Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes  (gelezen 5953 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #20 Gepost op: 6-05-2018, 22:58:00 »
Het fluiten...... Had Lloyd niet twee blokfluiten mee tijdens de reis? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #21 Gepost op: 6-05-2018, 23:01:42 »
Vraag is een beetje wat de mol wil.
Wil hij de finale in?
Of net niet?
Kan zo z'n redenen hebben.


Als hij de finale niet in wil, dan moet hij tijd proberen winnen in zijn eerste proef, en goed inschatten dat hij eerder in de fout gaat dan de medekandidaat.
Pieter vrij snel in de fout (dus verliest niet veel tijd/geld). Het duurde soms wel even om een blokje te kiezen.
Baha antwoordt 2 maal hetzelfde, toch wat vreemd. Er gaat op zich niet veel tijd/geld verloren.

Of wil hij net wel de finale in? Dan is een beetje voorbereiding zeker op z'n plaats. Bij memory zeker doenbaar. Bij Jenga ook, maar iets moeilijker.

En zou die dan in de finale willen winnen?
Hier was het antwoord alleszins Nee. Maar dan moet hij als mol proberen tijd te winnen.
Op zich vond ik dat Lloyd dat wel deed.


Strikt genomen is Lloyd voor mij het meest verdacht voor deze proef, maar ik verdenk hem het minst.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #22 Gepost op: 6-05-2018, 23:02:55 »
Het fluiten...... Had Lloyd niet twee blokfluiten mee tijdens de reis? ::hypocriet::
De tonen zijn niet gefloten door middel van een blokfluit.
Meer info hierover in de topic 'Verborgen aanwijzigen' (denk pagina 9)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #23 Gepost op: 6-05-2018, 23:05:00 »
Vraag is een beetje wat de mol wil.
Wil hij de finale in?
Of net niet?
Kan zo z'n redenen hebben.


Als hij de finale niet in wil, dan moet hij tijd proberen winnen in zijn eerste proef, en goed inschatten dat hij eerder in de fout gaat dan de medekandidaat.
Pieter vrij snel in de fout (dus verliest niet veel tijd/geld). Het duurde soms wel even om een blokje te kiezen.
Baha antwoordt 2 maal hetzelfde, toch wat vreemd. Er gaat op zich niet veel tijd/geld verloren.

Of wil hij net wel de finale in? Dan is een beetje voorbereiding zeker op z'n plaats. Bij memory zeker doenbaar. Bij Jenga ook, maar iets moeilijker.

En zou die dan in de finale willen winnen?
Hier was het antwoord alleszins Nee. Maar dan moet hij als mol proberen tijd te winnen.
Op zich vond ik dat Lloyd dat wel deed.


Strikt genomen is Lloyd voor mij het meest verdacht voor deze proef, maar ik verdenk hem het minst.

In mijn ogen wil de mol niet in de finale. En als hij daar komt wil hij zo veel mogelijk geld verspelen maar zo min mogelijk verdacht worden. Hij gaf Pascale wel snel toe om die molboekjes te bekijken. Hij kon daar zeker langer over doen.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #24 Gepost op: 6-05-2018, 23:09:42 »
Ik zou het alleszins opgelost hebben met 'blad-steen-schaar' (of al de benamingsvarianten  ;D) of zo.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #25 Gepost op: 6-05-2018, 23:10:36 »
Ik zou het alleszins opgelost hebben met 'blad-steen-schaar' (of al de benamingsvarianten  ;D) of zo.

Aangezien 't Stad het centrum is, lijkt het me volgens deze kaart 'schaar steen papier' te zijn. ::fluit:: ::hypocriet::


Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #26 Gepost op: 6-05-2018, 23:13:11 »
Aangezien 't Stad het centrum is, lijkt het me volgens deze kaart 'schaar steen papier' te zijn. ::fluit:: ::hypocriet::


Jullie zijn alleszins duidelijk in de meerderheid  ;D ::fluit:: ::hypocriet::
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #27 Gepost op: 6-05-2018, 23:14:56 »
Jullie zijn alleszins duidelijk in de meerderheid  ;D ::fluit:: ::hypocriet::


Weiland kan geen schaar steen papier spelen he. ::rofl::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #28 Gepost op: 6-05-2018, 23:39:13 »
Lloyd had hier ook kunnen doen alsof ie zijn kaars uitblies maar dit stiekem niet doen. Aan de andere kant had dat Pascale misschien juist gered want het kan best dat ze de hint verkeerd geïnterpreteerd heeft. Het heeft haar in ieder geval niet in de finale gebracht.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #29 Gepost op: 6-05-2018, 23:51:22 »
En mijn mol was weer lekker bezig. Eerst snel het raadsel (vrijdag) oplossen zodat hij mocht kiezen en zeker wist dat hij bij de geheugenopdracht zat tegenover een kandidaat van zijn keuze. Die geheugenopdracht geeft met voorkennis een veel grotere kans om te winnen dan die blokjes van de toren waar je veel meer van toeval en pech afhankelijk bent.

