Auteur Topic: [Potentiële hint] De playlists  (gelezen 1129 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[Potentiële hint] De playlists
« Gepost op: 10-04-2018, 22:38:10 »
De voorbije twee seizoenen (die toch meer als maatstaf dienen dan de 3 eerste seizoenen) zat er altijd een hint in de playlist van de Mol. Zo verwezen 7 nummers naar situaties die zich voordoen in de eerste 7 afleveringen. In de meeste gevallen ging dat om een opdracht uit een aflevering, maar in enkele gevallen kon het ook gaan om iets wat zich buiten een opdracht afspeelde.

Aangezien het de enige hint is die 2 keer aan bod kwam, vind ik het (net als het afleveringstitel-topic bij WIDM) de moeite waard om te gaan zoeken naar de Mol aan de hand van de playlists.

Om het geheugen op te frissen hoe de verwijzingen met de playlist kunnen werken heb ik een overzicht (de spoiler is voor plaatsbesparing en verraadt enkel opdrachten die plaats vonden en geen voorgaande Mol, tenzij je alle playlists van de voorgaande jaren zou kennen):

Spoiler: De Mol 4 (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: De Mol 5 (klik om te tonen/verbergen)

Bij deze dus een poging om voor de overgebleven kandidaten te zoeken naar zulke verwijzingen (door op de naam van de kandidaat te klikken ga je naar de playlist). Ik ben niet de beste hint-zoeker, dus bij deze een warme oproep om het overzicht aan te vullen.

Bahador
1) Bob Marley - 3 Little Birds: Er moesten kippen gevangen worden
2) Ray Charles - Hit the road Jack: Verwijzing naar de baseball opdracht
3) Black M - Sur ma Route: Verwijzing naar de race opdracht
4) Pink Floyd - Another brick in the wall: Een muurschildering stond centraal in de eerste opdracht
5) ?
6) ?
7) ?

Lloyd
1) Eminem - When I'm Gone: De kandidaten krijgen een hypothetische begrafenis
2) ?
3) Die Antwoord - I Fink U Freeky: Verwijzing naar het tequila-quizje.
4) Foo Fighters - The pretender: Verwijzing naar de worstelopdracht.
5) Cashmere Cat - Mirror Maru: Een deelopdracht speelde zich in het spiegelpaleis af.
6) Fleetwood mac - Go Your Own Way: Behoorlijk wat drijfhout in opdracht 1.
7) Crystal fighters - Plage: De eerste opdracht was op een strand.

Pieter
1) Marvin Gaye/Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough: Verwijzing naar het abseilen
2) Michael Jackson ft. Akon - Hold my hand: De blinde kandidaten moesten elkaars handen vasthouden.
3) Whitney Houston - I wanna dance with somebody: De schoenen van 3 dansers moeten bevrijd worden
4) Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky: De kandidaten moesten een wolkenkrabber (skyscraper) beklimmen.
5) ?
6) Ben E. King vs. Sean Kingston - Stand by me: Koning Albert verwijzing.
7) ?
« Laatst bewerkt op: 7-05-2018, 00:20:38 door Hulpmol »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Potentiële hint] De playlists
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2018, 16:10:16 »
Kiezen de kandidaten deze liedjes niet zelf uit vóór de opnames? Ze worden immers in de auto's afgespeeld. Dan lijken mij jouw associaties voor o.a. aflevering 2 bij Baha en Pieter niet zo goed aangezien ze vantevoren niet konden voorspellen dat deze situaties zich voor zouden doen.

Voor de rest is het prima werk. Interessant om in de gaten te houden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Potentiële hint] De playlists
« Reactie #2 Gepost op: 14-04-2018, 17:58:36 »
De songs met 'miss me' lijken me relevanter.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Potentiële hint] De playlists
« Reactie #3 Gepost op: 21-04-2018, 21:07:09 »
Ik heb de lijst bijgewerkt met in het achterhoofd de erg zinvolle opmerking van Bob De Mol.