Auteur Topic: De Mol in de media (2018)  (gelezen 41302 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
De Mol in de media (2018)
« Gepost op: 25-02-2018, 20:58:42 »
Deel hier alles over De Mol in de media ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2018, 21:08:10 »

Offline koenwillen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Heb je mij gemist want niets is wat het lijkt ;)
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2018, 10:29:09 »
« Laatst bewerkt op: 21-03-2018, 10:30:53 door koenwillen »
K.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2018, 11:08:42 »
HLN - De Mol op zondagavond? VRT wil geen interview op StuBru met Gilles De Coster

Ik heb deze vanmorgen gelezen toen hij nog niet betalend was (blijkbaar gebeurt dat soms) en het komt er op neer dat de VRT geen reclame meer wil maken voor een programma dat de heilige zondagavond van de VRT gaat aanvallen. Zondagavond was traditioneel de avond dat één mocht scoren en dat Medialaan en SBS Belgium zich koest hielden, maar nu gaan beiden in de aanval op zondag.

Er kwam ergens ook een reactie van iemand van VRT die zei dat "De Mol op dit moment nog geen nieuwswaarde had", wat natuurlijk een onzin-statement is dat maar toont hoe diep het zit bij de VRT dat we niet allemaal naar de slechte remake van De 3 Wijzen moeten kijken.

Er werd wel bij gezegd dat Gilles De Coster in een Radio 1 programma zit donderdag omdat dat gaat over de persoon 'Gilles De Coster' en niet over het programma.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2018, 11:44:07 »
Bedoel je deze Hulpmol?
(Als dat het niet is verwijder ik het weer.)

TV Studio Brussel heeft een gepland interview met Gilles De Coster “van hogerhand” moeten schrappen. Omdat de VRT geen promotie wil maken voor tv-programma’s van concurrerende zenders op zondagavond, valt bij de zender te horen.
Met De Mol, Boer Zoekt Vrouw en De Drie Wijzen voeren de drie grote tv-zenders vanaf zondag nog eens een heuse strijd om de kijkers. Voor de commerciële zenders was die avond sinds jaar en dag onbelangrijk, maar nu leggen ze Eén opeens het vuur aan de schenen met hun grote kanonnen. En die nieuwe strijd zet de verhouding tussen de zenders op scherp, moeten ze bij Studio Brussel vaststellen.

In het programma De Roo en Byloo, met Eva De Roo en Vincent Byloo, hadden ze vrijdagnamiddag een interview gepland met Gilles De Coster om het te hebben over het nieuwe seizoen van De Mol. Alleen moest de redactie van StuBru dat interview schrappen.

Een opdracht ‘van hogerhand’, zeggen verschillende bronnen. Omdat de VRT op voorhand geen promotie wil maken voor tv-programma’s van concurrenten op de belangrijke zondagavond, vindt de omroep zo’n interview ongepast. “Flauw, want van de openbare omroep verwacht je zoiets niet”, valt te horen. Maar de redactie van De Roo en Byloo moest wel naar Gilles De Coster bellen om het interview te annuleren.

Redactionele keuze
Hoewel het verhaal door verschillende bronnen los van elkaar bevestigd wordt, zegt de VRT dat er van een verbod geen sprake is en dat het de keuze van de StuBru-redactie was. “Men heeft intern op de redactie beslist dat De Mol nu nog te weinig nieuwswaarde heeft”, zegt woordvoerder Hans Van Goethem. “Daarom zal men er nu geen aandacht aan besteden. Maar als het programma begint te leven, zal men er wel aandacht aan besteden.”

StuBru, dat de voorbije jaren altijd veel aandacht had voor De Mol, is van plan om maandag de eerste afvaller van De Mol in het ochtendprogramma aan het woord te laten. Dat gaat wel nog door. Gilles De Coster mag donderdag ook nog bij Annemie Peeters aanschuiven op Radio 1. Die interviews zijn doorgaans meer persoonlijk en gaan over het nieuws.

De makers van De Mol zien de veranderde houding van de VRT tegenover De Mol ook bevestigd in de houding van VRT NWS. De nieuwssite maakte de voorbije seizoenen net als alle andere media steeds een nieuwsstuk om de tien nieuwe deelnemers voor te stellen. Deze week gebeurde dat niet. Volgens de VRT omdat men geen artikels meer maakt over de voorstelling van deelnemers van tv-programma’s. Radio 1 had maandag tijdens De Wereld Vandaag wel een item over de priester die deelneemt aan het programma. De nieuwssite van de openbare omroep maakte daar later op de avond ook een stukje van.

