Auteur Topic: [Aflevering 4] - 15 april  (gelezen 2981 keer)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2018, 10:45:15 »
Ben het er niet mee eens dat de escape room onhaalbaar was, zelfs al miste een kleur. Ze hadden met hun antwoorden al twee draden geëlimineerd, dus was er nog altijd 50% kans om de bom te stoppen - als ze op tijd gekomen waren.
Maar ik vind wél dat er best een tweede bakfiets geregeld had kunnen worden. Het wachten tot de anderen terugkwamen zorgde voor veel dode momenten in de opdracht, en dat was jammer voor zowel kandidaten als kijkers.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #21 Gepost op: 16-04-2018, 11:18:27 »
Van de worstelaars mee eens. Dit had gewoon 500€ per goed herkende greep moeten zijn. Veel te moeilijk anders om in 3 min dit te leren.

De lift was gewoon wel geld per goed antwoord. Maar dan moest diegene met de lift de eerste boven zijn, en niet een traploper.

Beide opdrachten leken me gemaakt om te mislukken. De kans dat er tussen die 5 kandidaten een Mol zit is al groot en als ie daar niet zit, dan nog moet je het maar allemaal goed onthouden. Dat maakt ook meteen dat ik Pascale nog verder naar onder laat zakken op mijn lijstje natuurlijk, want zij krijgt mooi de schuld nu.

Bij de lift weet je dat iedereen voor die vrijstelling gaat en die lift leek dan niet enorm snel te gaan.

Maar ik vind wél dat er best een tweede bakfiets geregeld had kunnen worden. Het wachten tot de anderen terugkwamen zorgde voor veel dode momenten in de opdracht, en dat was jammer voor zowel kandidaten als kijkers.

Ja, 2 bakfietsen en 6 pakjes had beter geweest voor kijker en kandidaat denk ik.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #22 Gepost op: 16-04-2018, 11:48:15 »
Ik denk dat men het de mol niet al te moeilijk wil maken, hij is tenslotte geen twintig meer.  ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #23 Gepost op: 16-04-2018, 13:33:47 »
Ik denk dat men het de mol niet al te moeilijk wil maken, hij is tenslotte geen twintig meer.  ;D

nee... hij is al 21 ::zwaai::
Wit is ook een kleur!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #24 Gepost op: 16-04-2018, 15:05:20 »
Ik heb weer genoten van de aflevering, maar toch vond ik het geen toppertje.

De eerste opdracht kwam voor mijn gevoel niet echt uit de verf. Het liep voor mijn gevoel niet helemaal lekker, doordat er maar één fiets was. Daarnaast vond ik het aandeel van Katrien en Steve in deze opdracht te weinig, die hadden wat mij betreft nog een extra opdracht mogen krijgen, zodat het voor een mol aantrekkelijk kan zijn om zich ook in die groep te bevinden. Ik vond deze opdracht ook een beetje een herhaling van zetten: los het raadsel op voor een juist object.

Het worstelen was ontzettend grappig om te zien, maar de uitvoering van het 'benoemen' van de grepen vond ik raar. Je hebt drie minuten de tijd om de grepen vanuit afbeeldingen uit je hoofd te leren, om vervolgens pas geld te verdienen als je ze allemaal bij de juiste naam benoemd.

De escape-room maakte veel goed. Dit was een goed doordachte opdracht, waarbij veel te mollen viel. Ook hier kwam het aandeel van Steve en Pascale minder goed uit de verf ( ;D) vond ik. Verder erg vermakelijke opdracht  ::bravo::

Ook de laatste opdracht was in concept erg goed, al duurde het even voordat ik precies doorhad hoe het spel in elkaar stak  ::rofl:: Ze hebben het wel goed uitgedokterd dat de strijd tussen de trappen en de ligt écht een strijd was. Toch jammer dat er niet wat geld mee verdiend is. Verder een sterke opdracht  ::ok::

Mijn mol: Lloyd, maar toch kan ik Pascale en Pieter nog niet uitsluiten!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #25 Gepost op: 16-04-2018, 16:14:34 »
Ik vond het zielig voor de kandidaten
---knip----
Ook weinig mooie plaatjes in deze aflevering.

