Auteur Topic: [Aflevering 4] - 15 april  (gelezen 2980 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 4] - 15 april
« Gepost op: 15-04-2018, 13:24:08 »
Vanavond alweer de vierde aflevering van De Mol. Hoe verwerken de kandidaten het vertrek van chauffeur Jeffrey en hoe houdt De Mol zich?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2018, 21:47:48 »
Ik begin me een heel klein beetje te ergeren aan de ver-WIDM-isering.

Na mogelijke pasvragen in aflevering 2 en 3, ging het nu weer om een vrijstelling. Joke heeft nu ontzettend veel geld verspeeld omdat ze by far de sportiefste van de bende is en de cliffhanger wil pakken alsook de vrijstelling.

Daarbij komt dan nog het gebrek aan overzicht (en dus informatie) in de baseballopdracht en de race opdracht.

Gelukkig hebben we in deze aflevering voor dat laatste puntje geen voorbeelden. Alles was in beeld of werd later uitgeklaard.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2018, 22:43:22 »
Ik begin me een heel klein beetje te ergeren aan de ver-WIDM-isering.

Na mogelijke pasvragen in aflevering 2 en 3, ging het nu weer om een vrijstelling. Joke heeft nu ontzettend veel geld verspeeld omdat ze by far de sportiefste van de bende is en de cliffhanger wil pakken alsook de vrijstelling.

Daarbij komt dan nog het gebrek aan overzicht (en dus informatie) in de baseballopdracht en de race opdracht.

Gelukkig hebben we in deze aflevering voor dat laatste puntje geen voorbeelden. Alles was in beeld of werd later uitgeklaard.

Mee eens. Vind het wel opvallend dat Joke zo voor de cliffhanger en vrijstelling gaat. Ook bij het hardlopen voor haar pasvragen vond ik haar erg sportief. Geoefend?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2018, 22:57:04 »
O, wat een geweldige opdrachten weer deze aflevering!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2018, 23:25:42 »
Weer een heerlijke aflevering.

En Gilles is ook een leuke presentator  ::love::
Graven, graven, graven...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2018, 23:29:09 »
Prachtige opdrachten deze keer  ::bravo::

En ze mogen het bijna de Mol - editie West-Vlaanderen gaan noemen
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 23:33:12 door Convans »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2018, 23:36:01 »
Wat een fantastische aflevering weer, zoveel afwisseling in de opdrachten. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2018, 23:42:58 »
Ik vond dit een wat mindere aflevering. Ik begin me wat te storen aan t feit daf de groep bijna altijd opgesplitst wordt. En de tijd in beeld van kandidaten is ook voor mijn gevoel behoorlijk scheef. In de pakjesproef is de zendtijd van Steve en Katrien verwaarloosbaar . Ook de worstelactie van holy Pieter en big baha ( op zich leuke opdracht) is maar magertjes in beeld qua actie..

Dus hoop dat nu de groep wat kleiner wordt er meer opdrachten komen met de hele groep

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2018, 00:08:06 »
Ik heb genoten ::bravo::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2018, 00:12:26 »
Zeer degelijke aflevering vol leuke (deel)opdrachten en raadsels. De laatste opdracht was simpel maar toch weer heel origineel en goed bedacht.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2018, 00:20:35 »
Heerlijke aflevering weer, humor, vaart, gelaagdheid en een leuke groep.
Ben opgetogen dat m'n mol van de eerste twee afleveringen (en wensmol) Lloyd weer erg verdacht was deze aflevering, en ondanks de onverdachte afl. 3 weer stijgt in m'n lijstje. Pieter ook nogsteeds hoog genoteerd en Steve kunnen we wel afschrijven wat mij betreft.

