Auteur Topic: De Mol 2019  (gelezen 21884 keer)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: De Mol 2019
« Reactie #20 Gepost op: 21-02-2019, 17:31:05 »
De molloten op wieisdemol.be hebben alle 10 de namen!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2019
« Reactie #21 Gepost op: 21-02-2019, 17:49:14 »
Martijn, Bas, Axel, Joeri, Bruno, Elisabet, Ingrid, Eva, Kaat en Liesbeth.


Wie is... De Mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2019
« Reactie #22 Gepost op: 21-02-2019, 18:14:35 »
Het zal niet zo gaan zoals bij ons in WIDM 9 blijkt uit dit artikel van HUMO:

----
'De mol' start op 10 maart... zonder mol

Het plezier is van het gezicht van Gilles De Coster af te lezen. Hij weet iets wat alle molfans van Vlaanderen dolgraag zouden weten, en wat hij vandaag mag onthullen.



De Coster is ontspannen, haalt nog een kopje koffie, neemt alle tijd om aan de grote vergadertafel te gaan zitten. Dan toont het televisiescherm de nieuwe trailer. Binnenkort gaat de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van ‘De mol’ van start… zonder mol.

‘We vereren het concept van ‘De mol’ bijna religieus,’ vertelt De Coster, die het programma dit jaar voor de vierde keer mag presenteren. ‘Het is zo’n helder en simpel concept – daar moet je niet aankomen.’

HUMO En toch hebben jullie besloten om het dit seizoen anders aan te pakken, en wel op vrij spectaculaire wijze: de saboteur wordt dit keer niet vooraf, maar pas in de loop van het spel aangewezen.

Gilles De Coster «In de eerste aflevering vindt een uitgebreide opdracht plaats, waarin de tien spelers als het ware aan een test worden onderworpen. Op basis daarvan wordt de mol gekozen, in het bijzijn van alle kijkers én de andere kandidaten. De kandidaten zelf weten in eerste instantie nog van niks. Ze komen aan op het vliegveld in de veronderstelling dat er een mol in hun midden is – en vervolgens blijkt dat helemaal niet het geval te zijn.»

HUMO Heeft dat veel invloed op het verloop van de reeks? Nu de mol zich niet voorbereiden.

De Coster «In de afgelopen seizoen gaven we de mollen al maanden van tevoren alle informatie die ze nodig hadden: wanneer welke opdracht plaats zou vinden, waar de camera’s zouden staan, hoeveel geld er te verdienen viel… Dit jaar weet de mol vandaag nog niet wat hij morgen moet gaan doen. Dat was niet zonder risico: tussen de opnames door moest de saboteur gebrieft worden, soms midden in de nacht, in gehorige hotelkamers. Heel spannend, maar volgens mij is het allemaal goed gegaan.»

HUMO Het decor dit jaar is voor het eerst in Azië, Vietnam om precies te zijn.

De Coster «Een heel dankbare locatie. Je krijgt een prachtig decor in de schoot geworpen, en bovendien zijn de spontane interacties met mensen die je niet begrijpt goud waard. Als je dit spel in Bokrijk zou spelen zou het toch een minder programma opleveren. Toch bleek zelfs Zuidoost-Azië soms dichterbij dan je zou verwachten: toen we op een dag stonden te filmen hoorde ik opeens achter mij: “Zeg, da’s godverdikke ‘De mol’!” Toen bleek ik herkend te zijn door een koppel uit de Kempen. Ik heb maar gezegd dat ik op vakantie was – terwijl twintig meter verder vier cameraploegen stonden.»

HUMO Zou je nooit graag met de deelnemers willen ruilen.

De Coster «Natuurlijk mogen die allemaal toffe dingen doen, maar ik zou niet graag elke ochtend opstaan met de gedachte: wat gaat het vandaag weer zijn? Bovendien zou ik een heel slechte kandidaat zijn: voordat ik ‘De mol’ presenteerde, zat ik er als kijker altijd compleet naast. Mijn mol ging er steeds aan het einde van de aflevering uit, elke week opnieuw. Nee, laat mij de poppenspeler maar zijn.»

https://www.humo.be/tv-en-film/398851/de-mol-start-op-10-maart-zonder-mol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2019
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2019, 18:27:50 »
Het klinkt alsof dit een afleveringvullende opdracht zou kunnen worden zoals de opdracht in de 5 landen in WIDM18. Of ik lees te veel in "uitgebreide opdracht".

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2019
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2019, 18:48:47 »
Het zal minstens een flink deel van de aflevering in beslag nemen denk ik. Toch denk ik dat er ook al een eerste opdracht met Mol zal volgen zodat we meteen ook wat te speuren naar molacties hebben.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2019
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2019, 18:51:05 »
Het zal minstens een flink deel van de aflevering in beslag nemen denk ik. Toch denk ik dat er ook al een eerste opdracht met Mol zal volgen zodat we meteen ook wat te speuren naar molacties hebben.

