Auteur Topic: [Aflevering 1] - 25 maart  (gelezen 6957 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #60 Gepost op: 27-03-2018, 21:19:32 »
21:35 ongeveer
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #61 Gepost op: 27-03-2018, 21:22:34 »
Mooie afleveringen. Duren alle afleveringen zo lang? Iemand ook enig idee hoe laat op de zondag de afleveringen online staan?

Ik denk dat deze nu wel ietsje langer is, maar normaal toch altijd een dikke 1u10 zonder reclame. En die afleveringen staan vrij snel online na het einde (21u40 ongeveer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #62 Gepost op: 27-03-2018, 21:28:34 »
Bedankt, dat is vroeg genoeg om zondag nog te kijken  :) hele andere dynamiek dan de Nederlandse WIDM, maar minsten zo leuk. En na een aflevering zijn alle deelnemers al min of meer bb-ers (bekende Belgen) voor mij. Wie weet komt het er in Nederland ook weer een keer van. Kandidaten van de straat, zonder tv ervaring...
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #63 Gepost op: 27-03-2018, 23:48:58 »
Mooie openingsaflevering, fijne opdrachten. Ik vind het eigenlijk wel prettig dat de proeven wat "eenvoudiger" te begrijpen zijn, maar wel heel erg verweven met elkaar. Alle subproeven zijn aan elkaar verwant, en de Mol weet dit, en dat kun je als kijker gebruiken de mol te vinden. Misschien maakt het voorkennis van de mol belangrijker dan het bij de NLse mol is, omdat het hier meer lijkt te gaan om onverwachte wendingen dan in NL, en er dus een groter kennisverschil is tussen mol en kandidaten. Wat ik ook mooi vind is dat fysiek en mentaal spel hier veel meer lijkt te worden vermengd. Veel proeven zijn čn fysiek čn psychologisch.

De proeven doen me erg denken aan de opdrachten in de Nederlandse series met Angela. En de openingsproef is een mooie puzzel met interessante wendingen (die de mol dus allemaal al kent).

Met het uiteenhouden van de kandidaten moet ik er altijd even in komen, maar ik kijk uit naar de rest van het seizoen :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #64 Gepost op: 28-03-2018, 15:30:55 »
Eindelijk de tijd gehad om de eerste aflevering terug te kijken.
Het was een mooie aflevering, met 3 interessante opdrachten. De eerste was absoluut top, en de 2e goed maar wel heel simpel, en de 3e aardig.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #65 Gepost op: 29-03-2018, 12:34:27 »
Mooie openingsaflevering, fijne opdrachten. Ik vind het eigenlijk wel prettig dat de proeven wat "eenvoudiger" te begrijpen zijn, maar wel heel erg verweven met elkaar. Alle subproeven zijn aan elkaar verwant, en de Mol weet dit, en dat kun je als kijker gebruiken de mol te vinden. Misschien maakt het voorkennis van de mol belangrijker dan het bij de NLse mol is, omdat het hier meer lijkt te gaan om onverwachte wendingen dan in NL, en er dus een groter kennisverschil is tussen mol en kandidaten. Wat ik ook mooi vind is dat fysiek en mentaal spel hier veel meer lijkt te worden vermengd. Veel proeven zijn čn fysiek čn psychologisch.

De proeven doen me erg denken aan de opdrachten in de Nederlandse series met Angela. En de openingsproef is een mooie puzzel met interessante wendingen (die de mol dus allemaal al kent).