Dat begint jammer genoeg wel een patroon te worden inderdaad..
De 1e aflevering was het al straf om die marriachi band opdracht te laten slagen en om alle liedjes te herkennen, maar toen gooiden ze ook nog eens een arena vol met kippen. En dan die enkele minuten tijd die gegeven was om ze te vangen? Ondoenlijk.

De sombrero-opdracht in afl 3 was er net zo een. Compleet ondoenlijk, zelfs als ze geen puzzel hadden moeten oplossen ernaast. Ze zaten te hoog, er waren teveel andere hoedendragers bijgehaald en dan ook nog van hoed gaan wisselen?  ::ohno::

En nu die ene bakfiets (inderdaad, waarom geen twee?), de volle gevaarlijke drukke straten van Mexico, flinke afstanden die gefietst moesten worden en maar twee uur voor 4 (van de 64!) dozen?

De luciferstokjesopdracht had kunnen slagen als de kandidaten wat meer tijd hadden genomen maar de geldbiljetopdracht was ontzettend moeilijk en bijna niet te doen, tenzij ze een figuur als Chris Zegers in de groep hebben die zo ongeveer overal op aarde geweest is, of een wisselkantoor op de hoek hadden zien staan.

Hetzelfde voor de vechtmanoeuvres; al gezegd hier maar verdien dan in ieder geval geld met elke goed geraden handeling? Het lijkt bijna of de programma makers deze serie zo goedkoop mogelijk willen houden.

« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 17:46:27 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #26 Gepost op: 16-04-2018, 17:47:37 »
die routes die gefietst moesten worden waren relatief kort kan ik je vertellen op de bakfiets. Daarbij kon 70% van de route door het park worden gefietst. Ze lieten natuurlijk net de stukjes zien waarbij dat niet kon ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #27 Gepost op: 16-04-2018, 19:54:14 »
die routes die gefietst moesten worden waren relatief kort kan ik je vertellen op de bakfiets. Daarbij kon 70% van de route door het park worden gefietst. Ze lieten natuurlijk net de stukjes zien waarbij dat niet kon ;)

Haha op de kaart leek het heel wat. Maar was dus een appeltje eitje in werkelijkheid  ::ok::

(Edit: Maakt het nog verdachter dat Lloyd met twee tochtjes zo ongeveer de helft van de tijd lijkt te hebben opgemaakt).
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 20:00:55 door Nat007 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #28 Gepost op: 16-04-2018, 23:01:13 »
Wat een briljant goede aflevering wederom ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Het viel echt op deze keer. En Lloyd weer de verdachtste kandidaat van de aflevering, misschien nog eens overwegen dan? ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #29 Gepost op: 17-04-2018, 09:37:16 »
Fantastische aflevering, hoe verzinnen ze het iedere keer weer, echt super om als kijker naar te kijken  ::bravo::

Ik vind Lloyd heel opvallend in deze aflevering. Misschien al een paar keer genoemd (heb nog niet het forum kunnen doorspitten), maar hij heeft dingen die 'Mols' zijn:
- In de lift opdracht is hij Joke aan het 'opjagen' zodat er iemand zeker op tijd boven komt
- Op het hoge gebouw durft hij niet te kijken, want bang voor hoogtes. Geloof ik niks van eerlijk gezegd ;-)
- Hij stuurt aan op foute oplossingen en nog 1x de lucifer opdracht doen (met Pascale en Pieter)
- Hij zit 2x op die fiets en vertraagd de boel bij het ziekenhuis (too obvious maar toch)
- In de escape room zorgt hij voor 5 minuten straftijd
- Hij komt met het goede antwoord Washington wanneer de tijd reeds voorbij is.

Zo kan ik nog even doorgaan. Allemaal veel te overduidelijk, er staat mol op zijn hoofd. Maar door deze aflevering stijgt hij op mijn lijstje terwijl ik hem juist had afgeschreven naar de lagere regionen  ::rofl::
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #30 Gepost op: 20-04-2018, 09:56:43 »
Extra beeldmateriaal

Lloyd gaat ons een geheim vertellen, Steve vertelt ons hoe je de perfecte scheet laat en Katrien vertelt dat ze van een trapje gesukkeld is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #31 Gepost op: 23-04-2018, 10:59:11 »
Eindelijk kunnen kijken, en ik moet zeggen dat het weer een leuke aflevering was. Niet super, maar wel leuk!
Ich bin ein Bärliner!