Ik kom me aansluiten bij de (op dit moment, na drie afleveringen!) weinige Katrien-verdenkers.
Katrien lijkt tot nu toe niet veel verdachte acties te hebben uitgevoerd.
Maar, inderdaad, Run, dit viel mij ook op: Katrien was degene die de echte aanzet gaf bij de uitschakeling van Joke (en dus ook voor een groot deel verantwoordelijk was voor het uit de pot blijven van geld/niet verkrijgen van pasvragen).
Bij het basketballen was Jeffrey degene die verantwoordelijk was voor de beslissende geld-inbreng (laatste bal die er net voor tijd inging) en niet Katrien. Het bedrag dat daarmee gemoeid was, komt naar mijn mening dan ook voor een groter deel aan Jeffrey toe.
Na de blinde 'sightseeing' had ze weliswaar een vraag fout kunnen beantwoorden om zodoende minder geld in te brengen, maar juist op deze wijze heeft ze ervoor gezorgd dat vrijwel iedereen nu denkt dat zij de mol niet kán zijn.
"Alle vragen goed?
Dat doet een mol toch niet?"
Ik denk dat een mol dat wel degelijk kan doen, zeker omdat er nog zoveel afleveringen te gaan zijn waarin er geld uit de pot kan worden gehaald, zoals inmiddels ook al fiks gebeurde bij de koffertjesopdracht. Jeffrey heeft, denk ik, mede op basis van de goede antwoorden na de sightseeing, Katrien NIET verdacht.
Alles wat Katrien verder doet en niet doet, na het goed,lieflijk en braafjes in haar goed-passende jurk - hoe heeft ze die trouwens zonder hulp aangekregen, met een blinddoek om? - beantwoorden van die vragen samen met Jeffrey zal in haar voordeel worden uitgelegd.
Haar opmerking (met zo'n sneaky glimlachje dat eventueel ook als verlegen of onzeker zou kunnen worden gezien) tegen Gilles:"Ik weet misschien meer dan de anderen" kan worden opgevat als die van een kandidaat die 'iets van de mol gezien heeft', maar beslist ook als die van een mol die hiermee wat voorzichtig, maar toch onmiskenbaar laat merken wie het meeste weet...
De rust die zij uitstraalt tijdens het koffertjesspel is niet gespeeld. De zenuwachtigheid in de vorm van bibberen tijdens executies lijkt mij overigens wel, en behoorlijk goed, geacteerd.
Haar blik, op het moment dat Gilles het woord afvaller uitspreekt was voor mij een 'mol-momentje'(haar ogen waren NIET naar Gilles gericht, zoals die van de rest, maar naar de afvaller; ze kijkt daarbij overigens voor de kijker naar links, mogelijk richting Baha). Volkomen zeker van zichzelf, heel vanzelfsprekend en doelgericht.
Verder heeft Perro, op het Vlaamse fanforum, een mooie mogelijke hint geplaatst waarin ik me helemaal kan vinden: "La calavera de la
catrina, vooral gebruikt als inspiratie voor de klederdracht en maquillage tijdens Dia de los Muertos op 1 en 2 november."
De overvloedige verwijzingen naar religie zouden ook hiermee te maken kunnen hebben
Over 'Dia de los Muertos' gesproken. Wie bleef (dan wel samen met Pascale) zó lang, als een zombie onbeweeglijk, actieloos en zonder ook maar één raadsel op te lossen, in de kist liggen in aflevering 1? Met 'claustrofobie'!
Tot slot is het de foto van Katrien, die als eerste te zien is in de eerste trailer en als eerste beeld van aflevering 1 op de site van VIER.