Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom  (gelezen 3300 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Gepost op: 15-04-2018, 13:26:21 »
Plaats hier alles over de derde opdracht van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 20:43:35 door Lukie4 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2018, 20:51:22 »
Die "Waar staat het Witte Huis" had ik meteen. Lloyd zal nu wel verdacht zijn in de poll.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2018, 20:57:55 »
Die "Waar staat het Witte Huis" had ik meteen. Lloyd zal nu wel verdacht zijn in de poll.

Goh, ik zag het toch niet dadelijk hoor.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2018, 21:00:34 »
Goh, ik zag het toch niet dadelijk hoor.

Ik denk dat de recente nieuwsberichten me makkelijker op het spoor gezet hebben. ;)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2018, 21:04:38 »
Ik denk dat de recente nieuwsberichten me makkelijker op het spoor gezet hebben. ;)

Haha, dat zou goed kunnen.
Maar als je echt op kleuren focust, denk je daar niet aan. Plus er stond toch op de deur: kleur 1 en kleur 2?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2018, 21:06:13 »
Haha, dat zou goed kunnen.
Maar als je echt op kleuren focust, denk je daar niet aan. Plus er stond toch op de deur: kleur 1 en kleur 2?

Nee, er stond 'antwoord 1' en 'antwoord 2'. Ze moesten ook maar 1 kleur onthouden. Dus was er genoeg aanzet om bij dat witte huis outside the box te denken (pun intended).

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2018, 21:08:16 »
Nee, er stond 'antwoord 1' en 'antwoord 2'. Ze moesten ook maar 1 kleur onthouden. Dus was er genoeg aanzet om bij dat witte huis outside the box te denken (pun intended).

Aha oké, dan zal ik dit fout gezien hebben. Maar idd, dan is out of the Box denken zeker haalbaar.
En logisch ook in zo’n spel

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2018, 22:04:49 »
Die "Waar staat het Witte Huis" had ik meteen. Lloyd zal nu wel verdacht zijn in de poll.

Told ya. Die poll wordt dus gemanipuleerd door de opdracht net voor de 2e reclame.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #8 Gepost op: 15-04-2018, 22:11:13 »
ik zei het ook meteen, maar toen zei de vriend waarbij ik keek:  hé het zijn wel Belgen hè ::schaam:: :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #9 Gepost op: 15-04-2018, 22:53:43 »
Escape Rooms zijn altijd leuk. Maar ik wist dat witte huis ook niet hoor. ::schaam::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2018, 22:57:03 »
Escape Rooms zijn altijd leuk. Maar ik wist dat witte huis ook niet hoor. ::schaam::

ik dacht gelijk dat Naarden het antwoord moest zijn....  ::hypocriet::

Nee. in eerste instantie zat ik ook aan een kleur te denken, maar toen ze bij het andere raadsel ook een kleur zochten kwam ik wel op Washington....
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2018, 00:00:59 »
De derde room was me echt een raadsel dat ze die 2 vragen niet vonden, maar ja ieder zijn ding.

Maar zit de mol wel bij de escape room?  Wisten ze dat ze drie kleuren moesten onthouden? Ik heb na 2 keer bekijken t idee dat de molligste plek om te zijn hier wel eens bij de bom kan zijn. Dat rood had t trio lloyd joke Katrien nooit kunnen zien. Dus zonder de info van Steve, Pascale was t altijd max 50%

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2018, 06:47:22 »
Dat het rood in de foto's ontbrak is toch niet ontdekt door Steve en Pascal?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2018, 08:00:38 »
De mol zit wellicht in de escaperoom want daar zijn verschillende mogelijke sabotagemogelijkheden en die beslissen ook over de opdracht van de worstelaars. De worstelaars hebben geen enkel invloed op de opdracht in de escaperoom.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 08:13:17 door Luc »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2018, 08:08:16 »
Dit ging wel faliekant mis zeg. Nu ben ik ook geen held met escaperooms dus ik weet niet of ik het beter gedaan had. Washington wist ik na een tijdje wel. Als hier de Mol tussen zat had hij best wat dingen goed kunnen doen zonder de opdracht te laten slagen.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2018, 08:14:08 »
Ik vond de oplossingen erg makkelijk, maar ik speel wel regelmatig Escape Rooms. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2018, 10:33:08 »
Erg knullig die eerste kamer. Dat derde fitnesstoestel gingen ze gewoon nog even negeren? Joke was dan nog de eerste die doorhad dat alles op "ON" niet echt logisch was.
Steve en Pascale die tegelijk "rood" niet vonden.

Dat ze Greenday niet herkenden nam ik de 2 in de controlekamer niet kwalijk, maar ze hadden dan sowieso bij een eventueel ontsnappen nog maar 50% kans gehad om de juiste draad te knippen.

Witte huis tot mijn schande had ik hem ook niet door.

Als er een mol tussenzat, die kon eender waar gezeten hebben, veel sabotage was niet nodig hier. Maar ook als het allemaal kandidaten zouden zijn leek het mij niet ondenkbaar dat dit zo mislukte.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2018, 10:45:27 »
Die witte huisvraag was natuurlijk een instinker, omdat je op alle mogelijke manieren wordt gedwongen te checken op kleur en dus niet meer out of the box kunt denken.
Maar er was wel een hint: ze hadden maar 1 kleur moeten noteren in die kamer. En in dat rijtje had ik blauw al snel gevonden. Enfin genoeg mogelijkheden voor de mol ook in andere kamers om tijd te rekken, meegaan in verkeerde aanwijzingen van anderen of zelf iets verkeerds opperen. Of zoals Lloyd deed: het worstelspel verliezen  ::rofl:: Tig mogelijkheden, de mol had bij wijze vrij spel (gezien Katrien/Steve sitting ducks waren en Baha/Pieter er sowieso buiten stonden) Dus net zoals de raadsels bij de koerieropdracht wederom een opdracht die gedoemd was om te mislukken. De Belgen hebben trouwens wel wat met verfbommen of wa? Stelletje sadisten  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2018, 10:57:14 »
Andersom was het trouwens ook raar van de groep dat ze de eerste kamer verlieten zonder dat ze een kleur hadden, ze wisten toch dat ze elke kamer een kleur moesten krijgen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: escaperoom
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2018, 13:15:02 »
De Belgen hebben trouwens wel wat met verfbommen of wa? Stelletje sadisten  ;D

Mooie verwijzing naar De Mol 3.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
(Ook de vraag over de allereerste Mol was leuk, behalve dan voor degenen die die serie nog niet gezien hadden. :P)