idem met Gilles vorig jaar). George en Thomas werden pas in de finale (of vlak daarvoor) verdacht.

Ok, kan ik me in vinden. ::ok::

We zullen volgend seizoen na WIDM 18 en De Mol 6 weten wat we meenemen van Thomas en Eline. Ik ben Gilles eigenlijk ook pas tijdens dit seizoen meer gaan appreciëren, zelfs al vond ik hem vorig jaar al een erg goede Mol.

Jammer dat die molactie bij de duikproef mislukte, zou een vette geweest zijn

Ja en nee. Enerzijds zou het gewaagd zijn om dat te doen (zeker voor iemand met haar angsten), wat dus bijdraagt tot de spektakelwaarde. Anderzijds ben ik geen fan van vooropgezette molacties door de productie à la sleuteltje onder de kist of vlaggetje wisselen, omdat ze de officiële opdracht toch wijzigen. Stel je namelijk voor dat Annelies het slachtoffer geweest was. Dan had ze haar vlag goed onthouden ondanks haar paniekaanval, maar haar bagage was ze kwijt geweest.
Al had ik het toch ook even moeilijk toen ik de teleurgestelde Eline zag boven komen. Moet echt pijn gedaan hebben na al die voorbereidingen hier in België.