Met het uiteenhouden van de kandidaten moet ik er altijd even in komen, maar ik kijk uit naar de rest van het seizoen :)
De Mol in BE wordt ook maar beperkt gebriefd om ook van de mol een spontane reactie uit te lokken bij het merendeel van de proeven.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #66 Gepost op: 29-03-2018, 12:37:02 »
Wauw! Wat een fantastische aflevering weer. Ik heb hem gisteren pas terug kunnen kijken. Wat ik zo mooi vind aan De Mol is de ogenschijnlijke simpele opdrachten, waar dan telkens weer een twist in zit. Het koppel van 2500 ligt niet bij de rest; de kandidaten moeten niet alleen de juiste nummers herkennen maar ook kippen vangen. Echt geweldig! Ik zit er nu alweer helemaal in. Wat een fantastische groep, mooie beelden, perfecte muziek, wauw!

In mijn zoektocht naar de mol ben ik nog geen steek verder. Ik heb werkelijk waar geen idee. Wat mij betreft kan iedereen de mol nog zijn van deze groep.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #67 Gepost op: 29-03-2018, 18:02:05 »
Wederom een geweldig begin. Waar ik bij WIDM altijd even er in moet komen, ook met betrekking tot de kandidaten, heb ik het idee dat dit bij de Belgische Mol wat makkelijker gaat. Al moet ik zeggen dat WIDM dit jaar ook een geweldige eerste aflevering had.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #68 Gepost op: 30-03-2018, 21:50:45 »
Genoeg gepost, ik ben er klaar voor. Laat aflevering 2 maar komen. Wie weet ziet de  wereld na zondagavond er weer heel anders uit... voor de veelposters op dit forum tenminste  :o
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #69 Gepost op: 31-03-2018, 14:11:40 »
Ik weet niet waar ik het moet plaatsen, maar aangezien het beelden uit aflevering 1 zijn, misschien best hier:

De terugblik op aflevering 1 die we morgen aan het begin van aflevering 2 krijgen

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #70 Gepost op: 1-04-2018, 09:57:35 »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #71 Gepost op: 1-04-2018, 19:38:27 »
En na een aflevering zijn alle deelnemers al min of meer bb-ers (bekende Belgen) voor mij.

Het heten geen BB'ers maar BV's, Bekende Vlamingen.
Hoe ze de Walen noemen weet ik niet, maar de Fransen zeggen 'people', spreek uit piepol. En de bekende Oost-Kantonners? Geen idee, ook niet hoe ze in Duitsland hun B's noemen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #72 Gepost op: 1-04-2018, 19:40:20 »
Het heten geen BB'ers maar BV's, Bekende Vlamingen.
Hoe ze de Walen noemen weet ik niet, maar de Fransen zeggen 'people', spreek uit piepol. En de bekende Oost-Kantonners? Geen idee, ook niet hoe ze in Duitsland hun B's noemen.

In Wallonië zijn het (en dit is geen grap) WC's ofwel Wallon Connu.

Al wordt de term maar heel zelden gebruikt over de taalgrens omdat ze daar een andere televisiecultuur hebben dan in Vlaanderen en Nederland.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #73 Gepost op: 1-04-2018, 19:44:41 »
De simpelheid van de opdrachten? Ik ben net fan van de gelaagdheid van vele opdrachten in de Belgische versie! De mindfuck is ook veel groter. Zou net het tegenovergestelde zeggen, maar goed meningen verschillen dus duidelijk  :P
Helemaal eens  ::ok::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 1] - 25 maart
« Reactie #74 Gepost op: 2-04-2018, 13:57:56 »
Eens dat de opdrachten leuker zijn dan die in Nederland. Geweldig wat er in twee afleveringen is langsgekomen. Daarnaast zijn de OV’s (onbekende vlamingen?) voor mij na een  aflevering al net zo bekend als 80% van de BN-erg in de Nederlandse versie. Voordeel van OVers boven de meer bekende of omhooggevallen landgenoten is dat je in ieder geval zeker weet dat deelnemers meedoen omdat ze het een geweldig spel vinden en niet om wat exposure te scoren (uitzonderingen bevestigen uiteraard de regel :-)). Van de andere kant maakt dat het niet gemakkelijker voor de mol. De rest kent het spel goed, is fanatiek en weet dat het nu of nooit is.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden