Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers  (gelezen 3745 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Gepost op: 15-04-2018, 13:24:49 »
Plaats hier alles over de eerste opdracht van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 20:32:54 door Lukie4 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2018, 20:16:42 »
Sterke Joke deze opdracht weer. Zij toch samen met Pascale de motor achter het Brussel-antwoord.

Pascale ook de goede tactiek bij de snoepjes.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 20:25:38 door Hulpmol »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1:
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2018, 20:32:15 »
Zalige opdracht weer. Ook veel grappige fragmenten
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1:
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2018, 22:41:59 »
Sterke Joke deze opdracht weer. Zij toch samen met Pascale de motor achter het Brussel-antwoord.

Pascale ook de goede tactiek bij de snoepjes.

Eens. Echter kan de mol de snoepjes-opdracht makkelijk laten slagen. Komt onverdacht over en die is met de fiets niet meer haalbaar

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2018, 23:05:23 »
bij die lucifers zat ik wel out of the box te denken, maar niet zover out of the box dat ik aan de andere kant zou gaan staan...

Ik was tot 511108 gekomen ipv 811105.

Ik vraag me af of de kandidaten zelf konden kiezen welk raadsel ze als eerste deden

In dat geval is het wel raar dat ze het moeilijkste raadsel als eerste doen, hoewel dat er misschien redelijk makkelijk uitziet.
Die met de snoepjes is verreweg de makkelijkste en wordt als laatste gedaan.

op volgorde van makkelijk naar moeilijk: snoepjes, aardrijkskunde, geld, lucifers
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2018, 23:07:20 »
Ik moet nog terugkijken, maar was er inderdaad keuze van volgorde?

Want dan zou ik ook eerst snoepjes doen (het raadsel was me bekend) en dan aardrijkskunde.

Ik heb ook gemist of men bij het geld een omzettingstabel gekregen heeft.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2018, 23:13:57 »
Ik moet nog terugkijken, maar was er inderdaad keuze van volgorde?

Want dan zou ik ook eerst snoepjes doen (het raadsel was me bekend) en dan aardrijkskunde.

Ik heb ook gemist of men bij het geld een omzettingstabel gekregen heeft.

Bij het geld zat geen omzettingstabel....... Dan zou het wel een heel simpel rekensommetje worden toch?
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2018, 23:15:01 »
Bij het geld zat geen omzettingstabel....... Dan zou het wel een heel simpel rekensommetje worden toch?

In dat geval vind ik het de minst haalbare opdracht. Hoe moet je de Vietnamese munteenheid in godsnaam gaan vergelijken?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #8 Gepost op: 15-04-2018, 23:16:44 »
Ja misschien wel, tenzij je er wel eens geweest bent ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #9 Gepost op: 15-04-2018, 23:21:27 »
En natuurlijk was mijn mol Lloyd natuurlijk weer goed bezig door het initiatief te nemen bij de luciferopdracht (fout) en tijd aan het rekken bij het standbeeld (fout).  :) >:D
Graven, graven, graven...

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2018, 23:39:08 »
Ik moet nog terugkijken, maar was er inderdaad keuze van volgorde?

Want dan zou ik ook eerst snoepjes doen (het raadsel was me bekend) en dan aardrijkskunde.

In voice-over gaat het voortdurend over "een" nieuw raadsel starten, wat eerder vrije keuze lijkt te impliceren.

Wat wel uitdrukkelijk gezegd is, is dat het de keuze van Pascale, Pieter en Lloyd zelf was om een tweede poging te doen bij het luciferraadsel in plaats van met een ander te beginnen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #11 Gepost op: 15-04-2018, 23:41:33 »
Wat wel uitdrukkelijk gezegd is, is dat het de keuze van Pascale, Pieter en Lloyd zelf was om een tweede poging te doen bij het luciferraadsel in plaats van met een ander te beginnen.

Dat klopt en dat was ook enorm vreemd. Dan moet je een stel enorme steenezels zijn.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #12 Gepost op: 15-04-2018, 23:43:03 »
Ik vond zelf de aardrijkskundevraag het makkelijkst. Mexico ligt op het noordelijk halfrond waardoor Brussel (ook noordelijk halfrond) wel erg voor de hand lag. Kaspstad is zuidelijk halfrond en Sydney is zelfs zo ver weg die kon je gewoon bij voorbaat afstrepen.

Geen vetertje of kaart voor nodig.
Graven, graven, graven...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #13 Gepost op: 15-04-2018, 23:53:34 »
Ik denk dat op t eerste zicht die lucifers simpelste lijkt, oké op snoepjes na. Ze kiezen zelf de volgorde en wederom nekt de speladrenaline t logisch vernuft. . Op zich is t weinig geloofwaardig dat je als mol in t museum gaat staan . Dus hier gaan Mn molpunten naar de fietsers toe.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2018, 00:16:35 »
Gave opdracht, waar Mol Pieter zich imo duidelijk heeft laten zien. Starten met het moeilijkste raadsel, met verkeerde pakketjes enorm zijn best doen. Hetzelfde raadsel opnieuw pakken, verwarring stichten door naar Scott / Escott te zoeken terwijl Winlett hetgeen was waar ze naar zochten... En dan achteraf de biecht dat het keerpunt in de opdracht was dat Pascale en Lloyd zo lang weg waren. Zo gek was dat niet en er werd in de montage al te veel de nadruk op gelegd, dat het waarschijnlijk geen molactie is.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2018, 06:36:04 »
Toch wel een serieuze adder onder het gras dat het aantal karakters van het getal mocht veranderd worden!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2018, 06:43:55 »
Luciferpuzzel was onhaalbaar, geldpuzzel ook. Voor de mol een eitje om te laten beginnen bij de luciferopdracht omdat die het simpelste leek en dan daarna ook nog op terug te komen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2018, 09:56:52 »
Mwah bij de luciferpuzzel had ik al wel gelijk bedacht dat je een extra één kon maken, dus zo onhaalbaar was ie ook weer niet. Die was dan in twee keer sowieso wel goed gegaan.

De geldopdracht was veel lastiger als je geen referentiekader hebt wat betreft de waarde van het geld.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2018, 10:25:12 »
Ik vond zelf de aardrijkskundevraag het makkelijkst. Mexico ligt op het noordelijk halfrond waardoor Brussel (ook noordelijk halfrond) wel erg voor de hand lag. Kaspstad is zuidelijk halfrond en Sydney is zelfs zo ver weg die kon je gewoon bij voorbaat afstrepen.

Geen vetertje of kaart voor nodig.

Kaapstad is eigenlijk de langste afstand, het is btw op een 2D kaart tricky om correct te meten.

Dit waren de vogelvlucht afstanden:
Brussel: 9247 km
Sydney: 12973 km
Kaapstad: 13701 km

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: fietskoeriers
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2018, 10:35:52 »
Gelijk aan de lampjesopdracht bij WIDM dacht ik bij die luciferpuzzel al: en wat als je nu meerdere 1's maakt?
Geldvraag was lastiger, want als je idd die Vietnamese dong niet weet en de rest wel blijft er een gokelement in.

De mol zit bij de koeriers, de beste positie ofwel om lang weg te blijven gezien er 1 bakfiets was. Ofwel om continu de luciferpuzzel verkeerd te doen.
Vond Pieter/Lloyd daarom verdacht. Bleven lang weg, bezorgden pakketjes verkeerd, zeker Pieter leek heel fanatiek en gedreven maar een mol kan dit gemakkelijk zijn. Zeker als je toch weet dat de verkeerde kant op gaat, bij een verkeerd adres aan zult komen. En Lloyd bleef telkens wijzen op 9900/9909 zodat anderen nooit ouf the box aan 11 zouden gaan denken. Of om de puzzel te keren en vanaf een andere kant te beginnen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan