Auteur Topic: [Aflevering 1] - 25 maart  (gelezen 6958 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2018, 23:52:20 »
Volgens mij moesten andere jaren de kandidaten ook hun molboekje inleveren. Die zijn namelijk later terug gekomen in verschillende opdrachten. (bv. Die hut van vorig jaar en met het vlot een jaar eerder.) Alleen toen was het niet in beeld dat ze hem moesten inleveren dus dat is wel opvallend ja.


Ik moet ook nog heel erg wennen aan de mensen en namen. Maar dat komt wel goed :D
« Laatst bewerkt op: 25-03-2018, 23:54:02 door Kaaasje »

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2018, 00:43:35 »
GE-WEL-DIG, Wat een begin! En wat een einde! <3

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2018, 00:47:43 »
Wat mij ook opviel op dat Lloyd echt naar het 'zwarte molboekje' greep, ook al zat ie in de midden.
Symbolisch? Gewoon z'n voorkeur?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2018, 00:48:31 »
Mooie aflevering.

Valt me elk jaar op hoe de muziek de sfeer maakt.

In opdracht 1 heb ik wel de indruk dat men ons wil doen geloven dat de deelnemers elkaar nog niet gezien hadden, terwijl ik t organisatorisch lastig vindt dit te geloven. Op 2 locaties graven. Hoe laat je de deelnemers aankomen zonder dat ze iets doorhebben?  Maakt verder niks uit voor deze mooi uitgedachte opdracht. De mol in duurste kist, denk ik niet, te weinig invloed.

Ik vond de groep in mol 5 heel leuk en was na de voorstelling wat angstig dat ik deze minder ging vinden, maar dat viel me super mee. Helaas op 1 persoon na, maar u cant win them all.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2018, 00:48:41 »
Na het zien van Cafe de Mol, verschillende promo's meerdere malen en het lezen van diverse artikelen had ik tijdens opdracht 1 alle namen al in mijn hoofd.

Idem.

Wat een bangelijke eerste aflevering! Driewerf hoera voor de makers.  ::bravo::

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2018, 01:04:45 »
De opdrachten waren leuk en afwisselend, en zoals altijd mooi in beeld gebracht. De groep vind ik nog helemaal niet leuk. We zagen naast een hoop kippen ook een hoop haantjes (en een mol). Ik blijf zeker kijken, maar vriendlief (niet zo'n grote Molfan als ik) geeft het volgende week nog één kans. Als hij de groep dan niet leuker vindt, mag ik de rest van het seizoen alleen kijken.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2018, 01:36:01 »
Een prachtige opening en mooie beelden.  :D
« Laatst bewerkt op: 26-03-2018, 09:48:20 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2018, 07:07:11 »
Wat een top aflevering  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline JarneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #28 Gepost op: 26-03-2018, 10:45:27 »
Raar dat ik dit nog nergens gelezen heb, maar volgens mij toch belangrijk.
In café de mol na de aflevering vraagt Frances aan Kelly of ze wil zeggen op wie ze zat als mol, wat natuurlijk niet mag. Vervolgens vraagt Frances of Kelly gespreid heeft, en terwijl Frances doorgaat, zegt Kelly ja, op Pie.... waarna ze beseft dat ze dit niet mag zeggen. Aan het publiek is ook te merken dat Kelly iets verkeerds gezegd heeft.

Kelly heeft dus gespreid op o.a. Pieter, en ze ligt uit het spel. Hiermee kunnen we stellen dat Pieter hoogstwaarschijnlijk niet de mol is.

Dit bewuste fragment komt redelijk op het einde van café de mol voor.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #29 Gepost op: 26-03-2018, 11:07:59 »
Kelly heeft dus gespreid op o.a. Pieter, en ze ligt uit het spel. Hiermee kunnen we stellen dat Pieter hoogstwaarschijnlijk niet de mol is.

In aflevering 1 altijd gevaarlijk om te zeggen, want zeker in een eerste aflevering slagen meerdere vragen op meerdere kandidaten (man/vrouw, welke kleur van graf, welk groepje in opdracht 2, welk duo in opdracht 3). Als je dan inderdaad spreidt, dan vul je automatisch vragen in op de Mol zonder het te willen of je spreidt mee op je Mol, maar anderen hebben er toevallig meer juist.

