Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers  (gelezen 3746 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2018, 10:44:12 »
Ik had die lucifervraag vorig jaar nog in een quiz gezien.
We hadden toen eigenlijk wel snel door dat je van een nul 3 éénen moest maken maar toch hadden we toen niet het hoogste getal. Weet niet meer exact waar ik het fout had.
Van het omkeren van je blad was toen wel helemaal geen sprake.

Beetje overmoedig van de kandidaten om daar dubbel op in te zetten, maar van zo'n jonge student die zijn 3 eerste jaren tegelijk aan het doen is verwacht ik zoiets wel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #21 Gepost op: 16-04-2018, 11:11:58 »
Beetje overmoedig van de kandidaten om daar dubbel op in te zetten, maar van zo'n jonge student die zijn 3 eerste jaren tegelijk aan het doen is verwacht ik zoiets wel.

Omdat hij gekend is als iemand die graag meerdere pogingen waagt? ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #22 Gepost op: 16-04-2018, 23:18:17 »
En Pieter gaat er gretig op door. Terwijl ze niet naar dat deel van de naam zoeken. Hij zegt dan ook als Joke het goede pakket vindt; “maar we zochten naar scott”. Klonk haast teleurgesteld.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #23 Gepost op: 18-04-2018, 10:56:10 »
Kaspstad is zuidelijk halfrond en Sydney is zelfs zo ver weg die kon je gewoon bij voorbaat afstrepen.

Hoeft niet per se: Zo ligt Lagos op het noordelijk halfrond, maar ligt Kaapstad er dichter bij dan Brussel. Bovendien ligt Tokyo zo'n 1500 km dichter bij Sydney dan bij Brussel.
Maar goed: ik geef je gelijk dat dit de gemakkelijkste opdracht was. Ze hadden het ook iets lastiger kunnen maken door bijv. Oslo toe te voegen (hetgeen dan weer dichterbij ligt dan Brussel, ook al zou je dat op basis van de kaart niet zeggen).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #24 Gepost op: 18-04-2018, 20:19:05 »
Ik ben hier ook eindelijk terug geraakt. Het was pijnlijk om 36 uren op het volgende te blijven zitten en het niet te kunnen delen :\'( :

Ik heb gezocht naar de namen op het schilderij en die proberen te linken aan de bolletjes op de kaart:





Rechtermuisknop en 'in nieuw tabblad openen' gaat het leesbaarder maken

Allereerst de logische opmerking dat er 46 pakjes waren, maar dat er 47 namen op Katrien en Steve hun bord staan. Dat heeft me dan eigenlijk ook gemotiveerd om die locaties op de kaart te linken aan de namen om zo de 'extra naam' er uit te halen, maar zelfs als ik de exacte locatie op zoek op google maps of google earth of streetview vind ik geen verwijzing naar een naam. Ik heb die strijd dus ook maar gestaakt kan jullie maar een gedeeltelijk overzichtje geven. ;)

Dus voorlopige conclusie is dat je hier niets spannends gaat kunnen uithalen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #25 Gepost op: 19-04-2018, 00:25:48 »
Het enige wat ik hier haal is een streep, met potlood  ::rofl::, door Joke. Op het laatste moment roepen dat het pakje mee moet terwijl Baha al wil gaan fietsen.... Mwah. Ik zou gaan en niet op het idee komen om het pakje te halen. Het enige goede van de hele opdracht ook nog.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2018, 15:07:23 »

Allereerst de logische opmerking dat er 46 pakjes waren, maar dat er 47 namen op Katrien en Steve hun bord staan. Dat heeft me dan eigenlijk ook gemotiveerd om die locaties op de kaart te linken aan de namen om zo de 'extra naam' er uit te halen, maar zelfs als ik de exacte locatie op zoek op google maps of google earth of streetview vind ik geen verwijzing naar een naam. Ik heb die strijd dus ook maar gestaakt kan jullie maar een gedeeltelijk overzichtje geven. ;)


Misschien zijn er maar 46 pakjes omdat van de 47ste naam geen straat is vernoemd? Of misschien pas ergens ver weg in een buitenwijk?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2018, 15:11:24 »
Misschien zijn er maar 46 pakjes omdat van de 47ste naam geen straat is vernoemd? Of misschien pas ergens ver weg in een buitenwijk?


Waarom zet je die 47e naam dan op de lijst?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #28 Gepost op: 22-04-2018, 16:39:41 »
Gave opdracht, waar Mol Pieter zich imo duidelijk heeft laten zien. Starten met het moeilijkste raadsel, met verkeerde pakketjes enorm zijn best doen. Hetzelfde raadsel opnieuw pakken, verwarring stichten door naar Scott / Escott te zoeken terwijl Winlett hetgeen was waar ze naar zochten... En dan achteraf de biecht dat het keerpunt in de opdracht was dat Pascale en Lloyd zo lang weg waren. Zo gek was dat niet en er werd in de montage al te veel de nadruk op gelegd, dat het waarschijnlijk geen molactie is.

