Auteur Topic: Mogelijke afvallerstheorie  (gelezen 2676 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mogelijke afvallerstheorie
« Gepost op: 11-04-2018, 12:04:12 »
Vandaag viel mij opeens iets te binnen: de eerste 3 afvallers (Kelly, Channy en Jeffrey) zijn de enige 3 die hun voornaam met een y eindigt. Op zich niets bijzonders, maar wel als je weet dat deze 3 samen zijn voorgesteld bij café de mol.

De volgorde dat de kandidaten voorgesteld zijn was:

1) Joke
2) Steve
3) Katrien
4) Bahador

5) Channy
6) Kelly
7) Jefrey

8) Pascale
9) Lloyd
10) Pieter

Daarnaast viel mij ook op dat de foto's op een bijzondere manier gerangschikt werden:
eerst op de onderste rij van links naar rechts, en daarna op de bovenste van rechts naar links.
de fotorij is dus:
Pieter-Lloyd-Pascale-Jeffrey-Kelly
Joke-Steve-Katrien-Bahador- Channy

Het zou natuurlijk kunnen dat ze de fotorij afgaan(en dan is Baha de volgende), maar dat lijkt me net te voorspelbaar.

Maar ik denk het volgende:
Bij de eerste 3 afvallers viel eerst Kelly af (degene die als middenste werd voorgesteld), dan Channy (die er net voor) en dan Jeffrey (er net achter)

Als er iets inzit moet als volgende iemand afvallen die in het midden van een reeks zat, dan de eerste en dan de laatste van de reeks
ofwel de volgende reeks afvallers is (Lloyd-Pascale-Pieter) of (Steve-Katrien-Joke-Baha)

Ik geloof niet dat Gilles en Frances de afvaller of mol kennen, maar Gilles DC heeft de filmpjes getoond en hij weet alles en kan perfect er iets tussen gestoken hebben.

Zondag weten we of hier iets meer inzit, of dat het gewoon toeval is.
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2018, 12:06:50 »
In Café De Mol werd daar al eens op ingegaan en ze hebben benadrukt dat ze zelf niet weten wie de afvallers zijn en dat de fotorij per toeval zo staat (waarbij uiteraard de volgorde van bekend maken gerespecteerd werd).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2018, 12:13:25 »
In Café De Mol werd daar al eens op ingegaan en ze hebben benadrukt dat ze zelf niet weten wie de afvallers zijn en dat de fotorij per toeval zo staat (waarbij uiteraard de volgorde van bekend maken gerespecteerd werd).

Dat weet ik, want dat heb ik ook gezien. Het gaat mij daarom niet persé over de fotorij,(hoewel ik nog altijd vind dat die foto's op een rare manier gerangschikt zijn)
maar wel de volgorde van de filmpjes want dat heeft Gilles De Coster gedaan en die kent alles al.


klaar voor de strijd

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2018, 14:02:43 »
Als Steve vandaag afvalt zou het nog steeds kunnen kloppen
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2018, 21:49:58 »
Als Steve vandaag afvalt zou het nog steeds kunnen kloppen

oh oh, als dit iets is, valt mijn mol volgende week af
klaar voor de strijd

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2018, 21:51:36 »
oh oh, als dit iets is, valt mijn mol volgende week af

Dit wordt toch een serieuse spoiler, nee?
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #6 Gepost op: 22-04-2018, 22:20:07 »
geen spoiler, gewoon een theorie ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2018, 20:05:34 »
ik zie t eerder zo dat joke nu afvalt ( wat ik niet hoop), dan baha en dat de onderste drie dan finalisten zijn.

Ik vond het al zo vreemd dat er 4 westvlamingen waren die niet allemaal in 1 blok werden voorgesteld. Had hoop datdat  kwam omdat de westvlaming die niet in dat blok zat, de mol zou zijn, maar ik vrees ervoor dat dat niet gaat kloppen
 

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #8 Gepost op: 26-04-2018, 15:15:10 »
ik zie t eerder zo dat joke nu afvalt ( wat ik niet hoop), dan baha en dat de onderste drie dan finalisten zijn.