Goed punt, want een opdracht zonder Mol geeft geen informatie (tenzij we te weten komen hoe de Mol gekozen werd uit die opdracht).

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: De Mol 2019
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2019, 18:57:24 »
Bovendien moet er, als er net zoals voorgaande jaren 9 afleveringen zijn, ook gewoon iemand naar huis. Dat kan niet op basis van een afleveringvullende opdracht waarin de Mol bepaalt gaat worden, lijkt me.

Nu al zin in deze serie :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2019
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2019, 18:58:30 »
Of krijgen we 10 afleveringen?

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: De Mol 2019
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2019, 20:49:30 »
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2019
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2019, 21:14:53 »
Altijd leuk als de facebook pagina van bol.com inspeelt op de actualiteit:


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol 2019
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2019, 22:33:11 »
De voornamen van de kandidaten zitten in de trailer verstopt. Op wieisdemol.be hebben ze er al zeven.

De eerste zie je al meteen achterop het stoeltje in de schoolklas: Axel.
Martijn, Bas, Axel, Joeri, Bruno, Elisabet, Ingrid, Eva, Kaat en Liesbeth.


Wie is... De Mol?
Dit vind ik zo briljant! Hier heeft een molloot de screenshots verzamelt. Er zit binair in, morse, scoutscode (?!), tot streepjescode aan toe... hulde ::bravo:: Nooit verwacht dat hier nóg een extra laag in zou zitten ::love::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2019
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2019, 22:42:09 »
En een braille: Elisabet. De link braille -> blind -> mol is snel gemaakt. Maar ze zijn niet meer zo van de hints bleek wel vorig jaar.

Maar heel gaaf gedaan inderdaad. ::jaja::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol 2019
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2019, 23:02:12 »
En een braille: Elisabet. De link braille -> blind -> mol is snel gemaakt. Maar ze zijn niet meer zo van de hints bleek wel vorig jaar.

Maar heel gaaf gedaan inderdaad. ::jaja::
Bij de Mol houden we gewoon van puzzelen. Dat het niet verstandig is om één naam letterlijk spellen weten we inmiddels, maar dit soort puzzeltjes zijn gewoon fijn vermaak ;D
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2019
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2019, 23:10:49 »
Komt er weer een De Mol 2019 board?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Mol 2019
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2019, 23:14:46 »
Wordt achter de schermen aan gewerkt. Zal nog even duren, voor ons is vandaag ook pas de startdatum bekend ;)
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2019
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2019, 23:27:09 »
Wauw, wat een aftrap weer! Ik heb alweer enorm veel zin in het nieuwe seizoen. Ik ben heel benieuwd hoe De Mol zal zijn zonder mol. Bij de Nederlandse versie met Jon pakte dat niet helemaal lekker uit, maar het interview met Gilles voorspelt weer veel goeds.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2019
« Reactie #36 Gepost op: 22-02-2019, 11:14:44 »
Wie graag De Mol in avant-premičre wil zien, kan deelnemen aan een wedstrijd:

Maak kans op exclusieve duotickets voor de avant-premičre van De Mol

Offline Jodocus

  • Forumlid
Re: De Mol 2019
« Reactie #37 Gepost op: 22-02-2019, 12:50:02 »
Zeg Heinz, hoe zat dat dan bij WIDM9? Dat verhaal kende ik niet.

Prachtig begin weer van de Mol zeg, daar kunnen ze bij ons in NL toch wel een voorbeeld aan nemen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2019
« Reactie #38 Gepost op: 22-02-2019, 14:21:59 »
Zeg Heinz, hoe zat dat dan bij WIDM9? Dat verhaal kende ik niet.

Je bedoelt dat je die serie niet gezien hebt, hoe dat ging? In de eerste aflevering konden kandidaten aangeven of ze de Mol wilden zijn en uit degenen die dat wilden werd door een stel ex-mollen de Mol gekozen. Zie hier de aflevering, het gaat om de eerste 20 minuten. Maar nu in De Mol 7 zal het dus anders gaan en zal er een grote opdracht gespeeld worden waardoor de Mol geselecteerd wordt. 

Offline Jodocus

  • Forumlid
Re: De Mol 2019
« Reactie #39 Gepost op: 22-02-2019, 15:25:31 »
Ik heb alle series gezien, maar hier herinner ik me gek genoeg even helemaal niets meer van.
De insteek nu in De Mol vind ik wel heel leuk. Benieuwd hoe de mol het er vanaf brengt nu deze niet tot op het bot geďnstrueerd en voorbereid is. Heb er veel zin in!