Ja, Pieter vind ik bij deze opdracht verdacht. Nadat hij als Mol zeker weet dat de tweede oplossing voor het luciferraadsel eveneens fout is, wil hij pertinent niet mee om dit pakje weg te brengen. Hij wil een volgend raadsel oplossen en begint met Joke en Bahador aan de geldsorteeropdracht. Voor een Mol lijkt me dit een logische keuze, want dan heb je zo nodig nog invloed bij het volgende raadsel, wetende dat de rit met het pakje na het tweede luciferantwoord toch nutteloos is. Een kandidaat had misschien eerder gedacht: ik heb net al een raadsel opgelost, nu is het weer tijd voor een ritje met de fiets.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #29 Gepost op: 22-04-2018, 17:36:42 »
Ik vond het lastig om alle plaatsen in Google Maps te vinden. De afstand die Baha en Joke afleggen is 1,3 kilometer als ze normaal doen. Joke doet daar tien minuten over (7,8 kilometer per uur). Baha zien we niet precies maar een kwartier of iets langer lijkt aannemelijk. Komt mede door de crash uiteraard, maar lopen was sneller gegaan dan 5,2 kilometer per uur.

Baha is wel betrokken bij de enige plusactie, maar trekt de oplossing ook in twijfel. Is betrokken bij de foute oplossing met de biljetten. Baha is ook die begint over Escott. Hm, ik dreig in een tunnel terecht te komen, zonder iets zeker te weten  ::rofl:: Zou iemand kunnen bewijzen dat deze locatie:

Escotto Morett Jorge, Calle de Durango 64, C. U. Benito Juárez, 06700 Ciudad de México, CDMX, Mexico

tussen de pakjes zat, dan ben ik echt overtuigd.

Vooruit dan... Dat stuk waar Lloyd zo lang over doet is 1,6 kilometer...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #30 Gepost op: 22-04-2018, 17:58:01 »
Ik vond het lastig om alle plaatsen in Google Maps te vinden. De afstand die Baha en Joke afleggen is 1,3 kilometer als ze normaal doen. Joke doet daar tien minuten over (7,8 kilometer per uur). Baha zien we niet precies maar een kwartier of iets langer lijkt aannemelijk. Komt mede door de crash uiteraard, maar lopen was sneller gegaan dan 5,2 kilometer per uur.

Baha is wel betrokken bij de enige plusactie, maar trekt de oplossing ook in twijfel. Is betrokken bij de foute oplossing met de biljetten. Baha is ook die begint over Escott. Hm, ik dreig in een tunnel terecht te komen, zonder iets zeker te weten  ::rofl:: Zou iemand kunnen bewijzen dat deze locatie:

Escotto Morett Jorge, Calle de Durango 64, C. U. Benito Juárez, 06700 Ciudad de México, CDMX, Mexico

tussen de pakjes zat, dan ben ik echt overtuigd.

Vooruit dan... Dat stuk waar Lloyd zo lang over doet is 1,6 kilometer...
Misschien helpt het om te beseffen dat ze allemaal proberen zichzelf verdacht te maken en dan vaak een wat te opvallende manier gebruiken. Pieter probeert juist erg zijn best te doen, vooral als hij weet dat een pakje niet aankomt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #31 Gepost op: 22-04-2018, 18:00:38 »
De malaise is inderdaad op bijna iedereen terug te voeren. Joke vind ik iets minder verdacht, omdat ze op het laatste moment toch het pakje meeneemt. Het enige goede.

Als ik me niet verreken, hebben ze met zijn allen iets meer dan tien kilometer gefietst in ongeveer twee uren. Dat is wel erg matig. Naast de verkeerde antwoorden en het feit dat een bakfiets misschien niet handig is, had een aantal kandidaten het er lopend nog beter vanaf kunnen brengen.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #32 Gepost op: 22-04-2018, 18:04:18 »
Ze waren allemaal verdacht bij de koerieropdracht maar het is wel Lloyd die aan de basis lag bij het missen van € 3000. Het luciferraadsel twee keer foutief oplossen en bij de tweede keer ten onrechte blijven zoeken in de foute locatie waardoor er weinig tijd over is om het laatste pakje naar het (juiste) adres te brengen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #33 Gepost op: 22-04-2018, 18:57:49 »
Zou iemand kunnen bewijzen dat deze locatie:

Escotto Morett Jorge, Calle de Durango 64, C. U. Benito Juárez, 06700 Ciudad de México, CDMX, Mexico

tussen de pakjes zat, dan ben ik echt overtuigd.

Ik kan bevestigen dat dat geen locatie was voor 1 van de 46 pakjes.