Ik vond het al zo vreemd dat er 4 westvlamingen waren die niet allemaal in 1 blok werden voorgesteld. Had hoop datdat  kwam omdat de westvlaming die niet in dat blok zat, de mol zou zijn, maar ik vrees ervoor dat dat niet gaat kloppen
 

Eerst baha en dan joke toch?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #9 Gepost op: 26-04-2018, 16:14:32 »
Eerst Joke, dan Baha kan ook toch?

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #10 Gepost op: 26-04-2018, 16:59:05 »
Ik zie het eerder dat Baha de mol is en daarom overgeschoten wordt en dus hierna Joke afvalt. Past perfect in mijn tunnelvisie!
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #11 Gepost op: 26-04-2018, 19:09:57 »
Eerst Joke, dan Baha kan ook toch?

Qua volgorde met de eerste drie zou Bahador logischer zijn

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #12 Gepost op: 26-04-2018, 20:41:56 »
Qua volgorde met de eerste drie zou Bahador logischer zijn

Niet per se. De volgorde met drie laat ruimte voor mogelijkheden met een groep van 4

- na eerste afvaller (in het midden) ga je naar boven, dan naar onder, dan weer naar biven (dan valt Baha af)
- na eerste afvaller (in het midden) ga je naar boven tot je niet verder kan en daarna naar onder (dan valt Joke af)
- de mol zit in het rijtje van 4. de eerste afvaller zie je als “midden” en dan valt nu dus Joke af en Baha helemaal niet omdat hij de mol is...

Edit: in de laatste optie moeten Baha en Joke omgedraaid zijn:...Joke zou dan niet afvallen (ze valt buiten het rijtje van 3)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2018, 09:27:21 door hamsterdam »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #13 Gepost op: 26-04-2018, 20:45:51 »
Als het een theorie is dan is Baha als afvaller de meest logische uitkomst. Al zou dat enorm in conflict zijn met hoe hij momenteel in beeld gebracht wordt.

In dat geval kan je weer zo'n tip hebben als: Joke kwam als eerste in beeld en is de winnaar. Dan zouden Pieter en Pascale de overige finalisten zijn.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #14 Gepost op: 27-04-2018, 01:09:47 »
Ik weet niet, ik vind het feit dat het eerste rijtje uit vier personen bestaat een beetje de logica van het patroon opheffen. Maar ik sluit deze theorie nog niet uit.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #15 Gepost op: 27-04-2018, 09:32:45 »
Ik weet niet, ik vind het feit dat het eerste rijtje uit vier personen bestaat een beetje de logica van het patroon opheffen. Maar ik sluit deze theorie nog niet uit.

Eens. Ergens zou het dan het meest logisch zijn Joke buiten de theorie te houden (de mol of de winnaar dan?)

Omdat er een rijtje van 4 is moet je namelijk sowieso iets buiten de logica doen om dit rijtje compleet te krijgen: óf je laat het steeds heen en weer gaan (dus nu eerst Baha en dan Joke) of je werkt het rijtje naar boven af (eerst Joke, dan baha). Beide opties vind ik niet volledig logisch - dus enkel als Joke niet afvalt deze of volgende week - en als de volgorde dis Baha, Lloyd id - vind ik het echt  kloppen

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #16 Gepost op: 28-04-2018, 11:42:17 »
Ik zie hier niets in. Ook omdat ik het een beetje een flauwe spoiler van Gilles zou vinden. ;) :P

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #17 Gepost op: 29-04-2018, 21:31:03 »
Ik zie hier niets in. Ook omdat ik het een beetje een flauwe spoiler van Gilles zou vinden. ;) :P
Het klopt wel nog steeds.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #18 Gepost op: 29-04-2018, 22:50:49 »
Mn vrees uitgekomen. De slang kronkelde voort en weg was Mn top verdachte .  Vraag blijft nu gaat de slang nu naar groep drie en is de overblijvende kandidaat uit groep 1 de mol?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke afvallerstheorie
« Reactie #19 Gepost op: 29-04-2018, 22:53:40 »
De volgende zou denk ik nu baha moeten zijn
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online