Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes  (gelezen 5955 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #40 Gepost op: 7-05-2018, 21:02:19 »
Natuurlijk wil de mol de finale met de kaars spelen en het liefst met een kandidaat die hem niet verdenkt (Pascale). Als Pascale Lloyd verdacht zou ze wel snel de kaars uitblazen en geen onderhandelingen met hem beginnen.
Gewoon het juiste antwoord snel geven (vrijdag) zodat hij de groepen kan samenstellen. Lloyd weet dat Bahador hem verdenkt dus gaat hij het geheugenspel met hem spelen en winnen en in het andere duel (Jenga) Pascale die wellicht zal winnen van de onhandige Pieter. In de finale de tijd laten lopen, niet teveel want dan ben je te verdacht.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2018, 21:35:14 door Luc »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #41 Gepost op: 8-05-2018, 00:26:42 »
Vanuit mijn Bahador-visie:
Pieter is nadien zeer teleurgesteld dat de informatie van de laatste proef niet gedeeld wordt.
En hij dus als enige kandidaat essentiële informatie mist. Reden om boos/teleurgesteld te zijn.


De 4 van Baha (blauwe boekje met eerste 4) wijkt af van stijl van de andere 4'en.
Het verticale stokje raakt de schuine zijde. Bij de rest niet.





Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 8-05-2018, 01:22:22 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #42 Gepost op: 8-05-2018, 18:09:25 »
En als je weet dat het blauwe boekje met afwijkende 4, bovenaan lag, en Baha net naast Gilles zit bij het uitdelen en vervolgens snel als eerste het boekje neemt...
Dat maakt het allemaal nog net iets verdachter.


#HetIsTochWaarZeker!?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #43 Gepost op: 8-05-2018, 19:53:54 »
Bij verkijken viel me het pakken vh blauwe boekje ook al op

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #44 Gepost op: 8-05-2018, 21:08:49 »
Ik dacht alleen maar aan het aantal fluitjes, aantal letters in de naam vd mol. In dit geval dan bahador.
Maar ik zie hier nog tal van andere opties  ::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #45 Gepost op: 9-05-2018, 00:19:32 »
Ik dacht alleen maar aan het aantal fluitjes, aantal letters in de naam vd mol. In dit geval dan bahador.
Maar ik zie hier nog tal van andere opties  ::rofl::

Alleen zijn er 6 fluitjes menselijk en de laatste niet. Dus dan eerder Pieter (6 letters). Wat dat minder sterk maakt is dat Channy ook 6 letters heeft dus dan kan dit geen geprefabriceerde hint zijn.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #46 Gepost op: 10-05-2018, 14:20:08 »
Ik vond dit een mooie gelaagde opdracht, die echt de moeite van het analyseren waard is. De mol en de kandidaten hebben immers hetzelfde belang om zo lang mogelijk door te spelen: de mol wil geen extra geld in de pot brengen, de kandidaten willen dé tip naar de mol hebben. Wat dat betreft is het bijzonder dat de klokken bij beide deelopdrachten nog met zo'n hoog bedrag zijn geëindigd. Als mol denk ik dat je het liefste de opdracht met de plaatjes wilt spelen, die heb je helemaal zelf in de hand (je kunt de plaatjes immers van tevoren uit je hoofd leren). De Jenga-opdracht is veel onvoorspelbaarder, al kun je tegen zoveel (gespeelde?) onhandigheid van Pieter bijna niet verliezen. Wat zou een mol doen? Ik denk zo lang mogelijk doorspelen in je eerste deelopdracht, maar of het als mol handig is om de eindopdracht te spelen weet ik niet.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #47 Gepost op: 10-05-2018, 14:43:07 »
Misschien dat de komende weken iets anders  blijkt, maar zoals ik er nu naar kijk, was het een tip van niets. Zijn er ook andere meningen?
Wat mij betreft is de extra informatie die Pascale ontving een minpuntje in een verder geweldige reeks.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #48 Gepost op: 10-05-2018, 15:52:02 »
Misschien dat de komende weken iets anders  blijkt, maar zoals ik er nu naar kijk, was het een tip van niets. Zijn er ook andere meningen?
Wat mij betreft is de extra informatie die Pascale ontving een minpuntje in een verder geweldige reeks.
Ik vermoed dat er nog een extra hint verborgen zit (die Pascale hopelijk ook had kunnen vinden). Misschien de kleur van de telefoon of het cijfer op het Molboekje, we gaan het zien.
...óf niet!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #49 Gepost op: 10-05-2018, 16:05:50 »
Als het dan toch Lloyd zou blijken te zijn kunnen ze steeds zeggen dat de vals gefloten moltune een verwijzing was naar zijn al even valse blokfluitcovers. Maar ik hoop op uitleg in aflevering 9; als het er echt om ging de fluiter te herkennen aan diens stem dan vind ik het ook een waardeloze hint.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #50 Gepost op: 10-05-2018, 17:39:56 »
Je zou natuurlijk onwetende kandidaten kunnen uitlokken om te fluiten.
Mits wat subtiele aanpak kan je hier meer te weten komen.