Daarna even lekker tijdrekken en geld uit de pot spelen en Pascale er met de molboekjes vandoor laten gaan. Maakt hem minder verdacht en toch 3.600 euro kwijt.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2018, 07:43:41 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #30 Gepost op: 7-05-2018, 00:01:19 »
Lloyd had hier ook kunnen doen alsof ie zijn kaars uitblies maar dit stiekem niet doen
Goeie tactiek, lepe Heinz!  >:D

En perfect mogelijk, want met dat tussenschot was het niet zichtbaar voor de ander.
Ik denk zelfs dat de makers daar eigenlijk rekening mee hielden dat dit kon gebeuren.
Niet voor niets dat ze allebei hun kaars moesten uitblazen, denk ik dan.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #31 Gepost op: 7-05-2018, 00:10:19 »
Kunnen we al deze plaatjes aan de mol linken? Ik denk het wel ;) Net de aflevering gekeken dus ga  nu in rust even dit verder uitpluizen  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #32 Gepost op: 7-05-2018, 01:21:39 »
Lloyd had hier ook kunnen doen alsof ie zijn kaars uitblies maar dit stiekem niet doen. Aan de andere kant had dat Pascale misschien juist gered want het kan best dat ze de hint verkeerd geïnterpreteerd heeft. Het heeft haar in ieder geval niet in de finale gebracht.

Ooh dat was mooi geweest.

Jammer dat er zo makkelijk geld uit de pot ging.

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #33 Gepost op: 7-05-2018, 08:36:11 »
Kunnen we al deze plaatjes aan de mol linken? Ik denk het wel ;) Net de aflevering gekeken dus ga  nu in rust even dit verder uitpluizen  ::tandpastasmiley::
Veel zaken uit opdrachten van Bahador:
Stierenarena
Lucha libre masker
Chili peper
Auto (safety car)
Tequila
Maar anderzijds ook zaken zoals die Sombrero

Ook de rode moltelefoon staat ertussen ;)



Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #34 Gepost op: 7-05-2018, 10:41:41 »
Kunnen we al deze plaatjes aan de mol linken? Ik denk het wel ;) Net de aflevering gekeken dus ga  nu in rust even dit verder uitpluizen  ::tandpastasmiley::
Een kerk!

Vond het vreemd dat Pascale meende haar mol te herkennen in het gefluit want fluiten klinkt bij ongeveer iedereen hetzelfde.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #35 Gepost op: 7-05-2018, 10:44:08 »
Mooi detail dat die telefoon tussen de plaatjes staat.

En die Speedy Gonzales doet me denken aan Pieters "arriba, arriba" bij de sombrero-opdracht. ;D
« Laatst bewerkt op: 7-05-2018, 10:45:57 door Heinz »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #36 Gepost op: 7-05-2018, 10:46:01 »
Zal het nummer niet op het aantal keren slaan dat Pieter gevloekt heeft?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #37 Gepost op: 7-05-2018, 15:53:52 »
Aanwijzing naar Pieter : kleur molboekje zelfde als de telefoon; nummer 2 op zijn boekje, hij werd als tweede voorgesteld in aflevering 1. Zijn opdracht was zijn telefoonnummer afgeven.
Aanwijzing naar Bahador : telefoonnummer eindigt in nr. 24, zijn begrafenisliedje is nr. 24. (ook onderdeel van telefoonnummer). De kamer met de molboekjes/telefoon had nummer 204.
Aanwijzing naar Lloyd : heeft bewezen van fluiten te houden.

Wie van de 3  ;D


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #38 Gepost op: 7-05-2018, 16:15:47 »
Zou wel leuk zijn als de mol zich al fluitend bekend maakt  ;D

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #39 Gepost op: 7-05-2018, 18:13:36 »
Pieter pakt meestal redelijk snel een blokje, maar als hij er over gaat nadenken kiest hij één waardoor de toren haast wel moet omvallen. Misschien hoopte hij dat Pascale daarmee het heel moeilijk ging krijgen en de toren liet omvallen, maar liep het fout doordat hij hem zelf al liet omvallen. Niet een heel handige strategie als mol, wel als kandidaat. Weinig geld uit de pot en als je het net genoeg risico neemt is de overwinning in je zak, maar dan moet je jouw blokje niet laten vallen natuurlijk. 

PS: de enige juiste benaming is natuurlijk steen-papier-schaar  ::hypocriet::.