1. Lloyd
2. Pieter
3. Baha

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2018, 00:28:17 »
Leuke aflevering weer, met veel stof om over na te denken  :)

Ik kan me wel in Tarbozan vinden voor wat betreft het opdelen in groepen, dat mag wat mij betreft ook wel ietsje minder.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2018, 06:21:45 »
Ik vond het zielig voor de kandidaten want veel opdrachten waren haast onmogelijk om goed te volbrengen. Die puzzel met de lucifers vond ik zelfs vals. Oplossing is een mindfucker en je laat wel twee kandidaten gevaarlijke toeren met een fiets door een drukke stad doen met een pakketje dat sowieso naar een verkeerd adres gaat.
Nee, ik hou daar niet van.
De escaperoom was ook niet te doen. Het begon al met de kleur rood die ontbrak in een aantal foto's. Dat werd al niet gevonden door Steve en Pascal, en het lijkt me ook ontzettend moeilijk om dat te ontdekken. Daarmee was de opdracht al niet geslaagd want de kleur rood moest onthouden worden om de juiste draden van de bom door te knippen, terwijl toen nog de hele verdere opdracht moest gebeuren met Joke, Katrien en Lloyd. Faal.
Oftewel logisch dat er geen geld is verdiend en de mol hoefde daarvoor in feite geen vinger uit te steken.
Ik vond het ook raar dat bij de laatste opdracht niks verdiend werd omdat er een paar vragen niet goed waren. Bij de Nederlandse mol is het meestal zo dat de goed beantwoorde vragen gewoon geld opleveren en niet als er een vraag van de tien niet goed beantwoord is, dat er dan nul euro wordt verdiend.
Ook weinig mooie plaatjes in deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 06:37:09 door Run »

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2018, 08:07:28 »
Ik vond het zielig voor de kandidaten

---
knip

-- dat er dan nul euro wordt verdiend.
Ook weinig mooie plaatjes in deze aflevering.

Ik sluit mij aan. Het was gewoonweg onhaalbaar.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 17:45:10 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2018, 08:13:20 »
Onhaalbaar weet ik niet maar het pakte alles bij elkaar niet goed uit want je wil ondanks de aanwezigheid van een Mol ook wel zien dat opdrachten slagen. Ik ben het ermee eens dat het beter was geweest als er per juist herkende worp geld was verdiend.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2018, 09:14:51 »
Van de worstelaars mee eens. Dit had gewoon 500€ per goed herkende greep moeten zijn. Veel te moeilijk anders om in 3 min dit te leren.

De lift was gewoon wel geld per goed antwoord. Maar dan moest diegene met de lift de eerste boven zijn, en niet een traploper.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2018, 09:21:10 »
Van de worstelaars mee eens. Dit had gewoon 500€ per goed herkende greep moeten zijn. Veel te moeilijk anders om in 3 min dit te leren.

De lift was gewoon wel geld per goed antwoord. Maar dan moest diegene met de lift de eerste boven zijn, en niet een traploper.
Maar ja de mol zat bij de worstelaars (Pieter) en dan is het achteraf fijn vertellen dat de mol zoveel geld uit de pot wist te halen met deze opdracht.   ::)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2018, 09:23:58 »
Maar ja de mol zat bij de worstelaars (Pieter) en dan is het achteraf fijn vertellen dat de mol zoveel geld uit de pot wist te halen met deze opdracht.   ::)

Haha, ja, Pieter (ook mijn mol) deed het idd niet slecht ook vandaag. En hoe meer hij er kan uithalen hoe beter idd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2018, 10:29:51 »
Heerlijke aflevering, allicht met iets teveel typische cliché's erin verwerkt maar soit.

Kan wel inkomen in de kritiek dat de groep teveel opgesplitst wordt en de opdrachten op zich onhaalbaar bleken en/of de keuze voor geld een nonkeuze bleek.
Maar goed, je kunt niet en groupe pakketjes gaan bezorgen, ik begreep de limiet wel. Anders was het weer te gemakkelijk. En het risico school natuurlijk in het feit dat er slechts 4 juist waren en de rest niet. Bij het Mexicaans worstelen hadden ze inderdaad wel per losse vraag geld kunnen geven, alle vijf op rij goed beantwoord willen is een beetje straf.
En dat iedereen voor de vrijstelling gaat.. tja, gek hoor als kandidaat. Natuurlijk doet het geld dan niet ter zake.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 15 april
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2018, 10:41:25 »
Wel een leuke aflevering maar bij zo'n opdracht als die laatste valt er als kijker niets uit af te leiden.
Daar spelen eigenlijk zowel de mol als de kandidaten voor de vrijstelling en niet voor het geld. Voor de mol maakt het dan zelfs niet eens uit wie die vrijstelling pakt.