Ik ben verder benieuwd wat mijn insteek over het afwijkende lettertype op Baha zijn molboekje oplevert. Want toeval kan dit toch niet zijn?
En met de uitdeling van de molboekje is die cirkel helemaal rond.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #51 Gepost op: 10-05-2018, 17:55:15 »
Ik ben verder benieuwd wat mijn insteek over het afwijkende lettertype op Baha zijn molboekje oplevert. Want toeval kan dit toch niet zijn?
En met de uitdeling van de molboekje is die cirkel helemaal rond.

Het afwijkende cijfer op het molboekje van Bahador verwondert mij inderdaad. Maar ergens klopt het niet als hij de mol is. In Nederland zat ik vrij snel op Jan, maar daar maakte Simone mij af en toe bijzonder onzeker (zeker na de groepsfoto -theorie). Als Simone daar de mol was geweest had ik dat als een leuke en begrijpelijke verrassing gezien. Als Bahador de mol is, is het meer een wtf, waar heb ik 2 maanden naar zitten kijken???... ik zal zijn topic nog maar eens nalezen :-).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #52 Gepost op: 10-05-2018, 19:54:28 »
Laat het maar snel zondag worden!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #53 Gepost op: 10-05-2018, 20:25:24 »
Heb ook een verschil opgemerkt tss logo op groen molboekje en eliminatiescherm.  Niet goed zichtbaar op zwart boekje. En de logo's op de andere finalisten boekjes zijn mooi verstopt.
Weet niet of het iets betekent, want getoond groene boekje is van afvaller Katrien. Het verschil zit hem in het "brugje".  In eliminatie logo sluit dit aan op de onderste boog. Op boekje op de bovenste.  Opzet of drukfout?  Met enige verbeelding kan je er misschien een P in zien, of een handgeschreven L met lus, een B lijkt mij moeilijker.


Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #54 Gepost op: 10-05-2018, 20:28:23 »
Inderdaad Moedermolen, Lloyds keuze bij de verdeling van de molboekje was ook zeer opvallend.
Die 6 streepjes kunnen echter voor veel staan (bv. aantal personen die al naar huis gestuurd zijn).

We zullen zondag (en de week erop) meer weten, al zou het mij verwonderen dat er niet meer achter die molboekjes zit. En wordt het fluitsignaal mss als afleiding gebruikt.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #55 Gepost op: 10-05-2018, 20:49:54 »

Die 6 streepjes kunnen echter voor veel staan (bv. aantal personen die al naar huis gestuurd zijn).


Als je in vorige aflevering, nog met Joke, het zwarte boekje spot met vijf streepjes (of in een eerdere aflevering met nog minder streepjes) dan zou je echt beet hebben. Maar daar zal vast al naar gezocht zijn.

Overigens bespeur ik wel afentoe wat twijfel bij mezelf met al die theorieën. Het Simone-syndroom noem ik dat sinds een paar maanden  : :-\\. Pieter van 95% naar 94%. Zeg niet dat ik geen open mind heb  ::jaja:: ::ohno::
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #56 Gepost op: 10-05-2018, 21:25:14 »
Als je in vorige aflevering, nog met Joke, het zwarte boekje spot met vijf streepjes (of in een eerdere aflevering met nog minder streepjes) dan zou je echt beet hebben. Maar daar zal vast al naar gezocht zijn.
Mja, nog niet achter gezocht. Probleem dat dit in de afleveringen bijna niet (laat staan duidelijk) in beeld komen.


Pieter van 95% naar 94%. Zeg niet dat ik geen open mind heb  ::jaja:: ::ohno::
::rofl::
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Molboekjes
« Reactie #57 Gepost op: 10-05-2018, 22:28:37 »
Als je in vorige aflevering, nog met Joke, het zwarte boekje spot met vijf streepjes (of in een eerdere aflevering met nog minder streepjes) dan zou je echt beet hebben. Maar daar zal vast al naar gezocht zijn.

Overigens bespeur ik wel afentoe wat twijfel bij mezelf met al die theorieën. Het Simone-syndroom noem ik dat sinds een paar maanden  : :-\\. Pieter van 95% naar 94%. Zeg niet dat ik geen open mind heb  ::jaja:: ::ohno::

Op het Vlaamse forum stond er ook een foto met de boekjes van Baha en Lloyd bij de memoryproef, en toen stonden er nog geen streepjes op. Moet dus daarna pas gebeurd zijn. Wat betekent dat het wel er, betekenis heeft. Maar wat? Lijkt naar Lloyd als mol te wijzen, maar ik vind het zo moeilijk te geloven.