Offline JarneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #30 Gepost op: 26-03-2018, 11:11:38 »
In aflevering 1 altijd gevaarlijk om te zeggen, want zeker in een eerste aflevering slagen meerdere vragen op meerdere kandidaten (man/vrouw, welke kleur van graf, welk groepje in opdracht 2, welk duo in opdracht 3). Als je dan inderdaad spreidt, dan vul je automatisch vragen in op de Mol zonder het te willen of je spreidt mee op je Mol, maar anderen hebben er toevallig meer juist.

Klopt, al ga ik er hier wel (graag) vanuit dat de kans dat ze toch naar huis moet terwijl ze op een mol stemt in aflevering 1 klein is: dit betekent dat van de 8 andere kandidaten iedereen minstens even veel vragen op Pieter heeft (al dan niet bewust)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #31 Gepost op: 26-03-2018, 11:14:32 »
Klopt, al ga ik er hier wel (graag) vanuit dat de kans dat ze toch naar huis moet terwijl ze op een mol stemt in aflevering 1 klein is: dit betekent dat van de 8 andere kandidaten iedereen minstens even veel vragen op Pieter heeft (al dan niet bewust)

Het zou niet de eerste zijn die in aflevering 1 spreidt op de Mol, maar toch naar huis gaat.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #32 Gepost op: 26-03-2018, 12:06:15 »
Geweldig, Wat is dit weer genieten! En die eerste 2 opdrachten helemaal  ::bravo:: ::bravo::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #33 Gepost op: 26-03-2018, 13:44:15 »
Super toffe opdrachten! En een hele goede eerste aflevering! Ik ben vol lof. ::bravo::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #34 Gepost op: 26-03-2018, 13:49:47 »
Net de aflevering kunnen bekijken en die zat heel mooi in elkaar. Veel afwisselende opdrachten, mooie begin en spannend einde met de cliffhanger. Ik had de pool blind ingevuld, met Kelly als mol :(,  Genoeg te speuren in ieder geval na aflevering 1.  ::ok::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #35 Gepost op: 26-03-2018, 14:34:25 »
Waarom wilde Gilles zo graag dat molboekje hebben? Gaat vast nog iets mee gedaan worden.... misschien als prijs voor Joke?

Mwah niet volgende week al gok ik. Misschien halverwege, dan zijn er ook meer molboekjes afgegeven.

Als ze er dan volgende week uit vliegt, heeft ze weinig aan het eventuele voordeel gehad  >:(

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #36 Gepost op: 26-03-2018, 14:42:13 »
Het zou niet de eerste zijn die in aflevering 1 spreidt op de Mol, maar toch naar huis gaat.

Idd. In S17 WIDM was Vincent de 1e afvaller, en die had de mol toch ook meegenomen bij de spreiding

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #37 Gepost op: 26-03-2018, 14:42:51 »
Ik heb genoten - mooie eerste opdracht met mini-escaperoom, inderdaad voer voor speculatie: waar wil de mol zitten. Ik gok dat die wel uit de kist wilde om te zorgen dat er weinig tijd zou zijn om de €2500 te vinden.

En mooie cliffhanger met Joke die alleen vertrekt ook.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #38 Gepost op: 26-03-2018, 17:12:31 »
Wat een heerlijke aflevering! 3 topopdrachten en Joke die weg loopt op het einde, fantastisch  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #39 Gepost op: 26-03-2018, 17:45:18 »
Raar dat ik dit nog nergens gelezen heb, maar volgens mij toch belangrijk.
In café de mol na de aflevering vraagt Frances aan Kelly of ze wil zeggen op wie ze zat als mol, wat natuurlijk niet mag. Vervolgens vraagt Frances of Kelly gespreid heeft, en terwijl Frances doorgaat, zegt Kelly ja, op Pie.... waarna ze beseft dat ze dit niet mag zeggen. Aan het publiek is ook te merken dat Kelly iets verkeerds gezegd heeft.
Waar hoor je dit? Volgens mij zegt Kelly 'Ja tuurlijk, het zou stom zijn om niet... Allee, ik denk niet dat het zo'n goede tactiek is om niet te spreiden.'
...óf niet!