Vorig jaar was er bij VIER ook al wrevel over het ‘tegenprogrammeren’ van Eén rond De Mol. De VRT-zender schrapte toen alle trailers en tussenfilmpjes voor de uitzendingen van Spoed 24/7 en De noodcentrale opdat die programma’s net voor De Mol startten. Op die manier vermeed Eén dat zijn programma’s vijf minuten later zouden beginnen, zoals aangekondigd was in de tv-gidsen. Volgens de concurrentie zijn dat tactieken die doen denken aan het tijdperk-Aimé Van Hecke, de voormalige VRT-directeur die alles uit de kast haalde om de kijkcijferstrijd te winnen. Wouter Vandenhaute, toen nog mede-eigenaar van VIER en Woestijnvis, kaartte die kwestie vorig jaar ook aan bij de VRT.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2018, 12:03:27 »
Inderdaad, dat is hem. ;)

Dus ja, al bij al vind ik het maar een bende kleine kindjes bij VRT. Programma's vroeger laten starten, een populair programma 'niet nieuwswaardig' noemen,...
« Laatst bewerkt op: 21-03-2018, 12:06:23 door Hulpmol »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2018, 12:16:55 »
Ben het helemaal met je eens !
Mensen kijken toch naar dat wat ze graag willen zien en andere programma's op dezelfde tijd kunnen ze toch opnemen  ???

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2018, 12:53:01 »
Ben het helemaal met je eens !
Mensen kijken toch naar dat wat ze graag willen zien en andere programma's op dezelfde tijd kunnen ze toch opnemen  ???
Niet iedereen heeft natuurlijk een televisie waarmee dat kan. Alhoewel, mijn video doet het nog steeds...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2018, 19:58:00 »
Had al een paar reacties gelezen op facebook van: op Vier? Ik kijk altijd naar Eén. Toch erg dat veel mensen niet kijken naar wat ze mooi vinden, maar gewoon naar een zender.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2018, 20:01:10 door Convans »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2018, 20:00:11 »
Had al een paar reacties gelezen op facebook van: op Vier? Ik kijk altijd naar Eén. Toch erg dat gewoon veel mensen niet kijken naar wat ze mooi vinden, maar gewoon naar een zender.

Conservatief Vlaanderen he.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na 20 mei ook niet meer vaak naar VIER zal zappen in 2018, maar dat maakt niet dat ik VIER een slechte zender vind.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2018, 09:15:47 »
Dubbelpost om een nieuw artikel aan te kondigen:

5 ex-kandidaten zeggen wie hun Mol is en aan het eind krijgen we nog een kwisje over de eerste 5 seizoenen

8 op 10 daar trouwens. ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2018, 10:02:03 »
10/10 al heeft de laatste vraag weinig te maken met dat ik die man ken of wist dat hij iets doet bij de Mol.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2018, 13:18:37 »
Dubbelpost om een nieuw artikel aan te kondigen:

5 ex-kandidaten zeggen wie hun Mol is en aan het eind krijgen we nog een kwisje over de eerste 5 seizoenen

8 op 10 daar trouwens. ;D

Leuk, 10 van de 10! (Als Nederlandse ;))

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2018, 07:56:49 »
Vallen programmabladen ook onder media?

Ik zeg niet wat er precies staat, maar er wordt voor de tweede aflevering iets vrijgegeven over het verloop van aflevering een. Overigens niet met een kandidatennaam...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2018, 10:42:32 »
Nog een artikel over het gevecht om de kijker op zondag: Hier

Ik ben zelf ook benieuwd hoe de kijkcijfers zich gaan verhouden.

Vallen programmabladen ook onder media?

Ik zeg niet wat er precies staat, maar er wordt voor de tweede aflevering iets vrijgegeven over het verloop van aflevering een. Overigens niet met een kandidatennaam...

Dan lijkt me dat beter in het spoilertopic te passen. ;D
« Laatst bewerkt op: 24-03-2018, 10:45:02 door Hulpmol »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2018, 12:23:14 »
Dat heb ik overwogen. Maar ik denk dat het effect hetzelfde zal zijn.

Onder spoilertags zetten zal de nieuwsgierigheid denk ik juist vergroten.

Offline Blablab

  • Winnaar pool Expeditie Robinson 2017
  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2018, 14:43:34 »
Ik weet niet of mensen het al gezien hebben, maar er is dus vandaag een artikel van de standaard verschenen waar de inhoud van elke aflevering al besproken wordt + zelfs op het einde de mol. De woordkeuze en manier van praten van de auteur laat mij wel denken dat dit een grap is, maar ik weet het niet goed. Wat denken jullie?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2018, 15:00:25 »
Ooh, gaat over het derde seizoen. Die is jaren geleden al uitgezonden..  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Blablab

  • Winnaar pool Expeditie Robinson 2017
  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2018, 15:03:18 »
Ooh, gaat over het derde seizoen. Die is jaren geleden al uitgezonden..  :P
Nee hoor, het is met de kandidaten van het komende seizoen...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2018, 15:12:43 »
pff. ook hier al. mensen dit is een reclame grap van de standaard.

Tom heremans de schrijver van dit stuk staat bekend om zijn komische columns.

Door t ingeven van je mailadres kon je dit stukje gratis lezen.  Denk eens in hoeveel mailadressen de standaard op deze manier heeft gekregen?? en ja hoor die krijgen allemaal mail of ze geen abo bij deze krant wensen om zo bij te zijn over alles omtrent de Mol.

Het hele artikel neemt zichzelf niet al te serieus ( zelfs als je de fout vh derde seizoen niet mee rekent).
de standaard heeft handig ingespeeld op de hype en dat er toch molloten zijn die zo snel mogelijk zeker willen zijn van de Mol, al verpest dit mijns inziens heel t spel.

zelfs als alle genoemde afvallers en de Mol juist blijken te zijn, berust dat enkel op puur toeval.